***CLOMISTIT**
Missä vaiheessa kukin on kierrossa, onko tullut plussia vai oletteko päässeet vielä testaamaan.
Itellä olis nyt kp 22/25 ja olen melko varma, että täti pian tulee. Itseasiassa tällä kertaa toivon, että tulis pian niin pääsisin aloittelemaan toista clomikiertoa.
Tässä kierrossa menkat alkoi ma 2.1 tai silloin tuli oikestaan vain sellaista vähäistä tuhrua, kunnolla alkoi sitten 3pv, aloitin kuitenkin jo laskemisen sillon ma eli 5pv oli perjantai. Oiskohan mun kuitenkin pitänyt laskea vasta siitä ti 3.1 ja ottaa ensimmäinen clomi vasta lauantaina? Vaikuttikohan se miten ovulaatioon, jota ilmeisesti ei tullut ollenkaan. Mulla loppui ovistestit kesken enkä tilannut uusia joten en ole varma, mutta kaksi haaleaa viiva kerkesin saada ja sitten seuraavana päivänä oli ihan puhdas tikku ja enempää ei sitten ollut testejä.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Toivottavasti joku meistä plussaa pian;)
++++++++säteitä kaikille
Kommentit (58)
Hippi-Hiirelle!!! Aina noi raskaus-uutiset jaksavat ilahduttaa ja kannustaa omaakin yritystä!!!
En kai mä ole sitten ihan ainut jolle ei seuranta ultraa ole määrätty....No jännityksellä noin reilun viikon päästä sit alotan clomeja popsimaan..:)
Mukavaa sunnuntai päivän jatkoa clomisteille!!
Kivaa! Hippi-Hiiren plussasta oikein PALJON ONNEA! Perässä tullaan... vaikka sitten läpi harmaan kiven...
Mitenkäs Hippi-Hiiri, muistatko oliko sinulla tässä plussakierrossa kuivaa kautta heti oviksen jälkeen, vai jatkuiko liman tulo ihan katkeamatta? Raskaus taisi tulla kohdallasi ihan puun takaa :-)
Mikäs nyt on Ulriinan tilanne? Vieläkö kaikki hyvin? Toivon, että pikkuinen/pikkuiset :-) pysyy loppuun asti matkassa mukana!
Nyt sitten vain kovasti plussaonnea kaikille!
etten ole ollenkaan onnitellut ulriinaa plussasta, joten TOSI paljon onnea plussasta. Kiva et jollakin tärppää, toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa.
Lähetähän meillekin niitä +++säteitä
Hippi-hiiri: lämpöiset onnittelut plussasta!!
Kiitos vielä teille onnitteluista!! Ja ihan sikana lähetän plussasäteitä teille kaikille!!!!
Kahden viikon kuluttua olisi alkuraskauden ultra, joka on kuulemma ihan välttämätön juuri kaksoisraskausriskin takia. Pääsen julkiselle, kun sieltä soittelivat ja kyselivät tilannettani; siis että jatkanko heillä lapsettomuuspuolella. Ja nyt onkin tilanne muuttunut:) -ainakin toistaiseksi!
Oireita alkaa olla päivä päivältä enemmän, mikä luo toivoa raskauden jatkumisen puolesta..En oikein vieläkään meinaa uskoa tätä!
Tsemppiä oviksen metsästykseen ja pupuilupuuhiin,vaikka maistuisikin välillä puulta;)
Pahoinvointia odotellessa, Ulriina
Jep, jep.. täällä menossa kp 18 ja mulla on ovistikut näyttäneet vahvaa plussaa jo kolme päivää!!! mistähän se johtuu..?? Aamulämpö ei ole kohonnu, joten sen mukaan ovis ei olis viel ollu..
Hanna: mulle gyne sano et se päivä on aina kp 1, kun vuoto alkaa ihan kunnolla.
Onnea Hippi-hiirelle!!!!
Mulla on kans aina ihan kauheet menkkakivut, ei ne helpota milloinkaan, panadolia menee 2 pkt joka kuukausi.. mutta clomi-kierroissa on ollut se hyvä puoli et mulla on menkat loppunu aina ku seinään ja vuotoa vain 4 päivää, joten kivutkin loppuu siihen aina ;)
Tänään sitten aloitin toisen clomikierron, vähän jännittää miten käy kun ensimmäisessä kierrossa selvisin ilman mitää oireita joten toivottavasti en niitä saa nytkään.
Viliweera: sulla taisi olla tänään myös kp5 vai muistanko ihan väärin? Aloititko tänään clomit vai aloititko jo kp3?
Onnea Hippi-hiiri!!!! Toivotaan, että plussat tarttuu :)
Miinastiina: Kyllä nuo kauheat menkkakivut olivat niistä lugeista kotoisin. Mun on niitä pakko ottaa, sillä muuten ei vuoto tulisi. Ja nytkin oli ovuloimaton kierto, niin menkat ois saattanu tulla vasta maaliskuun puolella. On ollut aika toivottoman pitkiä kiertoja :(
Ja söin teroja syksyllä kaksi kiertoa, mutta niistä ei menkkakipuja tullut, tosin oli aika paljon laimeampi annostuskin. Mulla luget on nyt 10päivän kuuri ja 300mg päivässä.
Eikä gyne puhunut mitään tuon lugesteronin ja clomien yhteiselosta, tuumasi vain, että ne on otettava jotta vuoto tulee.
Hanna: tänään ollaan joo kp5. menossa ja nuo clomit aloitin kp3.
Vuoto alkoi ihan selvänä silloin heti ekasta päivästä lähtien.
Ja viikko VIELÄ ultraan. Mä oon aivan hermona ja pinna tiukalla nyt jo, kun pelkään toista ovuloimatonta kiertoa.
Ja kun en tiiä pitäskös tikuttaa vai ei???
Kyllähän se ultra sen sitten kertoo, mutta olisihan se kivaa saada se eka ovisplussa puoleen vuoteen :)
Mies sai simppatestin tulokset 3 arkipäivässä!! tosi nopeeta toimintaa, kun jotkut sanoi että kolmekin viikkoa voi mennä.. Ja tulokset oli kai kaikin puolin normaalit, siittiöitä aika vähän, mutta kaks kertaa enempi ku viitearvo. Eilen on sitten lähteny paikallisesta terv.keskuksesta lähete sairaalaan. Taidan tän kierron jälkeen lähteä tonne lapsettomuuspuolelle.
Mulla ne ovistikut näytti positiivista tosiaan 3 vrk, mutta en tiedä oliki ovista silti.. tänää oli aamulla lämmöt pikkasen (36,8) koholla, mutta saattaa johtua flunssastakin. En oikeen jaksa uskoa et olis tärpänny tästä kierrosta. nyt kp 20 menossa, 10 pv sisällähän se pitäis selvitä.
Siis olen ymmärtänyt, että oviksessa lämpö nousee ja se pysyy kohollaan kuukautisiin saakka ja kun kuukautiset alkavat, lämpö romahtaa, jos taas onkin raskaana, lämpö pysyy kohollaan. Olenko ymmärtänyt oikein? Minulla oli Clomiovis kp 16. Lämpöä en silloin mitannut, mutta yleensä normaalilämpöni on 36,6-36,8 välillä. Tänään on kp 21 ja aamulämpöni oli 37,0. Minua on kyllä kovasti palellutkin. Limaa tulee solkenaan, alavatsalla juilii, väsyttää, ruoka ei maistu jne...kaikki klassiset oireet. Vielä muutama päivä pitää odottaa ja sitten saa testata. Huh kun on jännää! Jos nyt ei tärppää, alan varmaan minäkin mittailemaan lämpöä säännöllisesti, kun tässä nyt muutenkin tulee pidettyä kirjaa kaikista mahdollisista oireista.
Susa-Juulia: Oli varmaan helpottavaa saada tietää, että ainakin simpat ovat iskukykyisiä! Toivotan sinulle onnea tulevaan. Kyllä se vauva teillekin ihan varmasti vielä suodaan.
Nyt minun on lopetettava. Palaillaan asiaan taas kun on jotain kerrottavaa...
Mulla oli se ensimmäinen päivä uutta kiertoa sellainen et vuotoa ei tullut juuri lainkaan, soitin naistentautien pol. siellä sanottiin et laskea vain se päivän kp1. Joten otin sit ekan clomin kp5, ajattelin et jos lasken jo siitä päivästä niin voi pian käydä niin et aloitan clomit liian aikasten mut ajattelin et olisko kuitenkin parempi aloittaa liian aikasten mitä liian myöhään ja jotkut kuitenkin syövät kp3-7.
Niin sitä porskutellaan eteenpäin, hitaasti vain tuntuu tämä kierto kuluvan.
kp 20 minulla menossa, joten aika samaan aikaan sitten piinaillaan ainakin Kanelisokerin ja Susa-Juulian kanssa. Pitäisi nyt vaan malttaa olla testaamatta liian aikaisin. Minun on testattava kuitenkin viimeistään kp 30 eli 11.2 koska silloin olisi aloitettava terolutit mikäli plussaa ei näy. Jos en syö teroluteja niin kierto voi venähtää sitten vaikka kuukausien pituiseksi.
Mieli on taas kerran vähän apea, luulenpa että ei tärpännyt tässä eka clomi-kierrossa kun mitään oireita raskaudesta ei ole. Lämmötkin on pysyneet kutakuinkin ennallaan, jonain päivänä oli lupaavat 37 C, mutta sitten taas seuraavan päivänä 36.6. Ellei sitten ole niin, että se ovis olisi vasta tulossa. Sain ihan kummallisia ovistestituloksia kp 9 - kp15. Kolmena päivänä (ei peräkkäisinä päivinä, vaan aina parin päivän välein)tuli selkeä plussa, parina päivänä niillä ja rajoilla, ja loppuina sitten hailakat negat. Eli ei mitään luottamista mun kohdalla noihin testeihin, harmi!
Karmea makeanhimo on kyllä taas päällä, välillä oli jo helpompaa ja kilot karisi ihan kivasti, mutta nyt on vaikeaa pysyä poissa suklaarasialta. Liittynee tähän vallitsevaan mielialaani tuo makean kaipuu. No, jospa ne fiilikset tästä nousisivat kun piinailun aika lähestyy. Plussasäteitä kaikille!
kanelisokeri: " Siis olen ymmärtänyt, että oviksessa lämpö nousee ja se pysyy kohollaan kuukautisiin saakka ja kun kuukautiset alkavat, lämpö romahtaa, jos taas onkin raskaana, lämpö pysyy kohollaan. Olenko ymmärtänyt oikein?" Olet ymmärtänyt oikein, eli noin se menee (ainakin teoriassa) tietysti löytyy poikkeuksiakin, mutta minulla ainakin oli 1. raskaudesta.
Mutta sitten tämä " toinen" : eli eka clomikierto lopuillaaan tänään kp33/?. Oviksen bongasin silloin kp17 ja kaikenjärjen mukaan tänään olisi pitänyt menkat alkaa, mutta mulla ei nyt ole r-testiäkään täällä kotosalla, niin ajattelin odotella viikonloppuun. Toisaalta olen kyllä hyvinkin skeptinen, kun ensinmäistäkin clomi-lastamme teimme 3 kiertoa! Ja kun nyt mukana ei edes ole keltarouhashormoonia (purkista siis)! Mutta piinaillaan täällä ja tulen sitten kertomaan,, että jatkanko matkaa loka- vai marrasmammoissa ; )
Severon: Onko gynesi antanut nuo ohjeet terolutin aloituksesta? Mulla kun oviksen bongaus on ollut vaikeeta, nyt kp 22 ja ajattelin sunnuntaina aloittaa terot, silloin siis kp 25, onkohan kuitenkin liian aikaista, jos olisin vaikka raskautunut, mitä nyt kyllä suuresti epäilen?? Mietinkin luettuani sun kirjotuksen, ettö odottaisinko kanssa tuohon kp 30 asti..mutta kun niin haluisin jo päästä aloittaa clomit kun en luomuovista kerta oo löytänyt, ainakaan testien mukaan...
severon:
Minun on testattava kuitenkin viimeistään kp 30 eli 11.2 koska silloin olisi aloitettava terolutit mikäli plussaa ei näy. Jos en syö teroluteja niin kierto voi venähtää sitten vaikka kuukausien pituiseksi.
/i]
Miinastiina: niin, eri lääkärit antavat erilaisia ohjeita liittyen terolutien syöntiin clomi-kierroissa. Joskus annetaan ohjeeksi syödä automaattisesti heti kp 15-25, joskus sanotaan, että syö vasta myöhemmin tai että älä syö ollenkaan. Että näin epäselvää tämä terolutien käyttö voi olla.
Minulle gyne antoi vähän epämääräiset ohjeet, eli: jos bongaan oviksen niin teroluteja ei pitäisi periaatteessa tarvita ollenkaan vaan vuodon pitäisi alkaa itsestään jos raskautta ei ole alkanut. No, mulla tuo oviksen bongaus oli niin epämääräistä, että enpä ainakaan siihen jää luottamaan. Toisaalta gyne sanoi, että jos kierrosta näyttää tulevan pitkä ja raskaustesti on negaa niin voin syödä terolutit, tarkoista kp ei siis puhunut mitään. Mutta järkeilin asian suhteutettuna aiempiin kiertojeni pituuksiin, eli noin kp 28 pitäisi kyllä jo raskaustestissä näkyä jos on tärpännyt ja siihen lisäsin vielä pari ekstrapäivää joten siitä sain tuon rajapyykin aloittaa terot kp30. Näin olen toiminut ennenkin: esikoinen sai alkunsa clomeilla ja silloin gyne nimenomaan antoi ohjeeksi ottaa terot kp 30-40 jos r-testi on negaa. Olihan se negaa silloin kp 30, söin terokuurin, mutta kas kummaa vuotoa ei silti kuulunut ja kp 42 tulikin sitten plussa.
Minun tapauksessa en viitsi odottaa kp 30 pidemmälle terojen aloitusta, koska jos kierto venyy kovin pitkäksi niin tiedossa on suunnilleen helvetilliset kuukautiset. Mulla on sellainen kohdun limakalvon sairaus, että limakalvo paksunee paljon lyhyessäkin ajassa.
Olen ymmärtänyt, että teroluteista ei ole haittaa alkaneelle raskaudelle, OIKAISKAA jos olen väärässä. Muistankos nyt oikein, että Kanelisokeri aloitti terolutit kp 15. Koska olen kuitenkin vain maallikko näissä terolut-asioissa, en uskalla sinulle Miinastiina sanoa varmuudella mitä pitäisi tehdä. Parasta olisi saada omalta gyneltä ohjeet ja toimia sen mukaan, niin olisi sitten paikka johon nojautua ja kysellä vastuita jos ongelmia tulee.
Kävin sitten kuitenkin hakemassa sen testin ja uskottava se on että + tuli. Vähän haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta taitaahan se riittää. Iloinen olen ja mieheni myös, mutta vähän skeptinen kuitenkin... Aika näyttää ja tulen kertomaan kuulumisia aika-ajoin... -art-
PS. Ja tämä plussa siis pelkillä clomeilla
Hei hienoa! Mahtava juttu!!!!!
Ekasta clomikierrosta plussa luo toivoa meille muillekin! Fiilikset ovat varmaan katossa teidän perheessä! Onnea hirmuisesti. Oliko muuten ovulaatiosi kovin kivulias? Kyselen vain kun minulla nyt Clomikierrossa veti ihan kaksinkerroin kun teki niin kipeää. Ovista ei siis voinut olla huomaamatta. Oliko teille jtp meininki, vai pupuilitteko ihan tismalleen ovispäivänä? Sori nämä kysymykset, mutta kiinnostaa kovin kun tuntuu, että tännekin se plussa saattaa nyt pärähtää...
T. Kanelisokeri
Minusta ovis ei ollut kovinkaan kivulias, ihan normaalia nippailua. Sitten tuohon pupuiluun ; ) , niin pari-kolme kertaa tuli VAAN harrastettua (on ollut vähän kiireinen kk) !!! Ja jos nyt oikein muistan niin yksi oli haamupäivänä (kp15) ja sitten ovisplussana eli kp17. Juteltiinkin tuossa mieheni kanssa, että ihmeen helpolla tämä kakkonen lähti, kun esikoista tehtiin yli vuosi (3 clomikiertoa).
http://www.perhenetti.com