Vuodosta jälleen
Itselläni vuotoa ollut jo reilun viikon. Ensin tuli hyytymiä ja selkeää verta, sen jälkeen muuttui ruskeaksi jota tuli vain pyyhkiessä. Näiden jälkeen kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin. Vuodon syytä ei saatu selville. Nyt tulee yhä pyyhkiessä ja välillä myös ihan pikkuhousun suojaan ruskeaa vuotoa. Ei paljon mutta sen verran että näkyy.
Terveydenhoitaja oli sitä mieltä että rusehtavaa vuotoa voi ja saa tulla. Voin olla ihan rauhassa. Jotenkin se ei paljon mieltä rauhoita.
Minulla on nyt 15 viikko menossa. Kyseessä on toinen raskaus, ensimmäisellä ei ollut mitään vuotoja. Onko muilla ollut tätä ruskeaa vuotoa? Jos niin kuinka pitkään? Onko raskaus muuten edennyt normaalisti? Onko kellään jatkunut vuoto lähes läpi raskauden vai onko aina hävinnyt jossain vaiheessa?
Willi02 ja vintiö rv14
Kommentit (3)
Mulla ruskeat ja välillä veriset vuodot ovat vaihdelleet suunnilleen noilta viikoilta kuin mitä sulla on. Kipua ei vuotoihin liity, mut kävin hyytymien säikähdyttämänä kuitenkin näytillä loppiaisena. Naistenklinikalla lääkäri tutki ja ultrassa paljastui, että vuodon syynä on istukka, joka on kohdun kaulalla. Sain silloin reilun viikon sairauslomaa ja kehoituksen ottaa rauhallisesti (mm. välttää yhdyntää). Tilanne rauhoittui levolla, mut muutaman päivän työssä olon jälkeen tuli taas kirkasta verta. Nyt olen uudestaan levossa. Vuodot ovat laskeneet hempankin sataan eli väsymys on myös rankkaa! :(
Nyt olen aloittanut rautalääkityksen ja yritän torstaina taas jaksaa töissä. Ensi viikolla on rakenneultra ja siellä varmaan näkyy istukan sijainti myös. Maaliskuuksi sain vielä kontrollikäynnin äitipolille. Siihen mennessä istukan pitäis olla siirtynyt ylemmäs. Niin, tai ei se mihinkään siirry, mut kohtu kasvaa! ;)
Eikö sinun kohdalla epäilty vuodon aiheuttajaksi istukkaa? Toivottavasti vuodot loppuu!
Ansu 18+3
Minulla alkoi myös vuoto raskausviikoilla 8+3(tai jotain) Tuli aluksi vain ruskeaa vuotoa. Tällöin kävin yksityisellä lääkärillä ultrassa ja sielä oli yksi elävä sikiö ja toinen ruskuaispussi joka oli lopettanut kasvamisen paria viikoa ennen ultraa. Tämä toinen vuoti sitten pois rv:llä 10 ja toinen vaavi jatkaa kasvamista. Eli alussa oli kaksi munasolua alkanut kehittymään,mutta toinen niistä oli kehittynyt sitten sikiöksi asti.
Eli rv:10 jälkeen sitä ei löytynyt enää ultrassa. Joskus ne kuulemma häviää vasta myöhemmin mutta mulla hävisi jo tossa vaiheessa. Kuulemma viimeistään RV:llä 20 olisi pitänyt vuodon loppua.
Äh. Tulipa epäselvä,koita saada jotain selkoa asiasta. Tsemiä:jos kerta vaavilla ei ollut mitään hätään niin ei sitten varmaankaan sinunkaan tarvi murehtia :)
Lilli81 21+5
mulla kans vuotoo tullu jo pidemmän aikaa neuvolassa käskettiin olla ihan rauhassa...helpommin sanottuku tehty..ootko tutkinu et et haisiko sulla vuoto raudalle tai ns.verelle ku mul haisee...outoo??