Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30+ ESIKOT viikko 4

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivera: kumma ketju tosiaan, kun ei kaikki viestit näy. Täälläkin istuskellaan tiukasti yhtenä kappaleena. Mulla on olo, että kovasti menee yli tuon hyvinkääläisen kätilön arviosta jonka mukaan olisin jo 40+3. Erikoislääkärit (2 kpl) ehdottivat silloin varhaisten ultrien ja kiertoni mukaan lasketuksi ajaksi 3.2. ja tuo kätilö sen kuin vaan siirsi 10 päivää aiemmaksi rakenneultran perusteella kun vauva sattui olemaan silloin jo kookkaampi. Olisinpa tajunnut silloin vastustaa sitä, äitiyslomakin olisi alkanut 10 päivää myöhemmin. Nyt istutaan äitiyslomalla pahimmassa tapauksessa jopa kaksi viikkoa yliaikaisena. Ei ole vieläkään mitään tuntemuksia synnytyksen lähenemisestä.

Muutenkin ketuttaa. Ostin käytetyn sitruunapannan koirilleni, ja nyt kävi ilmi, että se ei toimi kunnolla. :-( Laitoin siihen aika paljon rahaa ja nyt kauppa pitäisi saada purettua. Uusi olisi ollut toki vielä kalliimpi, mutta ainakin siinä olisi ollut takuu. Testaan pantaa vielä uuden pariston kanssa (siinä on joku tosi erikoinen paristo jollaista en heti lähikaupoista löytänyt). Harmittaa vietävästi.

No, pieniähän nämä meikäläisen ongelmat on, mutta täytyy saada purkautua... :)

Vierailija
82/86 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä tulee varmaan myös yliaikaiskontrolli NKL:lle, jos menee 10 päivää yli lasketun ajan? Tosin sulla on vähän hassu tilanne siinä mielessä, että jos la aikaistettiin ' virheellisesti' , niin todellisuudessahan et ole kuitenkaan niin paljon yli kuin neuvolakortissa lukee ja mahdollinen käynnistyskin tehdään sitten todellisuudessa aikaisemmin kuin viikolla 42. No, joka tapauksessa, kyllähän se sieltä valmis on jo syntymään tässä vaiheessa.

Itseäni hirvittää kuinka isoksi tuo vielä kasvaa jos paljon yli mennään... makeaa van tekee mieli ja se varmaan kasvattaa vauva vielä lisää.. Arvio tälle päivälle (siis lasketulle ajalle) oli 3700 g ja jos siinä sitten kasvetaan 20g/pvä (näin lekuri kertoi kasvuvauhdista- lienee yksilöllistä sekin) vielä lisää...

Olivera, tasan 40 rv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hiljaista viikonloppuna. Eipä tässä itselläkään hirveästi asiaa ole...

Tänään on aikomus käydä äänestämässä, muuten ei niin minkäänlaisia suunnitelmia, otetaan rennosti vaan.

Vaikeiden supparipäivien ja -öiden vuoksi kokeilin varsin itse aamulla tuntuuko kohdunnapukka miten käteen (niin, eihän sitä pitäisi näprätä, mutta jos nyt vähän kokeilee...). Kun aiemmin on tuntunut ihan selvä " uloke" , niin nytpä ei tuntunutkaan. Ihan sellainen pienenpieni pehmyt " kohouma" vaan. Alkoi suorastaan jännittää se tiistain lääkärikäynti.

Äiti soitti eilen ja kertoi nähneensä unta että meidän vauva syntyy monta viikkoa etuajassa, ja kehottikin nyt ottamaan todella iisisti. Sekin vähän laittoi miettimään, sillä äiti on oikeasti nähnyt ns. enneunia monestakin asiasta, mm. äitinsä kuoleman. Pitäisi nyt vaan ajatella että se oli uni muiden joukossa, mutta minkäs teet kun hormoonien pehmittämät aivot eivät suostu unohtamaan asiaa...

Toivottavasti lääkärillä olisi tiistaina jotain rauhoittavaa kerrottavaa ultrauksen jälkeen.

Näissä tunnelmissa poistun välipalalle.

susanna ja yhä poikittain oleva kyytiläinen 31+6

Vierailija
84/86 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuntuis tosiaan hassulta mennä 4.2. yliaikaiskontrolliin, kun " oikea" laskettu aika on kuitenkin se 3.2. No, toisaalta kun sf-mitat on kuitenkin huidellut yläkäyrällä, ei se vauvakaan ihan pieni ole. Painoarviotahan tästä ei ole tehty ollenkaan rv25 jälkeen, jolloin oli myös isohko. Vauva on varmasti jo valmis maailmaan. En kuitenkaan haluaisi käynnistykseen, olisi jotenkin kivampi jos synnytys alkaisi luonnollisesti. Kaipa ne siellä NKL:llä mahdollisessa yliaikaiskontrollissa arvioi sitten tilanteen kaikkien näiden kriteerien mukaan (oikea laskettu aika, vauvan koko, lantion koko jne). Ja siltä pohjalta edetään sitten, jos sinne asti menee.

Tänään sain tekstiviestin yhdeksän aikaan aamulla. En tiedä teistä muista, mutta mulle harvat kirjoittelee viestejä tuohon aikaan sunnuntaiaamuisin. Kun kerran olin herännyt, oli pakko nousta katsomaan. Ja arvatkaa mikä viesti se sitten oli. Erään sukulaiseni " Joko, joko?" -viesti. Johon siis heräsin 5 tunnin selkäkivun katkomien yöunien jälkeen. Olin juuri puoli tuntia aiemmin saanut taas unen päästä kiinni. En edes viitsinyt vastata kun ketutti niin paljon. No, sittenhän tämä sukulaiseni alkoi soittelemaan perään. Olin laittanut kännykkäni äänettömälle, ja kun hän ei saanut minua siitä kiinni, hän soitti miehelleni. Siinä vaiheessa meinasi katketa pinna täysin, mutta sain kuitenkin hillittyä itseni. Pitäisi kai tajuta, että on nämä jänniä päiviä sukulaisillekin. Mutta hei, klo 9 su-aamuna????? Olin ihan kypsä! Sitten kun kerroin, että menee varmaan aikalailla yli (rivien välistä=ettei kannata soitella perään ja kysellä), tämä sukulainen alkoi kertomaan kauhujuttua jostain tuttavasta, joka joutui ponnistamaan maailmaan 2 viikkoa yliaikaisen, 5-kiloisen vauvan. Tämä olikin juuri se, mitä halusin kuulla... kuinka ihmiset osaakin? En edes kommentoinut tuota kommenttia mitenkään. Mitäpä tuohon voisi edes sanoa.

Anoppi taas on toista maata: hän sai kaikki lapsensa ennenaikaisina raskausmyrkytyksen takia, ja kannustaa aina, että " hyvähän se vauvalla on olla pitkään kohdussa kasvamassa. Niin se hoitokin on sitten helpompaa alussa!" Mulla on mahtava anoppi. :)

Vierailija
85/86 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lene, niinhän se on kuten anoppisi sanoo, siellä kun se saa rauhassa ja turvassa kölliä niin on valmiimpi maailmaan, tulee tyytyväisempi tuhisija! Oli aika törppö sukulainen.

Nyt on niin väsynyt etten osaa oikein kommentoida mitään järkevää. Olimme koko päivän vanhempieni mökillä ulkoilemassa ja hangessa tarpomassa, jonka jälkeen vihloi ilkeästi toiselta puolelta. Ihanaa ulkoilla (ja mikä aurinko!!), mutta kylläpä väsyttää. Mun tekee kokoajan mieli kerrosviiliä (jo useamman kuukauden, menee kaksikin päivässä), mutta otin juuri päivän raudan ja pitäisi maitotuotteita välttää, pöh.

Nonniin, nyt selvisi seuraava presidenttikin.

Käykää Olivera ja Lene vaikka lisää leffassa, sehän on leppoisaa ja aika menee toivottavasti nopeasti siellä istuessa. Jos selkä kestää. Mulla on viimeaikoina alkanut väsymään nopeasti, varsinkin autossa istuminen on ikävää. Viime yöt on myös menneet valvoskellessa, vessassa käynnin jälkeen ei tule uni ja siinä voi sitten kukkua parikin tuntia. Onneksi oli toissayönä seuraa, mieskin käy ylikierroksilla uuden työnsä vuoksi. Nyt on alkanut todella mieli jäädä kotiin, ja väsymys haittaa entisestään töissä istumista. Saa nähdä josko hakisi lyhyen sairasloman ihan vaan väsymyksen (ja selkäsäryn ja häntäluun kipeytymisen) helpottamiseksi, sen jälkeen voi jaksaa paremmin töissäkin. Muuten, jos liikutte keskustassa ja haluatte mennä päiväkahville, tuun tosi mielelläni seuraksi.

Kuusijärven piknik (vauva-puolella) on kiva!

Jaipur 29+6

Vierailija
86/86 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... listasta!!