~~Lokamasut uuteen viikkoon~~
[color=red]aloitin meille uuden viikkopinon =)[/color]
Kommentit (74)
Ihana kuulla, että joku onnistuu aina plussaamaan! oikeasti olen onnellinen teidän plussanneiden puolesta!
Täällä on piinaviikko menossa, viikon päästä maanantaina viimeistään pitäisi tädin ilmestyä, Alan tässä henkisesti jo valmistautumaan siihen, että plussaa ei nytkään tule, ei sitten tipu niin korkealta ensi viikonloppuna.
Olen tässä nyt kyllä kovasti miettinyt tätä nelosta ylipäätään. Tähän asti olen ollut 100%:n varma, että yhden vielä haluan/ haluamme, nyt iski epäusko... Mä alan oleen vanha, miten sitä oikeastaan jaksaisi??? Ja miksi ihmeessä nämä kolme jo olemassa olevaa eivät muka riittäisi???
Mutta sellaisia, tsemppiä kaikille ja plussatuulia ja Visakoivulle erityisesti!!!!
Onnea pupulle! Jotenkin minullakin on mieli muuttunut siihen suuntaan, että olen jopa iloinen muiden plussauutisista :D Karvaimmat kokemukset on takana päin, ja meidän yritys on vain tasaista puurtamista.
Minä mietiskelen, että jos ei tästäkään kierrosta tärppää, käyn lääkärin puheilla. Ei siksi, että olisi liian kauan yritetty (joskin siltä kyllä tuntuu), vaan siksi, että kohdun tuntemukset hieman ihmetyttää. Oviksesta loppuun asti kun mulla on ollut jos jonkin sortin nipistelyä, kipristelyä ja jopa kipua kohdussa. Viimeksikin päivää-paria ennen kuukautisia kohtu alkoi äkkiä supistelemaan niin kovasti, että minä vain vaikeroin kippurassa sen 5min. mitä sitä kesti. Ei tunnu kovin normaalilta.
Täällä menee kp20/n.30 (terve vaan Bubbles!) ja nytkin jotain ihme jäytämistä kohdussa. Tietysti sitä miettii, voisiko olla kiinnittyminen (ovis oli kp14), mutta paha sannoo!
Minä täällä vielä roikun eikä tätiä näy ei kuulu... = ). Tänään kp 27/22, mutta luulen kyllä että se laihis teki tepposet.... Toivossa tietysti vielä elän! Hirveä työputki menossa eikä meinaa edes jaksaa kirjoitella. Kovasti väsyttää kaiken aikaa, mutta muita oireita ei ole. Minä kyllä onnistuin olemaan raaskaana 13+5 ennenkuin sain tietää olevani raskaana esikoisesta. Kuopuksesta tiesinkin sitten jo heti 4+4. Ja sekin vielä, että kumpaakaan en ole plussannut kotona vaan terveyskeskuksessa. Kotitestit näyttivät molemmista negaa. Eli toivoa vielä on.
Effica ja kp 27/22
[b]Himppu[/b], jos multa kysytään niin mielipiteeni on, että ovisoireet voi helposti kestää kaksi ja useammankin päivää. Ainakin mulla kestää...
[b]Alia[/b], mulla on selvästi samanlaisia tuntemuksia alavatsalla (=kohdussa?) pitkään oviksen jälkeen, ehkä jopa sinne kuukautisten alkuun saakka. En osaa sanoa syytä, ennen raskautta ja imetystä näin ei ollut. Mulla on ollut muistaakseni neljät menkat imetyksen loppumisen jälkeen ja ne on kaikki olleet todella erilaisia kuin ennen. Vuoto on ollut todella runsasta ja on ollut kipujakin, ihan kuin joskus nuoruudessa. Ja ennen ja jälkeen ovista on myös noita jo aikaisemmin kuvailemiani omituisuuksia, siis alavatsan kipuja yms. Tällaista ei ollut pillereiden lopetuksen jälkeen kun " tehtiin" esikoista" , kesti kuusi kiertoa ennen kuin tärppäsi. Nyt meillä ei ole ollut käytössä mitään hormonalista ehkäisyä ja olin toivonut, että tärppäisi vähän nopeammin:/ Aikaisemmin tänään kirjoitin, että koskaan ei ole ollut niin kipeä alavatsa kuin nyt, mutta viime kierrossa taisi kyllä olla ihan sama homma. Meni vaan samaan syssyyn joulun =syöpöttelyn kanssa enkä tiennyt mistä mikin jomotus ym. johtui. Toivotaan, että tämä kaikki on kuitenkin ihan normaalia ja asiaankuuluvaa meillä molemmilla ja päästään pian eroon kuumeilusta ja aletaan odottamaan:)
Hui, kun täällä on jo monta ihan oikeasti piinailevaa! Jännittää jo tiedän puolesta. [b]Effica[/b], tiedätkö miksi aikaisemmilla kerroilla apteekin testit eivät ole sinulla näyttäneet plussaa vaikka oletkin ollut raskaana?
Nyt täytyy valmistautua viikon parhaaseen tv-ohjelmaa, Täydelliset naiset alkaa kohta.
-L-
vaaleanruskeaa vähän verensekaista limaa bongasin juuri äsken... eli oudommaksi menee. kp 27 eli mulla onkin ollut ovis aikaisemmin kun luulin. Tätiä odottelin vasta viikon päästä saapuvaksi. Tänään vähän juili alaselkääki, mutta en kiinnittänyt siihen mitään huomiota, kun noita " oireita" on ollut pitkin kiertoa. No odotellaan homiseen, jos se täti nyt alkaisi kunnolla. Tietenkin voi olla mahdollista, että minulla on liian lyhyt luteaaliaika...vai mikä se nyt onkaan :(
Niin ja onnea plussanneille..en nyt nimiä muista...ONNEA kuitenkin =)
mikä mulla on... :(
pakko oli vielä käydä tonkaamassa alakertaa :P ja kyllä sieltä tulee sellaista oranssinvivahteista limaa. Perhanan perhana... eli kierrot on sitten sekasi.
Ennen tätiähän ei kai pitäisi limoja olla (ja limalla tarkoitan sellaista kirkasta & venyvää...), vaan ihan tyystin kuiva kausi tai tahmeaa valkovuotoa.
Oma napa: NÄRÄSTÄÄ!!! Tein vikatikin ja söin kalaöljykapselin jo aamulla eli tyhjään vatsaan (greippimehun kanssa...). Olen koko päivän päästellyt ilkeän makuisia pikku röyhtäilyjä. Renniekin auttaa vain ihan hetkeksi.
kp 14/35 ja lima venyy ehkä 5mm mutta venyy kuitenkin, ei ole enää perunamuussia :) Suurimmaksi osaksi valkovuoto on kuitenkin sellaista emulsiomaista eli näillä näkymin ovis on varmaankin loppuviikolla (~kp 20). Mutta ihmettelen edelleen kun lämmöt tippuivat kp 10: ennen tasaista 36,1, nyt ollut 35,6 viimeiset 4 mittauskertaa. Ehkä noi lämmöt ottaa ensin vähän vauhtia alhaalta noustakseen ylös - ja pysyäkseen siellä ;)
Mullakin on nuita kipuja oviksesta menkkoihin,olen myös aatellut mennä lekuriin vaan kait se on " normaalia" kun nuin monella niitä on.Valkovuotoa myös on paljo....ihme hommaa,voikohan elimistö muuttua näin paljo synnytysten myötä...?Multa on vasta otettu papa ja katottu ultralla kohtu ja munasarjat,vaan ei kait ultra näytä jos on jotain mätää.
ja omaa masua:
kp27/27-38, lievää pahoinvointia ympäri vuorokauden, tätä on kestänyt nyt kolmatta päivää.. saattanee olla taas uusi pms-oire kun tuntemukset ovat muutenkin enempi tätiin kuin raskauteen viittaavia... mutta vielä on toivoa kun ei täti näy.
Koitan kiertää apteekit ja raskaustestejä myyvät kaupat - vaikeaa se on tällaiselle testiholistille :o/
Plussapeukkuja meille kaikille :O))
[B]Eppa79:[/B] en oikein jaksa uskoa että olisi kiinnitys vuotoa. Kun ei sitä ovistakaan tullut käytettyä kunnolla. Kai mulla vaan on kierto sekaisin.
Ei ole ainakaan vielä alkanut vuoto kunnolla, mutta viimekin kierrolla oli tälläistä " tuhrua" ennen kun vuoto kunnolla alkoi. Toivottavasti alkais kunnolla vuotamaan tänään, niin voisin vielä pysyä lokamasuissa =) la olisi sitten 31.10. No minun tuurilla se alkaa vasta huomenna ja sitten joudun siirtymään marraskuisiin :(
Mietiskelin tässä, että jos kierto on taas lyhentynyt, niin sittenhän ovis on taas aikaisemmin ja en ole silloin reissussa ;) Kaikesta sitä pitää iloa yrittää repiä =)
Your Dayssin sivuilla kävin laskeskelemassa mahdollisia ovis aikoja, jos kierto on lyhyempi =) Oon ihan koukussa siihen kalenteriin. Onko muut kokeillut sitä?
Ei mitään uutta täällä, viimeisiä piinapäiviä mennään, kohta on peli selvä tämän kuukauden osalta. Kp 26/28 aika hyvät odotukset on, ovis bongattu ja hyödynnetty ainakin. Kaikki todennäköisyyslaskelmat ym alkaa myös olla jo meidän puolella, yritystä takana nyt 11 kiertoa. Kyllä pudotaan korkealta jos ei vielläkään onnistu ja alkaa hiipiä mieleen ajatus ettei kaikki ole ihan kunnossa. Vaikeaa arvioida missä vaiheessa kannattaa hakeutua tutkimuksiin. Toiveissa on kolmas, ikääkin alkaa kohta olla mutta ei sen pitäisi vielä vaikuttaa niin kovasti ( 32v )
Testaileeko joku loppuviikosta? Itse en varmaan malta perjantaita pidemmälle jos täti ei torstaina ilmesty
melkein samoissa mennään, täällä menossa nyt kp27/27-38, 15. yrityskierto ja kolmatta yritetään mekin :o) mulla vaihtuu tänä vuonna lukemaksi 35, joten alkaa tuo ikäkin tuoda tiettyjä paineita...
Loppuviikosta ajattelin testata, jos vain maltan odottaa perjantaihin. Nyt jo tekisi mieli rynnätä testin ostoon, mutta koitan hillitä itseni.
Taas on niin suuret odotukset että kopsahtaa ja lujaa pilvistä jos ei taaskaan tärpännyt...
Mutta plussasäteitä sinulle ja kaikille muillekin kuumeisille!!
Sen verran omaa napaa ja kyssäriä, että onko muita migreenisiä odottajia?
Ite soitin just lekuriin varatakseni aikaa, pitäis vaihtaa sirdalud ja clotam(migreeni alkaa niskajumista) vaikka taas panacodiin, jota olen syönyt 2 ed. raskauden aikana.
Mikä migreenilääke muilla käytössä?
Täällä ei mtn tuntemuksia, kp.15, vielä pari viikkoa, niin tädin pitäisi tulla...Toivotaan ettei tule :)
Mukavaa huomata, että lokamasujen la-pinokin kasautuu! Siis oikeasti eikä vain haaveissa. (kuten meillä muilla näemmä...) Olen kyllä rehellisesti kateudesta vihreä. *vihertyy*
ON: Itse täällä elättelen yhä vielä toiveita lokamasusta. Eka yritelmä tuhoutui kyllä totaalisesti viikonloppuna, kun punainen paholainen saapui rytinällä. Mutta tsäänssejä on vielä lokakuisiin, kun kierto on vain 26. Nyt mennään kp 3/26-28.
Elikäs onniauliksen voi poistaa 3.10. kohdalta (*niis*) ja laittaa vaikka 29.10. kohdalle, ellei tämä sitten tuota huonoa onnea...
Hassua. Minulla kun oli aluksi NIIN raskaana oleva olo. Ja sitten ei kyllä ollutkaan enää. Onneksi en testaillut mitään ennenaikaista, ei tarvitse miettiä enempää.
Himppu: Itselläni on ollut vähän samantapaisia mietiskelyjä sekalaisten työkuvioitteni takia. Sanoisin, että eihän näitä lapsia nyt niin liukuhihnalta TEHDÄ, (kuten tästäkin palstasta voi päätellä) että joku voisi ajatella sinun olleen härski työnantajaasi kohtaan. Ja vaikka yritys oisikin kova, on täysin epävarmaa, tuleeko haikara sittenkään kylään vai lentääkö jatkuvasti ohi.
Eli: Sijaisuus varmasti päättyy äitiyslomaasi ilman mitään työnantajan irtisanomisia. Äitiysloma on varmaankin ihan laillinen syy jäädä pois työstä, vaikka sopimus jatkuisikin vielä. Tilanne vain todetaan, ja työnantaja palkkaa sijallesi jonkun uuden työntekijän. En tiedä, edellyttääkö tilanne irtisanoutumistasi, jos sinulla on vielä sopimusta jäljellä. Mielestäni ei. Mutta parasta ehkä kysyä liitostasi. Ainakin siinä vaiheessa, kun tilanne on olemassa.
Olen huomannut, ettei näitä juttuja kannata etukäteen hirveästi stressata. Stressaa vasta sitten, kun on aihetta. (muistaispa vielä huomennakin!)
onnis
Kyllä tosiaan taisi olla nuo pari päivää oviskipuja, kun nyt se järkky jomotus on poissa :). Kyllä toivoisin kovasti kipujen sitä olleen! Tänään siis kp 17/30.
Tulikin mieleen sitten toinen kysymys: luteaalivaihe! Elikkäs mikäs tuo nyt olikaan, paksuneeko tuona aikana se limakalvo? Ja jos on lyhyt luteaalivaihe, niin munasolu ei pysty kiinnittymään kun kalvo on liian ohut? *pihalla*
Juu, kiitos onnis vastauksestasi, tuotapa juuri mietin, että ihan turha stressata työasioilla. Tällä hetkellä olen kuitenkin vielä koulussa, enkä sitten ajatellut tuota äitiysloman sijaisuutta edes hakea.
Loppuviikon olenkin Tampereella Taitaja-messuilla, jotain kivaa ja tekemisen täyteisiä päiviä siis muutama tiedossa :)!
himppu
Liian lyhyessä luteaalivaiheessa munasolu ei pysty kiinnittymään, koska limakalvo on jo rappeutumassa.
mäkin aattelin et testaan perjantaina jos ei ole sitä ennen tätiä ilmestynyt paikalle.. et yritetään jännätä yhdessä sinne asti. mulla nyt menossa kp 38/40. vaikka musta kyllä nyt jo tuntuu siltä että täti tulee minä hetkenä hyvänsä paikalla.. on niin sellanen olo. mut ei sit auta muu ku yrittää taas seuraavassa kierrossa..
onnea taitajakisoihin menijälle!! meetkö itse sinne siis kilpailemaan?? millä alalla opiskelet?
Plussasäteitä kaikille tasapuolisesti!!! ;)
En mene sinne kilpailemaan, muihin töihin... Opiskelualaa en rohkene tässä paljastaa, jos vaikka joku tuttu sattuu surffailemaan näillä sivuilla ;)... Ei olla kellekään kerrottu tästä meitin vauvaprojektista =)!
okei ei se mitään.. en mäkään kyllä opiskelualaani paljastais.. ;) ootko muuten nuori? ku aattelin et onko täällä muita nuoria ku mä?? oon 19.
Ajattelin sitä, että onko se laillisesti oikein, jos teen mammaloman sijaisuutta, työsuhde on määräaikainen ja jään kesken sopimuksen itse mammalomalle. Kävi kyllä mielessä, että kukas siihen on puuttumaan, miten meidän perheessä ajatellaan ja ajoitetaan lisääntyminen ;)... Mietin kyllä juuri sitäkin, että se taitaa olla aika ilkeesti tehty työnantajaa ajatellen... No, mutta tätä jään nyt mietiskelemään!
Kiitos Bubbles vastauksesta :)!