***CLOMISTIT**
Missä vaiheessa kukin on kierrossa, onko tullut plussia vai oletteko päässeet vielä testaamaan.
Itellä olis nyt kp 22/25 ja olen melko varma, että täti pian tulee. Itseasiassa tällä kertaa toivon, että tulis pian niin pääsisin aloittelemaan toista clomikiertoa.
Tässä kierrossa menkat alkoi ma 2.1 tai silloin tuli oikestaan vain sellaista vähäistä tuhrua, kunnolla alkoi sitten 3pv, aloitin kuitenkin jo laskemisen sillon ma eli 5pv oli perjantai. Oiskohan mun kuitenkin pitänyt laskea vasta siitä ti 3.1 ja ottaa ensimmäinen clomi vasta lauantaina? Vaikuttikohan se miten ovulaatioon, jota ilmeisesti ei tullut ollenkaan. Mulla loppui ovistestit kesken enkä tilannut uusia joten en ole varma, mutta kaksi haaleaa viiva kerkesin saada ja sitten seuraavana päivänä oli ihan puhdas tikku ja enempää ei sitten ollut testejä.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Toivottavasti joku meistä plussaa pian;)
++++++++säteitä kaikille
Kommentit (58)
Mä testasin tänään kp50 haalean plussan, mutta hetki sitten alkoi vuoto eli alkanut raskaus vaihtui kp1:een. Eli jotain kiinnittymisyritystä tuolla on ilmeisesti ollut kuitenkin. Tein testin, koska menkkojen olisi pitänyt alkaa pe tai viim. lauantaina primokuurin jälkeen. Ja onhan mulla ihan selviä oireitakin ollut; en vaan ole niitä noteerannut, koska luulin, etten ovuloinut.
Aamun plussa oli ihan ylläri, koska ovistahan en bongannut ollenkaan, mut ilmeisesti se olikin tapahtunut kp24 jälkeen vasta. Harmista huolimatta pitäisi olla jollain tapaa tyytyväinen, että ehkä clomit jotenkin toimii. Mun gyne soittaa tänään vielä illalla, niin kysyn voinko aloittaa normaalisti uuden clomikuurin km:sta huolimatta J(a tämä oli 4. km, rv oli ehkä 5+jotain..) Maalaisjärjellä ajateltuna kyllä, koska niinhän mä olisin muutenkin aloittanut, jos en olisi testannut.
Onnea oviksen bongaamiseen kaikille!!
Ulriina kp1/?
Täällä kp 25/26-30 ja vielä ei kyllä jännitä.. En oikein kyllä jaksa uskoa että olisi tässä kolmannessakaan kierrossa vielä tärpännyt, mutta eihän sitä tiedä. Viimeksi raskauduin kolmen clomikierron jälkeen siitä neljännestä kierrosta jolloin en syönyt enää clomeja. Mulla toi hormonitoiminnan käynnistäminen kestää pari ekaa clomikiertoa ja sitten voi alkaa odotella jotain positiivisia tuloksia. Taisi olla Kanelisokeri joka aikoo luovuttaa jo heti ekan kierron jälkeen, mutta mun vinkki on että jatka vielä pari kiertoa ja mieti sitten uudestaan jos ei tulosta ole tullut. Mulla on aina ekassa kierrossa tullut hirveät oireet clomesta, mutta seuraavissa kierrossa ei ole ollut oikeastaan mitään. Jospa sinullekin kävisi niin?
Mä aion pitää tämän kierron jälkeen muutaman kuukauden tauon ja tähtään kesään/syksyyn 2007. Yrittämistä ei lopeteta vain clomien syönnin " keskeytän" . Jatketaan sitten uudelleen tupla-annostuksella.
Plussatuulia kaikille!!
Täällä menossa kp 11/~28, 4 ja näillä näkymin viimeinen clomikierto. Vielä ei ole ovista näkyvissä, mutta viime kierrossakin vasta kp 18. Nyt on parin päivän puputtelukieltokin, kun mies vie tällä viikolla simpat tutkimuksiin .. ja sen jälkeen saadaan lähete lapsettomuus -yksikköön sairaalaan. Tiedä sitten mitä siellä tapahtuu.. oisko jollain kokemusta / tietoa?
Voi kun ei tarttis edes sinne asti mennä.. kun nyt tärppäis!!!!!!
Plussatuulia kaikille :)
Täällä menossa kp23 (tammikuun 23pvn kunniaksi ; ) Ovisplussan bongasin kp17. Kiertoni on pitkä, joten testailen varmaankin vasta viikon-parin päästä... Niin ja tällä kertaa menossa 1. clomikierto. Meillä ennestään yksi clomi-lapsi (11/04 syntynyt), joka sai alkunsa 3. clomikierrosta lugesteroneilla avustettuna.
Nyt alkaa tuntua siltä, että tulen tänne jo välillä... Perjantaina olisi aika gynelle ja sieltä toivottavasti nyt suunnitelmien mukaan lähden clomi-resepti kourassa kotia. Sitte pääsis melkein saman tein aloittamaan niiden syönnin, koska aikaa en saanut kun menkkojen päälle... Toivottavasti nyt sitten ei tarvitse kovin montaa kiertoa niitä popsia. ;) Minä kierron päivinä teillä on clomit? (kyselee täällä epätoivoisena...)
Mutta nyt menen nukkumaan! Plussasäteitä kaikille tasaisesti ja toivotaan, ettei kenelläkään tarvitsisi mennä rankempiin hoitoihin vaan clomit auttaisi!
terv. Hippi-hiiri
Tulikin pakollista palstataukoa, kun tietokone teki tenän, tänään saatiin taas nettilinjat auki ja tottakai tänne piti tulla piipahtamaan. Minulla on mieli vähän rauhoittunut, vaikkakin aika epäselvä tilanteeni clomien tehon suhteen on ... minullakin on se PCO-pirulainen, joten ehkä siksi ovistikuttelu menee poskelleen. Kiitos teille, jotka kerroitte, että PCO voi haitata tikuttelua, minun testiohjeissa aiheesta ei puhuttu mitään. Lauantaina sain sen vahvan ovistestiplussan, mutta senkin jälkeen kaikkina näinä päivinä on testiin tullut joko keskenään yhtä vahvat viivat tai tulosviiva hieman kontrolliviivaa haaleampi.
Olen luonteeltani sellainen, että mieli suuntaa eteenpäin eli millään ei malttaisi tyytyä tähän nyt-hetkeen ja piinaavaan epätietoisuuteen. Olen tässä pähkäillyt, miten jatkossa toimin, ja nyt ensi alkuun meinaan tikutella koko tämän kierron vaikka siinä tikkuja tuhottomasti meneekin kun kerta ei ole kontrolliultraa tähän kiertoon. Mahdolliseen seuraavaan kiertoon en taida vielä tuplata clomiannosta, vaan jatkan samalla annoksella ja hakeudun kontrolliultraan. Ja sen ultran perusteella sitten voisi ajatella clomi-annoksen tuplaamista kolmanteen yritys-kiertoon. Että näin pitkälle tähyän! Ellei nyt sitten kävisi niin onnellisesti, että raskaus olisikin jo alkanut.
Lohduttavaa oli kuulkaa clomi-siskot lukea tekstejänne ja huomata, ettei tosiaan ole yksin tässä sopassa mukana jossa riesana on PCO, epäsäännöllistä kiertoa, tuhruja ja vaikeutta laskea kp. Tosi kurjaa, että osalla on jo monta clomi-kuuria syötynä ja pettymyksiä koettuna. Erityisesti sinulle ulriina hali ja tsemppiä jatkoon.
Hippi-hiiri: aiemmissa pinoissamme löytyy tietoa minä kp kukin clomeja syö. Tarkkaan en nyt muista miten kenelläkin, mutta mahdollista niitä on syödä kp3-7 tai kp 5-9.
Severon kiittää ja kumartaa, pysyttelen nyt vähän aikaa täältä poissa kirjoittelemasta, että saa toisetkin tilaa kun minulla nämä jutut tahtoo venyä pitkiksi. Eikä tässä omassa navassa taida olla mitään tärkeää kerrottavaa kuin ehkä noin kolmen viikon päästä aikaisintaan.
Moikka kaikki!
Voi Ulriina! Olisi nyt saanut tuo sinun raskautesi jatkua...olen tosi pahoillani keskenmenosi johdosta. Tärppi oli nyt todella lähellä.
-Hanna- : minäkin varmaan aloitin viime kierrossa lääkkeet vääränä päivänä, kun vuoto alkoi keskiyöllä, enkä yhtään ajatellut sitä ajankohtaa...eli popsin ne Terolutit nyt sitten väärään aikaan. No, ei se mitään kierroksihan tuli se 28pv kuitenkin.
Söderille kiitos tsempityksestä. Sitä tässsä tarvitaan. Juuri nyt mieli on maassa ja tekisi mieli lopettaa koko vauvaprojekti. Totesin tuossa äsken itselleni, että hajoan varmaan ihan palasiksi, jollei tule edes sitä ovisplussaa.
Susa-Juulialle toivon, että " vikaa" ei löytyisi teistä kummastakaan. Kirjoittelepa sitten siitä simppatutkimuksen tuloksesta...
Art: sinullako on nyt vain pelkkä Clomiavusteinen kierto? Ajattelin vain, että kun minullakin on ongelmana pitkä kierto ja sain jo heti kättelyssä keltarauhashormonikuurin kiertoa lyhentämään Clomien kanssa.
Omaa napaa: Tänään kp13/28 eikä toivoakaan ovulaatiosta. Ovistikut näyttävät todella hailua viivaa toinen toisensa jälkeen. Itse asiassa se eka viiva, jonka sain lauantaina, oli tähän astisista vahvin, vaikka negatiivinen sekin oli. Kuitenkin lupaavan näköistä limaa pukkaa solkenaan, mutta ovistestit näyttävät haaleaa viivaa. Kaiken lisäksi parin päivän kuluttua on aloitettava Terolut-kuurikin *tervetuloa rintojen arkuus*. Miten tämä oviksen metsästys voi olla näin vaikeaa? ei olla enää parikymppisiä, ei todellakaan! Pupuiltu on nyt jtp tahtiin...se ei onneksi vielä sentään maistu puulta :-). Kirjoittelen loppuviikosta sitten lisää. Tsemppiä kaikille!
Kanelisokeri: joo pelkillä clomeilla mennään. Ihmettelin sitä gynelleni ääneen, kun määräsi pelkät clomit. Gyne oli sitä mieltä, että keltarauhashormooneista voi olla jopa haittaa raskautumisessa ?!?! Ihmettelin suuresti, mutta luotan nyt ainakin näin aluksi hänen sanaan ja jos näin ei tule tuloista niin menen sitten kynittäväksi (siis on yksityinen ja maksaa maltaita) sinne ; ) Edellisestä (ja ainoasta) raskaudestakin söin clomeja ja lugeja (ensin teroja, mutta eivät auttaneet kiinnittymiseen).
Mulla menossa kp11. Mulla lääkäri määräsi clomitkp5-9 ja terot 15-24. Tosin tämän ekekierron käski aloittaa, vaikka kp oli jo6 ja jatkoin sit kp10 asti. Kuulema kerettiin vielä tähän kiertoon mukaan... Ja sanoi et terot ovat tukemassa jos raskaus lähtee.Clomeja siis otin 2kpl päivässä. Meillä on yksi lapsi ennestään, joka on pian 2v, ehkäsyä ei sen jälkeen ja aina kova pettymys kun vuoto vaan alkaa. Toivottavasti saadaan pian+++++++!! Niin ja lääkäri käski touhuilla kp12/14/16 ja sit muuloin kun siltä tuntuu...ollaan sit oltu alusta pitäen joka toinen päivä...
Heips kaikki. Tulin vaan ilmoittamaan että liityn varmaan tuossa muutaman kuukauden kuluttua seuraanne. Kävin tänään gynellä, joka totesi etten varmaan vauvaa luomuna tule saamaan :( Munasarjat pco-tyyppiset, mutta ei kuitenkaan pcota diagnosoinut. Miehen sperma testataan eka ja mä käyn labrassa, mutta sellaseen sävyyn puhui clomeista, että taidan tosiaan niitä sitten jossain vaiheessa popsia. PÖH!
T: Lievästi alakuloisena omaan napaan tuijotteleva Pumpsu
Kyllä mä ainakin toistaiseksi olen vielä raskaana! Eli maanantain jälkeen ei ole vuotanut, eikä kipuillut, ja tänään sain eilisen labran hCG-arvon, joka näytti alkuraskauden lukemia. Piinaavia aikojahan tässä elellään, mutta seuraavat viikot taas näyttää, olisiko nyt tulossa meille oikeasti se pikkukolmonen! Raskausviikoista ei ole kuin pientä hajua, ehkä n.rv5..? Ultraan menen kahden viikon kuluttua, jos sinne asti päästään.
En uskalla kyllä vielä mitenkään hehkuttaa, kun noita km:ja on kuitenkin jo 3 plakkarissa..
Tsemppiä teille kaikille ovisbongareille, ja mä olen elävä esimerkki siitä, että clomikierrossa voi ovis tapahtua todellakin vasta kp24 jälkeenkin!!
Ulriina
Aivan mahtavaa :) Toivotaan nyt kaikkea hyvää!
Juu mulla oli myös kesällä ihan luomuovis kp24 mutta kesken meni se sitten. Sen jälkeen en olekaan ovuloinut :(
Nyt odotellaan vaan vuotoa jotta pääsee aloittamaan tokan clomikierron. Kp26 tänään menossa ja pientä jomottelua on, elikkä jospa ne menkat kohta puoliin alkaisivat...
Mikäs on Hannan tilanne???
Onnea Ulriina! Toivotaan, että pikkuinen pysyy kyydissä! Pikkuinen olisi sitten ensimmäinen Clomistien pinon plussa!
Muilta Clomisteilta tiedustelisin, onko Clomeilla aikaansaatu ovulaatio jollakin tapaa voimakkaampi kuin normaali? Minulla on nimittäin nyt kp14/28, eikä oviksesta tietoakaan. Limaa vain pukkaa ja sellaisia omituisia viiltelyjä vuoron perään tuolla munasarjojen kohdalla. Mitään superhyper jomotusta ei ole...Alan menettää jo toivoni. Ovistikutkin näyttävät vain haaleita viivoja.
Huomenna alkaa sitten Terolut-kuuri, ja toivon, ettei sen syömisestä olisi haittaa mikäli ovis tapahtuukin myöhemmin. Tiedän kyllä, että gynet ovat eri mieltä tuon keltarauhashormonin tehosta clomikierrosta. Toiset sanovat, että se tukee ja toiset sanovat, että siitä on haittaa. Mene ja tiedä...
Pumpsu: on kiva, että porukkaan tulee uusia kirjoittelijoita niin että sekaan vaan! Ei se Clomien syöminen miltään pahalta tunnu :-) Toivotaan vain, että ne todella tehoavat...
Täältä tulisi yksi lisää clomi-resepti kourassa! Diagnoosi lievä pco ja nyt clomit ja terot apuna! ihan ekaksi menkkojen käynnistys 10 päivän tero-kuurilla! Tästä se lähtee...:) Kuinka monta kiertoa olette clomeja syöneet? Onkos niissä joku raja kuinka monta kuukautta saa ylipäätään samaan putkeen syödä? (mulle gyne anto pillerit neljään kiertoon)
Taustaa sen verran, että olen tuolta tammitähtösten pinosta " vierailulla" ja esikoinen olisi haaveissa....ja yrityskin alkanut vasta joulukuussa
Mulla nyt kp 24/25 menossa ja jännittää kamalasti, vaikka kyllä olen aika varma etten ole raskaana.
Luulin, että sitä ovista ei tullut, mutta sitten sain toivoa kuin luin et aika monellla oli tärpännyt kierrosta jossa ei ovista oltu bongattu eli siis toiveet nousi tosi korkealle. Lämmöt on nyt kolmen päivän ajan ollut 36,7 kun normaalsti ovat 36,2, mutta en ole koskaan aikasemmin tähän aikaan mitannut lämpöjä, etten tiedä onko tämä normaalia. Mitää oireita en ole huomannut.
Tissit ehkä tuntuu vähän kipeiltä, mut johtuu varmaan siitä et oon niitä koko ajan puristellut kun pitää kokeilla et onko kipeät, heh..
Koko nyt on kyllä kahden päivän ajan ollut sellainen tunne että kohta menkat alkaa, sellainen märkä " valuva" tunne, mutta sitten luin et niin on ollut monella muullakin ja kuitenkin raskaana. Tänään sitten aamulla tein testin (en malttanu odottaa) mut ihan puhdas nega tuli, et siinä ne toiveet sitten meni, testi oli sellainen jonka pitäisi näyttää ennen kuin on myöhässä. Mies kyllä on toiveikas että täti ei tulisikaan enää.
Mun kierto on yleensä aika säännöllinen, et kyllä huomenna pitäisi tädin tulla.
Meillähän on yritystä takana 1v 7kk, mies oli ennen testejä varma et vika on hänessä, itse sanoin aina ettei varmasti ole ja että kyllä se lapsi meille joskus tullee. Nyt ensimmäistä kertaa koko yritysaikana mulle tuli pelko, että mitä jos me ei niitä lapsi koskaan saadakkaa. Pelottaa et mitä jos niin käy.
Olen kärsinyt jo kolmatta päivää alavatsakivuista ja ns. " kohdun viiltelystä" , mutta tänäaamuna tekemäni ovistesti näytti negaa, käytössä mammaksin testit, joissa sanotaan että testin voi tehdä minä vuorokaudenaikana tahansa. Olen siis aina aiemmin ollut aivan varma testejä tekemättä että ovikseni on silloin kun ed. mainitut oireet on, muttei se siis noiden testien mukaan pidäkkään paikkansa, onko kenelläkään samaa kokemusta?
Olen käyttänyt aikoinaan ovistestejä esikoista yrittäessä siis yli 5 vuotta sitten, silloin käytössä oli kalliit apteekista ostetut testit, ei varmaan halpoja nettikauppoja silloin ollut olemassakaan ja ne testit kyllä näyttivät silloin plussaa kun oireetkin olivat päällä..
No, me kuitenkin huolehditaan siitä että simpat kyllä on siellä odottelemassa ja sitten jos ei tärppää niin clomit sitten kehiin, olen psyykannut itseni nyt kahteen clomikertoon ja sitten ainakin taukoa, ellei haave kolmannesta unohdeta kokonaan... Lohduttavaa oli lukea erään plussanneen kun ovis kp 24, onnittelut, sori nicki unohtu nyt!
Paljon onnea plussanneille ja plussaonnea kaikille ja rauhaa piinailijoille!
Täällä suunnalla on nyt bongattu mahdollinen ovis :-) Tänä aamuna viimeiseen tikkuun piirtyi silmin nähden sinisempi viiva kuin kontrolliviivaan...mutta nyt on niin, että minulla alkaa huomenna töissä valvominen (2 yötä) ja mietinkin, että riittääköhän se, kun pupuilu ajoittuu tälle illalle...jos simpat ovat hyviä, se varmaan riittää, mutta kun sitä varmaa tietoa ei ole.
Tänään alkaa sitten myös se Terolutin popsiminen jälleen, nythän on taas kp 15. Aika on mennyt nopeasti, mutta kyllä se pysähtyy viimeistään piinapäiviin, jotka ajoittuvat sitten helmikuun ekan viikon lopulle.
Eihän tuosta viivasta nyt voi mennä vannomaan, kun ovisoireitakaan ei ole, ainakaan nyt heti aamusta ollut. Limaa kyllä tulee, melkeinpä niin, että koko ajan miettii, että tätikö se siellä kolkuttelee?
Nyt kovasti plussatuulia kaikille ja sori tämä omanapaisuus!
mun hCG-arvo oli 111. Ei mikään huippuhyvä, mutta aikas normaali, kun ollaan ihan ihan alussa. Mä luulen, että olen vasta rv4+, eikä 5+, kun oireitani oikein tunnustelen. Eli ovis on tapahtunut kp30 jälkeen, kun kp50 plussasin, ja kp35 testasin vielä negaa.
Kahden viikon kuluttua on ultra; sittenhän sen näkee, onko siellä mitään. On kyllä pelko persiissä, jos onkin taas tuulimuna:( Noh, eipä auta mennä kuin päivä kerrallaan...
Hienoa, Kanelisokeri, kun bongasit oviksen!! Kannattaa varmistella vielä parin päivän kuluttua, koska ovishan tapahtunee pe tai la.
Muillekin ovisbongareille lykkyä tykö ja älkää luopuko toivosta!!
Nyt ihan nimikin jäi muistiin, tuo tarinasi antaa mulle todella toivoa, mutta testasitko ovista tikuin ja monenako kiertopäivinä? Mulla siis menossa kp 15 ja negahaamu testissä jälleen vaikka kroppani muka sanoo että ovis on tapahtumassa..mietinkin että jätänkö sitten kokonaan tikuttelut kun testit loppuu piakkoin, jos siis en saa ovista bongattua?
JIPPII tosiaan Kanelisokerille, mähän sanoi ettei kannata luopua toivosta, kun kerran clomit on sulla aiemminkin tehonneet! Me ollaan tehty yövuorojen aikaan niin että mies on tullut iltapäivällä mua " herättelemään" , jottei tuu liian pitkää väliä, mutta tyttären kohdallahan simpat odotteli 2 päivää ja varmaan ylikin ennekuin ovuloin. Sillon oli meinaan juhannus ja meillä 3 pvän mökkireissu, jossa ei nukkumisjärjestelyjen takia kehdattu pupuilla. Onnittelut oviksesta ja +++++säteitä! Onks sulla muuten usein yövuoroja? Mulla " vaan" yks jakso kolmen viikon listassa ja sekin tympii nykyään, varsinkin kun meillä tuntuu olevan joku sairisbuumi meneillään, lupasin ens vkolla tehdä pari yötä, vaikkei siis ois oikeesti listojen mukaan ollut seur. yöt kuin kolmen viikon kuluttua :/ No, toivottavasti raskaudun pian ja voin kieltäytyä sitten hyvällä syyllä kokonaan niistä..
Plussatuulia puhaltelen mennessäni...
Täällä kp24. ja myöskin toivon vain, että vuoto alkais mahdollisimman nopeasti. Tässä kierrossa meni 10 ovistikkua eikä positiivista näyttänyt mikään :(
Huomenna otan viimeset luget ja tein jo kaksi gynevarausta, joista sitten katson kumpi sattuu paremmalle kp:lle ultraa varten ja toisen ajan perun. Pakko olla ajoissa liikkeellä että saa ilta-ajan kun ei aina voi töistä olla pois. Siis ensi kierron seurantaultraa tarkoitan...
Jos ei ensi kierrossakaan ole mitään irtoamassa, niin sitten pitää kysyä lupaa jos annostuksen voisi kolmeen nostaa.
Kuitenkin clomien avulla raskautuminen olisi aika paljon halvempaa kuin lähteä klinikalta hoitoa hakemaan... Jotenka kaikkeni teen, että voisin clomeilla raskautua, pitää vaan toivoa ettei enää ensi kierrossa tarvitse pettyä...
Plussaonnea muille!!!