Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elämäsi on muuttunut 20 vuodessa?

Vierailija
14.06.2023 |

?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa nyt ensin vaikka oman elämäsi muutokset, niin irtoaa helpommin muilta juttua.

Vierailija
2/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän. Sama työpaikka, sama rahallinen tilanne, sama asuinpaikka, sama puoliso. Pari lähisukulaista kuollut.

Vierailija
4/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten olin uraohjus ja työ ja elintaso olivat pääprioriteetit. Nyt nautin vapaudesta olla tekemättä töitä.

Vierailija
5/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ja mahaa on niin ettei  p**lle taivu. Muuten onkin sitten huonommin.

Vierailija
6/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin olisin koskaan osannut edes kuvitella. 

Olemme rakentaneet 20 v aikana 2. ja 3. talomme ja remontoineet lomatalon etelässä. Kuopus on nyt 21v ja olemme lisäksi saaneet näinä vuosina 1 miniän ja 2 vävyä sekä 3 lastenlasta.

Olen vaihtanut työpaikkaa 5x aina parempaan ja saanut tehdä unelmieni työtä, nyt jo eläkkeellä. 

Vain 2 läheistä kuollut näinä vuosina, ollaan saatu pitää rakkaat perheenjäsenet ja ystävät elämässämme. 

Terveys reistailee mutta sinnittelemme yhä. 

Vierailija
7/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pystynyt raivaamaan tieni omin käsin äärimmäisestä köyhyydestä täydelliseen kurjuuteen.

Vierailija
8/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ei mitenkään. Mutta työnorja en enää ole eikä työ määritä minua ihmisenä.

Vierailija
9/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten tähän aikaan olin ollut naimisissa vain vajaan vuoden, nyt olen 1 täysi-ikäisen lapsen äiti ja eronnut, asun yksin.

Vierailija
10/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassareita ja vokettajia pyörii nykyään joka kulmalla. Ei ollut 20 vuotta sitten...

Vierailija
11/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vähän. Sama työpaikka, sama rahallinen tilanne, sama asuinpaikka, sama puoliso. Pari lähisukulaista kuollut.

Siinäpä vähemmän kehityskelpoinen yksilö.

Vierailija
12/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri 20 vuotta sitten muutimme tähän taloon, jossa asun edelleen mieheni kanssa. Taaperoikäiset lapsemme ovat aikuistuneet ja muuttaneet pois. Sama työ, sama talo, sama mies. Rahatilanne on parantanut huimasti, kiitos miehen ansiokkaan uran. Äitini on kuollut tänä aikana, samoin isovanhempani. Itse voin tällä hetkellä fyysisesti paremmin kuin ikinä sitten nuoruusvuosieni. Henkinen jama on sitten ehkä vähän huonompi. Vaihdevuosien hormonimyllerrykset vaikuttavat mielialaan. Mutta kaiken kaikkiaan, olen kiitollinen viimeisistä parista kymmenestä vuodesta.

Vierailija
13/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat, joihin olen voinut vaikuttaa, ovat onnistuneet. -0man onnen seppiä ei todellisuudessa ole,  vaan menestyminen on  a i n a  säkää.

Vierailija
14/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tullut kahden lapsen äidistä neljän aikuisen äiti. Olen myös jäänyt nousujohteisen uran alkutaipaleelta eläkkeelle.

Vierailija
15/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon. 20v sitten vanhin oli lapsista oli juuri kolme, keskimmäinen mahassa. Paljon paljon on ihmisiä kuollut lähiympäristöstä näiden vuosien aikana. Olen muuttanut kuusi kertaa, asunut viimeiset 17 vuotta Keski-Euroopassa, asuinpaikkoja on ollut vaikka minkälaisia, samoin työpaikkoja. Joitakin vuosia sain jopa tehdä töitä unelma-alalla. Kolmaskin lapsi tuli ja ero seitsemisen vuotta sitten. Koira tuli, ja kaksi kissaa. Terveys meni. Vanhin valmistunut yliopistosta, keskimmäinen aloittelee opintojaan, molemmat asuvat omillaan. Minulla uusi ihana suhde ja eletään onnellista uusperhe elämää kolmistaan. Meidän ei tarvitse enää olla työelämässä ja saan puuhastella kaikkea kivaa. Aikamoista seikkailua on ollut.

Toivottavasti seuraavat 20 vuotta ovat yhtä rikkaita, mutta vähemmän stressaavia.

N50

Vierailija
16/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassareita ja vokettajia pyörii nykyään joka kulmalla. Ei ollut 20 vuotta sitten...

Persu-ulisijoita ei juuri 20 vuotta sitten ollut, nyt joka h**vetin palstalla sekoilemassa ja kauppakeskuksissa pyörimässä päivät pitkät, menisvät töihin

Vierailija
18/18 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten asuin vanhempieni luona ja kävin lukiota. Pääsin opiskelemaan. Valmistuin, sain työpaikan, löysin miehen, ostimme asunnon, menimme naimisiin, saimme 2 lasta. Olen nyt 36v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme