Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30+ ESIKOT viikko 4

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aikaisemmin tässä ketjussa kehotti uusia 30+ -odottajia liittymään joukkoon. Hyvä, että kehotti, nyt oli munkin pakko vihdoinkin aloittaa (tähän asti olen vaan käynyt lukemassa teidän juttuja)... Mä olen ihan aloittelija näissä nettikeskusteluasioissa, mutta koitan nyt parhaani mukaan jutustella.

Vähän faktaa: täytän maaliskuussa 31, just muutin Vantaalle, laskettu aika on äitienpäivänä (eli 14.5.2006), sukupuolesta ei tietoa. Mä olen myös kaikissa odotus- ja vauva-asioissa täysin aloittelija, välillä tuntuu että tyyppi syntyy ihan liian pian. Aika on mennyt niiiiin nopeesti. Laskin eilen, että viimeinen työpäivä on 24.3. Enää siis 2 kuukautta! Työmotivaatiota ei ole enää ollenkaan ja sekin vähä, mitä on, laskee joka päivä. Se on vissiin tässä tilassa tyypillistä päätellen teidän muidenkin jutuista.

Mä aion pysyä täällä odotuspuolella (juurihan vasta aloitin) eli musta saa siis seuraa! Yritän kohta myös päivittää sitä listaa, jonka nimeä en just nyt muista.

Santtu (viikkoja 24 tai 25)

Vierailija
22/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. . ja tervetuloa palstailemaan. En ole itsekään kirjoitellut mihinkään plastalle kuin tänne nyt 3-4 kk, ja samoin vauva-asiat ja mitä kaikkea sitä varten tarvitaan jne. on ihan vieraita. Tosin täältä sitä tietoa kummasti saa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitin nyt omalta osaltani listaa:

Seireeni@

la 19.9.2005

Poika s. 16.9.2005 Naistenklinikka

paino: 3885g pituus: 51 cm pipo: 33

Beibi0905

la 30.9 Naistenklinikka

Tyttö s 13.10.2005 Naistenklinikka

paino: 3844g pituus: 49cm pipo: 34cm

SoleMio

la 10.10.2005

Poika s. 25.10.2005

Paino: 3562 g pituus: 53 cm

Mari@lokavaavi

la 10.10.2005

Tyttö s. 7.10.2005

annam75

la 2.11.2005

Poika s. 11.11.2005

Paino: 3760 g pituus: 53 cm

Cindi ja Hgin Naistenklinikka

la 06.11.2005

Tyttö s. 3.11.2005

Paino: 2760 g pituus: 48 cm pipo: 33 cm

Toukkis73 KOS

la 10.11.2005

Tyttö s. 13.11.2005

Paino: 3610 g pituus: 51 cm

SnowApple KOS

la 14.12.2005

Tyttö s. 25.12.2005

Paino 3575 g, pituus 52 cm, pipo 36 cm

Swheatie KOS

la 26.12.2005

tyttö s.20.12.2005 suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi

paino 3720g ja pituus 50cm. pipo taisi olla34cm

Suiza,la 29.1.2006 (KOS)

Tyttö s. 30.12.2005, NKL (hätäsektio)

Paino 2640g , pituus 48,5 cm

Kanika, NKL

la 31.12.2005

Poika s. 2.1.2006

Paino 4049g, pituus 53cm, pipo 35 cm

Turpo-Urpo KOS ja Haikaranpesä

la 4.1.2006

tyttö s. 5.1.2006

paino 3536g, pituus 48 cm, pipo 33 cm

Frida75, NKL

la 14.1.2006

tyttö s. 9.1.2006

paino 2835g, pituus 47 cm, pipo 35,5 cm

susumi, NKL

la 15.1.2006

Lene74

la 25.1.2006 Naistenklinikka

Olivera

la 29.1.2006, Naistenklinikka

Modesty68, Kättäri

la 2.2.2006

RouvaSukkula, KOS & Haikaranpesä

la 3.2.2006

Ruddycat, Tays

la 7.3.2006

Tutanna PKKS

la 27.3.2006

Callistrate, NKL

la 27.3.2006

Kirsi10, HYS

la 3.4.2006

Jaipur, NKL

la 10.4.2006

Santtu06, NKL

la 14.5.2006

Nasumasu74

la 21.5.2006

Ulviina

la 3.9.2006

Santtu

Vierailija
24/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Rohkaistuin nyt lisäämään itseni listalle, tosin aika viime tipassa ja toivon mukaan pääsisinkin mahdollisimman pian jatkamaan kirjoittelua 30+ Esikoissa tuolla vauva-puolella. LA on ylihuomenna, ja olen täysin kypsä tähän odotteluun. Lääkäri povasi neljä viikkoa sitten, että tuskin menee laskettuun asti ja sen mukaanhan mä olen sitten elänyt, tyhmyri! Eli tulisilla hiilillä. Tähän mennessä olen suhtautunut synnytykseen lähinnä suurella mielenkiinnolla, mutta nyt on alkanut sitten pelottamaan, että millaista jättiläistä päästään ponnistamaan (vähintään neljä kiloa on odotettavissa ja tietysti enemmän mitä pitemmälle aika kuluu).

Ovatko muut loppuvaiheen odottelijat seesteisissä tunnelmissa, vai onko kukaan muu muuttunut raivottareksi niin kuin mulle nyt valitettavasti on päässyt käymään? Onneksi siippa on huumormiehiä niin on osannut ottaa enemmän viihteen kannalta nämä mun sähinät.

Mukavaista päivänjatkoa kaikille!

t. Virginie, rv 39+5

**********************************'

Seireeni@

la 19.9.2005

Beibi0905

la 30.9 Naistenklinikka

SoleMio

la 10.10.2005

Poika s. 25.10.2005

Mari@lokavaavi

la 10.10.2005

Tyttö s. 7.10.2005

annam75

la 2.11.2005

Poika s. 11.11.2005

la 06.11.2005

Tyttö s. 3.11.2005

Toukkis73 KOS

la 10.11.2005

Tyttö s. 13.11.2005

SnowApple KOS

la 14.12.2005

Tyttö s. 25.12.2005

Swheatie KOS

la 26.12.2005

Suiza,la 29.1.2006 (KOS)

Kanika, NKL

la 31.12.2005

Poika s. 2.1.2006

la 4.1.2006

tyttö s. 5.1.2006

Frida75, NKL

la 14.1.2006

tyttö s. 9.1.2006

susumi, NKL

la 15.1.2006

Lene74

Virginie

la 26.1.2006, Hyvinkää

Olivera

Modesty68, Kättäri

la 2.2.2006

la 3.2.2006

Ruddycat, Tays

la 7.3.2006

Tutanna PKKS

la 27.3.2006

Callistrate, NKL

la 27.3.2006

Kirsi10, HYS

la 3.4.2006

Jaipur, NKL

la 10.4.2006

Santtu06, NKL

la 14.5.2006

Nasumasu74

la 21.5.2006

Ulviina

la 3.9.2006

Vierailija
25/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaipur: polanteiset tiet on sellaisia, että niihin on pakkautunut lunta ja jäätä muodostaen uria ja möykkyjä. Tai ainakin niin olen aina asian käsittänyt...

Vierailija
26/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun tänne tulee uutta porukkaa niin ei jäädä ihan pieneksi kirjoittelupiiriksi.... pitää ensi viikon kuulumisten alkuun laittaa mainos MEISTÄ.... tervetuloa uutuuksille!

Minulla on ollut leppoinen päivä. Mahaa on suippaillut pari päivää ja eilinen ilta oli aikas kauhea, mutta tänään on ollut jo parempi.

Muuta en ole oikeastaan tehnytkään kuin lukennut kirjaa... luen Sammalkorven kirjoja joita oli kirjastossa kolme... aika hyviä.

Olen kyllä aika huolissani kun en puhu nykyään muusta kuin vauvasta. Olen siis ennen vannottanut että en ala hössö äidiksi ja nyt jo huomaan että on vaikea olla hiljaa vauvajutuista vauvattomille ja sinkkukavereille... no onneksi ne taitaa ottaa asian huumorilla.

Minun pitäs saada äitiyspakkaus postista tällä viikolla... päässä vaan viiraa että jos se pieni postin kuitti onkin tullut ja mennyt roskapostin mukana roskiin...

Eli kuten huomaatte minulle ei kuulu yhtään mitään....

Mahassakin kaveri vaan potkii koko ajan...

Kirsi 30+1

Vierailija
27/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohda teitä ;) Surffailen tässä ees taas!

Tervetuloa uudet, tännehän mahtuu ja ihan samassa pisteessä ollaan oltu eli ihan ummikkona porskuteltiin. Mutta tämä 30+ on siitä hyvä porukka että kaikkea saa kysyä ja kommentoida pitää :D

Jaipur, oliko se niin että olet toimettomana päivät pitkät vai olitko töissä? Aattelin vaan, että siehän asut tuossa kivenheiton päässä ja miekin päivät puhun vaan kukkuu, pöö ja höö kieltä niin ois kiva jutella jonkun aikuisenkin kans. Mitä sanot, kaffitellaanko? Jos haluat niin voit tulla vaikka meille kylästelemään tänne kuuluisan Pitäjänmäen S-Markettin kupeeseen tai mennään johonkin lähistölle - tuossa Valimon aseman vieressä on Ehon leipomo-kahvila esim...

Nyt Pinja huhuilee ruokaa...

Toukkis & Pinja n. 2½kk

Vierailija
28/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sinulle jaipur viestiä hotmailiin... meniköhän viesti oikeaan osoitteeseen.

Kirsi10

Vierailija
29/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka taidankin edelleen olla aika erilläni siellä listan hännillä...

No, eiköhän tuota vielä jouda jotkut myöhemminkin kirjoittelemaan.

Äh, nyt taas laho pää ehti jo unohtaa kaiken mitä olin ajatellut kirjoittaa...

No, mutta aloitetaan vaikka siitä työmotivaatiosta. Kiva kuulla, etten ole ainoa, jonka motivaatio on välillä hieman hakusessa, täytyy nyt vaan yrittää keskittyä. Kuten sanottu, tässä on vielä pitkä tie sinne äitiyslomalle, ja jotain täytynee saada tehtyä ennen sitäkin :) Sitäpaitsi aika ei kulu töissä yhtään niin nopeasti, kun en viitsi siellä millään vauva-aiheisilla sivuilla surffailla...

Jaipur, kuulostaa ainakin siltä, että vaikket olisikaan niin täysillä jaksamassa etsiä uutta kotia, niin alat ainakin olla kypsä ajatukselle sellaisesta. Mekin asutaan kerrostalo kaksiossa, joka mun mielestä on aivan ihana, mies tosin löytää välillä kaikenlaista valittamista (naapurit meluaa ja rapusta tulee välillä jotain hajuja yms. (en tajua, että millä tuokin äijä on pystynyt monta vuotta opiskelijasolussa asumaan:)). Ollaan puhuttu, että jossain vaiheessa olisi tarkoitus etsiä isompaa ja omaa (tämä ei siis sitä), ja yritän vain pitkittää sitä mahdollisimman kauas (että pystyisi säästämään enemmän rahaakin), kun tykkään olla täällä.

Huomenna on ensimmäinen neuvolakäynti, ja jännittää jo kovasti! Minkähänlainen täti se oikein on, ja mitäköhän se mahtaa tehdä? No, eiköhän tuon ehdi nähdä huomenna!

Ulviina 8+2

Vierailija
30/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on meilläkin yhdistelmävaunut, ostettiin Corena ja joku R:llä alkava loppu. Me ei osata kiinnittää vauvan kopaa niihin vaunuihin.. eikö se ole se koppi kiinni vaunuissa? Kopassa on pohjalla jotkut kaksi ' jalkaa' joista saas kiinni, jos osais laittaa ja siellä on sellaiset kuminauhat 2 kappaletta... niistäkin sais kiinni, jos osais laittaa.... Miten muilla koppa kiinnitetään vai kiinnitetäänkö ollenkaan. Mies kävi ostaa vaunut (miehen vastuualueella) niin ei ollut tajunnut kysyä, en olis kyllä minäkään tajunnut kysyä...

Ohjeissa ei ole tuota kohtaa.

Kirsi 30+1

ps. kompastuin tänään portaissa ihan mukkelismakkelins ja tulin alas käsille ja polville...mahaa ei osunnut mikään... ei kai pitäs huolestua. Erkki kuitenkin pomppii vatsassa... huh että säikähdin! Päätin että en enää juokse puhelimeen... en suosittele muillekaan

Vierailija
31/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulviina: mulla oli myös työmotivaatio aikalailla kadoksissa jo melko varhaisesta vaiheesta asti vaikka oikeasti rakastan työtäni (lastentarhanope). Keskenmenoepäilyn (rv:lla 8) jälkeen olisin halunnut vain olla kotona. Ilmapiiri töissä oli myös huono koko syksyn, täällä niitä asioita purppasinkin... Mulla oli aika varhaisesta vaiheesta asti supisteluja (viikolta 15 tai jotain sinne päin), taisin olla ihan fyysisen väsymyksenkin (alhainen hb) takia saikulla jossain vaiheessa. Työni vaatii sekä henkisesti että fyysisesti, en kuitenkaan pystynyt antamaan itsestäni enää irti kaikkea, mikä sekin toi huonoa omaatuntoa jne.

Työni on aivan ihanaa, mutta nyt monien hankaluuksien takia se ei enää ollutkaan se tärkein asia. Olisin mieluummin vaikka istunut kotona ja tehnyt vauvalle vaippoja ja vaatteita. Lopulta joulun alla mitta tuli täyteen totaalisesti, ja asetin asiat tärkeysjärjestykseen varaten lääkäriajan jatkuvien suppareiden takia. Siitä lähtien olen ollutkin saikulla.

Koitahan jaksaa vielä jonkin aikaa ;)

Kirsi: Meillä neuvottiin siellä kaupassa vaunujen " kasaus ja purku" monta kertaa kädestä pitäen. Koppa vaan laitetaan rungon päälle ja painetaan kunnes naksahtaa (Emmaljungat). Silti se tuntui alkuun vaikealta... Jos ette saa niitä itse koottua, niin menkää huomenna kysymään sieltä liikkeestä, kyllä ne neuvoo. :)

Nyt lähden pesemään koiran ja teen iltapalaa. Mies tulee töistä yhdentoista jälkeen ja meillä on aikomus viettää vielä elokuvailtaa.

susanna 31+1

Vierailija
32/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten hauska ajatus Toukkis kahvittelusta! Tulisin tosi mielelläni, mutta - nyt täytyy nauraa osuvalle kysymykselle - vielä en pääse, sillä olen toimettomana _töissä_, vielä yli viisi viikkoa. Mennään heti päiväkahville kun selviän mammalomalle!

Katson Kirsi huomenna postit! Kysyin mieheltä meidän vaunuista ja meillä on kuulemma klipsit jotka napsautetaan paikoilleen ja koppi pysyy sillä.

Ulviina, kyllähän kaksiossa ihan mainiosti voi asua, jos tykkää asunnosta. On tämäkin ihan ok, varsinkin kun vuokrattiin tämä kun asuttiin vielä ulkomailla, lähetettiin vaan mummo katsomaan. Pyydettiin katsomaan, että on amme, kivat näkymät ja valoisa. Sanoin erikseen, että kaappitilalla ei ole sitten väliä kun meillä on vanhoja irtokaappeja. Näytön jälkeen mummo soitti ja sanoi varanneensa asunnon meille, ja että siellä on amme, on siisti asunto JA kunnolla kaappitilaa. Kysyin että oliko siellä kivat näkymät ja valoisaa, niin ääni muuttui empiväksi, että sitä se ei kyllä nyt huomannyt katsoa, mutta pääasia että kaappitilaa on reilusti! Mihinkäs se kissa karvoistaan, ilmeisesti ennen ei ole ollut tarpeeksi kaappitilaa kodeissa... Vähän jännitti sitten tulla tänne ekaa kertaa. No on nämä näkymätkin ihan hyvät ja ihan kiva tämä on muutenkin, mutta ne tulevat rempat ja rapun haju (vuokratalo)...

Kirsi, täällä ihan sama, en paljoa muuta ajattele kuin vauvaa, ja se on järkyttänyt mutkin. Varsinkin kaikki miehen jutut menee toisesta korvasta sisään ja ulos. Hyvän sinkkuystävän kanssa yritän tsempata, mutta jos se erehtyy kysymään, minkälainen olo on ollut, niin aika pitkään siitä kyllä jaksan höpöttää. Muutenkin aivot on pehmenneet, keskittymiskyky ei riitä mihinkään paitsi vauvan ajatteluun - tosin nyt myös vaalidebatteihin vähän aikaa.

Koskakohan mun vauvapaketti tulee kelasta...

Hyviä öitä kaikille! jaipur 29+1

Vierailija
33/86 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis mennä niin että vaan painetaan vaunuissa oleviin aukkoihin. Ne kuminauhat on ainakin meidän Emmaljungassa sitävarten että kun virität sen hyttysuojan vaunujen yli niin verkossa on pienet koukut jotka laitetaan noihin kuminauhoihin... tai niin mie ainakin olen niitä käyttäny :D

Kaatumisesta. Soita ainakin neuvolaan! Kaatumisista sanotaan että pitää heti hankkiutua johonkin tutkimuksiin; jos kaatuu pahasti niin istukka saattaa irrota/revetä tms.

En halua pelotella mutta soita vaikka synnärille ja kysy mitä tehdä!

Jaipur: laitetaan asia korvan taa ;)

Nyt nukkumaan...

Vierailija
34/86 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä myös aivan uutukainen 30+ esikko eli viikkoja koossa kokonaiset 12+1 ja la näillä näkymin 9.8.06. Joten eihän vielä lopeteta tätä listaa täällä odottajienkaan puolella? Eiköhän meitä tule lisää tännekin!

Vierailija
35/86 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin siis Toukkiksen tavoin tuumata, että emme me vauvautuneet ole teitä unohtaneet ja minä ainakin olen lukenut viestejä monta kertaa päivässä, vaikka vauvapuolelle ryhdyin sitten kirjoittamaan. Ja siellähän pian tavataan taas vaikka kenen kanssa!

Tervetuloa siis uusille. Missä päin Vantaata Santtu06 asut? Kyselen, koska me asumme Päiväkummussa ja jos vaikka satut olemaan lähistöllä.

Kirsi: Taas olen samaa mieltä kuin Toukkis, soita neuvolaan kaatumisesta. Onneksi Erkki kuitenkin jumppaa masussasi :)

Meidän tyttönen on tänään tasan kuukauden ikäinen ja iltapäivällä mennään vähän niin kuin juhlan kunniaksi neuvolaan.

Katja ja joulutyttö

Vierailija
36/86 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Vähän kaksijakoiset fiilikset kun surffailee kahden listan välillä, mutta mitäpä tuosta, meneepä aika joutuisammin kirjoitellessa kahteen pinoon. :)

Totesin eilen, että päivä taitaa mennä lepäillessä ja niinhän se menikin. Nukuin 3½ tunnin iltapäivänokoset ja heräsin vasta kun mies soitteli olevansa matkalla kotiin ja ehdotti että mennään Ikeaan käymään. Pari huopaa tuli ostettua jne pientä krääsää, mutta paljon ideoita, jotka odottavat alakerran takkahuoneen valmistumista. Vauvan hoitopöytä se Diktad-versio sai nyt vihdoin siunauksen mieheltäkin, kun hän sen näki. Emme ostaneet sitä kuitenkaan vielä, kun Astriksen huoneessa on tällä hetkellä vuodesohva, joka siirtyy takkahuoneeseen heti kohta. Olohuonetta täyttää yksi ylimääräinen nojatuoli raheineen. Näytin miehelle myös Billy-kirjahyllyt, joita olen ajatellut takkahuoneeseen, sekä löysimme vahvan vaihtoehdon vaatekomerolle, joka tulee kodinhoitohuoneen viereiseen " käytävä" -tilaan, joka aukeaa tulevaan takkahuoneeseen. Mitään suurempaa emme nyt sitten ostaneet, kun ei ole tila vielä valmiina ja uudet huonekalut vain kasautuisivat ja tukkisivat tässä vaiheessa paikat.

Eikös teillä SnowApple ole myöskin Ikean Diktad-hoitopöytä? Miten se on toiminut käytännössä?

Miehellä on nyt kunnianhimoinen suunnitelma saada maalattava tapetti tänään seinään ja maalit pinnoille ennen viikonloppua. Minun pitäisi nyt mennä imuroimaan ja luuttuamaan tila pölystä. Toisen maalikerroksen ajattelimme vetävämme pinnoille vasta kun saunan remontti on valmis. Takkahuoneen kalusteet pitää sitten vain peittää vaikkapa lakanoilla kun se remontti pyörähtää käyntiin kunnolla. On tässä yli 20-vuotta vanhassa kämpässä sitten laittamista!!!

Onpa kiva kun tänne 30+ Esikot pinoon on tullut lisää jäseniä, ettei lista kuole ihan kokonaan kun itse täältä siirtyy pois. Vaikka varmasti tulee meikäläiselläkin surffailtua näiden kahden pinon välillä pidemmän aikaa.

Terv.

RouvaSukkula & Astronautti (38+5)

Vierailija
37/86 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä on tuo mainitsemasi pöytä. Mielestäni se on tosi hyvä: vaatteet mahtuvat laatikoihin ja ylähyllyn taas voi täyttää kaikilla hoitotuotteilla mm. talkilla (jota muuten meillä tarvitaan punoittavan pyllyn rauhoittamiseksi), Ceridalilla, vanupuikoilla ym. Minun kannaltani tosin olisi hyvä, jos hoitotaso olisi muutaman sentin matalammalla - olen 162cm pitkä. Muuten taso on tilava ainakin kuukauden ikäiselle vauvalle ja on toivottavasti jatkossakin.

Kaiken kaikkiaan hoitopöytä on ollut hyvä ostos :)

Katja

Vierailija
38/86 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa uusille jäsenille. Hyvä että pidätte kerhoa elossa tällä puolella. Itsellä oli suuria työmotivaatio-ongelmia, etenkin tuossa 25+ viikoilta lähtien. Töissä oli hirveän kiire ja stressasi ja väsyin siitä. Joten tuttua on, jaksoin kuitenkin loppuun asti, kun muuten vointi oli hyvä.

Aika mataa ja mitään ei tapahdu... luulin, ettei aikani tulisi pitkäksi äippälomalla, mutta on se tullut, etenkin kun ei ole voinut mitenkään hirveästi ' riehua' noiden paineiden takia. Tänä aamuna paineet ihan aisoissa, joten enpä usko, että huomisella äitipolilla mitään tehdään tai sisään otetaan. Kotiin vaan odottamaan, mutta parempi niin, kivempi ja luonnonmukaisempaa jos synnytys käynnistyisi itsekseen. Täytynee ottaa kaikki ' ässät' käyttöön.

Hui, Kirsi, kyllä nuo kaatumiset säikäyttää- otathan iisisti nyt. Itse olen olen ulkona supervarovainen, etenkin kun oli liukkaita ja koirien kanssa olen liikkunut nyt lähinnä vain kun olen voinut päästää ne vapaaksi (=koirapuistossa) paitsi pari kertaa vaunujen kanssa treenatessa. Onneksi mies jaksaa hoitaa ulkoilutukset.

Tuohon vaunuasiaanne en oikein osaa vastata (Carenan vaunut ilmeisesti kyseessä?), meillä on eri merkkiset (I' coo). Kiinnitys voi riippua varmaan siitäkin onko koppa pehmeä kantokoppa vai kova? Meillä koppa kiinnittyy nepparoiduilla hihnoilla ratasosaan. Olet kyllä uskaltanut antaa miehelle ison vastuun kun annoit vaunujen oston hänen tehtäväksi- meillä ei olisi onnistunut. Miehellä ei ollut mitään käsitystä minkälaiset tarvitaan- hänen ainoa toiveensa oli 3-pyöräinen spottimalli. Joten itse surffailin netissä etsin sopivia ja sitten mentiin yhdessä kauppaan. Jos olisin jättänyt miehen tehtäväksi, niin kotiin olisi tullut jotkut kevyet matkarattaat, jotka eivät olisi kulkeneet lumessa mihinkään, ja talvivauvan vaatimukset nukkumapaikastakin olivat miehelle vähän epäselvät. Miehen mielestä olisi pärjätty esim Gracon rattailla ja siihen päälle laitetettavalla turvakaukalolla- joo, hirmu kätevät shoppaillessa ja kesäkeleillä, mutta talvivauvalle ainoaksi vaunuksi- nope...

Jaaha, täytynee lopetella ja yrittää keksiä tekemistä loppupäiväksi- ehdotuksia? Tänä aamuna olin isossa koirapuistossa (ajan autolla sinne)ja köpöttelin hitaasti ympäri, jos käveleminen saisi vauva vähän laskeutumaan... täytynee ottaa uusi kävelylenkki iltapäivällä. Mutta mitä muuta. Luen Noah Gordonin Lääkärin tietä (olenlukenut aiemmin englanniksi) ja Desmond Morriksen Mikä vauvaa naurattaa.

Virginie, Lene, RvaSukkula, Modesty meillähän on mahdollisuus, että olemme samaan aikaan laitoksella (tosin kaksi eri sairaalaa)...

Olivera 39+3

Vierailija
39/86 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minäkin vielä sukkuloin. :) Olin unohtanut päivittää ton listan osaltani, joten tässä uusi versio. Piti käydä hakemassa tyttö syliin kun ei jaksa tänään yhtään nukkua itekseen päikkäreitä. Ihanuus tuhistessaan tuossa sylissä. <3 <3 <3

Seireeni@

la 19.9.2005

Beibi0905

la 30.9 Naistenklinikka

SoleMio

la 10.10.2005

Poika s. 25.10.2005

Mari@lokavaavi

la 10.10.2005

Tyttö s. 7.10.2005

annam75

la 2.11.2005

Poika s. 11.11.2005

la 06.11.2005

Tyttö s. 3.11.2005

Toukkis73 KOS

la 10.11.2005

Tyttö s. 13.11.2005

SnowApple KOS

la 14.12.2005

Tyttö s. 25.12.2005

Swheatie KOS

la 26.12.2005

Suiza,la 29.1.2006 (KOS)

Kanika, NKL

la 31.12.2005

Poika s. 2.1.2006

la 4.1.2006

tyttö s. 5.1.2006

Frida75, NKL

la 14.1.2006

tyttö s. 9.1.2006

susumi, NKL

la 15.1.2006

tyttö s. 14.1.2006

paino 3240 g, pituus 48 cm, pipo 35 cm

Lene74

Virginie

la 26.1.2006, Hyvinkää

Olivera

Modesty68, Kättäri

la 2.2.2006

la 3.2.2006

Ruddycat, Tays

la 7.3.2006

Tutanna PKKS

la 27.3.2006

Callistrate, NKL

la 27.3.2006

Kirsi10, HYS

la 3.4.2006

Jaipur, NKL

la 10.4.2006

Santtu06, NKL

la 14.5.2006

Nasumasu74

la 21.5.2006

Ulviina

la 3.9.2006

Mukavaa kun on tullut monta uutta pinoilemaan! Lisää vaan joukkoon!

Motivaatiopula muuten vaivasi täälläkin ainakin viime kesästä lähtien, työnteosta ei meinannut tulla mitään.

Yksikätisesti on niin vaikee kirjoittaa että lopetan tällä kertaa lyhyeen...

keskiviikkoterkuin

susumi & vaavi 12 pv

Vierailija
40/86 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virginie; minunkin piti tulla Hyvinkäälle synnyttämään (kotikuntamme suositus), mutta valitsimme kuitenkin Naistenklinikan. Meiltä on sinne yhtä pitkä matka kuin Hyvinkäällekin. Olisipa hauska törmätä tuttuihin laitoksella. Olivera, me ollaan varmaan sitten yhtä aikaa, kun julkistimme plussammekin oliko peräti samoina vaiko perättäisinä päivinä tuolla club-30-puolella. :)

Täällä vain sattuu ja tapahtuu ulkoillessa. Olin eilen todistamassa aika pahaa koulumatkakiusaamistapahtumaa (juu, sillä samalla pahamaineisella pyörätiellä...) Menin väliin ja otin kiusaajien nimet ylös. Soitin tänään heidän koulun rehtorille, ja hän suhtautui vakavasti asiaan. Meillä oli koulussa aikoinaan paljon koulukiusaamista, johon ei aikuisten taholta puututtu, ja siksi suhtaudun siihen tosi vakavasti. Tuo eilinen tilanne oli vielä niin äänekäs ja törkeä tapaus. Minua suorastaan ihmetytti, kun aikuiset ihmiset kävelivät ohitse puuttumatta tilanteeseen lainkaan, edes katsomatta sinne päin! Eihän tuollainen käytös koskaan lopu, jos lapset eivät näe, että aikuiset eivät hyväksy tuollaista. Jos mun lapsi olisi ollut kiusaajana tai kiusattuna, haluaisin ehdottomasti tietää siitä ja jutella kotona asiasta. :-/ Ikäviä juttuja, mutta onneksi näistä jo nykyään puhutaan ja niihin puututaan.

No juu... Olo täällä on yhä mitä mainioin, nukun hyvin ja kaikki on muutenkin OK. Olen jopa ollut ihmeen energinen: eilen siivoilin ja tänään ajattelin leipoa nimiäisiin kakkupohjat valmiiksi. Pakkaseen siis... sokerikakkupohjathan säilyy hyvin. Nyt kun tätä aikaa riittää, on ihan kiva hoitaa noita juttuja pois alta.

Tänään kävin myös neuvolassa, ja joudun huomenna maksa-arvojen tarkistukseen. Mulla kutisee vähän jalkapohjat öisin. En tiedä johtuneeko turvotuksesta, joka sitten yöllä laskee, vai mikä on. Keskimmäisiä varpaita kihelmöi ja päkiöitä kutittaa. Kaikenlaisia ihme oireita sitä onkin. En kyllä itse usko, että maksa-arvot olisi koholla, sen verran vähäistä oirelu kuitenkin on ollut. Tosiaan tuota turvotusta alkaa nyt olla hiukan minullakin.

Lene rv 40+0