***CLOMISTIT**
Missä vaiheessa kukin on kierrossa, onko tullut plussia vai oletteko päässeet vielä testaamaan.
Itellä olis nyt kp 22/25 ja olen melko varma, että täti pian tulee. Itseasiassa tällä kertaa toivon, että tulis pian niin pääsisin aloittelemaan toista clomikiertoa.
Tässä kierrossa menkat alkoi ma 2.1 tai silloin tuli oikestaan vain sellaista vähäistä tuhrua, kunnolla alkoi sitten 3pv, aloitin kuitenkin jo laskemisen sillon ma eli 5pv oli perjantai. Oiskohan mun kuitenkin pitänyt laskea vasta siitä ti 3.1 ja ottaa ensimmäinen clomi vasta lauantaina? Vaikuttikohan se miten ovulaatioon, jota ilmeisesti ei tullut ollenkaan. Mulla loppui ovistestit kesken enkä tilannut uusia joten en ole varma, mutta kaksi haaleaa viiva kerkesin saada ja sitten seuraavana päivänä oli ihan puhdas tikku ja enempää ei sitten ollut testejä.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Toivottavasti joku meistä plussaa pian;)
++++++++säteitä kaikille
Kommentit (58)
Toivotaan nyt että tärppää :)
Ja ulriinalle pidetään peukut ylhäällä että kaikki nyt onnistuu :))
Ja täällä ei mitään muutosta, kp27 ja menkkoja odotellaan ja uutta kiertoa odotellessa... Kertokaas muuten, että mitkä kp:t olisi parhaat seurantaultraan?
Täällä kun saa viikon välein aikoja, niin onko esim. kp16-17 jo liian myöhään?
Täti se taas oli niin ystvällinen, että päätti poiketa kylään kp 26/25.
Mulla oli toiveet niin korkealla clomien suhteen, ehkä odotan niiltä vähän liikaakin. Ei muuta kuin odottelemaan kp 5 niin päästää taas napsimaan clomeja.
Parempaa onnea kaikille muile ja paljon +++++onnea meille kaikille!
Mä sain tänään clomiresptin käteen, sanottiin, että aloita vasta kuukauden päästä, ensin pitää syödä foolihappoa iso annos kuukauden ajan ja jatkaa sitten tulevaisuuteen rv 12 asti! Kuulemma clomit voi lisätä hermostoputken sulkeutumishäiriötä... Siis vielä kuukausi ennenkä voi aloittaa sen clomien syönnin... Ja minä kun olin pian niitä varautunut syömään... Plääh...
Kiitos kaikille tsemppauksesta!
Munasarjoja jomottaa ihan hirveästi, joten olen ihan varma siitä, että ovis on nyt meneillään. Ongelmana on vain se, että emme ole päässeet hyodyntämään ovista kunnolla. Tänään alkaa yövuorot ja viimeksi simpat laitettiin vesille kolme päivää sitten...jos elävät näin kauan niin hyvä niin...nyt ei kerkiä enää hommailemaan ja sekös harmittaa.
Hannalle pahoittelut tädistä. Ensi kiertoon reippain mielin, kyllä se siitä!
Ulriinalle vielä isot onnittelut plussan puolesta!
Miinastiina, minun tulee tehdä 4 yötä kolmen viikon jakson aikana, ja siinäkin on jo neljä liikaa :-) En haluaisi tehdä yhtäkään, mutta eipä tuolla ole juuri vaihtoehtoja. Olen ymmärtänyt, että meillä tehdään öitä siinä missä muutkin vielä vaikka viikkoja olisi kertynyt 16 ja risat...olen sitten varmaan ensimmäinen joka murtaa tuon tradition...
Hippi-Hiiri: ensimmäistä lastani odottaessani (Clomikuurin ansiosta) söin niitä alkuraskauden aikana neuvolan suosituksesta, joten kaipa niitä ihan hyvä on popsia...ei niistä ainakaan mitään haittaa ole.
Nyt painun nukkumaan, jotta jaksan olla yön töissä. Plussatuulia kaikille!
En ole vieläkään saanut nukuttua yhtään. Kutsuin mieheni " ip-kahville" ja nyt kun hän tuosta lähti takaisin töihin, on sellainen olo, että kaikki voitavissa oleva on nyt tehty pikkukolmosen hyväksi :-).
Tänään ovistesteissä oli todella tumma testiviiva, ja kyllähän nuo munasarjat ja itse asiassa koko kohtu tuntuvat sellaisilta, että siellä jotakin tapahtuu nyt. Kohtu ja munasarjat ovat todella arat ja kipeät ja ne hassulla tavalla tuntuvat olevan olemassa, yleensä kun noita sisäelimiänsä ei tunnista. Huh jännityksellä odotan, mitä tuleman pitää...toivottavasti munasarja ei kuitenkaan poksahda rikki jurmimisen tuoksinassa.
...ja nyt yritän mennä nukkumaan...muuten ei töissä jaksa.
Onneksi pääsin suosiolla uuteen kiertoon. Kertokaas nyt, kun mulla on varattu ultra-aika ja se osuu kp12. Onko tuo hyvä kp käydä seurannassa?
Hannalle voimia uuteen kiertoon...
Itse en päässyt edes piinailemaan kun ei mitään irronnutkaan.
Toivotaan että tässä kierrossa saadaan tulosta :)
Hei!
En ole vähään aikaan kirjoitellutkaan, kun sain odotella tätiä niin pitkään. Nyt syö toista päivää clomeja, saapas nähdä, että onko vaikutusta minuun, kun on vain 1 tbl / 50mg käytössä.
viliweera:Mulla follikkeliultra kp10-11,näin lääkäri suositteli.
Kanelisokeri: onnea oviksen johdosta ja tsemppiä harjoituksiin
hippi-hiiri: foolihappohan tärkeää, mutta en ole ennen kullut että niitä olisi kellekkään erikseen määrätty, mutta os gyne katsoi sen erityiseb tarpeelliseksi
T:Omppu
Kanelisokerille paljon onnea ovisplussasta, toivotaan että ne simpat on siellä toimintavalmiina.
Viliweeran kans ollaankin samassa tilanteessa kp1 molemmilla alkoi tänään, nyt vain odotellaan, että päästään taas popsimaan niitä clomeja.
Mulla oli tämä lyhyt surkutteluaika kun ei tärpännyt, ilmeisesti mun odotukset on liian korkealla mut nyt taas innokkaan ja toiveikkaana odotetaan miten käy tämän kierron, kiitos kannustuksesta kaikille.
Kiva kulla sinustakin pitkästä aikaa omppu!
Hyvää viikonloppua kaikille ja tietenkin taas pitää toivottaa ++onnea.
Onnea Ulriina plussasta!!!!!!!!
Kanelisokeri: Jep tulen kertomaan sitten tuloksia simppatestistä. Mies vei näytteen eilen ja nyt ootellaan sit..
Täällä menossa kp 15 ja melkein ovisplussa bongattu, tänään oli tikussa melkein yhtä vahvat viivat, muttei ihan. Kauheesti on kuitenkin alavatsa ja -selkää tänään jomottanut. Mulla on kans kauheesti vihlonu munasarjoja clomipäivistä alkaen.. kai siel tosiaan jotain tapahtuu.
Plussatuulia puhkun kaikille!!
Clomittaret!! Lueskelin tätä teidän pinoa uteliaana kun itse alotan clomit piakkoin! Mut ihmettelen kovasti kun mun gyne ei puhunu sanallakaan mistään seuranta ultrasta vaan ainoastaan käski ottaa yhteyttä jos ei ole tärpännyt 4 kuukauteen siis kiertoon...
Onko teille muille aina määrätty seuranta ultra? Annostuksena mulla on clomit kp 3-7 (1 tabu)
Mutta nyt aurinkoista viikonloppua kaikille ja +++++tuulia!!! :)
Omaa napaa heti kärkeen..Oon aivan hämmennyksissä, nyt kp 17 ja edelleen ovistesti näyttää samanvahvuista haamuviivaa, siis haaleampi kokoajan kuin testiviiva, mammaksin testit käytössä. Siis ymmärrän että se on negatulos, mutta miksei viiva vahvene tai katoa vaan on nyt viikon pysynyt samana, ensimmäisestä testistä lähtien??
Onko muita joilla käynyt samalla tavalla, miten viiva sitten muuttui, vahveniko vai häipyi??
Mullahan ei clomit vielä käytössä, joten epäilen että pco aiheuttaa osaksi tuota viivan tulkintavaikeutta, mutta sitten toinen tärkeä kysymys, alotanko terot jo nyt vaikken ovista olekaan saanut bongattua? Onko teille gyne sanonut että clomit olisi tehokkaammat " omassa kierrossa" kuin terolutilla aiheutetulla kierrolla?? Mulle gyneni ei sanonut mitään suoraan, mutta käsitin hänen puheistaan että clomeja olisi parempi syödä ns. oman vuodon jälkeen.. Meillä sovittu miehen kanssa että kaksi kiertoa tän jälkeen vielä yritellään ja sitten taukoa joten sen vuoksi haluaisin nopeesti päästä clomien kimppuun, mutta sitten jos teho on huonompi terojen kanssa niin eipä siitä paljoa ole hyötyä..
Toivottavasti osaatte auttaa, tuntuu että pää sekoo kohta näitä miettiessä ja tekee mieli lyödä hanskat jo naulaan ennen clomien aloittamistakaan :/
Kanelisokeri:
Jokos yöt on " lusittu" ? Kyllä käsittääkseni lääkäritodistuksella saa lopettaa yötyöt jo heti alkuviikoilla jos siltä itsestään tuntuu, mielestäni ei kannata riskeerata, mun töissä kuitenkin nostoja aikalailla, joten lopetan kyllä heti ja hankin vaikka todistuksen sen takia, jos ihme tapahtuu ja tuun edes raskaaks (mul on nyt jo depis menossa tän asian kanssa). Aloitiko jo muuten terolut-kuurin? Ennen vai jälkeen oviksen?
Mutta, nyt pitää lähtee ulkoileen, ollaan vietetty laiskaa lauantaita tää aamupäivä! Plussatuulia puhaltelen ja pahoitteluni tädin jyräämille!
Yövuoro oli ja meni ja toinen olisi vielä edessä. Sain nukkua peräti 5½ h, eikä uni todellakaan ollut mitään Ruususen unta.
Pipu77 kyseli niistä seurantaultrista. Ei ole määrätty sellaista minullekaan, mutta osalle täällä on. Gyne varmaankin haluaa varmistaa, että annostus on kohdallaan, eikä pääse syntymään liikaa irtoamisvaiheessa olevia follikkeleita. Niin ja joskus Clomien kanssa kuulemma voi käydä niin, että munasarja paisuu kooltaan niin isoksi, että se on jopa vaarallista. Korjatkaa minua, jos olen väärässä. Joku kirjoitti aiemmassa pinossa mielestäni hyvät perustelut noille ultran argumenteille.
Pahoitteluni myös Viliweeralle tädin tulosta. Ensi kiertoon sitten paremmin asein ja kunnon taisteluhenki nyt vain päälle!
Minulla juimii enää vain hieman alavatsalla. Ei läheskään niin kovaa kuin eilen ja toissapäivänä. Taisi tällä kertaa ovistesti tietää jotakin, vaikka sen ihan humpuukiksi jo haukuinkin :-) Nähtäväksi enää jää, tärpääsikö vai eikö, mutta ihan luottavaisin mielin jään odottelemaan...
Nyt ei muuta kuin +++++++++++++++ tuulia kaikille! Miinastiina, tulehan kertomaan, missä vaiheessa ovisoireesi ovat...meillä kun on nyt molemmilla meneillään kp 17.
Aloitin Terot päivää ennen ovista...ja kyselinkin täällä sen mahdollisia vaikutuksia aiemmin viikolla saamatta siihen vastausta.
Kokemuksesta voin sanoa, että tärppi Terokierron jälkeen on varmasti ihan yhtä hyvä kuin luomuvuodon jälkeen, sillä minulla on siitä elää todiste 8 v. olemuksessaan :-) Silloin aikanaan kun aloin odottamaan tytärtämme, söin ensin Terokuurin, otin sitten Clomit ja sitten söin taas Terot, eikä menkkoja enää tullut kun olinkin sitten jo raskaana:-) Kohdallani Terot ovat siis tukeneet Clomeja.
Minulla ainakin luki niissä Clearbluen ovistesteissä, että PCO aiheuttaa virhetuloksia. LH taso on koko kierron ajan sen verran koholla, että testit näyttävät tasaista viivaa. Ihme kyllä minulle eilen testiin pompannut viiva oli todella selkeä verrattuna kontrolliviivaan. Toivotaan parasta, pelätään pahinta...
Siis tänään kp2. menossa ja aivan kauheat menkkakivut!
Hyvä että pääsee liikkumaan. Mikä tämän nyt sitten aiheuttaa?
Normaalisti ei ole kipuja, eikä silloinkaan kun söin kaksi kiertoa teroja.
Soitin päivystykseen ja käskivät vaan syödä särkylääkettä.
Ja huomenna pitää taas clomit alottaa...
Siis clomit ja luget oli nyt ekaa kertaa kehissä.
Onko kellään ollut voimakkaammat kivut näissä hormoonikierroissa?
*viliweera kaksin kerroin sohvalla :( *
...Minulla ei Clomivuotoa ole vielä ollut ja toivon ettei tulekaan. Ovulaatio sen sijaan oli melkoisen kivulias...tuntui kuin kohtua ja munasarjoja olisi vedetty irti paikaltaan. Kipu oli molemmin puolin ja pienikin tärähtely sattui. Onko muilla Clomikierrossa kovia kipuja?
Tämä varmaan ennustaa sitten kivuliaita kuukautisiakin...jostakin luin, että ovuloimattomat kierrot ovat kivuttomia, mutta noinkohan on...minulla oli nuorempana kylllä kivuliaat kuukautiset, mutta nyt ei ole kierukan poiston jälkeen ollut mitään kipuja, mutten ole kyllä ovuloinutkaan...pitäisiköhän se paikkansa?
Aloitin tänään Obsidanin ja B-folin ottamisen, kun tuntuu, että olisi vähän tarvista täyttää vitamiini- ja rautavarastoja. Käsittääkseni tuossa B-folissa on Foolihappo mukana. Nyt pitäisi vielä vähän nukkua, sillä yövuoro odottaa...ja on edellisestä yöstä vielä todella raskas olo.
Eipä tarvi clomeja aloittaakaan, tein tänään varalta raskaustestin ja plussa pamahti! :) Nyt sitten vain menen suosiolla odottavien puolelle ja odottelen näkeväni teitä siellä pian!
Plussasäteitä puhallellen, Hippis
viliveera: (muistinkohan nikin oikein..) Eikös noi luget oo vastaavia kuin terolutit, vai olivatko voimakkaampia? Mulla eka kerran elämässäni on tää kierto aikaansaatu teroilla ja menkkakivut ja vuodon määrä oli järkytys, täällä siitä kirjoittelinkin silloin. Luomuvuoto on runsasta mutta ei kipuja, veri kirkasta ja " juoksevaa" , terojen aiheuttama vuoto oli tummaa, hyytymiä ja extra runsasta ja kivut olivat niin kovat että jouduin ottamaan särkylääkettä, kipukynnykseni on yleensä korkea, joten kipu oli arviolta kolminkertainen normaali luomuvuotoon verrattuna, yäk. Vaikkei mulla siis clomeista oo vielä kokemusta, mutta epäilen että oireiltaan epänormaalit menkat ovat sen lugen aikaansaannosta.
Mitäs muuten sulle on gyne sanonut keltarauhashormonin vaikutuksesta clomeihin, vai sanoiko mitään?
Itse tässä parhaillaan mietin että aloitanko terot ja clomit vai odotanko luomuvuodon ja sitten clomit, mutta siihen vuotoon voi kulua aikaa pahimmassa tapauksessa kolme viikkoa, tuntuu etten jaksa odotella, kirjoittelinkin päivällä jo asiasta tänne.
Lauantai-illan jatkoja kaikille!
Hippi-hiirelle paljon onnitteluja plussasta.
Mulle ei lääkäri myöskään sanonut mitään seurantaultrasta. Käyn kuitenkin kierron 21 verikokeesta ja siitä sitten nähdään onko ovulaatiota ollut.
Tänään olis menossa kp2 mulla ei ainakaan vielä ole ollut pahempia menkkaoireita kuin yleensä.
Kertokaahan miten mun pitäis tehdä tässä kierrossa clomien kanssa, kun eilen aamulla oli tosi vähäistä vuotoa ja sit koko päivänä ei näkynyt mitään, tänään sitten aamulla alkoi kunnolla vuoto. Pitäisköhän laskea sillai et tämä päivä olis kp1 ja ottaa clomit vasta keskiviikkona. Viime kierrossa kävi juuri samaten eikä ovista tapahtunut ollenkaan. Pitäisiköhän soittaa lääkärille ja kysäistä milloin otan ensimmäisen tabletin etten aloitan " vääränä" päivänä?
Osaako joku neuvoa mua?
Kanelisokeri: Meinasin eilen jo tänne kirjoittaa, että jatka vaan tikuttelua että sieltä se tulee. Ja niin tulikin! Pidän peukkuja, että tässä kierrossa tärppää. Mullahan kävi niin, että oviksen bongasin yhtenä aamuna, kp 25 (ei ollut mitään oireita, ei edes limaa). Pupuiltiin illalla ja siitä se sitten tärppäsikin... Nyt vaan täytyy toivoa, että olisi tärpännyt ihan pysyäkseen loppuun asti.
Ulriinalle onnea ja tarrasukkia masuasukille!
Kaikille clomisteille hermoja ovisbongailuun ja paljon +tuulia!
Myttö (joka ei kerennyt aloittamaan clomeja)