Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä mikä tukistamisessa on niin kamalaa.

Vierailija
23.01.2006 |

Miksi olette niin tukistamista vastaan? Mielestäni se ei ole väkivaltaa, eihän lasta tietenkään niin tukisteta että nurkat silmissä pyörii! Minuakin on lapsena tukistettu, eikä ole jäänyt traumoja.

Tuntuu, että täällä ollaan heti karvat pystyssä, jos joku on lastaan joskus pikkaisen tukistanut. Eipä ole ihme, millaisia lapsia maailmaan kasvatatte. Tuo " vapaa kasvatus" on nyt vissiin muotia. Lapsi saa suunnilleen tehdä mitä huvittaa, eli mennäänkin niinpäin, että lapsi vie aikuista. Siinä ollaan sitten helisemässä. Onhan nuita nähty, jos minkälaista rääkyvää ja huutavaa tapausta kaupoissa, kun ei kuria saada.

Muutenkin ihme malli nykyään vanhemmilla, kun kaikki annetaan periksi. Käyttäisitte maalaisjärkeä, sillä pärjää jo pitkälle.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukistaminen ei ole väkivaltaa, väkivalta on se että tulee mustelmia, verta.

Vierailija
2/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin se on sun mielestä ok?

Vierailija
4/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa, miten jotkut luokittelevat tukistamisen väkivallaksi. Hoh hoijaa.

Vierailija
5/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lasta nöyryyttävää on myös arestissa pitäminen.

Vierailija
6/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sitten mitä " laki" sanoo. Onko täällä ketään joka ei mitään lakia ikinä rikkoisi? Ja tuo tukistaminen on rikkeistä pienimpiä.

Ja minä en puhu mistään riepottamisesta ja tukasta raahaamisesta nurkasta nurkkaan.

t: Siiri

Vierailija
7/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on tukistamisesta. Mun mielestä kyllä tehtiin suuri virhe siinä, että tukistaminen kiellettiin lailla ja siitä tehtiin mukamas väkivaltaa. Enemmin itse olisin kasvattanut lapst siihen aikaan kun se oli laillista. En käsitä mikä pakko on väkisin kasvattaa kurittomia lapsa. Kaikille lapsille kun se puhe ei vaan tehoa.

Vierailija
8/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos Niinistö tekee niin, niin ei ole sovelias presidentiksi

Vierailija
9/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuri täytyy lapsilla olla. eikä ainakaan miun mielestä tukistaminen ole mikään paha rike, jos lapselle ei muu sana mene perille. Eihän tukistaminen tarkoita , että siitä tukasta revitään niin että se lähtee päästä.

Vierailija
10/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aikuisiakaan saa tukistella kasvatusmielessä, miksi lapsia saisi

Vierailija
11/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aikuinen niin silloin on jo joskus kasvatettu sellaiseksi kuin on.

Vierailija
12/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pelkäävät tukistavia vanhempia, se ei luo luottamusta ja toisen kunnioittamista.

Vierailija
13/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisella pitää olla auktoriteettiä ilman tukistamista ja läpsimistä.

Vierailija
14/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Joko lyöt lastasi tai lapsesi kasvaa kuritta vapaassa kasvatuksessa? Onko siinä vai kasvatukselliset vaihtoehdot?

..Ei ihmekään että alistat lastasi ja annat hänelle kyseenalaiset eväät elämiselle! Lapsesi on luultavasti se joka potkii mummoja ja haukkuu ihmisiä.

Minua on lyöty ja vedetty hiuksista kotiin pitkin katua. Säälittää ettei kukaan aikuinen puuttunut silloin ja soittanut poliisille. Silloin 80-luvulla moinen oli jo rikos. Pienemmästä väkivallasta vanhempieni kuritus alkoi ja itse olen hakannut veljeäni ja ystäviäni kun en ole saanut muuta tapaa selviytyä ongelmista.

Minulla on säännöt lapsilleni ja he eivät saa riehua miten sattuu, en kannata vapaata kasvatusta, en myöskään minkään asteista väkivaltaa; fyysistä tai psyykkistä, minkään ikäisiä kohtaan.

Vierailija
15/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän se arvata, että joku vertaa asiaa aikuisiin. No, laitatko sitten aikuisen arestiin, jos käyttäytyy huonosti? Näitä juttuja on siis turha verrata aikuisiin, onhan tuo nyt päivän selvä asia.

Vierailija
16/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapsille pahoinpitely on sallitumpaa.

Vierailija
17/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla juu. Mua ei ole koskaan lyöty, tukistettu, annettu luunappeja, laitettu nurkkaan tai arestiin, mutta rajat on kyllä todellakin aina ollut. Samaa periaatetta noudatan omillakin lapsilla.

Ja kyllähän lyöminen on rinnastettavissa tukistamiseen. En usko, että näistä tukistuksen puolesta jeesustelijoista kukaan hyväksyisi sitä, että esimerkiksi oma mies tukistaisi. Se sattuu ja sillä näyryytetään toista.

Voi olla, että lapsi alkaa käyttäytyä eri tavalla, koska PELKÄÄ. Pahimmassa tapauksessa voi käydä niin, että sosiaaliviranomaiset antavat myöhemmin lausunnon " poika pelkää äitiään niin paljon, ettei uskalla sanoa, että haluaa tavata isää" . Näitäkin on.

Vierailija
18/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, minuakin on tukistettu. Ja EN ole eläissäni käyttäytynyt väkivaltaisesti. Joten sinä ja sinun hienot johtopäätöksesi...

Ja en myöskään pelännyt vanhempiani tukistamisen pelossa.

-ap-

Vierailija
19/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes lapsi alkoi kavahtaa äkkinäisiä liikkeitä ja varsinkin sitä, kun aikuinen kohotti käden ylös. Pelkäsi selvästi, että häneen taas kajotaan ja aiheutetaan kipua.

Raadollisesti sanottuna aloimme pelätä sitä, että kerhossa ja sitten päiväkodissa kiinnitetään asiaan huomiota ja joudumme vaikeuksiin. Pikku hiljaa tajuntaan myös valui, että voimme tehdä taaperolle peruuttamatonta vahinkoa. Siihen loppui tukistelu ja muu " nippaaminen" , kuten täällä jotkut haluavat asian ilmaista. Onneksi pelko ei tunnu jääneen lapsen mieleen pysyvästi.

Vierailija
20/71 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kasvatetaan tulevia rikollisia. Kasvatusasiantuntijat ovat tehneet suuren virheen kieltäessään sellaisen kuritustavan, joilla lapssia on iät ajat kasvatettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme