Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30+ ESIKOT

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kätkytkuolemasta:

Mulla oli kans jossain vaiheessa sellainen vaihe, että pelkäsin lähes kaikkea mitä vaan voi vauvalle sattua ja kätkytkuolema oli yksi suurimmista peloista. Mutta onneksi se vaihe meni ohi, vaikka kyllähän sitä edelleenkin tietysti jossain määrin pelkää... :/

Se on kuitenkin sellainen juttu johon itse ei voi vaikuttaa juurikaan (muuta kuin ehkä pitämällä lämpötilan tarpeeksi alhaalla vauvan huoneessa ja ylimääräiset vällyt pois lapsen sängystä, huolehtimalla lapsen terveydestä-> hengitystiesairaudet on kuulemma ollut yhteydessä siihen usein, jne..) joten on vaan pakko luottaa siihen että se ei omalla kohalle satu. Onneksi se tosiaan on hyvin harvinaista.

Taitaa kuulkaa olla niin että nyt me saadaan olla huolissamme koko loppuelämämme ajan, että älkää vielä huolehtiko itseänne ihan piippuun. *sanoo eräs joka itse huolehtii kokoajan kaikesta* :)

Lene: Mähän synnytin rv 39+4 ja vielä samana päivänä neuvolassa valitin että mitään merkkejä ei ole näkynyt/tuntunut, että taitaa yliaikaiseksi mennä.... ja 5-6 tuntia myöhemmin oli Dina kainalossa. :) Kai sulla on jo kaikki valmiina sairaalaan lähtöä varten!? ;)

Painosta: Mulle nyt sitten jämähti nää viimeset 5 kiloa ja laihiskaan ai ole oikeen kunnolla ottanut tulta alleen... Kyllä mä kuitenkin oon vakaasti päättänyt kesällä mahtua vanhoihin vaatteisiin.. KAIKKIIN!

mutta nyt muillekin tilaa.

Hyvät illanjatkot/yöt!

-Mari & Dina-

Vierailija
42/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän se minunkin tulla korkkaamaan keskustelu vauvapuolelle ;)

Kävin tänään työpaikalla näyttäytymässä ja neiti käyttäytyi kuin unelma! Ei itkeny yhtään, silmät suurina vain katseli poikia. Aluksi oli vähän kulmat kurtussa, mutta hetken päästä jo vähän hymyäkin irtos. Pojat vähän harmitteli kun olin tehny niin rauhallisen lapsen :)

Ja totesimpa samalla että minua ei sitten näy töissä ainakaan ennen elokuun puoltaväliä eli ainakin koko vanheimpainvapaan pysyttelen kotona. Ihanaa olla kotona!

Voi Frida, kylläpä kuulostaa kurjalta tuo teidän yöelämä. Toivottavasti menee pian ohi ja hienoa että olette vuorotelleen niin et väsy ihan kokonaan. Ja jos oikein tiukille menee, niin eiku lypsämään pulloon ja lapsi hoitoon jollekkin että saatte kumpikin nukkua. Helpommin sanottu kuin tehty- meillä ei ainakaan onnistuis, tyttö ei suostu syömään pullosta.

Kätkytkuolema käy välillä mielessä ja kyllähän se pelottaa, mutta sille ei passaa antaa pikkusormea. Välillä yöllä kun on ihan hiljaista, joudun käydä tarkistamassa monta kertaa että neiti hengittää. Meillä neiti alkaa imemään nyrkkiä kun nälkä tulee niin ei etsi nänniä lakanasta niin herkästi.

Välillä olen ajatellut että miten kauheaa se olisi jos niin kävisi ja se on niin ahdistava ajatus että yritän työntää pois mielestä.

Äläpäs Lene ole ollenkaan huolissaan, miekihän kirjoitin puolilitaöin ettei mitään kuulu ei näy ja niinvain heräsin 03.30 hurjiin supistuksiin. Eli se tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta ;)

Entiset mitat?! Mitä, missä... mulla jäi sairaalaan 10kg, seuraavalla viikolla lähti vielä 3 ja nyt olen vain herkkuja vähentämällä saanu muutaman kilon pois mutta vielä on niiiiiiin pitkä matka entisiin vaatteisiin ettei niitä kannata ees ottaa näkösille. Valokuvia varovasti olen katellu ja huokaillu... Mutta hiljaa hyvä tulee ja taas kun saadaan vähän vesisadetta ja pyöräteiden mahdottomat lumimöykyt pois niin voi lähteä vaunulenkille. Nythän sinne ei voi mennä ku pyörätiet on niin epätasaisia että vauva pomppii ulos vaunuista :)´

Mie sain siis 22 kiloa elämäniloa lisää raskausaikana mutta en kyllä yhtään yrittänytkään nuukailla vaan söin just sitä mitä mieli teki. Olen kerran laihduttanu painonvartijoissa 25 kiloa, joten tiedän miten niitä kiloja karistetaan... ko viittis vaan... suklaakin on niin hyvää ja paljon nopeampaa syödä kuin alkaa laittamaan ruokaa...

Näyttelystä: Mulle käy kumpikin päivä, mutta kellonajasta toivomus; ei hirmu aikasin aamupäivällä, 12 jälkeen...

Nyt täytyy mennä nukkumaan että jaksaa nousta aamulla kympiksi kättärille. Täytyy mennä näyttämään että onko repeämä parantunu kuten pitää. Voi että mie toivon että saisin luvan jo mennä uimahallille, hirveä hinku. Varaan heti itelleni vakipaikan hydrobiciin jos vain lupa irtoaa!!

Hyvää ja pitkäunista yötä esikot!

Satu ja Pinja 2kk10pv

(2kk neuvolan mitat viikko sitten 5695g/58cm)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi nyt, että ei siihen vauvan syntymään enää niin _tolkuttoman_ montaa päivää olekaan. En usko kuitenkaan, että näillä paineilla synnytystä käynnistellään loppuviikosta, uskon että pistävät vaan kotiin vielä odottelemaan. Rajoilla ne paineet tänään taas oli, mutta ei tuo 140/90 vielä niin paha ole, kun pissa oli ihan puhdas.

Olisihan se mukavampaa ja luonnollisempaa, jos se savotta alkaisi ihan luonnollisesti itsestään. Kiitos vaan rohkaisevista kertomuksista Mari ja Toukkis- kertarysäyksellähän se teilläkin alkoi. Tosin mullahan tämä tilanne on ihan epäkypsä- mutta voipa ne vedet silti mennä- kuulemma.. taas se terkkari muistutteli, että jos vedet menee, niin muista sitten matkustaa kyljelläsi sairaalaan, kun vauva ei ole kiinnittynyt...

Ostin tänään sellaisen vauvakirjan, jota täytellään ensimmäisen vuoden ajan ja aloitin kirjoittelemaan näitä raskausajan juttuja. Siten kun vauva on käsivarsilla, voipi olla vähemmän aikaa keskittyä siihen. Printtailin myös koneelta valokuvia sinne suvusta. Ihan kiva kirja, otin sen takia tuon kun se ei jatku tolkuttoman pitkään (siis taperoksi asti), useinhan näkee, että alkua on vanhemmat jaksaneet täyttää mutta loppu on ihan tyhjää. Jos tuon vuoden nyt saisi täyteen. Täytyykin muistuttaa miestä sitten ostamaan päivän lehdet vauvan syntymäpäivältä, niin saa parhaat jutut talteen.

Hyviä öitä vaan kaikille.

Vierailija
44/60 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen yö meni hienosti mutta viime yö taisi olla taas vähän rikkonaisempi. Päättelen siitä että mies tuli nukkumaan vähän ennen kuutta vietettyään yön olohuoneessa vauvan kanssa. Ihana mies <3 <3 <3 Sanoin että jos saisin neljään asti nukkua niin valvoi vielä kaksi tuntia siihen päälle. Onneksi mies on illanvirkku, toisin kuin minä. Itse nukuin syöttöjä lukuunottamatta ihanasti, ja sain jatkaakin klo 7.30 asti. Nyt tyttö tissillä ja vaikuttaa että tyttö taas nukahti, joten kun lopettaa imemisen otan nopsaan jotain aamupalaa ja kömmin itsekin vielä petiin.

Tapaamisesta: meille käy molemmat päivät, ja sama toivomus kuin Toukkiksella, iltapäivällä.

Omista mitoista: Minulle ei tainnut kertyä kovin paljon ylimääräistä raskauden aikana mutta vanhoista housuista en edes unelmoi. Olin nimittäin TODELLA hoikka ennen raskautta. Nyt jalkaan menee juuri ja juuri alkuraskautta varten ostamani kokoa isommat housut, vaa' alla en ole käynyt. Ja se pullataikina löytyy täältäkin. Saitteko sairaalasta jumppaohjeita? NKL:lla oli hyvä fysioterapeutin ohjaus. Olen yrittänyt jumpata syviä vatsalihaksia (= vetää vatsaa sisään) mutta pelottaa että jännittelen vahingossa niitä vatsalihaksia joita ei vielä saa tehdä.

Mies unohti eilen ostaa sitä kaalia joten se rintakumeista luopumisesta. Pelkään että vauva unohtaa ilamn kumia syömisen kohta. Olen tällä viikolla yrittänyt joka päivä kerran imettää ilman kumia mutta helkkari kun tulee heti rinnanpäät niin kipeiksi ettei tule mitään, ja vauvallakin alkaa mennä hermot kun on tottunut kumiin. Mutta ehkä en ole huono äiti jos imetän rintakumeilla. Vähän niissä on tietysti vaivaa keitellä.

Jaaha, nyt vaava irrotti otteen. Hyvää yötä!

F & F 2 vkoa 1 pvä, ja mitat toistaiseksi 47 cm (syntymämitta), ja 2930 g (1 vkon ja 4 pvän ikäisenä). (Vajaan viikon päästä seuraava neuvola.)

Vierailija
45/60 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että odottajat voivat halutessaan kirjoitella tänne ja toki me vauvautuneetkin voimme käydä rupattelemassa odottajien puolella, kuten tähänkin saakka. 30+ esikot on aika hyvä porukka ja yksi hauskuus tässä on se, että olemme aika eri vaiheissa (ja osa toki hyvinkin samoissa tunnelmissa!) raskauden tai vauvan suhteen. On esimerkiksi ihana lukea Marin, Toukkiksen, SoleMion ja muiden jo muutaman kuukauden ikäisten vauvojen äitien juttuja ja toki nyt voi itse muistella omaa loppuraskauttaan ja mahdollisesti kommentoida asioita sen suhteen :)

Meillä aamu alkoi taas pulauttelulla, joka yltyi kokkareiseksi. Tyttöraasun hiuksetkin menivät pukluun. Onneksi vaatteidenvaihdon ja pesun jälkeisen 20 minuutin imetyksen ruoka on pysynyt sisällä pian jo tunnin verran. Olen nyt rauhallisempi tuon pulauttelun suhteen. Iso kiitos Marille, joka kerroit omasta vastaavasta tilanteesta.

Minuakin pelottaa kätkytkuolema. Tuolle pelolle ei voi mitään eikä sille tietenkään kannata antaa ylivaltaa ajatuksissa. Mutta silti joskus huolettaa ja käyn ajoittain katsomassa nukkuvaa tyttöä.

Samoin olen joskus miettinyt Fridan tavoin sitä, että miten ihmeessä jaksaisi useamman lapsen kanssa. Mutta aika varmasti muuttaa näitä pikkuvauva-ajan kokemuksia ja ehkäpä joskus sitä ihan kaipaa yövalvomisia ja relatippojen antamista ;) Kaverini esikoinen esimerkiksi on tosi pahasti allerginen ja ollut hyvin vaivainen ja " vaikea" vauvasta saakka. Silti ystävälläni on nyt kaksi lasta ja hän haaveilee kolmannesta. Tosin itse olen niin iloinen ja onnellinen tästä yhdestä ja jos mahdollista, niin varmasti muutaman vuoden kuluttua alamme haaveilemaan pikkusiskosta tai -veljestä. Keisarileikkauksen vuoksi en saa yrittääkään uutta raskautta vuoteen. Täytän tänä vuonna 33, joten aika kuluu vain.

Tuon leikkauksen vuoksi en itse uskalla kokeilla vatsalihasliikkeitä vielä enkä ole myöskään käynyt saunassa. Jälkitarkastuksessa kai sitten tiedän, missä mennään. Haava on parantunut hyvin ja jälkivuotokin loppui viikonloppuna. Odotan jo, että pääsen juoksulenkille. Harrastin juoksemista ennen raskautta ja nyt mahdollinen lenkkeily voi muutaman kerran viikossa olla vain hyväksi. Mutta mikään kiire ei ole.

Näyttelystä muuten: Ajattelitteko ottaa vauvat mukaan?

Meidän mittoja vielä:

25.12. (syntymämitat) 3575 gr, 52 cm

28.12. (kotiinlähtö) 3440 gr

2.1. (neuvolan kotikäynti) 3700 gr

13.1. 4170 gr, 54 cm

Kasvu on siis hyvässä vauhdissa. Huomenna on sitten se uusi neuvola-aika. Saa nähdä, onko pahentunut pulauttelu vaikuttanut painoon.

Katja ja joulutyttö

Vierailija
46/60 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Sonja, jos olen vielä yhtenä kappaleena ensi viikon lopussa ja muuten hyväkuntoinen, niin voisin mielelläni liittyä teidän näyttelyseurueeseen. Olisi kiva päästä kurkkaamaan millaisia vauveleita on Esikoille syntynyt. Seurailen siis tilannetta ja liitys porukkaan. Luulen että tämä odottelu voi siinä vaiheessa käydä voimille niin, että tekee hyvää nähdä muitakin. Ja perjantaina 3.2. olisi sopivasti se miun la. ;)

Olivera, minullekin terkka antoi neuvoja vesien menon varalta, kun tuo vaavi on niin korkealle. Hän neuvoi menemään konttausasentoon, pääpuoli alaspäin. Siten kuulemma tuo paine lantion alueella jää mahdollisimman pieneksi. Tämä asento varsinkin siinä tapauksessa, jos tuntee napanuoran luiskahtaneen osittain ulos.

Mari, taitaa jäädä minulta perjantaina sen siun ratsastustuntisi katsominen toiseen kertaan. Mutta kevväämmällä tulee varmasti mukavia säitä, että pääsemme Astriksen kanssa heppoja ihmettelemään. Ilmoittelehan kuitenkin aina välillä miten menet ratsastamaan.

Terv.

RouvaSukkula & Astronautti (38+4)

Vierailija
47/60 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tänne vauvapuolelle! Kiitos Fridalle aloituksesta.

Meillä on eka viikko Kuikkistytön kanssa kahdestaan kotosalla, mies palasi eilen töihin. Ihan mukavasti meni mutta kyllä tyttö järjesti äidilleen ohjelmaa eli eilinen iltapäivä meni tosi nopeasti. Yöt menee meillä vaihtelevasti, välillä tyttö herää 4 tunnin välein syö ja jatkaa samantien unia. Mutta välillä on öitä, että menee pari kolme tuntia syöttö / röyhtäytys/hikka/puklu/vaippa-rumbassa... Me katsottiin viisaimmaksi, että mies nukkuu välillä eri huoneessa jotta saa kunnon unet, muuten ei kultsilla tule työnteosta mitään.

Omaan napaan; hyvin olen jo toipunut ja voimat palailleet. Viime perjantai menikin NKL:lla ja kurkkuosastolla lääkäreille pääsyä odotellessa... elimistö on palautunut ihan hyvin ja kaikki arvot ovat jo lähes normalisoituneetkin ja trake-haavakin on hyvää vauhtia umpeutumassa, ei kurkku enää pörise... " Pierukurkuksi" nimitinkin itseäni vielä pari viikkoa sitten... veljen vaimokin nauroi että " saatan melkein maistaa p....n suussani... :-))

SONJA; pyysin Katjaa välittämään mun meiliosoitteen myös sulle... mm. ulkoilulenkkejä ajatellen. Lähden mielelläni myös Kuusijärven maisemiin, en ihan vielä tällä viikolla mutta lähiaikoina.

Me asustellaan myös mieheni kanssa " susiparina" joten varasin ajan tuohon " synnintunnustukseen" eli mennään ensi viikolla käymään siellä sossun puheilla.

OLIVERAlle tsemppiä viimeisille odotusviikoille tai -päiville jos saatkin nyytin jo loppuviikosta kainaloon. Ihan rauhoittavaksi tiedoksi kerron omasta tapauksesta, että kun kyselin lääkäriltä tarkempia tietoja, niin keskimäärin ehkä viisi tapausta vuodessa sattuu noin rajusti eteneviä preklampsioita kuin itselläni oli. Ja paljon yleisempää on kuulemma, että vaikeat raskausmyrkytykset alkavat jo 20+ -viikoilla. Mulla oli jo melkein 36- viikkoa täynnä. Sulla tilanne kuulostaa hyvältä edelleen.

LENElle vielä kun en ole aiemmin ehtinyt kommentoida; Hirveän kuuloinen oli sun lenkkikokemus. Tosiaan kaikenlaisia pipipäitä tuntuu nykyisin riittävän.

Varmaan olis ollut vielä paljon muutakin kommentoitavaa, kirjoituksia on taas niin runsaasti (hyvä niin !! :-) ) etten enää muista loppuja... mutta jatketaan taas myöhemmin

Nyt aioin lähteä tytön kanssa pienelle vaunulenkille, päästään taas jatkamaan ulkoilmaelämään totuttautumista.. KIVAA!!

terv. Suiza ja Kuikkis-tyttö

Vierailija
48/60 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ymmärrän täysin. :)

Mulla alkaa estekurssi siellä sitten olikohan se nyt 27.3. ja se on joka maanantai klo 18-19 et tervetuloo vaan iltakävelylle sitten nyytin kanssa kentän reunalle. :)

Lene: tosiaan, hirvee juttu sulle kävi! Muistan kun olin viimesilläni raskaana ja naapurin koira tuli ja hyppäs etujalat edellä suoraan tonne alavatsaan. Mä säikähdin niin että kotona sitten pääs pieni itkukin. Ja joku urpo sitten tulee ja tahalleen lyö/tönii raskaana olevaa! Varmasti olit vihainen ja peloissasi. :( Tollasta äijää pitäs kyllä jonkun käydä " vähän" kouluttamassa! On se kumma kun ei edes raskaana oleva nainen saa turvallisesti enää kävellä kadulla, oli sitten koiria tai ei. (Mullakin on toinen koira aina vapaana ja toinenkin aina kun mahollista) Se ei ole kuitenkaan mikään syy tulla tönimään! Kauheeta ajatella että jos jotain oliskin tapahtunut sen seurauksena.. mistäs sitä miestä sitten enää olis löytyny? :/

Meillä täällä nukutaan jo toista tuntia parvekkeella, mukavaa kun keli lauhtui. :) Jotenkin on nyt laiskottanu jo monta päivää ja kun noi pakkaset oli niin ei oikein päässy ulkoilee kun koirien tassutkin paleltu jo heti tossa nurkalla niin sehän vielä edesauttoi tätä jämähtämistä tänne sisään. Nyt pitäis vaan saada ittensä liikkeelle taas. No, huomenna pääsen taas ratsimaan ex-vuoriksella niin eiköhän siinä saa sopivan happihyppelyn samalla. :)

Mukavaa viikonjatkoa!

T: Mari & Dina

Vierailija
49/60 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuu, yllättäen viime yö noudatteli aika samaa (hyvää) kaavaa kuin edellinenkin, eli vika syöttö loppui ehkä puoli kahden maissa ja vaavi vaati ravintoa melkein samalla kellonlyömällä kuin ed. aamulla, eli puoli kahdeksalta. En vielä edes uskalla toivoa että tämä olisi jotain pysyvää rytmiä...

Rintakumeista, meilläkin on jäänyt käyttöön rintakumi toisen rinnan kanssa. Vauvan oli jo sairaalassa vaikeampi imeä toista rintaa, ja kätilö arveli, että nänni on hiukan erimuotoinen kuin toinen, ja sen takia vaavi vähän hyljeksii sitä. Välillä onnistutaan ilmankin, mutta yleensä tytöllä alkaa mennä hermot kun ei onnistu, joten käytän suosiolla kumia. Toisesta rinnasta syö ihan hyvin ilman. Hassua.

Otattiko muuten kukaan NKL:llä synnyttänyt niitä valokuvia siltä huoneissa kiertävältä kuvaajalta? Jos, niin kuinka kauan kesti ennen kuin tulivat postissa? Me otatettiin, mutta eivät ole tulleet vieläkään, vaikka viikon sisällä piti tulla. Äsh. Jos eivät tule huomenna, pitää soitella huomenna osastolle ja kysellä sen kuvaajan numeroa, sitä ei tullut mihinkään ylös.

Kätkytkuolemaa pelkään myös kovasti, mutta yritän kanssa sulkea sen pois mielestä. Olisihan se kauhein mahdollinen juttu. Hengitystarkastuksia tulee harrastettua tasaisin väliajoin. Välillä mietin kun pieni nukahtaa yöllä siihen viereen samaan sänkyyn, että jos se jotenkin tikahtuu isoihin peittoihin tai jotain. Mutta ei kai.

Hienoa Olivera jos sun päänsärky alkaa jo talttua ja tilannetta seurataan tarkasti. Mietit sitä asentoa missä mennä sairaalaan jos lapsivedet menevät yhtäkkiä. Mein vaavillahan oli pää liikkuvana (onko sama asia kuin että ei ole kiinnittynyt?) silloin synnytyspäivänä, ja kysyin asiaa kun soitin sairaalaan lapsiveden menon jälkeen. Sieltä sanottiin, että asennolla ei ole väliä, jos vauva on raivotarjonnassa. En tiedä sitten miten oikeaoppisesti pitäisi tehdä. Ehkä on paras varuiksi mennä siihen konttausasentoon, eihän siitä haittaakaan ole. Itse en kylläkään mennyt, ja olinkin tosi huolissani matkan aikana, kun vauva ei liikkunut yhtään. Kaikki oli kuitenkin onneksi kunnossa. Ja mulla kanssa se synnytys alkoi ihan puun takaa, taisin mainostaa moneen kertaan että eihän mulla mitään ennakko-oireita ole.

Mitähän muuta? Hyvä kun Suiza alat jo olla toipumaan päin!

Ääh, piti varmaan kommentoida muutakin, mutta muisti ei toimi. Niin joo, pomppikaa ihmeessä odottajat tälläkin puolella. Varmaan tulee itsekin vanhasta tottumuksesta mentyä Odotus-puolelle. :)

susumi & vaavi 11 pv

Syntymäpaino: 3240 g

Pituus: 48 cm

Pipo: 35 cm

Lähtöpaino: 3020 g

Vierailija
50/60 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta ilmoittauduin mukaan 30+ Esikoihin tuolla odotus-osastolla, mutta jospa varovaisesti kurkkaan tännekin puolelle, ehkäpä tällä voi vauhdittaa synnytyksen käynnistymistä kun vähän lueskelee vauvantuoksuisia juttuja... Viime metreillä siis ollaan tässä odotuksen autuudessa taikka tällä hetkellä enemmänkin tuskassa, la on tulevana torstaina ja kärsivällisyyden olen kadottanut jo aikoja sitten. No, enpä ala valittamaan, sitä on tehty jo tuolla toisella puolella, vaan esitän konkreettisen kysymyksen teille kokeneemmille - onko joukossanne autoilijoita? Meille on turvakaukaloksi hankittu Gracon Baby Safe pälä pälä mikä lie ja nyt havaittiin, että vauva joutuu olemaan siinä ihan hirveän pystyssä asennossa. Onko kokemuksia ko. kaukalosta taikka ylipäätään siitä, että millaisessa asennossa vastasyntynyttä olisi ideaaleinta kuljettaa?

Synnytyksen käynnistymistä odotellessa,

Virginie rv 39+5

Vierailija
51/60 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon!

Meillä on se Gracon pälä pälä kaukalo (jalustallinen siis) ja mie olin kans alussa ihan kauhuissani kuinka pystyyn vauva siinä jää.

Kun kaukalo on lattialla niin näyttää suht hyvälle mutta sitten kun sen laittaa siihen jalustaan niin hui kauhea! Mutta niin sen kuulu olla. Jos olisi enemmän selällään niin vauvahan lähtisi kolaritilanteessa siitä eteenpäin kuin tykin suusta.

Varsinkin talvihaalarit päällä näyttää että on aika pystyssä asennossa mutta kyllä se kumminkin on ihan oikein. Muistakaa laittaa alussa ne vyöt alempiin reikiin ja se lisäpehmuste pyllyn alle niin hyvä tulee.

Ja jalusta tiukasti kiinni, kunnolla painatte polvella penkkiä vasten. Ja ne vyöt sitten löystyy pikkuhiljaa eli kannattaa aina välillä kiristää ;)

Koetahan nyt olla hermostumatta siellä viimemetreillä, kyllä se vaavi sieltä tulee, yksikään ei ole jääny sisään ;9

Ja vielä tulee aika jolloin kaipailet loppuraskauden tekemisenpuutetta ja pitkiä, joutilaita päiviä ;)

SnowApple: samoilla ikävuosilla ollaan, mittari raksuttaa kohta 33 :} Mutta hyvin me vielä ehditään muutama mukula pyöräyttämään ;) Ollaan sitten kaikki 30+ Tosikot nimikkeellä :D

Tänään oli lopputarkastus repeämälle. Hyvin oli parantunut ja puristusvoima hyvä ja se kauan kaipaamani lupa mennä uimahalliin heltisi Jipii!

Nyt asiaa rintapumpuista. Kaikkihan varmaan tietää jo että Aventin rintapumppu on SE rintapumppu ja kaikkien pitää ehdottomasti sellainen ostaa vaikka maksaa 60 egeä. Noh, minä suuressa pihuudessani en sellaista raaskinu ostaa vaan ostin Emman samannäköisen rintapumpun ja hyvä on! Eli jos ette ole aivan Avent-vannoutuneita niin kannattaa kyllä kokeilla tuota Emmaakin. Mulla on se Ainunkin käsikäyttöinen mutta siihen en enää koske pitkällä tikullakaan, vannon Emman nimeen ;)

Mutta nyt tämä emma alkaa laittamaan ruokaa, mies just viestitti että tulee poikkeuksellisesti jo (?) hetikohta viiden jälkeen kotiin :D

Näyttelystä: Kyllä mulla on tarkoitus ottaa tuo rimpsessa mukaan, eipä mulla ole paljon vaihtoehtoja ku mies on töissä. Toivottavasti sinne pääsee vaunuilla, tietääkö kukaan?

Lupsakkaa tiistain jatkoa,

Toukkis ja Pinja n. 2½kk

Vierailija
52/60 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Virginie, pian saatkin oman nyyttisi syliisi :)

Ja Toukkis: Minullakin kävi mielessä tuo 30+ Tosikot ;-)

Tänä aamuna tosin olen ollut vähän tosikko tuon esikon kanssa. Vaikka eilen kirjoitin, etten ole niin huolissani pulauttelusta, niin nyt olen. Aamusyötön jälkeen tyttö puklaili yli puoli tuntia yhtä mittaa ja lopuksi suusta alkoi tulla jo kokkareiden ja kuolan sekoitusta. Onneksi tänään on neuvola ja pääsen purkamaan tuntojani.

Vaan eipä nyt muuta. Menen aamupalalle ja sitten katsotaan, pysyykö päivän ruoka tyttösen sisällä.

Tyttö on muuten tänään tasan kuukauden ikäinen!

Katja ja joulutyttö

Vierailija
53/60 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Tuo 30+Tosikot on itsellänikin suunnitteilla, vaikka minulla onkin ikää jo muutama vuosi enemmän kuin monilla muilla teillä. Olen nyt esikoisen saadessani 36 ja loppukeväästä täytän jo 37. Ajattelin alkuraskaudesta olevani niin kovin vanha ensivynnyttäjä, kunnes juttelin työkaverini kanssan, joka odottelee ensimmäistään nyt 43 vuotiaana. Totesin siihen, että hyvinhän tässä sitten ehtii vaikka kuinka monta lasta pyöräyttelemään... hehe.

Ihan oikeasti, vuosikausia tässä välissä sinkkuillessani olin kovin huolissani, ehdinkö löytää sitä sopivaa miestä ja saamaan perhettä. Nyt tuntuu kuin minulle olisi annettu kaikki maailman aika. Se on aika onnellinen olotila. Lisäksi tiedän ehtineeni tehdä töitä ja panostamaan uraani ihan riittämiin. Nyt ei harmita ollenkaan olla kotona muutama vuosi, kuten olisi saattanut harmittaa kymmenen vuotta sitten.

Tosin ollaan miehen kanssa ajateltu, että meille riittää hyvin kaksi lasta. Pari kertaa ollaan oltu yön yli lapsenlikkoina kolmelle sisarukselle ja aina ihan poikki kun vanhemmat hakevat tytöt kotiin, huhhuh! Mutta nyt siis keskitytään tähän esikoiseen ja toisen hankkimiseenkaan en halua ryhtyä heti, vasta 1½-2 vuoden kuluttua. Tosin tämä loppuraskaus on omalla kohdallani ollut sitä helpompaa aikaa alkuraskauden pahoinvointiin verrattuna. :)

Eipä tässä keskiviikon alkuun tämän kummempia. Tulen Marin estetunteja katsomaan sitten maaliskuun lopussa/huhtikuun alussa. Tulee varmastikin itsellenikin hinku päästä hepan selkään.

terv.

RouvaSukkula & Astronautti (38+5)

Vierailija
54/60 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meillä on myös tuo Gracon jalustallinen turvaistuin. Hyvä on ollut, tosin aika painava kantaa pitkiä matkoja. Tyttö nukkuu siinä todella hyvin. Ainut huono puoli on että käy jo nyt 3kk iässä talvivaatteissa pieneksi turvavyöt, vaikka tytöllä ei ole painoa kuin vasta n 6,5 kiloa ja 13 kiloon asti lupailevat tuon käyvän. Pitää ottaa kohta tuo seläntakana oleva lisäpehmustekin pois, jos sitten menisi vähän kauemmin. En kutenkaan noin pientä haluaisi vielä siirtää isompien istuimeen, mutta pakkoa alkaa tutkailemaan seuraavia istuin vaihtoehtoja.

Muutakin hankittavaa tässä alkaa tulla eteen. Pienempiä rattaita kesää varten pitäisi etsiä. Noita emmaljungia kun on hankala saada takakonttiin. Kaikki pyörät on irroitettava ja painaakin aika paljon. Syöttötuoliakin voisi alkaa haeskella. Mietin, että ostanko perinteisen vai sellaisen triptrap (?) -tuolin. Jospa käytettynä löytyisi jotain.

Käytkytkuolemasta. Kyllä mullakin se mielessä pyöri. Piti aina välillä tarkastaa että hengittäähän tyttö päiväunillaan. Mutta niinkuin Mari sanoi, tästä ne huolet vastaa alkaakin. ;)

Eilinen tentti meni kohtuullisesti. Kaippa siitä pääsin läpi. Ilmoittauduin omasta mielestäni tenttiin, mutta ei sielä vain ollut kirjekuorta. Onneksi löytyi ylimääräisiä papereita. Ensi viikolla sitten uusi tentti. HUH!

Jospa tänään kerkeisi vaunujen kanssa ulos.

j+beibi

Vierailija
55/60 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vointi on ihan hyvä nyt, ei päänsärkyä ja paineetkin tänä aamuna ihan aisoissa, eli tuskinpa siellä äitipolilla huomenna mitään erikoista tapahtuu. Odotellaan vaan.

Kiva Suiza, että toipuminen on hyvässä vauhdissa ja kiitos tuosta tiedosta. Sulla on tosiaan ollut harvinainen tilanne.

Eilen kävi kaveri 5 kuukautisen pojan kanssa kylässä ja hymyileväinen lapsi nyt oli, vaikka alku oli heillä ollut hiukan takkuista. Eli onneksi yleensä ei ongelmat loputtomiin kestä. Lohduttavaa.

Yritän nyt käydä pienillä kävelylenkeillä, jotta nukuttaisi paremmin ja jospa se saisi vauvaa laskeutumaan. Äsken töpöttelin koirapuistossa hissukseen, kun siellä ei ollut ketään.

Mitäs muuta piti kommentoimani- en enää muista...

Olivera 39+3

Vierailija
56/60 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annantalon näyttelystä - kyllä minäkin olen tytön kanssa sinne tulossa. Kysenen näyttely on siis esillä Annantalon kahvilassa soitin sinne juuri ja kyselin mahtuuko vaunujen kanssa taloon; mahtuu tulemaan ja vaunut voi jättää eteistiloihin/aulaan eli ei tarvitse kahvilaa tukkia. Eli näillä näkymin siis oltaisiin menossa ensi viikolla torstaina/perjantaina puolenpäivän aikoihin - olihan näin? Ja mukaan vaan kaikki kynnelle kykenevät, itselle tulee ainakin välillä hieman mökkihöperö fiilis, kun on kaiket päivät täällä tytön kanssa kaksisteen. Että ihan mukavaa päästä liikenteeseen ja nähdä muitakin ihmisiä.

Nyt tuli tytölle nälkä ja täytyy mennä.

Sonja

Vierailija
57/60 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... just päivittelin vauva-aikataulun odotuspuolelle ja jouduin hakemaan kesken kaiken tytön syliin kun ei jaksa tänään oikein nukkua kopassaan vaikka kuinka haukottaa ja nukuttaa. Sylissä nukahtaa alta aikayksikön. Mikäs siinä, mukavaa sylitellä. :) Tosin nyt sain vietyä koppaan nukkumaan kun alkoi käsi puutumaan eikä vielä ole ainakaan huudellut takaisin.

Meillä on kanssa se Gracon jalustallinen Autobaby, ei ole tullut vielä testattua kuin laitokselta kotiin tullessa. Tosiaan se on aika painava kaukalo ja tuntuuhan se vauva olevan siinä aika pystyasennossa, mutta lienee tarkoitus niin kuin Toukkis jo sanoi.

Sit eilen menin ja törsäsin siihen Aventin rintapumppuun sen 59 euroa. Kyllästyin totaalisesti Ainun käsikäyttöiseen länkyrään, täytyy sanoa että mulla ainakin meni siihen hermot kun ei saanut tiristettyä tärisevin käsin kuin ehkä 10 milliä kerralla, ja Aventilla sain puolet vähemmässä ajassa sentään 40 milliä kasaan. Ja Aventilla on vieläpä ihan mukava pumppailla kun se on niin kevyttä. Hauska kuulla että Aventille on kilpailijoitakin (tai hauska ja hauska, kun itse menin ton ostamaan ;)), onhan tuo aika suolainen hinta.

Nyt ruokaa laittamaan, heippa!

susumi & vaavi 12 pv

Vierailija
58/60 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että Gracon kaukalo on ok - pelästyin jo että onko tullut tehtyä virhehankinta. Toivottavasti sitä pääsee pian testaamaan! Vauva on nyt tosi tiiviisti kiinnittyneenä ja sen mukainen on olokin, ehkei tässä enää kovin kauaa joudu odottamaan.

Vierailija
59/60 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella täällä tuntuu olevan tuo Gracon turvakaukalo, meilläkin on ja on ollu kyllä näppärä käyttää just sen alustan kanssa joka on aina valmiina autossa. Lyhytikäiseksi se taitaa kyllä meillä jäädä kun poika kasvaa niin kovaa vauhtia. Tänään 3 kk neuvolassa oli jo 7,8 kg ja 65 cm. Vaikka tuo paino tuntuu olevan jo hurjissa lukemissa, niin yllättävää kyllä pituuteen verrattaessa se oli käyrällä miinuksella. Ensimmäinen rokotuskin on nyt saatu, vähän tuli itkua piikistä mutta rauhottu nopeesti taas. Saa nähdä nouseeko kuume illalla.

No nyt itkuhälyttimestä kuuluu jo kutsu.. Illan jatkoja kaikille!

Vierailija
60/60 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva, että mies tuli juuri kotiin töistä kokouksen jälkeen. Tyttö nimittäin vietti koko iltapäivän sylissäni. Niin ihanaa kuin se onkin, on ihan kiva päästä käyttämään molempia käsiä :) Nyt neito nukkuu isin sylissä.

Meillä oli tänään se neuvola, jonka perusteella kaikki on ihan hyvin. Tyttö painaa nyt 4530 grammaa (syntymäpainohan oli 3575g) ja pituutta on 55,5 senttiä (syntyessään 52cm). Neitokainen kuitenkin puklasi myös neuvolassa kokkareista maitoa, minkä vuoksi lisääntyneen pulauttelun tilannetta seurataan ja meillä on uusi aika jo ensi viikolla. Tytön suussa oli pikkuisen valkoista peitettä eikä th ollut aivan varma, onko kyse sammaksesta tai vain pulauttelun jälkimainingeista. Sen vuoksi sain ohjeeksi sivellä nännejäni puolukkamehulla... Aloin taas syyttää itseäni vaikka mistä ruokavaliosta ym., mutta terkkarin mukaan mahdollinen sammas voi tulla mistä tahansa eikä välttämättä ruoasta. Tosin syön aika paljon makeaa, josta saa nopeasti energiaa :)

Tuo Annantalon näyttelyyn lähteminen houkuttelee. Toisaalta en tiedä, jaksammeko vielä kulkea puolta tuntia bussissa. Pitääkin ehkä lähipäivänä testata bussikyytiä ja kulkea vaikka muutama pysäkinväli ko. kulkuneuvolla.

Katja ja joulutyttö