Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30+ ESIKOT

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei esikot!

Kiitos Fridalle, kun siirsit meidän keskustelut tänne vauvapuolelle!

olen ollut yli vkon käymättä netissä. meidän pikkumies on niin seurallinen, ettei suostu nykyään edes nukkumaan ilman äidin tai isän läsnäoloa. yörytmi on myös mennyt täällä sekaisin. paljon valvotaan. mutta on se oma vauva kuitenkin tietenkin maailman ihanin ja suloisin, vaikka vähän vaativa onkin :)

mun epparihaava ei ole vielä kunnossa. vähän olen reikätyynyllä istunut. pääasiassa kuitenkin seison tai makaan. en taida päästä näyttelyyn, koska en pysty imettämään kuin makuulta ja meidän pikkumies syö lähes koko ajan. en ´muista kirjoitinko, mutta ei selvitä puolen tunnin neuvolaakaan ilman syöttöä vaikka just ennen neuvolatädin tapaamista on syöty. no, mutta meidän vauva on tosiaan isokokoinen ja kasvaa kovasti. nyt vauva on, jos muistan oikein, 57 cm pitkä ja painoa on yli 4,5 kiloa.

olivera kysyi peräruiskeesta. multa kysyttiin sitä, ja otin se. musta se oli ihan hyvä. tuntuihan se vähän kun laitettiin.

nyt taas menen imetyspuuhiin. koitan taas vierailla netissä. kuusijärven piknik keväällä kuulostaa hyvältä. voisin hurauttaa sinne autolla. voi, kun pian tuo haava parantuisi, ja uskaltautuisin muutenkin keskustaan.

hauskaa ensi vkon alkua kaikille!

Kanika ja poika (huomenna 1kk)

Vierailija
22/60 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas vähän pätkittäinen yö takana. Tyttö kyllä nukahti jo ennen 22 mutta heräsi monta kertaa (ei enää muista) ja välillä sitten nukkui mun mahan päälläkin/kainalossa kun olin itse nukahtanut. Mä oon nyt käyttänyt tuota itetehtyä imetystyynyä seläntakana, missä hommassa onkin todella mainio, kun ei painu kasaan kuten tavalliset vanutyynyt.

Meillä ei oo taas tehty kakkaa ties koska. Odottelen siis tässä että koska sieltä se tulee kun on varmasti koko tyttö siinä kainaloitaan myöten. Tuon maitokakan kyllä haistaa pieruista.

nyt tytsy rupesi kränäämään eli palailen

j+beibi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toissayö sujui valvoen joten eilen käytin ylimääräisen ajan nukkumiseen. Kävimme myös ensimmäisellä pitkällä vaunulenkillä. Viime yönä tyttö ja minä nukuimme peräti 8-23, 02-03, 04-08! Juhlaa. Hienolta kuullostaa tuo susumin ja tytön rytmi. Olen kade!

Pääsin eroon rintakumeista kun kokeilin tyrkyttää paljasta tissiä keskellä päivää tytön ollessa unisimmillaan :-) Kaalinlehdet rintsikoissa nyt täälläkin jotteivat rinnanpäät tulisikaan niin kipeiksi. Hienolta tuntuu ja äidillä on hyvä mieli. Meinasin jo luopua toivosta mutta täällä vauvapalstalla joku kyseli eilen vinkkejä kumeista eroon pääsemiseksi. Sain uutta uskoa kun moni kertoi päässeensä eroon kumeista vielä parin kuukaudenkin jälkeen. Mistä äidit ennen saivat tietoa ja vertaistukea kun ei ollut internettiä? Olettko muuten liittyneet imetyspostituslistoille? Itse olen meinannut mutta en ole saanut aikaiseksi.

Minä kanssa meinasin ottaa tytön mukaan näyttelyyn. Toivotaan että tyttö nukkuisi edellisen yön niin minusta olisi jotain seuraakin.

Taidanpa käydä vielä kurkkaamassa mitä odottajille kuuluu, siellä vaikuttaa vilkkaalta keskustelu.

F & F 2 vkoa 3 pvää

Niin ja mittoja tarkemmin:

Syntymäpaino 2835 g

Lähtöpaino 2740 g

Paino viime pe 1 vkon 4 pvän iässä 2930 g

Syntymäpituus 47 cm

Pipo 35,5 cm

Vierailija
24/60 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kirjoittelen minäkin muutaman sanan. En ole ehtinyt/jaksanut lukea palstaa aikoihin, mutta jos nyt...

taas joutuu kirjoittamaan yhdellä kädellä, kun lastenklinikalla kielsivät käyttämästä mitään kantoliinoja... boring. meillä tämä lonkkalastaelämä tuntuu välillä olevan yhtä painajaista (tosin tyttö on aivan ihana). Eli meillä ei juuri muualla nukuta kuin sylissä päivisin, yöllä on juhlaa, jos on kolme tuntia syöttöväli, tosin siitäkin menee osa ajasta röyhtäyttämiseen, joka on lastan takia erityisen tärkeää, ja nukuttamiseen. Koska lastan takia Iiris nukkuu selällään, herään aika useasti sitten hetken päästä siihen, että iiris kakoo puklu suussa... kyllä siinä sitä kätkytkuolemaa tulee minunkin mietittyä. Onneksi mies auttaa niin paljon kuin jaksaa. syötöt hoidetaan imetystyynyn kanssa, kun kyljellään iiristä ei voi pitää eli sängyssä ei voi syöttää eli itse on pakko nousta ylös... päivisin iiris nukkuu sylissä, johon rauhoittuu oieastaan heti ja pieniä hetkiä omassa sängyssä tai minun vieressä sängyllä. nyt olen testannut myös vaunuja aika huonolla menestyksellä. Muutamina päivinä sitä sitten itkee väsymyksestä jo aamulla. Tulee tosiaan kuljettua aikamoisessa sumussa. Toivottavasti arki muuttuu sitten, kun saadaan tämä lasta pois. vielä siihen menee vähintään kaksi viikkoa. koira on hoidossa, kun en ole pystynyt sitä lenkittämään enkä hoitamaan. kylläpäs tuli kauhea valituskirjelmä, suurin osa ajasta on kuitenkin aivan ihanaa, eli silloin, kun ei väsytä liikaa. kyllä sitä tosiaan miettii miten ihmiset jaksavat useamman kanssa... esim. oma äitini, olen toinen kaksosista + meillä on puolitoistavuotta vnhempi veli, siinä on riittänyt tekemistä...

terveisin swheatie

Vierailija
25/60 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beibi: mulle sanottiin neuvolassa tuohon kakkaongelmaan, että antaa pari teelusikallista luumujen keitinvettä niin johan ropeaa masu toimaan. Niin ja se oli vielä niin että jos ei 3 päivään kuulu kakkaa. Olen nyt kerran kokeillu ja toimi. Tänään pitää taas keittää pari luumua tilkassa vettä että saan lientä. Kokonaista pussillista ei viitti taas keittää ku meinaa jo tulla luumukiisseliä korvistakin - roskiinhan sitä ei raaski heittää ;)

Siitä se lähtee Frida ;) Kohta nukutte jo niin pitkiä pätkiä ettet ees muista enää valvomisia.

Me oltiin eilen käymässä kummitädin luona kylässä ja oli vissiin niin jännä (ja rankka) reissu että neiti nukahti illalla ennen kasia kesken syönnin ja nousi vasta 02 seuraavan kerran! Seiskalta syötiin taas vasta ysiltä oli neiti sitämieltä että vois olla hereillä hetken :)

Olitkos se sinä SnowApple ku asuu Päiväkummussa? Eikös se ole siinä jossain Havukosken lähellä? Millaista aluetta se on? Katottiin vaan että siellä Havukoskella oli myytävänä rivarineliö ihan kivaan hintaan...

Nyt aattelin alkaa tekemään täytettyjä paprikoita kun oli kaupassa niin ihanan isoja, helakan punaisia paprikoita.

Lupsakkaa illanjatkoa!

Toukkis ja Pinja 2½kk

Vierailija
26/60 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no enpä joutunut käynnistykseen ainakaan vielä. Äitipolin visiitillä kaikki muut ok, mutta paine taas niillä rajoilla, mutta ei vielä niin että pitäisi käynnistellä. Seuranta vaan jatkuu pari kerta viikossa. Vointi on kaikinpuolin hyvä ja vauva voi hyvin. Nyt se on tosiaan hieman laskeutunut ja kiinnittynytkin, ilmankos eilen kävellessä alkoi paineen tunnetta tulemaan alakertaan. Tänään on kävelty lisää, jospa se vauhdittaisi asioita.

Kysymys teille jo synnyttäneille: otitteko synnärillä synnyttämään mennessä peräruiskeen? Toivoitteko sitä itse vai ehdotettiinko? Vauhdittiko se supistuksia? Muuta vaikutusta?

Olivera 39+4

Vierailija
27/60 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse asunut takaisin Suomeen muuttaessa (5 v. sitten) ensin Havukoskella. Sehän on ihan Koivukylän kupeessa ja ne isot kerrostalolähiöt (noissa molemmissa) ei ole mitään kivoimpia paikkoja siellä, mutta joka alueellahan on parempiakin nurkkia. Riippuu siis vähän missä se rivari siellä Havukoskella sijaitsee...

Vierailija
28/60 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava iltapäivä: Olin lähdössä vaunuilemaan tytön kanssa, kun samassa yhtiössä asuvat kaksi naapuria olivat samaan aikaan liikkeellä omien lastensa (toisella poika 1v. ja toisella tyttö pian 6kk) kanssa. Kiesrimme sitten reilun tunnin lenkin porukassa ja pääsin vielä silittämään pojan äidin mukavaa vehnäterrieriäkin :) Tällainen uusi yhtiö on kiva, koska pihapiirissä on paljon muita samassa elämäntilanteessa olevia.

Toukkikselle asuinalueista: Havukoski on Päiväkummun vieressä. Havukoski on aika kahtiajakautunut alue: Osa tunnetaan nimellä Koivukylä ja on tosi levotonta kerrostaloaluetta. Tuo rivari/omakotitaloalue taas on lähellä Keravanjokea, Hanabölentietä ja kivoja peltomaisemia. Sieltä tuonne Koivukylä/Havukoskelle on jo vähän matkaa. Koivukylän juna-asemalle on noin kilsan matka, joten lähijunalla pääsee hyvin Helsinkiin. Myös bussit kulkevat paremmin kuin täältä naapurista... Käsittääkseni se rivaripuoli on rauhallinen ja mukava alue eli käykää ihmeessä näytössä ja muuttakaas tänne :) Meillekin olisi matkaa vain 15 minuuttia kävellen.

Swheatie: Kiva kuulla sinun ja Iiriksen elosta. Olen miettinyt teitä aika tavalla. Lastan kanssa on varmasti rankkaa, mutta eikös sen saa pian pois? Tsemppiä ja jaksamista!

Minulla on oikea nänni edelleen kipeä, puolukkamehu ei ole auttanut ainakaan vielä... Ja puklukin lentää. Nyt tyttö nukkuu sylissäni ja on niin ihana pikkutuhisija.

Katja ja joulutyttö

Vierailija
29/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtykäämme siis tänne kun sitä on moni jo ehdotellut.

Tytöllä tuli ikää 2 viikkoa ja toissayönä saatiin esimakua mahdollisesta koliikista. Olemme miehen kanssa molemmat olleet koliikkivauvoja joten jönnityksellä odotamme mitä tuleman pitää. Koliikkihan alkaa juuri tässä kahden viikon iässä joka meillä tuli täyteen tänään....

Toissayönä siis valvottiin. Tyttö heräsi klo 24 kun olin ehtinyt nukkua 2 h. valvoskeli sitten tuonne 04:ään jolloin nukahti pariksi tunniksi noustakseen taa kukkumaan. Klo 8 tuli äidiltäkin itku ja isä päästi minut nukkumaan tunniksi. Sen jälkeen jaksoin taas, ja 9.30 pieni vihdoin nukahti " yöunille" . itse nukuinkin sitten loppupäivän. Onneksi päivällä saa nukkua, olen alkanut vakavasti harkita haluanko toista lasta, nimittäin hirvittää ajatus että tässä rumbassa pitäisi pitää toisesta lapsesta huolta... Samoin kunnioitus monen lapsen äitejä kohtaan on noussut ihan uusiin lukemiin! Tätä ei voi tajuta ennen kuin oln itse kokenut.

No, eilen sitten otettiinkin käikki konstit käyttöön. Cuplaton, Rela-bakteerit ja vuorottelunukkuminen. Viime yö menikin hyvin, isä valvoi neljään ja äiti sai nukuttua, ja pieni nukkuikin paremmin kuin edellisenä yönä. Huh.

Anteeksi oma napa -painotteinen viesti. Nyt painun kuintekin vielä hetkeksi nukkumaan. Hyvää viikonalkua kaikille!

F & F 2 vkoa

Vierailija
30/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toivottavasti tuo on vain ohimenevää. Valvominen ei tosiaan ole kivaa. Meillä tyttö ei onneksi valvo öisin. Silmät ummessa imee tisua yleensä ja sitten takaisin omaan sänkyyn nukkumaan. Eilen mentiin nukkamaan jo 21 jälkeen ja herätiin 4, ja vielä kaksi kertaa kunnes viimein ylös puoli 9. En usko että toi rytmi muuttuu tosta ainakaan harvemmaksi ennen kuin rupean antamaan jotain lisäravintoa. Mutta niin pitkälle kuin pärjätään omalla maidolla niin sitä juodaan.

Tyttö on muuten ruvennut hyljeksimään tuttipulloa :(, kun ei siitä ole vähän aikaan juonut. Olisi näemmä pitänyt pumpata ja antaa välillä pullosta juotavaksi ainakin vähän. Vähän huono juttu kun pitäisi jättää jossain vaiheessa hoitoon tenttien takia. Pitää kai ruveta uudelleen totuttamaan.

Eilen taidettiin pongata ekat pienet nauruntyrskähdykset. :)

niin ja paino on laskenut jo 64 alkaviin lukuihin, vaikka ei tullut ulkoiltua ollenkaan ja syötyä herkkujakin. Vielä siis n 4,5 kiloa jäljellä, jos saisi edes 0,5 kiloa viikossa pois, niin tietäisi vielä 9-10 viikkoa syömisen tarkkailua.

ja nyt syömään ja lukemaan. Huomen aamulla on tentti! Apuva!

j+beibi

Vierailija
31/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perustit tänne oman pinon meille vauvautuneille 30+ esikoille :) Onhan tästä ollutkin puhetta! Olen itse lukenut joulukuisten palstaa tällä vauvapuolella, mutta kyllä 30+ esikot vaan on se oma ryhmä, jonne tulee kirjoiteltuakin melkein joka päivä.

Toivottavasti Frida teillä tuo yökukkuminen helpottaa. Meillä muuten oli samanlaista pari viikkoa sitten. Nyt olemme käyttäneet Relaa reilun viikon ajan ja yöt ovat rauhoittuneet. Viime yönä tyttö söi kymmenen maissa, sitten puoli kahdelta, viiden ja kuuden välillä ja äsken aamulla.

Beibi: Millä vauhdilla maito tulee tuttipullosta, jos vauvasi ei siitä tykkää?

Itse mietin - tyhmää ehkä - jo tuttipulloon siirtymistä ainakin yöaikaan, koska meidän neidin pulauttelu on vain pahentunut :( Viime yönä ja tänäaamuna tuli jo kokkareista oksennustakin. Kaiken lisäksi neitomme pissasi eilen niin vähän, että tämä äiti on jo hätää kärsimässä. Neuvolan soittoaika on puolilta päivin ja aion heti pirauttaa sinne ja kysellä neuvoja. Tuon pissaamisen laskeminen on muuten hieman hankalaa, koska kertakäyttövaipat ovat aika hyviä imemään kosteutta. Toisinaan vaippa tosin on niin painava, että siellä on pakko olla pissaa. Onneksi kakkaa tulee paljon ja eilen tyttö pissasihoitoalustalle kahdesti niin komiat lätäköt, että tulin aivan iloiseksi, vaikka puhdistamista riittkin. Lisäksi tyttö on myös virkeä, joten ehkä kaikki on kunnossa. Oksentelu vaan huolettaa. En ole vielä siirtynyt kestoihin, koska pyykkikone laulaa puklurättien ja vaihtovaatteiden vuoksi niin usein jo nytkin.

Hieman huolissaan,

Katja ja joulutyttö

Vierailija
32/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

kirjoittelin pari kertaa odotusaikana tuonne meidän odottajien puolelle, nyt on tullut vaan seurailtua, mitä muille 30+:lle kuuluu, mutta kun huomasin että vauvapino on aloitettu, niin pitäähän tänne kirjoitella.

meidän poitsu on nyt 2 kuukauden ja 12 pvän ikäinen, ihana pakkaus! Niin hyväntuulinen, syö hyvin ja nukkuu hyvin. Meillä oli muutto kun poika oli vähän alle kuukauden ikäinen, ja huh huh; oli rankkaa! Mieheni oli uutta kämppää maalaamassa, ja itse yritin pakata samalla kun toivuin synnytyksestä ja hoidin pikkuista. Meinasi muutamaan otteeseen huumorintaju loppua. Nyt on kuitenkin uusi koti reilassa ja on päästy nauttimaan vain vauva-arjesta. :) Mutta, sen voin sanoa, että IKINÄ ei enää muuttoa ja ihan pienen vauvanhoitoa päällekkäin, kiitos.

Beibi, kirjoittelit, että teillä ei huolita tuttipulloa; no täällä huomattiin sama viikko takaperin! Meidän miehet (poika ja isukki) jäivät kahdestaan toissa perjantai-iltana ja äidin oli tarkoitus lähteä vähän " kylille humputtelemaan" ; eikös puolen tunnin jälkeen tullut viesti, että poika huutaa kun palosireeni ja sylkee vaan kaiken maidon ulos, mitä pullosta oli tarjottu. Ei muuta kun juoksujalkaa kotiin, poika rinnalle, jaksoi syödä noin pari minuuttia, jonka jälkeen nukahti yöunille... Mies yritti hätistellä mua vielä jatkamaan iltaa, mutta ei kummasti ollut enää fiiliksiä. Nyt olen myös ajatellut pumppailla vähän maitoa joka päivä pulloon ja sitä kautta totuttaa poikaa takaisin pullomaailmaan. Tuttia ei myöskään enää huolita; on ostettu joka sorttia tuttia kokeilumielessä, mutta ei kelpaa, poika korkeintaan luulee, että kyseessä on joku uusi kiva leikki, kun yritän tuttia hänelle väkisin tuputtaa, ja hän sylkee sitä kaaressa pitkin poikin :D

Fridalle tsemppiä heräämisten kanssa! Toivottavasti yöheräily ja itkuisuus olisi ihan ohimenevä juttu. Meillä oli alkuun kanssa vähän hankalampaa, varsinkin kuukauden iässä oli iltahuutoa ja yöheräilyä oikein kunnolla, mutta sitä lystiä kesti vain viikon verran. Sitten saatiin jonkinlainen rytmi päälle ja tätä nykyä nukahdetaan 21-22.30 välillä, nukutaan 5-7 tuntia, herätään syömään ja sitten nukutaan vielä pari-kolme tuntia. Kun vaan itse pääsee ajoissa tutimaan, niin ihan hyvät yöunet saa vedettyä.

Nyt meillä onkin ruoka-aika.

:annam ja poitsu

Vierailija
33/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun perustit Frida pinon tälle puolelle. Tiedän tunteen tuosta valvomisesta, meillähän pikkuinen on valvonut (ja käytännössä imenyt melkein koko ajan) kotiintulon jälkeen joka yö melkeinpä koko yön läpi. Tai ehkä on nukkunut välillä parikymmentä minuuttia ja jatkanut sitten taas. Itse en ole ehtinyt tai pystynyt sitten nukahtamaan tuoksi lyhyeksi ajaksi, joten yöunet ovat olleet tosi vähillä. Päivällä en sitten osaa oikein nukkua, ainakaan vielä. Viime yö olikin iloinen yllätys, tajusin aamulla että olin nukahtanut kahdelta ja heräsin puoli kahdeksan vaavin huuteluun, joten josko tämä tästä... Toivottavasti teillä on ohimenevää tuo. Meilläkin viime viikolla tehtiin yhtenä yönä niin, että pumppasin maitoa ja mies syötti vauvan yöllä, nukkuivat molemmat siis olkkarin puolella. Itse pistin korvatulpat korviin ja sainkin sitten yhden yön hyvät yöunet. Pari kertaa piti käydä kurkkaamassa miten olkkarissa menee mutta hyvinhän siellä meni. :)

Mulla on paino yllättäen pudonnut melkein lähtölukemiin, ruokahalua ei jotenkin hirveästi ole, mutta yritän väkisin syödä ja juoda tarpeeksi. Pitäisi käydä hakemassa myös niitä Multitabs 2+ vai mitä ne nyt olivatkaan, nyt on niiden syömisessä ollut taukoa jo pari kuukautta, en ole saanut aikaiseksi ostaa.

Eilen lähti jo napatynkäkin, jokohan sitä tänään päästäisiin kylpemään. :)

Odotan tosi paljon, että pääsisi ulos vaunuilemaan. Nyt on vähän sellainen olo, että on ihan vankina täällä kotona, varsinkin kun on ollut niin hirveä pakkanen ettei ole viitsinyt itsekään lähteä ulos.

Hei epparihaavasta ketä kiinnostaa. Terkkari antoi sellaisen vinkin, että jos on hiustenkuivaaja, jossa on kylmäilmapuhallus, niin sillä vaan kuivattelee haavaa aina vessassa käynnin jälkeen, ja mulla on tuo tepsinyt tosi hyvin. Lisäksi yritän välttää istumista niin paljon kuin mahdollista, sekin tuntuu auttavan paranemista huomattavasti. Eilenkin olin seisaallaan tai makuulla koko päivän. Nyt alkaa olla jo ihan hyvä olo EIKÄ SATU.

Ja Toukkiksen kaalinlehtivinkki muuten toimi loistavasti haavautuneisiin rinnanpäihin!! :D Jee, mies sai pitkän nenän kun epäili kaalinlehden tehoa. Mikähän entsyymi siitä kaalista oikein tulee. Ruvetkin lähtivät rinnanpäistä alta aikayksikön.

Eipä muuta nyt, naputelkaahan paljon kuulumisia, kiva lukea muiden vauva-arjesta. Tai mikä ettei tietty muistakin asioista, mutta sattuneesta syystä vauvat taitaa olla päällimmäisinä meidän kaikkien mielissä nyt. :)

Vierailija
34/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ennen neuvolaan lähtöä - muille synnissä eläville tiedoksi tuon isyyden tunnustamisen suhteen, eipä siellä mitään ihmeempiä kyselty, kun mekin ollaan oltu jo kymmenkunta vuotta yhdessä eli lähinnä vaan nimiä paperiin. Parin viikon kuluttua tulee sitten postia kotiin asian tiimoilta eli sen aikaa kestää. Tuo aikataulu siis tiedoksi muillekin sitä varten, jos haluaa kastaa lapsen isän sukunimelle.

Meillä elo sujuu aika auvoisasti, ei ole ollut ihmeempiä kitinöitä ja nukutaan suhteellisen hyvin - ollaan koko kööri aikamoisia yökukkujia mutta nukun sitten vauvan kanssa päikkäreitä jos siltä tuntuu.

Tutista ja tuttipullosta; meillä ollaan yritetty tarjota tuttia aina välillä, mutta ei neidille oikein kelpaa. Olisi toisaalta ihan kiva jos tutti kelpaisi, sillä esim. automatkoilla ja vaunuilla liikkuessa olisi mukavaa, jos tutin avulla saisi rauhoitettua tarpeen vaatiessa siksi aikaa, että voi pysähtyä ja ottaa neidin syliin ja alkaa syöttämään tms. Tosin meillä on vain yksi tutti, eli en ole eri versioita kokeillut. Tuttipulloa en ole edes vielä tarjonnut, tarkoitus olisi kyllä pumpata maitoa pulloon ja kokeilla josko onnistuisi. Olisi ihan mukavaa jossain vaiheessa päästä pariksi tunniksi vaikka koirien kanssa ulkoilemaan tai jonnekin...

Ihanaa että ilma lauhtuu, kattellaan Katja jos päästäis sinne Kuusijärvelle jossain vaiheessa viikoa.

Mutta palailen asiaan neuvolakäynnin jälkeen.

Sonja ja Rinsessa

Vierailija
35/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin juuri neuvolaan pulauttelusta. Siellä th tuumaili, että ihan normaalilta kuulostaa. Sain kuitenkin punnitusajan keskiviikolle, mikä helpottaa mieltäni kovasti. Jännä juttu, miten kaikki pienetkin asiat huolettavat ja osin pelottavat. Olen kuitenkin onneksi rauhallinen, koska neiti on puklimista lukuunottamatta aika terveen oloinen pikkuinen. Oma vauva on nyt maailman rakkain :)

Susumi: Mullakin paino on nyt samoissa lukemissa kuin ennen raskautta. Minulla tosin on koko ajan nälkä. Ruoan ohella syön tosi paljon suklaata ja hedelmiä. Maha kuitenkin pömpöttää vielä sen verran, etteivät vanhat farkkuni mene mukavasti kiinni. Meillä onkin jo oikea kotiäiti-look täällä sisällä: pitkikset tai muut vastaavat housut ja trikoopaita ;)

Sonja, laitoin sulle meiliä Kuusijärvestä.

Katja ja joulutyttö

Vierailija
36/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on kanssa vaikea arvioida tuota pissan määrää, mutta laitoksella kätilö antoi vinkiksi repäistä vaipan ulkopinta rikki. Jos siellä tuntuu kiteitä ja kosteutta niin vaipassa on pissat. Minusta vauvan yleisvointi kertoo paljon, vauva voi hyvin jos on hyväntuulinen ja terhakka.

Kiitos kaikille empatioista, lohdullista että teilläkin on ollut samanlaista. Neuvolan th:kin sanoi tänään kun soittaessani mainitsin asiasta että välillä voi olla huonoja öitä eikä se välttämättä vielä tarkoita koliikkia. Mukava kuulla että Rela-bakteereista on ollut apua, jatketaan....

Meilläkin tutti kelpaa vähän huonosti, mutta aion sitä tarjota. Uusimmassa Vauva-lehdessä oli Duodecimin julkaisema tutkimus jonka mukaan tutin käyttö vähentää kätkytkuolemariskiä 50% eli aika merkittävästi. Pelkäättekö te kätkytkuolemaa? Minä pelkään ihan kamalasti. Odotan sormet ristissä että tulisi se 3 kk täyteen. Ihan outoa miten johonkin yhteen vaaraan voi tulla noin valtava pelko. Kätkytkuolema on kuitenkin todella harvinainen.

Me aloitettiin tänään D-tipat. Päätettiin kokeilla Jekovitia koska joidenkin mielestä siitä tulisi vähemmän vatsavaivoja. Hyvin tyttö otti tipat teelusikalla lypsettyyn maitoon sekoitettuna (annoin samalla Cuplatonin).

Ihanaa kun on lauhtunut, me lähdetään kohta ekaa kertaa ulkoilemaan!!

F & F 2 vkoa

Vierailija
37/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nähdä teitä tällä puolella ja kuulla teidän kuulumisia. :)

Pukluista nyt eka kun Snow Apple niistä niin kovasti on huolissaan: Meillä on Dina kanssa puklaillu hirveesti ihan melkein alusta asti. Vaatteita saa vaihtaa lähes joka syötön jälkeen ja välillä muulloinkin. Välillä tuntuu että kaikki mitä juuri meni sisään tulee ruokailun jälkeen pukluna ulos. Mutta silti tyttö on kasvanut tasaista tahtia eikä mitään notkahduksia ole tullut painossa alaspäin, joskaan ei myöskään ylöspäin eli ihan tasaisesti on kasvanut kokoajan. :) Ja kuulemma sitten vasta pitää alkaa olee huolissaan jos puklut lentää ihan kaaressa pitkälle asti, mutta silloinkin tietty seurataan ensin painon kehitystä.

Me aletaan varmaan enskuussa jo kokeilemaan soseita että kattoo nyt sitten josko se hillitsisi tuota ulosantia.. jännityksellä kyllä odotan niitä ensireaktioita. :)

Muuten meillä on mennyt hyvin, tähän kotoeloon alkaa jo tottumaan niin että syksyllä loppuva äippäloma saa kyllä varmasti jatkoa hoitovapaasta! :) Ei noin pientä kyllä millään raaski vielä vieraaseen hoitoon laittaa.

Dina on ollut terveenä ja on niin reipas ja tyytyväinen vauveli että tuntuu yhä edelleen että häneen rakastuu joka päivä uudelleen ja yhä syvemmin. Eikä onnen kyyneleetkään ole vieras asia tällä mammalla. :`) On tuo oma vauva jä tämä äitiys vaan niin parasta elämässä.

Dina heräskin juuri lyhkäsiltä päikkäreiltä et täytyypä lopetella ja mennä seurustelemaan hänen kanssaan.

Laittakaahan muuten vauvojenne ikiä ja kokoja viesteihin, niitä on kiva seurata. :)

T: Mari & Dina 3kk+16pv n. 6300g ja 63cm

Vierailija
38/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun 30+ esikot pino saapui nyt tällekin puolelle :)

Meillä siis poika on nyt 2 päivää vajaa 3 kk. Yrittää kovasti jo päästä istumaan oli sitten sylissä tai sitterissä. Kovasti yrittää jo jutellakin, kuulostaa lähinnä kyllä narisevalta saranalta tällä hetkellä ;) Kaikista hauskinta on sällin nauru ja hihkuminen kun innostuu jostain.

Meillä on menty jo pitkään osittaisimetyksellä, vain 3 viikkoa onnistu täysimetys. Aluksi alettiin iltaisin antamaan korviketta imetyksen jälkeen kun poika itki vielä nälkäänsä ja sit vähitellen korviketta on joutunu antaa muulloinkin. Pitkään meni ihan hyvin osittaisimetyskin, mutta nyt viime aikoina poika ei meinaa enää suostua rinnasta imemään ollenkaan. Mulla kun on ollu vähäisestä maidontulosta huolimatta suihkutissi-ongelma, rintakumin avulla on aikasemmin pärjätty mutta nyt siis imetysyritykset on pelkkää itkua ja huutoa. Oon yrittäny rintapumpulla vielä kuitenkin pumpata, mutta aika vähän on enää maitoa tullu. Mut en vielä kuitenkaan heitä pyyhettä kehään, ajattelin käydä ostamassa mammateetä ja kokeilla josko siitä ois apua vielä tässä vaiheessa ja joka tapauksessa aion ottaa pumppaamalla hyötykäyttöön ne vähäisetkin tipat rinnoista.

Tuttia meilläkään ei oikein huolita, joskus hetken aikaa suostuu sitä suussaan pitämään.

Kätkytkuolemaa oon yrittäny olla ajattelematta kun se tosiaan on kuitenkin niin harvinainen, mut onhan se kieltämättä välillä tullu mieleen ja vatsallaan en oo halunnu koskaan sen takia nukuttaa.

Onneksi pakkanen nyt ainakin vähäksi aikaa hellitti, pystyi laittamaan pojan ulos vaunuihin nukkumaan, missä nukkuu yleensä 3 tunnin päiväunet. Eilen sisällä ei suostunu nukkumaan kuin lyhyissä tunnin pätkissä ja illalla sit olikin sellanen Duracell-pupu, yöunillekin suostu rauhottumaan vasta puoli kahden aikaan.

Päivän jatkoja kaikille!

ps. laitan sällin uudet mitat keskiviikkona neuvolakäynnin jälkeen

Vierailija
39/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tulla tänne vauvapuolelle ilman vauvaa... :) No, jospa esimerkkini vetäisi nuo muutkin vielä vauvattomat esikot tälle puolelle ja voisimme keskustella täällä myös raskausjuttuja, samalla tavalla kuin odotuspuolella on juteltu vauvajuttuja. Suurin osahan meistä on jo jakaantunut, joten tämä on hyvä aika siirtyä.

Jakaantumisesta puheen ollen, täällä ei ole merkkiäkään synnytyksen lähenemisestä. Luulen että yli menee ja reilusti. Aiempi viestini viime viikon pinossa oli jostain syystä katkennut kesken. Kerroin siinä, että kierron mukaan laskettu aikani olisi 3.2. Jostain syystä sitä aikaistettiin rakenneultrassa 25.1., vaikka kiertoni oli säännöllinen ja ovulaatiopäivä tiedossa. :-/ Nyt sitten odotellaan, odotellaan, ja kaverit sen kuin soittelee ja tekstailee niitä " joko, joko?" -viestejä. Miten muuten itse suhtauduitte niihin? Mulla menee hermo. Koetan sanoa vaan, että odotelkaa sinne helmikuun puoliväliin, eiköhän siihen mennessä ole tullut jo uutisia...

Lene rv 39+5

Vierailija
40/60 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän siinä sitten kävi että neuvolassakäynnin jälkeen syötin tytsyn tuossa parisängyllä ja siihen sitten nukahdettiin. Ja sitten tulikin kiire laittaa ruokaa ja pyykkikonetta pyörimään jne. Eli koneen äärelle ehdin vasta nyt, tyttö taas vetelee sikeitä

Mutta neuvolakuulumisia ja mittoja; pituus 50,5 cm ja paino 3740 g ja ikäähän on 2 ½ viikkoa. Syntymämitat oli 48 cm ja 3536g ja kotiinlähtiessä paino oli 3250 g. Että sillä lailla ollaan täällä kasvettu. Muuten kaikki ok, tyttö on edelleen kiltti ja hyväntuulinen.

Vaipoista sen verran, että me ollaan nyt kestoiltu koko ajan (parit ekat päivät sairaalasta tulon jälkeen käytettiin kertiksiä) ja hyvin on pelittänyt harso+villahousut/bumpyn kuoret - yhdistelmä. Vaippapyykkiä pesen about joka toinen päivä, mulla on noita harsoja sen verran paljon ettei joka päivä tarvii pestä. Tyttö ei juurikaan pulauttele, eli muuten pyykkiä tulee suhteellisen vähän. Olen kyllä erittäin positiivisesti yllättynyt noista kestovaipoista, varauduin siihen, että alku olisi paljon hankalampaa ja että vaipat fuskaisivat. Mutta hienoa tietysti näin päin, että homma on sujunut odotuksia paremmin! Eli kannustan kyllä ainakin kokeilemaan. Yhtään vaippapakettia ei olla toistaiseksi ostettu, noi muutamat päivät pärjättiin äitiyspakkauksessa tulleilla vaipoilla ja näytepaketeista saaduilla vaipoilla.

Mites muuten se Annantalon näyttely - katottaiskos niitä aikatauluja? Eli ensi viikolla olisko joku päivä sellainen mikä kävisi - loppuviikosta torstai/perjantai? Näyttely on nähtävillä 5.2. saakka. Eli näyttely on siis Elina Liikasen Baby book-kirjan originaalikuvituksia (kirja ilmestyi 1997 ja käsittelee äidin uupumusta).

Katja - laitan sulle vielä meiliä tosta Kuusijärvelle menosta.

Ja tervetuloa vaan sieltä odottajien puolelta tänne jos haluatte, kyllähän täällä voidaan yhtä lailla vauvajuttujen ohella keskustella odotusajan fiiliksistä! Niin että jos keskustelu siellä odottajien puolella hiipuu niin tänne vaan!

Tosta omasta painosta vielä - mulla jäi laitokselle 6 kg ja mun piti tänään käydä neuvolassa vaakalla vaan unohdin (kotona ei ole vaakaa). Mutta ainakin ihana pullataikinavatsa on vielä jäljellä, luulisin kyllä että painoa on muutama kilo imetyksen myötä tippunut jo tähän mennessä. Omia farkkuja en kyllä ole vielä uskaltanut kokeilla.

Mutta nyt neiti heräsi joten jatkan taas jossain välissä.

Sonja ja nukkuva Rinsessa