Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-*- ENSIKOT Vkolla 4 -*-

23.01.2006 |

En huomannut uutta pinoa vielä, joten pistetään pystyyn tämä nyt.

Mitä kuuluu ensikoiden tälle viikolle?

Itse kummastelen, että tässä mennään jo 13. viikolla ja mitä ilmeisimmin tämä vaavi tulee maailmaan tosiaankin sitten ensi elokuussa. Todella omituista tämä on yhä vaan... Kohta pitäisi varmaan ruveta hankkimaan vauvatavaraa, mikä tietysti konkretisoisi juttua enemmän. Vielä ei ole hankittu yhtään mitään.

Niameyn ultrakuulumiset oli herkistävät :) Meilläkin mies oli tosi innoissaan (kun taas itse olin lähinnä ihan pihalla tai jotain) - ei tosin kyynelehtinyt vielä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kulkenu ihan sumussa varmaa viikon jo ;)Paha olo ympäri vuorokauden melkee kokoajan ja tää väsymys on jotain niin uskomatonta etten tienny tällasta ees olevankaa!Rinnat edelleen sikakipeet...eihän ne oo ollukkaa vasta ku 5 viikkooo...;)Nyt oon kahtena aamuna alottanu syömisen puurolla ja yllätyksekseni se taitaa olla ainut ruoka omenan lisäks mikä menee iha helposti alas ;)Autokoulun teoriatunnitkin tuntuu sellaselta suoritukselta tässä olotilassa...että huh huh!Jospa se tästä.Mut tosiaan koneella en paljoo oo nyt jaksanu istua.

Missäs Quuu on?

Voikaa hyvin kaikki ja tsemppiä teille loppusuoralla oleville!!!!

-Pepsi ja nuppu rv6+3

Vierailija
22/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihana lukea teidän loppusuoralla olevien juttuja! Kohta teillä tosiaan on sen tuhiseva nyytti sylissänne, ihanaa!

No perästä yritetään tulla, odottaen ja nauttien raskaudesta. Aika alkumetreillähän tämä ainakin mulla vielä on, mutta paha olo ja väsymys muistuttavat siitä, että todella raskaana taidetaan olla...

Eka neuvola olisi ensiviikolla ja mietitään miehen kanssa sitä synnytyssairaalaa. No onneksi saadaan sitä vielä viikonloppu pähkäillä. Kumpaakaan; kättäriä tai naistenklinikkaa en tunne entuudestaan, niin taitaa aika arvalla tulla valittua tuo oma synnytyspaikka.

Oikein mukavaa tammikuista viikonjatkoa kaikille!

Sippu ja pikkutikru 5+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

QueenB: Tällä viikolla on maha alkanut ehkä vähän pömpöttää. Entisen läskipömpän tilalla on nyt selkeästi kiinteämpi alamahan pömppä :) En usko, että vielä näkyy vaatteiden päälle, mutta kyllä jotkut housut on käyneet jo kireiksi.

Krääh.. Oon ollut tunnin töissä ja suussa on ihan sahara. Koko ajan olisi juotava jotain, muuten kuivaa suuta vähän väliä.

On tosiaan kiva lukea viime hetkillä olevien ensikoiden juttuja. Olen vakoillut välillä itse myös esim. tammikuisten keskusteluja, on hauska seurata miten yksi toisensa jälkeen ilmoittaa, että tänäänpä taisi tulla lähtö laitokselle :) Hui kauhistus, mitä jännitystä on sitten loppukesästä mulla...

Vierailija
24/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukuttu yö takana ja olo sen mukainen...

LA ois sit huomenna ja aamulla pääsee neuvolaan kuulemaan onko edistystä tapahtunu tuolla alhaalla... Toivottavasti on!

Jotenki nuo synnytyspelot on häipyny ja tilalle on tullu vaan odotus että pääsis tositoimiin! Onneksi mulla pitäis olla suht korkea kipukynnys tai on ainaki tähän asti ollu :) Mahdollisimman vähillä lääkityksillä yritän synnytyksen viedä läpi mut sit sen näkee kuinka kivut yltyy ja onko synnytys pitkä... Pari kaveria on synnyttäny ns. luomuna mut niillä onki ollu nopeat synnytykset... Päällimmäisenä on huoli että vauvalla menee kaikki hyvin!

Mies jo odottaa ihan innoissaan että millon päästään vauvan hakureissulle! Onneksi se on töissä melkein sairaalan vieressä ni pääsee siitä nopeasti mua vastaan jos on töissä lähdön tullessa...

Hirvittää jos tässä joutuu vielä sen pari viikkoa odottaan ni vauva ehtii kasvaa niin isoksi että sitä ei ihan tuosta vaan tehdäkään... Ei haluais kovin yli 4 kiloista alkaa puskeen ku ei tätä kokoa mulla kovin paljon ole...

Jaksamista kaikille!!!

Marika 39+5

Vierailija
25/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Mulla on aika samanlaiset ajatukset synnytyksestä, eli pelko on kaikonnut ja on sellanen aika malttamaton olo, että pääsis jo! Ihan innolla odotan! Ja mä haluaisin kans mahdollisimman " luomuna" synnyttää, epiduraalia en ainakaan haluaisi. Mutta ilokaasua on pakko kokeilla=)

Mies sanoi pari päivää sitten, että ei malta odottaa, että tulee kesä ja päästään vauvan kanssa lähtemään joka paikkaan, mökille jne. Mies kyllä odottaa kans tosi kovasti, että vauva syntyy!

Oletko saanut jotain kokoarviota vauvasta? [/color]

Vierailija
26/45 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla painoarvio oli n 3,5 kiloa et vielä oli normaalikokoinen... Itsellä näyttää vaan tulevan painoa kilo per viikko lisää mut turvotusta se taitaa olla...

Toivottavasti tälle viikolle pääsis vauvaa hakeen. Paitsi et miehellä on yövuorot töissä koko viikonlopun mut onneksi sille on sanottu et pääsee kyl lähteen töistä jos tarvii.

Nää päivät vaan tahtoo olla niin tylsiä ku sitä vaan odottelee kaikenlaisia merkkejä...Vauvan liikkeet on nyt jo vähän vähentyny et kai seki on jo eteenpäin. Koko raskauden ajan vauveli on ollu niin liikkuvaisena että ei oo sen vuoksi ainakaan tarvinu olla huolissaan ja muutenki kaikki on menny hyvin ku näin loppuajasta alkaa miettiin :)

Nii ja viikot oli 39+6 ku meinaa jo mennä vähän sekaisin :)

Vierailija
27/45 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Huomenta vaan kaikille!

Vieläkö marika on yhtenä kappaleena? Onko mitään merkkejä?

Olen nyt parina yönä herännyt siihen, kun maha on ohan kivikiva ja jotenkin oudon tuntuinen... viime yönä en pystynyt edes kylkeä kääntämään, kun sattui mahaan. Selällään oli kyllä hyvä olla. Olisikohan ollu supistuksia...? Mä en kyllä erota, mikä on supistus ja mikä ei...

Mitä kuuluu muille Ensikoille näin viikonlopun kynnyksellä? Viikonloppusuunnitelmia?

Mies lähtee koko viikonlopuksi pois, joten itekseen saan olla. Lauantaina menen siskon tupaantuliaisiin. Mutta muuten aijon levätä!

NapNap rv34+2 [/color]

Vierailija
28/45 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei synnytyksestä tietoakaan :(

Just tulin neuvolasta ja olihan nuo paikat pehmenny ja auennu enempi mut ei sieltä kuulemma vielä lähipäivinä olla tulos... Laittoi lähetettä sairaalaan et katsovat sitä kokoa ens viikolla joten toivottavasti soittavat tänään aikaa sieltä. Ainaki 4 kiloinen sieltä taitaa olla tulos... Toivottavasti ens viikon aikana pääsis jo vauvaa hakeen :)

Mullaki on ollu vaikeuksia tunnistaa niitä supistuksia mut ilmeisesti se on just sitä ku maha menee kovaksi... Nukkuminen on tosiaan vähän hankalaa välissä.

Eilen jo luulin että lähtö vois tulla ku selkää pakotti niin kovasti ja säteili myös mahaan mut toiveajattelua! Yöunet meni sit molemmilla ku piti jännittää et nyt pääsee lähteen mut ei...

Viikonloppuna ois yhdet synttärit joten pääsee ainaki syömään herkkuja :) Jotain järkevää pitäis kehitellä et menis tuo aika nopeammin...

Vierailija
29/45 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Marika: Joko kaikki vauvavalmistelut on tehty? Vaatteet pesty ja viikattu? Mulla alkaa äitiysloma ensi keskiviikkona, joten sitten pääsen vaatteita sun muita laittelemaan. Tiedättekö, kumpi on tulossa, tyttö vai poika? Me ei tiedetä.

Tietääkös täällä muuten kukaan, että kumpaa odottaa, tyttöä vai poikaa? Meinaatteko ottaa selville? Me ei tosiaan tiedetä, eikä haluttukaan tietää. [/color]

Vierailija
30/45 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kaikki laitettua jo ennen ku jäin äippälomalle. Malttamaton ku tahdon olla :) Nyt on sit saanu miettiä et mitä tekis!

Poikaa ne sieltä veikkas et ois tulos mut eihän se 100% oo... Sama kumpi tulee ku vaan muuten kaikki menis hyvin!

Vierailija
31/45 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki on?

Täällä alkaa toivo herään et vois vaikka päästä vauvaa hakeen :)

Limatulppaa alko irtoon ja alaselkää ja lantiota jomottaa aika kipeästi... Pitää alkaa saunan lämmitykseen ni jos se antais vielä vähän vauhtia :) Neuvolatädin " ronkkiminen" tais auttaa mut saa nähdä tapahtuuko sit lopulta mitään tälle viikonlopulle??????????

Vierailija
32/45 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marika, teillä alkaa sitten olla jännät paikat! Toivottavasti pääsette pian vauvanhakureissuun!

NapNap, me saatiin rakenneultrassa sukupuoli tietoon. Ei alkuun haluttu tietää... mutta sitten lääkäri kesken ultrauksen kysyi halutaanko kuitenkin tietää kun näkyy niin hyvin. Ei oikein osattu päättää joten lääkäri otti näkymästä kuvan. Ultrauksen loputtua hän kuitenkin sitten sanoi, ettei pidä meitä jännityksessä että poika sieltä on tulossa. On kyllä ollut sitten lopulta kiva tietää kumpi sieltä on tulossa (toki pienellä varauksella), vaikka vähän lääkäri olikin yli-innokas kertomaan sukupuolen =D

Mulla meni eilisilta kärvistellessä hirmuisen kankkukivun kanssa. En meinannut päästä ollenkaan kävelemään ja istuminenkin oli ihan tuskaa. Nyt on onneksi parempi jo...

[color=red]pikku-milli & paco 27+0[/color]

Vierailija
33/45 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas sinä rauhallisena, vaikka teidän pikkuinen syntyy jo tosi pian! :) Tässä vaiheessa saa kai toivotella jo paljon supistuksia, jotta pääsisit tositoimiin. On se vaan jännää sitten, kun laskettu aika on mennyt, en voi kuvitellakaan miltä se tuntuu!

Täällä siis elellään vasta 10+4 ja näistäkin viikoista olen jo mahdottoman ylpeä :)

En muista olenko jo kertonut, mutta me lähdetään parin viikon päästä viikon matkalle. Olen tässä pohdiskellut, että joko pitäis ennen sitä ostaa varmuuden vuoksi jotkut työkelpoiset äitiyshousut, jos masu yllättäen pullahtaa esiin reissun aikana. Kun menen takaisin töihin on laskujeni mukaan 14+0. Onkohan silloin jo kovasti turvotusta tai kenties jo pientä vauvamasua? Mulla on nytkin jo turvotusta, mutta toistaiseksi olen sinnitellyt vanhoissa farkuissa ja housuissa. Tänään töissä sitten totesin, että nyt yhdet on tosiaan jo liian tiukat, enkä aio niitä enää laittaa kun ahdisti ja puristi niin paljon koko päivän! Voi kun sais kerrottua töissä niin sitten vois hyvillä mielin alkaa kasvattaa masua...

Onko teillä pidemmällä olevilla mielipidettä siitä, kummat on kivempia: vatsan alle vai ylle ulottuvat äitiyshousut?

Viikonloppuja kaikille Enskoille ja Marikalle tosiaan peukutuksia, että vaavi päättäisi pian tulla ulos yksiöstään!

-Q-

Vierailija
34/45 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkonainen yö takana ja ajattelin nousta ku ei nukkumisesta tullu mitään... Yöllä aina heräsin siihen ku maha oli kipeä mut ku ei tätä kokemusta oo ni ei meinaa tietää milloin se on sitä " lähtökipua" ! Mies menee yöksi töihin ni toivottavasti siihen mennes on tullu selvyys...

Niistä äippähousuista: Mulla on yhdet farkut joissa on mahan päälle laitettava sellainen venyvä kangas ja niistä ei kyl huomaa muuten et ois äitiyshousut (Lindeksiltä). Antavat sit tukea ku maha on isompi... Suoria housuja joissa oli matalavyötärö oli tullu myyntiin joku aika sitten mut en viitsiny enää ostaa. Alussa mä ainaki käänsin sen kankaan nuissa farkuissa alemmas ku ei ollu vielä mahaa kunnolla sen täytteeksi mut lopussa se sit suojaa mahaa kylmältä ku nuo paidat tahtoo nousta aina ylös :) Kannattaa käydä testaileen et mikä tuntuu omalta:) Näin lopus farkkuhaalarit on ollu tosi kivat mut ei niistäkään kaikki tietenkään pidä...

Hyvää viikonloppua kaikille!!!!

Vierailija
35/45 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jo etukäteen... tulee omanapainen viesti. Kopsailenpas tuolta toukopinosta kirjoitukseni tähän.

Mun harjoitteluni loppuikin nyt sitten vähän aikaisemmin mitä piti. Piti tänään olla vielä aamuvuorossa, mutta olin siellä kokonaisen tunnin ja lähdin kotiin. Eilen iltavuorossa alkoi masuun sattua eikä se ole mennyt oikein vieläkään ohi. Vauva kyllä potkii ihan normaalisti joten en nyt kovin huolissani ole. Harjoitussuppareita tuli eilen aika paljon ja mietinkin kun ei mulla niitä aikaisemmin kovin paljon ole ollut, että voisiko niiden jäljiltä olla nyt lihakset masussa jotenkin kipeytyneet? Kun tuo masukipu on ihan sellaista lihaskivun tyylistä. Jos nyt ei ohi mene niin kai sitten täytyy äippäpolille soittaa, mutta en nyt ainakaan vielä ajatellut sinne rimpautella. Niin ja tänä aamuna töissä raportilla alkoi huimata ja takaisin koululle kun kävelin pukukopille niin ihan oksetti. Mahtaako sitten johtua vaan rasituksesta??? Tiedä häntä. No, nyt mulla ei ole enää muuta kuin maanantaina ja tiistaina lyhyet pätkät koululla ja sitten saan jäädä vallan kotiin. Kouluhommia sitten teen vielä kotoa käsin.

Sitten äippähousuista kysyttiin. Mulla on molempia, masun alle jääviä ja päälle tulevia. Oon tykänny under-the-belly -mallisista, mutta niiden kanssa pitää olla kunnon pitkä paita. Hennesiltä ostin aika alussa sammarit joissa on tuollainen masun päälle tuleva kangas ja olisin muuten tykännyt niistä, mutta ne ei ensinnäkään meinaa millään pysyä ylhäällä ja on nyt jo käyneet pieniksi. Samoin on kyllä yhdet Lindexin under-the-belly -farkut alkaneet käydä jo pieneksi. Sitten mulla on toiset Lindexin under-the-belly -farkut jotka on vähän erilaiset ja ne menee kyllä varmasti loppuun asti ja sitten ostin Prahasta kankaiset under-the-bellyt jotka myös menee loppuun asti. Ja lappuhaalareiden nimeen vannon kyllä =) Huusin huuto.netistä ihan alkuraskaudessa hennesin lappuhaalarit ja ne on kyllä aivan ihanat päällä ja takuulla menee koko raskauden ajan.

Nyt sohvalle lepäämään

[color=red]pikku-milli & paco 27+1[/color]

Vierailija
36/45 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=gold] Vielä on marika yhtenä kappaleena! Jospa tässä päivällä saisitte vähän selvyyttä, että onko vaavi tulossa ulos... Millainen olo on nyt?

Äitiyshousuista: Mulla on sekä mahan alle että päälle tulevia housuja. Mulla on Lindexin farkut, joissa tulee se kangas masun päälle ja sitä kuminauhaa kiristetään ylhäältä, mutta en kyllä hirveesti niistä tykännyt. Tosin ne on jo jäänyt pieneksi. Niinkuin on jäänyt parit muutkin äitiyshouosut. Mua rupes puristaa se kohta, missä varsinaiset housut muuttuu trikooksi, painoi tosi ikävästi mahaa istuessa. Mulla meni aika pitkään jalkaan ihan tavalliset farkut, mitkä ostin jo ihan alkuraskaudessa, ne oli vaan vyötäröstä normaalia isompaa kokoa. Mutta enää ne ei mene jalkaan. Mulla on myös parit tavalliset trikoohousut, ovat vain kokoa isompaa kun normaalisti. Ne menee varmaan loppuun asti jalkaan. H&M:llä on paljon farkkuja ja sammareita, missä on sellainen tukeva trikooyläosa housuissa, ne on mun mielestä parhaimmantuntuiset päällä. Pysyvät suht napakasti paikoillaan, ei kiristä mistään.

Kannattaa varmaan ostaa erilaisia viritelmiä, jotkut voi alkuun olla hyvät, mutta masun kasvaessa muuttua huonoiksi päällä.

NapNap rv34+3 [/color]

Vierailija
37/45 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Milli: Mun kaverilla alko oleen kans hirveät kivut mut selässä (suunnilleen yhtä pitkällä ku sinä). Käskin soittaa polille ja siellä käskivät levähtää ja juoda paljon. Kannattaa kysäistä ku sitä vartenhan ne siel on et auttaa :)

Mun olo ei oo mihinkään päin muuttunu mut odotellaan. Taidan ainaki päästä herkutteleen synttäreille :) Kävelyllä tuossa käytiin ni jospa se sais jotain tulemaan jos on tullakseen...

Mulla on tullu nyt lopus ongelma nuitten housujen kans ku maha on tullu alaspäin ni kaikki housut tahtoo painaa: Paitsi ne farkkuhaalarit on edelleen tosi hyvät!!!

Vierailija
38/45 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Marika on yhtenä kappaleena?

Miten sitä voikin jännittää niin paljon toisen puolesta, vaikka ei koskaan olla edes tavattu? Itselle synnytys on vielä niin etäinen asia, että en ajattele sitä vielä ollenkaan... Osaakohan sitä edes ponnistaa sitten oikealla tavalla? :)

Me ostettiin eilen pari ensimmäistä vauvanvaatetta, kun osuttiin sellaisen ale-tangon kohdalle. Neutraaleja värejä, niin sopii kummalle tahansa. Tai no, ostettiin me yks nätti mekkokin, mutta se menee sitten toukokuussa syntyvälle kummitytölle, jos meille tulee poika.

Onko teillä muilla jo poika/tyttöolo? Mulla on ihan poikaolo, vaikka eihän tässä vaiheessa mitään vielä voi tietää :)

Pakko tarttua kouluhommiin, vaikka ulkona onkin aivan ihana keli!

-Q- & -q- 10+6 (jee, enää noin viikko ja sitten pitäisi olla kai jo melko todennäköistä, että meidän pienokainen syntyy elokuussa :)

Vierailija
39/45 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä housuvinkeistä! Täytyy kai vaan lähteä sovittelemaan ja katsoa, mitkä on itselle parhaat. Mäkin oon kuullu H&M:n äitiysvaatteista, että ne jää tosi aikaisin pieneksi...

-Q-

Vierailija
40/45 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas minäkin tänne jotain rustailisin, kun oon kuiteski jonku aikaa jo lueskellu näitä juttuja. Esikoista siis odotan ja tällä hetkellä viikkoja ois kertyny 22+4.

Toissapäivänä ja eileen meinas vähä hätä iskeä, kun vaavi ei antanut itsestään minkäänlaisia merkkejä. Viime yönä (vaavi aina vilkkaimillaan silloin) pikkuinen aloitti masussa sellaisetkin bileet, että aivan nauratti! Jännä miten sitä heti panikoi kaikesta " pienestäkin" kun ei ole vielä oikein kokemusta ja kai sitä on jo niin kiintynyt pikkuiseen, että pelkää ihan kamalasti sitä, jos jokin menee pieleen.

Heh, eikä mua saa enää päästää kirpparillekaan yksin! Viime viikolla ostin ihan ensimmäiset vaatteet pikkuruiselle, ja nyt niitä tarttuu aina kauhee kasa käteen :) Oon järjestänyt ne jo tuhat ja yksi kertaa uudelleen , kun niitä on niin kiva näplätä :)

Q:n kanssa ollaankin jo juteltu aikasemmin. Jokos löysit itsellesi sopivaa rasvaa?

Hyviä päivänjatkoja vaan kaikille!