***HAAHUT viikko 4***
Kommentit (111)
Se olisi taas uusi viikko ja uudet kujeet ;-). Kirjoitan jotain pikaisesti, kohta pitää mennä, sillä puuro kiehuu tuolla kattilassa...
Listan siivouksesta vielä pikaisesti: muutama ilmoittautuikin viime viikon aikana, mutta vielä on monta nimimerkkiä, joista ei ole kuulunut aikoihin mitään. Vielä on tämä viikko aikaa kirjoittaa kuulumisia ja säästyä listasiivoukselta...
Mitäs kaksoselle kuuluu? Oliko kurssi hyvä ja tehokas? Mikä on muuten tilanteesi???
Titi: pahoittelut tädin tulosta. Hyvä, että otit ovistikut avuksi. Saatpahan varmuuden oviksen ajankohdasta! Tikuttelua ei kannata aloittaa vuodon aikana... Tsemppiä oviksen bongaukseen!!!
Nonna: pahoittelut sinullekin tädin tulosta. Toisaalta, nyt pääsette sitten kunnolla tutkimuksiin. Toivottavasti lääkäri ottaa riittävällä vakavuudella asianne ja pääsette heti kierron kartoituksiin ja simppatesteihin. Teillä on lomareissukin tällä viikolla... Oikein ihanaa lomaa!!! Nauttikaa toisistanne ja unohtakaa kaikki muu!!!
Ulriina: joko täti tuli ja pääsit uuteen kiertoon ja yritykseen??? Täällä on kaikki ulokkeet pystyssä, että tässä kierrossa saisitte aikaan kunnon oviksen ja mitä parhaimman " tuloksen" . bd bd bd bd bd
Femmis: mitä sinulle kuuluu?
Entäpä porkkana?
ON: vähillä oireilla mennään, mutta jospa se tästä kumminkin... Väsyttää ihan älyttömästi, joten täällä kirjoittelu sen takia vähäisempää.
Tsemppiä kaikille ovisbongareille, piinailijoille ja jaksuja tädin yllättämille ja kaikille muillekin!!!!!!!
Nyt on pakko mennä, tai puuro palaa pohjaan...
masunasu
memmulille pahoittelut keskenmenostasi. Tervetuloa tänne haahujen joukkoon kirjavaan ja toivottavasti vierailusi jää mahdollisimman lyhyeksi ;-)
Täällä ollaan jo melko täpinöissä... Kp 30 ja ei vielä merkkiäkään vuodosta. Mutta ei nuolaista ennenkuin tipahtaa.. Kiertoni oli ennen viime raskautta 28-32pvä. Haluaisin jo kyllä tänään käydä ostamassa testin, mutta en kerkee missään välissä. Ehkä parempi niin. Jos huomiseen mennessä ei ole menkat alkaneet, niin käyn ostamassa testin huomenna ja testaan sitten keskiviikkoaamuna, jolloin on sitten se kp32.
Rinnat tuntuvat omituisilta.. Samalta, kuin silloin kun imettäessä maito nousi rintoihin ja herumisrefleksi herähti käyntiin... Puristettaessa rintaa, tuleekin muutama tippa maitoa, vaikka lopetin imetyksen toukokuussa....
Sanomattakin varmaan selvää, että jos tästä kierrosta ei plussa napsahda, niin putoan kyllä korkeelta ja kovaa...
Pirpula
Te ette ikinä usko, mitä äsken tapahtui!!! Kädet tärisee vieläkin..
Eli: minä testasin haalean PLUSSAN!!!!! Alkoi hetimiten tulla näkyviin, mutta ei ole yhtä vahva, kuin kontrolli, muttei mikään haamukaan. Testi oli Acon10. Tää on ihan uskomatonta!!! :):):)
Mähän söin tuplaclomikuurin kp3-7, tikuttelin ovista kp11 alkaen, mutta mitään ei tapahtunut; parina päivinä (muistaakseni kp18 ja21) hiukan vahvempi, mut ei läheskään yhtä vahva, kuin kontrolli, joten lopetin tikutuksen ehkä kp24? Ja masennuin, kun clomit ei toimikaan..
Aloitin primot kp35, jatkoin 10 päivää ja odottelin menkkoja alkaviksi pe tai viim. la, mut eipäs tullutkaan, ja tästä taas masennuin, että ei hemmetti, eikö nekään enää toimi..Tänään mun piti soittaa gynelleni ja sopia seuraavasta kierrosta, mut mut..enpäs taidakaan! Ja taidan varata ultran vasta viikon päähän, vaikka ihan kauheasti huvittaisi mennä katsomaan, näkyykö siellä mitään vielä..Tänään olisi mun gyne paikalla, ja seuraavan kerran sitten taas viikon kuluttua. Yritän malttaa mieleni! :)
Nyt olisi kp50, mut mulla ei ole hajuakaan, koska ovis tapahtui?? Ja meidän pupuilutkin oli tosi harvoin, ja kun oletin, etten ovuloi, kävin heti pupuilun jälkeen pesullakin (yleensä jään " hautomaan" :) simppoja koko yöksi). Muistaakseni pari viikkoa sitten tein parit r-testit (advance); ihan vain huvin vuoksi (kun niitä oli), ja silloin jäin ihmettelemään -luulin mielikuvituksen tuotteeksi, viivanpaikan tapaista, joka kuitenkin näkyi hikisesti just ja just (mieheni ei olisi sitä nähnyt!). Seuraavana aamuna tein acon10, mut se oli ihan puhdas nega. Joten ajattelin, että se siitä.
Ja se, miksi tein aamulla testin, johtui siis vuodon myöhästymisestä. Nyt kun ajattelen asiaa, onhan mulla jotain oireitakin ollut, mutta en ole niitä ihmetellyt, kun ei kerran ovistakaan mukamas ollut:) Eli rinnat on täyteläistyneet (pistin primojen piikkiin), kauhea jano (pistin erään elimistöä puhdistavan luontaistuotteen piikkiin..), toissapäivänä oksetti itsetehty kasvispaistos, jonka uskoin olevan aivan superhyvää, vatsan turvotus (laitoin lihomisen piikkiin;)) ja pienehköja repäisykipuja ollut myös, ja eilen illalla mittasin lämmöt: 37,1. Jos ei olisi olleet koholla, en olisi tehnyt testiä myöskään. Niin, ja menkkamaisia kipuja, kun odotin menkkoja alkaviksi.
Nyt sitten tietysti askarruttaa primojen syönti, kun niitähän ei saisi raskauden aikana ottaa:-/ Tosin viimeksi, kun juttelin gyneni kanssa, hän sanoi, ettei niistä mitään haittaa ole, kun yritin vaihtaa niitä juuri tuosta syystä teroihin.
Ja haahuystäväiset rakkaat, nyt alkaa tietysti pelkopeikko nostaa päätään...Jos se onkin taas tuulimuna, jos taas menee kesken, jos sikiö on sairas..ja kaikkea muuta kamalaa. Mutta tehän tiedätte, ja se auttaa, kun teiltä saa tukea pelkoihin!
Anteeksi nyt näin 100% omanapainen viesti, mutta sallinette sen -tällä kertaa!! :)
Oikein mukavaa viikon alkua kaikille!!!
Ulriina, päästä pyörällä, huh.. :)
Ei ole totta... Mahtavaa!!!!! Onnittelut plussasta! Tulipas sulla yllättävä käänne tuohon ovuloimattomuuteen ;-). Jännää, miten noilla clomeilla ovis voi tulla noinkin myöhään. Teillä sattui sitten pupuilutkin juuri sopivasti ihan sattumalta ;-). Ihana juttu! Tämän raskauden pitää onnistua! Te olette sen ansainneet. Lähettelenkin täältä tonneittain vauvaliimaa ja tarrasukkia pikkukyytiläisen tueksi.
Ei ne primot mitään vahinkoa ole saaneet aikaiseksi näin varhaisessa vaiheessa. Älä siis sitä murehdi. Yleensähän nuo lääkesuositukset johtuvat siitä, ettei juuri kyseistä valmistetta ole tutkittu riittävästi... Se on vaan keltarauhashormonia, joten ei syytä huoleen. Keltarauhasen ansiostahan se raskauskin alkaa.
Kylläpä sait minut tosi hyvälle tuulelle!!! Olet ollut ajatuksissani. Onnea vielä kerran!!!!!
Ei kun ultra-aikaa varailemaan...
masunasu
Ja kun jaksoit tsempata ja olla hengessä mukana, kun oltiin " samassa veneessä" :) *halii* Jos multakin löytyy masusta asukki, ollaan syyskuisissa sitten; minä vaan loppupuolella kuuta:)
Olen kaivanut testin roskista jo ainakin viisi kertaa, enkä oikein vieläkään usko, mutta eiköhän tuolla masussa joku yritä asettua taloksi! :) Vuosi sitten olin muuten raskaana; 10.1. plussasin, 17.2. kaavittiin:( Rukoilen ja toivon, että nyt onnistuisi!!!
Tällä hetkelläkin muuten vatsassa ontto olo, vaikka puoli tuntia sitten söin valtavan lautasellisen kaurapuuroa. Ihan tuttu tunne kaikissa raskauksissani:) Niin, ja tulee happamia röyhtäyksiä, joka myös mulle tuttu oire.
Taidan illalla poiketa apteekin kautta hakemassa jonkun r-testin vielä varmuuden vuoksi...Kun tämä tuntuu ihan kauniilta unelta! Ultraan menen vasta viikon kuluttua, sen päätin äsken.
Edelleen toivon hyvää viikonalkua kaikille, pahoittelut uusille haahuille ja tervetuloa tähän ihanaan vertaistukiryhmään!
Ulriina, kuin puulla päähän lyötynä:)
suuren suuret onnittelut,eikö olekin mahtavaa kun elämä yllättää?????
Kiitos masunasu perään kyselystä.Suoraan sanoen olen täällä tippa linssissä koko ajan,istun koneella enkä jaksa pitää edes meseä päällä,en jaksa selittää kenellekkään tilannetta jota en itsekkään tajua enkä hyväksy.Paha olo kuristaa kurkkua ja sekin niin masentaa että pitääkin olla pahoinvointia vaikkei mitään toivoa ole.Vuotoa odottelen ja pelkään perjantaita.
Onneksi sain kodinhoitajan puoleksi päivää,vei pienet ulos.Olen viel yökkärissä enkä pysty tekemään mitään.Tää olotila on jotenkin niin niin tuttu tuolta kesältä...Miten tää voikin painaa näin paljon vaikkei mitään ollut edes alkanut?
Ja jotta uskoisin todella ettei tähän huusholliin ole enää ketään tarkoitettu,aamulla olin taas niin poikki noiden isojen kanssa kinaamisesta(2 murkkua) että ajattelin että enkö mä tosiaan itse tajua omia rajojani.Syytän itseeni tästä kaikesta,miksi olen niin itsekäs että haluan vaan sen yhden vielä---ja sitten hillun ja kiljun täällä isoille väsymyksen takia kun en jaksa niiden vastaan kinaamista.
Että sellasta kuuluu.Minut lienee voi poistaa plussanneista seuraavan päivityksen aikana.
Ulriinalle kovasti onnea plussasta! Olen käynyt täällä niin harvakseltaan, että tasapuolisesti onnea muillekin plussanneille, joita on tullut melko paljon. Hyvä niin!
Pikaisesti kuulumisia. Mulla on viime kierrot venyneet niin pitkiksi samoin kuin menkatkin(kestää 12 pv), sekä 3 viime kierron ovistikutukset olleet negoja, että sain kuin sainkin itseni teidän kannustuksella varaamaan ajan gynelle, josta juuri tulin. Molemmista muniksista löytyi kystia, jotka koonsa vuoksi estävät oviksen. Ei kuitenkaan pco-vaivaa lääkärin mukaan.
Nyt sitten vasta ensi(!) kierrosta terot avuksi (nyt kp 29/?-42). Olen alkanut jo masentua koko tilanteesta, plussaa joudun odottamaan varmasti vielä pitkään, kun pitkien kiertojen vuoksi vasta parin kk päästä seuraavan kerran kontrolli, onko kystille alkanut tapahtumaan jotain. Pahoittelen alakuloista viestiäni mutta alan olla tosi epätoivoinen.
Oon yrittänyt irtaantua tältä puolelta,kuulumisia oon kyllä käynyt lukemassa.
Pirpulalle peukut pystyssä!!!Toivottavasti se plussa tulee :)
Ja Ulriinalle ONNEA!!!
Täällä meinas paniikki taas nostaa päätään.Aika hyvin oon osannut rauhoittua,eikä mitään ihan järjettömiä pelkoja ole ollut ihan alun jälkeen.Mutta,eilen illalla tuli pyyhkiessä vähän verta!Meinasin pyörtyä vessaan,kun pelästyin niin.Yöunethan siinä meni,kun piti vähän väliä laukkoa tarkistamaan jatkuuko/lisääntyykö.Eihän se jatkunut,mutta nyt on taas sellanen varautunut olo :( En tiiä,olisko johtunut siitä,kun vaihdettiin makuuhuoneita ja tossa jonkin verran nostelin vähän painavampiakin tavaroita.Ääh,tää on kamalaa,aina kun vähän saa luottamusta tulevaan,tulee sit jotain ylimäärästä.
Sari 8+4
Ulriinalle Onnea Plussasta!!!
Pahoittelut kaikille tädin yllättämille :(
Ihanaa kun pakkasta enää 3 astetta, pääsee vihdoin ulos!! Vois mennä vaunuillen kauppaan.
Pää ihan tyhjänä et mitä pitikään kirjoittaa..
Viikonloppu meni ihan hyvin, kotona oltiin sisätiloissa. Tänään kouluun kun viime viikon olin pois sairastellessa. Onneksi se tauti ei sitten poikaan iskenyt!! Löysin tuossa vanhan kalenterin vuodelta 2002-2003 ja kierrot ollut silloin toooosi epäsäännöllisiä.. 49-69!!! Eli oiskohan toivoa että ens kuun loppuun mennessä menkat tulis..plääh! V***tuttaa!!
Ei mulla oikeestaan mitään uutta asiaa ole..lähdempä keittiöön siivoilemaan!
memmuli
En varmaan ole tänne ennen kirjoitellut ja olen muutenkin tooosi huono kirjoittelemaan. Olen siis kuuden lapsen (pojat -91-93-95-03 sekä tyttäret -98 ja -05) äityli. Ihana mieskin löytyy talosta ja hänen (vähemmän) kivat lapsensa (poika-90 ja tytär-91)...
Marraskuussa sain keskenmenon rv 6, olisi tullut pienimmille tasan vuosi ikäeroa ja olisihan siitä tullut tosi rankkaakin, mutta silti se surettaa, välillä vieläkin =(
Meillä on mieheni kanssa toiveena saada jouluvaavi ensi jouluksi, mutta saa nyt nähdä jääkö se vain toiveeksi.
).( tänään kp 31/26-36, joten vielä ei mikään ole varmaa ... suuntaan tai toiseen, mutta eiköhän tännekin vielä muutama täti ehdi ennen plussaa, ainakin tuntemukset viittaavat kovasti siihen =(
Pirpula; Täällä kovasti peukutetaan plussan puolesta!
Ulriina; Kyllä tuli taas hyvä mieli ja viikko lähti ihanasti käytiin, kun luin plussauutisesi! Oikein roppakaupalla onnea ja paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa pikkuiselle!
Femmamma; Toivon yhä edelleen, että kaikki olisi kunnossa, vaikka ultrassa ei vielä näkynytkään alkiota. Ehkä tosiaan viikkoja oli silloin liian vähän. Itse odotan myös pelonsekaisin tuntein aikaa, jolloin nuo meidän isommat lapset (nyt 8 ja 6 v) tulevat murrosikään, kun nytkin välillä proppu meinaa palaa lopullisesti. Tsemppiä ja voimia sulle uusintaultran odotukseen ja " murkkujen" kanssa elämiseen!
toini77; harmi, että saat terot vasta ensi kiertoon. Olisihan tuo lääkäri voinut sitten antaa vaikka jotain mikä olisi jo nyt käynnistänyt vähän aikaisemmin nuo menkat, ettei tarvi iänkaiken odottaa. Odottavan aika kun on tunnetusti pitkä. Toivottavasti teroista saatte sitten avun ja pääsette pian masunkasvatukseen!
sartsu; Ikävää, että vuotoja on tullut! Toivottavasti kyseessä olisi ihan harmiton vuoto ja vuodot loppuisi kokonaan! Voimia!
Leomamma; pahoittelut keskenmenosta ja tervetuloa mukaan haahuilemaan! Toivottavasti pääset pian takaisin odotuspuolelle!
ON: Täti on kai häipymässä. Tänään taas rinnoissa on tuntunut enemmän tuntemuksia, jonkinsorttista kipuilua. Lisäksi tänään paino oli noussut kilon (yleensä mulla nousu tapahtuu ENNEN menkkoja, nyt tosin syynä taitaa olla viikonlopun ylenpalttinen herkuttelu ;)) ja vatsa turvoksissa. Kävin sitten miettimään, oisko mulla ollut viime kierrossa (oviksessa?) jotain häikkää; limojen perustella ovis ois ollut joskus kp 11 tienoilla (yleensä limat n. kp 14) ja tämän perusteella siis menkkojen olis pitäny alkaa jo kp 25 ( ja nyt siis alkoi vasta kp31, yleensä kp 28). Ja ensimmäistä kertaa rinnatkin siis kipeytyi (n. viikko oviksesta), aikaisemmin rinnat oli samalla tavalla kipeät, kun esikoista odotin... Mitäs mieltä olette, onko normaalia?
Onkos täällä haahuilijoissa innokkaita lämpöjen mittailijoita? Itse lukeudun niihin innokkaisiin, joiden vakiovarusteisiin kuuluu kainalosta törröttävä kuumemittari =) Olisi mukava tehdä tällaista " pienimuotoista tutkimustyötä" noista lämmöistä. Samalla olisin innokas kuulemaan, jos jollain täällä on joskus ollut ovulaation aikana jonkinlaista vuotoa? Itselläni ainakin tuo " ennen niin kellontarkka" -kierto on ollut kutoseni jälkeen täysin sekaisin ja epäilenkin jonkinlaista hormoonin puutosta.
Tuntuupa hassulta istua rauhassa koneella, kun neiti 6kk nukkuu päikkäreitä ja nuorin herra 2v5kk on mammalassa ainakin keskiviikkoon saakka =)
Huh hu. Kylläpä tuohon viikkoon mahtuu kaikenlaista, meni pitkä tovi kun luki teidän kaikkien viime viikkoiset kuulumiset.
Täällä on roppakaupalla ollut tuo plussa-aalto liikenteessä!! =) Hyvä vain niin. Kyllä oli ihana lukea noita plussa uutisia.
Viime viikon olin tosiaan kurssilla Helsingissä ja viikko oli TODELLA raskas. Viikonloppu meni siinä kun piti saada levähtää ja nukkua univelat pois. " Koulupäivät" olivat n.10tuntisia joka päivä ja sitten siihen lisäksi piti illat lukea. Aivan uskomattoman raskasta oli, osasi odottaakin sitä, mutta en sitä et se olis noin raskasta.
Titi: Voi sinnuu kun olet ollut oksennustaudissa... =( Ja, pahoittelut siitä että se täti pahoilainen kuitenkin löysi perille, vaikka kuinka yritit eksyttää sitä matkalla. Täytyy keksiä ensi kiertoon joku hyvä kikka millä sais tärpin aikaan. =)
Femmamamma: Onnittelut plussastasi!! Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa masuasukille matkaan mukaan. =) Nauti raskaudestasi.
Kuonokas: Ihania ultrakuulumisia sai lukea sinulta. =) Voi kun ihanaa! Nyt sitten vain nauttimaan raskaudestasi.
Nipsu: Onnittelut myös sinulle plussastasi!! Lähetän roppakaupalla sinulle tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan mukaan. =)
Neronja: Olipa ihania uutisia myös sinulta luettavana!!! =) Ihan meni iho kananlihalle kun luki sun juttua. Nyt koita vaan nauttia raskaudestasi niin kuin siitä kuuluu. Ja, tulehan meille tänne haahuihin aina välillä kertomaan kuulumisiasi tuolta ex-haahuista. Ihanaa ja onnea!!! =)
Masunasu: Kyllä tuli ihan vedet silmiin kun luki sinunkin ultrakuulumisia!!! Voi kun ihanaa. Nyt sinäkin saat nauttia raskaudestasi täysin siemauksin. Ihanaa ja onnellista odotusaikaa sinulle ja perheellesi! =)
Ulriina: Onnittelut plussastasi!! Vauvaliimaa ja tarrasukkia lähetän täältä sinulle. =)
Uusille haahuille pahoitteluni kaikille tasapuolisesti, en muista teidän kaikkien nimiä, mutta kuitenkin toivotan teidät tervetulleiksi tänne. Toivottavasti vierailunne jää lyhyeksi ja pääsette takaisin tuonne odottajiin.
Oma napa: Oli kiva myös lukea, että täällä " kaivailtiin" tämän rouvan kuulumisia.. =) Niinhän siinä kävi nyt, että täti tuli kylään. =( Kaikki oli hyvin ihan tuonne keskiviikkoon asti, tosin sillon täti antoi merkkinsä ja jos nyt oikein tutkailen niin keskiviikkona tuli ruskehtavaa vuotoa, mutta sidettä en tarvinnut. Sitten torstaina se vuoto alkoikin. Kunnon vuotoa oli tarkalleen taas kolme päivää!! Ja, eilen jo (sunnuntaina) vois sanoa, että täti oli häipynyt. Minulla on nyt ollut jo kolmessa viime kierrossa noin, että kunnon vuotopäiviä on tasan kolme ja se siitä. Kun ennen on ollut se viispäivää.. Mistä moinen vois johtua?? Olen aikas ihmeissäni tuollaisesta muutoksesta.
Nyt sitten elellään tässä kp 5/28-31.. Ja, mahassa nippailee sekä rinnoissa vihloo. TODELLA outoa!! Täytyy tässä miettiä soittoa gynelle ja kysyä että mitä pitäs tehdä. Meillä on nyt yritystä takana piiiiiiiitkät kaksi vuotta ja takana kaksi keskenmenoa. =( Ja, molemmat km:t on tullut muuten tässä keväällä. Mä niin kovasti haluisin sen oman nyytin syliini. Meidän kahteen tuttava perheisiin on syntynyt vauvat ja olen toisaalta kateellinen heille. Heillä on sellaista, mitä meiltä puuttuu.. =(
Ajattelin kuitenkin tilata noita ovistikkuja ja niillä taas bongailla tuota ovista. Täytyy sitä vain katsoa taas vaihteeksi tähän uuteen kiertoon toisella lailla ja toivoa sydämen pohjasta et tärppi kävis.
Tulipa kirjoitusta kerrakseen, mutta kun tuo viime viikko jäi nyt väliin niin siinä samalla kerty sitä kirjoittamistakin.
Täytyy tästä valmistautua vielä töihin menoa varten, iltavuoro odottaa. Jotenkin " vaikeata" tarttua tähän viikkoon kun viime viikon oli töistä pois. =)
Oikein ihanaa alkanutta viikkoa teille kaikille!!!! =)
Kaksonen76
Tajusin äsken, etten muistanut lukea viime viikon pinoa loppuun...
peebee; meillä kävi täti ja nyt jo oven suussa lähdössä pois. Mulla siis tuo elokuussa keskenmennyt raskaus oli osittainen rypäleraskaus, jonka vuoksi tuota hcg:tä seurataan ainakin tuonne huhtikuulle. Eli kerran kuussa pitäis käydä verikokeissa. Se oli marraskuussa jo alle 1, mutta kuukausi takaperin oli jo taas 2. Lääkäri ei kyllä ollut huolissaan... Mutta torstaina sen sitten kuulee, et mikä tuo arvo on nyt...
kaksonen76; pahoittelut tädistä ja tsemppiä uuteen kiertoon!
eli vuoto alkoi äsken kuitenkin. Pahus, kun meninkin testaamaan. Jos en olisi tehnyt testiä, en taas olisi joutunut pettymään, vaan olisin aloittanut uuden clomikuurin tietämättä mitään. Tai joka tapuksessa aloitan sen, kunhan vuoto alkaa kunnolla.
Onneksi en tällä kertaa ehtinyt olla ruusunpunaisissa kuvitelmissa, kuin puoli päivää. Höh:( MUTTA: täältä noustaan taas!! Jotain hyvääkin tässä, sillä ainakin jollain tavalla ne clomit mulla toimii.. Jospas sitten seuraavan kerran olisi parempi onni. En tiedä pitäisikö tämä lisätä mun " saavutuksiin" listalla, mutta olisi sitten 4. km, rv ehkä 5+??
Kiitos kaikille onnitelleille kuitenkin!!
Ulriina, hiukan tylsissä fiilareissa
Voi Ulriina tosi ikävää, että vuoto alkoi! :( Ehdin kans jo iloita puolestasi, mutta en ole vielä ehtinyt sinua onnittelemaan.. Alkoiko oikein kunnon verinen vuoto vai olisiko mitään toiveita, että olisi vaan jotain " vaaratonta" vuotoa? Tsemppiä ja jaksamista sinulle!
Maria: tilanteesi on kyllä vähän ihmeellinen! En kyllä osaa sinua auttaa, että mistä voisi olla kysymys.. Eikös sinulla ihan kunnon menkat kuitenkin ollut?
Toini: ikävää myös sinun tilanteesi! Hoidetaanko niitä kystiä millään vai seurataan vain tilannetta? Onneksi kuitenkin menit käymään gynellä, että ne löydettiin ja niitä tiedetään seurata/hoitaa.. Tsemppiä! Toivottavasti jatko olisi valoisampi!
Leomasu: Tervetuloa joukkoon! Pahoittelut keskenmenosta! Toivottavasti pääset samantien siirtymään tuonne odotus puolelle! Minä olen välillä mittaillut lämpöjä, tosin en ohjeiden mukaan vaan iltaisin.. Mä olen huomannut, että parhaiten pystyn niitä iltaisin seuraamaan, kun aamuisin en herää aina samaan aikaan.. Oviksen jälkeen iltalämmöt nousee reiluun 37 ja menkkojen alkaessa tai vähän ennen laskee normaaliin, just ennen ovista laskee jopa alle 36.. Tässä kierrossa ei lämmöt ole kyllä nousseet kun vasta eilenillalla yli 37 tosin en ole läheskään joka ilta kyllä mittaillutkaan..
Kaksonen: pahoittelut tädin saapumisesta!
Onko teillä kellään kokemusta kiinnittymisvuodosta?
Oma ).( kp 19/24-29. Tänään aamulla tuli vähän veristä limaa ja ensimmäiseks tuli mieleen, että oisko kiinnittymisvuotoa..?? Ajankohta kyllä sopisi.. Samalla alkoi kyllä pelottaa, koska kohdunulkopuolisessa tuli " kiinnittymis" vuotoa enkä ainakaan muista että kahdessa onnistuneessa raskaudessa olisi sitä ollut.. Toivottavasti ei nyt vaan tarkoita samaa!!! Sitähän on vähän isompi riski saada kohdunulkopuolinen jos se on jo kerran ollut.. No voihan tuo vuoto olla ihan jostain muustakin johtuvaa, vaikka en muista että muulloin mulla olisi koskaan ollut mitään välivuotoa..
Onneksi olkoon plussasta! Voihan se olla että olet vasta myöhemmin kuitenki ovuloinut. Sinuna menisin ultraan vasta viikon päästä aikaisintaan. Minä olen mennyt kaikissa 3 raskaudessa 5+ jotakin ja kuitenki sikiöt on näkyneet vasta 6+ kaikissa, myös tässä viimeisessä kesken menneessä. Itse ajattelisin niiin että ultraan kannattaa mennä vasta rv6-7 kun todennäköisesti siellä jotakin näkyy, sittenkinhän on se mahdollisuus että jos on ovuloinut ihan loppukierrosta vasta.
Tsemppiä kovasti! Tuo raskaustesti + ei edes niistä viikoista kovin paljoa kerro, mulla oli viimeksi 3+4 testi plussaa!
Tarrasukkia mukaan matkalaiselle ja suojelusenkeleitä, tv Pikkutiikeri
En ehtinyt lukea pinoa loppuun kun jo onnittelin, olen pahoillani. Jos se vuoto ei ala kunnolla niin käy siellä lääkärissä, eihän se vuoto aina ole kuitenkaan sama kuin km, monella tutulla vuotanu alkuraskaudessa ja silti vauva tullut.
Pikkutiikeri, joka vuosi vasta kaavinnan jälkeen....
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Axelara[/b]
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Flofer[/b] Olen 25 v, mies 29 v, esikoistyttö syntyi 6/2004. Asutaan Keski-Suomessa. Pikkukakkosta yritetty 7/2005 alkaen. Tuulimunaraskaus kaavittiin 10/2005.
[b]hende[/b] 32 vuotta, mies 34, asutaan Länsi-Suomessa, esikoinen toiveissa. keskenmenot 11/2004 rv 5, 6/2005 rv 8 ja 11/2005 (rv+4).
[b]Juanita[/b] Ensimmäinen pienokainen on ollut toiveissa kesästä -05. Km huhtikuu -05. Mitään ei ole sen jälkeen kuulunut. Minä olen vm -80 ja mies -77.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]Kaksonen76[/b] Minä 29v. ja rakas aviomieheni 32v.
Pillerit lopetin joulukuussa -03, heti tammikuussa -04 huomasin olevani raskaana joka keskeytyi rv6. Toista raskautta yritettiin lähes vuosi ja tärppi tulikin sitten -05 maaliskuussa. Tämäkin raskaus päättyi keskenmenoon rv8+, raskaus todettiin tuulimunaksi.
[b]karoli[/b] 28v ja asun Saksassa saksalaisen mieheni kanssa. Meillä on poika synt. 09/02 ja pikkukakkosen yritys aloitettu 02/04. Keskenmenoja kaksi: 11/01 (rv 9 kohdunulkoinen) ja 05/05 (rv 6+1).
[b]katri72[/b] Olen 33-v ja aviomies 33-v. 10-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.
[b]kuonokas[/b] Miehen kanssa ollaan molemmat 30+, asutaan pk-seudulla, tyttöesikko täyttää alkuvuodesta kaksi vuotta, km tuli rv 6+5 marraskuun lopussa (11/05).
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]loiloi[/b] keskenmeno -04 syksyllä , -05 kesällä sekä tuulimunaraskaus -05 keväällä,
perhettä on jo kahden tytön ja miehen verran ; )
[b]Luumis[/b] Olen Espoosta, esikoista yritetään, mulla on ikää 26 ja miehellä 31 vuotta. Yritys aloitettu syksyllä 05 ja km 11/05 (rv 5+4).
[b]Maija_27[/b] Olen pian 27 v. ja mies on 36 v. Meillä on 02/03 syntynyt tyttö, hänen syntymänsä jälkeen ei ole ehkäisyä käytetty. Km 10/05 rv 9+2.
[b]mami-74[/b] minä-75, mies-69, pojat -99 ja -02. Pohjanmaa. Kaksi keskeytynyttä keskenmenoa: 11/04 (kaavinta rv 12+5) ja 08/05 (synnytys rv 14+5).
[b]maria80[/b] minä olen vm 80 ja mies 73, lapset; poika ' 97 ja tytöt ' 99 ja ' 04, neljännelle annettiin lupa tulla 04/05. Tärppi tulikin toisesta kierrosta, mutta onnea kesti vain rv:lle 15+4, jolloin todettiin sikiön sydämen pysähtyneen.
[b]marrasmamma[/b] Itse 26 v., mies 27v. Pohjois-Savossa ollaan. Minä hoitoalalla, mies autokuski. Minulla tyttä-99 ja poika-00 aikaisemmasta suhteesta. yksi tärppi joulukuussa-04 ja km tammi-helmikuun vaihteessa rv6.
[b]memmuli24[/b] Olen kesällä 26v täyttävääippä pohjoisesta, mies kohta 27 ja esikoinen aikamoinen nassikka ;) kohta 1,5v. Spontaani keskenmeno 12/2005 rv 10+6.
[b]minnilotta[/b] oma ikä 37, mies 41, kolme muksua 17v,10v ja 8v. Keskeytynyt km vk 8+4, lääk.tyhj. 11/2005
[b]minttumaria-78[/b] olen 26v, mies 28v ja poikia 2, toinen 3v ja toinen 6v. nyt rv 14 todettiin vauvani kuolleen kohtuun.
[b]myttynen75[/b] olen 30 vuotias ja mieheni on 32. Meillä on ennestään kolme lasta, 10, 9 ja 6 vuotiaat. Km 7/05 rv 11+3.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Yksi keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05.
[b]nipsunen[/b] minä 29 vee ja mies 31 vee espoosta, yksi lapsi -03 ja nyt kemiallinen/km kolme kertaa: 4/05, 5/05 ja 9/05 (kaikki tulleet n. viikko plussan jälkeen pois) ja yritystä 2/05 lähtien.
[b]Nonna-80[/b] minä 25v lastentarhanopettaja, mies 27v sovellusarkkitehti, Helsingistä, esikoinen toiveissa, ehkäisy jäi pois 10/2003, plussa 10/2004, kaavinta rv 14 12/2004.
[b]PikkuNasut[/b] minä 24 ja mies 26, pohjois-pohjanmaalta. Esikoisen yritys aloitettu 2/05, pian saatiin alulle kaksoset. Keskeytynyt km 6/05 rv:lla 10, kaavinta.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pirpula[/b] Olen 26-vuotias ja mieheni on 27-vuotias. Naimisissa olemme olleet vuodesta 2002. Kotona viipeltää vilkas pikku poika (04/04). Toinen lapsi on ollut haaveissa ja yritys alkoi loppukesästä 2005. Heti ensimmäisestä kierrosta syyskuussa tärppäsi, mutta sitten lokakuussa maailma romahti eli km 10/2005.
[b]-pitkätossu-[/b] Minä 22 ja mies 27.. Yritystä 06/05 ja tm 11/05 jota ensin yritettiin pois lääkkeillä ja sitten loput kaavittiin...
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]purre[/b] Ikää on 27-v ja toista lasta on yritetty tammikusta -05 asti. Keskenmeno 3/05 rv 5+5 ja sen jälkeen yksi kemiallinen raskaus 6/05.
[b]pömppö79[/b] Minä ja mieheni vm.79, esikoistyttö 01/03, tuulimunaraskaus, joka meni kesken 01/05 rv 12. Pikkukakkosta on yritetty 04/04 lähtien.
[b]rosmariini.[/b] Olen vm -78 ja mies -75. Esikoistyttö syntynyt 10/04 ja km 05/05 rv 7.
[b]Samake[/b] Minä 32 ja mies 22 ;-). Esikoisen yritys aloitettu helmikuussa -05. Km 07/05.
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]Swehina[/b] Olen 22-v ja mieheni on 26-v, meillä on 03/02 syntynyt poika. Asumme Helsingissä. Yritys aloitettiin 01/03, ja kului 2,5v ennen kuin tärppäsi 06/05. Km rv12 8/05.
[b]taapero74[/b] Minä 31 ja mies 35. Km9/05. Huomenna jäkitarkastus. Sit ootellaan menkat ja yritys alkaa taas toden teolla.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8), nyt selvitellään löytyykö hyytymistekijää. Molemmissa raskauksissa kun kuitenkin ollut asukki.
[b]toini77[/b] Olen 27 v, mies 28 ja poika on 2v. Pikkukakkonen oli haaveissa mutta raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv 12+ 9.5.
[b]töötsi[/b] olen 25 vuotias toukokuussa 05 syntyneen pojan aiti. Mieheni on 35. Asumme Ranskassa, ja siksi kirjoituksissani ei ole ä-kirjaimia :o). Km 11/2005 rv 6+4.
[b]ulriina[/b] Minä -73, mies -71, lapset (kaksoset) -98. Asutaan Keski-Uudellamaalla. Kolmannen yritys aloitettu 10/04. Km 10/00 rv7+, km 2/05 rv 9+6, km 7/05 rv5+.
[b]UusiNuppu[/b] Minä ja mies 30v. Esikoinen 06/02. Km:ja oli kolme ennen häntä. Nyt km:t 05/05 ja 08/05 rv 12.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]Zilla76[/b] minä vuosimallia -76, mies -70 ja aivan iiihana poika 07/04.
Toista yritetty heti ensimmäisen jälkeen. Km 10/05, viikoilla 5+6.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Elohelmi[/b] plussa 16.5.2005, la 22.1.2006
[b]unelmaelää[/b] plussa ?, la 8.2.2006
[b]henrina[/b] plussa 17.6.2005, la ?
[b]adalmiina33[/b] plussa 21.6.2005, la ?
[b]nette[/b] plussa 4.7.2005, la 14.3.2006
[b]tiitiäinen05[/b] plussa 9.7.2005, la 16.3.2006
[b]syksy79[/b] plussa 12.7.2005, la 21.3.2006
[b]Melike77[/b] plussa 17.7.2005, la 27.3.2006
[b].kati.[/b] plussa 22.7.2005, la 25.3.2006
[b]viiru-74[/b] plussa 28.7.2005, la 1.4.2006
[b]Wilkuna-72[/b] plussa 29.7.2005, la 4.4.2006
[b]Maya-76[/b] plussa 17.8.2005, la?
[b]riax[/b] plussa 11.8.05, la 20.4.2006
[b]MARU79[/b] plussa 20.8.2005, la 29.4.2006
[b]Triku[/b] plussa 20.8.2005, la?
[b]Miikuko[/b] plussa 23.8.2005, la 4.5.2006
[b]joanna04[/b] plussa 24.8.2005, la 30.4.2006
[b]coco-koala[/b] plussa 30.8.2005, la 8.5.2006
[b]Iisamaari[/b] plussa 2.9.2005, la 10.5.2006
[b]Bisquit[/b] plussa 7.9.2005, la 12.5.2006
[b]petjuska[/b] plussa 8.9.2006, la ?.5.2006
[b]Margariini[/b] plussa 14.9.2006, la ?.5.2006
[b]Zara77[/b] plussa 14.9.2005, la ?.5.2006
[b]Mauku75[/b] plussa 17.9.2005, la 26.5.2006
[b]uba-aba[/b] plussa 23.9.2005, la?
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la?
[b]Aapeli_77[/b] plussa 9.10.2005, la 16.6.2006
[b]Kengu76[/b] plussa 11.10.2005, la 13.6.2006
[b]tammenterho[/b] plussa 14.10.2005, la 17.6.2006
[b]MinnaY[/b] plussa 18.10.2005, la?
[b]kuutar-74[/b] plussa 20.10.2005, la?
[b]Denise-84[/b] plussa 29.10.2005, la?
[b]pörrimöykky[/b] plussa 31.10.2005, la?
[b]pinjuska04[/b] plussa 21.11.2005, la 31.7.2006
[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la?
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la?
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la?
[b]pepsimax7[/b] plussa 5.1.2006, la?
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la?
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la?
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] maria80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI, vyötärö-lantiosuhde:[/b] 174/83; 27,4; 0,91
[b]Ongelmakohdat:[/b] suklaa ja muut herkut ovat heikkouteni
[b]Keinot:[/b] Herkut ainostaan viikonloppuun, kahvihetken herkkuja myös vähemmäksi sekä päivittäisten lenkkien lisäksi myös n. kerran viikossa (tai kahdessa =)) uimahalliin ja/tai kuntosalille...
[b]Tavoite:[/b] 8-15 kg pois
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois