Olenko vainoharhainen vai onko syytä epäillä?
Mieheni ja minun yhteinen tuttu (nainen) erosi puolisostaan muutama kuukausi sitten, avioero on ollut tosi vaikea ja nainen on ollut masentunut. Mieheni on tarjoutunut auttamaan käytönnönasioissa mm muutossa, kodinkoneiden asennuksessa jne. Kyse on miehen entisestä työkaverista, jonka minäkin etäisesti tunnen, mutta jonka kanssa emme ole vuosiin ollut juurikaan tekemisissä. Nyt on mennyt vähän överksi tämä "usi ystävyys", ainakin mielestäni.
- nainen soittelee miehelleni lähes joka päivä ja mieheni siirtyy aina parvekkeelle tai puhumaan (ei tee tätä muiden ystävien soittaessa) eli kuulomatkani ulottumattomiin. Mieheni kertoo näistä puheluista tosi ylimalkaisesti.
- mieheni on ollut kahdesti tämän naisen luona käymässä "salaa" ekan kerran niin, ettei mieheni jaksanut lähteä yhdessä kanssani tuttaviemme grillibileisiin vaan halusi jäädä kotiin nukkumaan. Kun soitin illalla (myöhästyin bussista) niin olikin käymässä tämän naisen luona. Toisen kerran kävi niin, että tapasimme tämän naisen sattumalta kaupasa ja juteltiin niitä näitä, jolloin nainen vahingossa lipsautti mieheni olleen edellisenä iltana hänen luonaan - mistä molemmat hämmentyvitä ja alkoivat selittämään kauheasti millä asialla - mieheni ei ollut ennestään kertonut siellä olleensa, vaikka yleensä kertoo menemisistään...
- olimme tämän naisen luona käymässä (muuton aikaan) samalla kuin muutama muukin hänen ystävänsä. Tämä nainen meni tupakalle parvekkeelle, käänsi kaihtimet mennessään alas ja mieheni meni perässä, vaikkei edes tupakoi. Olivat parvekkeella suljettujen kaihtimien takana ties kuinka kauan, niin että muutkin alkoivat jo ihmetellä missä viipyvät...
- Kun kysyin mieheltä onko heillä jotain, mies kieltää kaiken naureskellen ja sanoo minua vainoharhaiseksi. Kun kerroin että jatkuva soittelu hämää minua (eivät ole ennenkään oleet tekemisissä näin paljon) jolloin mies alkoi salata puheluita (olen tarkistanut kännykästä milloin ovat soitelleet, aina miehen työaikana... eikä mies kerro näistä puheluista ollenkaan minulle, hän on sittanut tälle naiselle ja tämä nainen hänelle)
Olen raskaana ja tunteet on muutenkin pinnassa, nyt ahdistaa onko heillä jotain peliä meneillään... tuntuu, etten voi luottaa mieheeni ja ihmetyttää tämä nainen, joka yhtäkkiä kaipaa niin kovasti henkistä tukea juuri minun aviomieheltäni, eikö hänellä muka ole muita ystäviä joihin luottaa? Ennen eroaan eivät ole nähneet kuin korkeintaan kerran vuodessa.
Kommentit (69)
Miehesikö kertoi? Johtaakohan hän harhaan sinua?
Tuskin sotkisi ystäväänsä mihinkään mikä ei olisi totta. Ovat kuulemma menossa tänään treffeille (mies kertoi tämän puhuttuaan puhelimessa ystävänsä kanssa). Luulen, että se on totta, ainakin tästä jää nopeasti kiinni jos mies johtaa minua harhaan, koska miehen ystävää tapaamme usein molemmat. Ja tämä ystävä on sellainen, että voin jutella hänen kanssaan kahden jos epäilyksiä suhtene aitoudesta tulee, luotan häneen.
ap
Sanot miehellesi suoraan, että et tykkää tuosta pelistä, olipa tapahtunut jotain tai ei. Sanot miehellesi, että yhteydenpito tuohon naiseen pitää loppua. Kahdenkeskistä mitään ei enää sallita. Mieluiten ei enää mitään, paitsi hätätilassa pesukoneen kantoapua.
Sinulla on oikeus vaatia mieheltäsi uskollisuutta. Hän on sitoutunut avioliitossa sinuun.
Älä ala pelaamaan pelejä, vaan lyö kortit pöytään. Minusta se on reilumpaa myös miehellesi, joka nyt ehkä kuvittelee toimivansa jotenkin salassa. Kun kerrot suoraan miten asiat on, miehesi ehkä avaa silmänsä ja ymmärtää itsekin, mitä on tapahtumaisillaan.
Oletko varma ettei miehesi kaveri ole juonessa mukana? Puhuuko miehesi puhelimessa sinun kuullen? Jos puhuu niin varmasti HALUAA sinun kuulevan. Mutta jos nainen soittaa niin sanoit että hän meneepuhumaan toiseen huoneeseen, eli ei halua että kuulet.
Pidä kuitenkin tuntosarvet tarkkana....saattaa haiskahtaa myös peli, jota pelataan, halutaan sinun ymmärtävän että asiat ovat ok.
Miehesi voi hyvinkin olla ihastunut naiseen, mutta toisaalta, mitä sitten. Sellaista tapahtuu. Se on ihan normaalia ja luonnollista. Pääasia on, ettei ihastusta viedä pidemmälle.
Mies on monimutkainen olento, ja ensimmäisen lapsen odotus tuntuu aiheuttavan jos minkälaisia oireita. Tämäkin voisi hyvin selittyä sillä, että mies haluaa olla ns. iso ja vahva, huolehtia hädänalaisesta naisesta, kun sinä hehkut odotuksen iloa ja elät omaa "suhdettasi" vauvan kanssa. Oikeasti, miehet ovat monimutkaisia.
Jos vain omat hermosi kestävät, niin katso rauhassa, mitä tapahtuu. Eikä välttämättä tapahdu mitään sen kummempaa.
Mä olisin niin raivona, ettei mitään rajaa.... Ja itseasias mua ärsyttää vieläkin 7 vuoden takaiset miehen valkoiset valheet.... aina vaan mietin, että tuleekohan niitä lisää, vaikka ei kuulemma tule ja mietin ihan liian vanhoja juttuja... Mutta silti... mulla on norsun muisti...
Oletko varma ettei miehesi kaveri ole juonessa mukana? Puhuuko miehesi puhelimessa sinun kuullen? Jos puhuu niin varmasti HALUAA sinun kuulevan.
eli jos miehesi kaveri ja nainen on sopinut treffit, puhuuko miehesi sinun kuullen asiasta kaverinsa kanssa...puhelimessa?
Oletko varma ettei miehesi kaveri ole juonessa mukana? Puhuuko miehesi puhelimessa sinun kuullen? Jos puhuu niin varmasti HALUAA sinun kuulevan.
eli jos miehesi kaveri ja nainen on sopinut treffit, puhuuko miehesi sinun kuullen asiasta kaverinsa kanssa...puhelimessa?
Kaverinsa kanssa puhuu ihan avoimesti minun kuulteni kuten aina ennenkin, ihan kuten aikaisemmassa viestissä kerroinkin, mies puhuu ainoastaan tämän naisen kanssa puhelut toisessa huoneessa/parvekkeella tai puhui, kunnes vedin niistä herneen nenuun ja nyt ei enää soittele nähteni, mutta miehen puhelimen ratsaamalla olen saannut selville, että soittelee selkäni takana työaikanaan.
Mieheni jutteli eilen kaverinsa puhelimessa tuossa meidän olohuoneen sohvalla, minä katelin tv:tä eli silloin ei se ääni häirinnyt (kuten väitti perusteeksi miksi tämän naisen lakiasioista yms haluaa puhua toisessa huoneessa) ja puhelun päätyttyä sanoi suunnilleen että XX meinaa viedä YYY:n huomenna veneelleen (nämä siis ne treffit). Miehen äänessä kuului jopa häivähdys mustasukkaisuutta, tai sitten minä kuvittelin senkin. Siksi siis uskon, että tämä nainen ja mieheni ystävä tosiaan tapailevat. Toisaalta tämä kaveri on myös rehtiyden perikuva ja teologian opiskelija, jotenkin vain tunnen että häneen, jos keneen voin luottaa.
Mutta mutta... varpaillaan aion toki olla, kiitos muistutuksesta, tämä voi tosiaan olla osa suurempaa kuviota. Ehkä miehen kaveri ei tiedä kaikkea, ehkä hän on naiselle vain kulissi, koska minä epäilen häntä ja miestäni. Mistäs sitä tietää?
Nyt aion viikonlopun keskittyä parisuhteeseen, ainakin mies edelleen haluaa olla kanssani, koska on suunnitellut meille yhteisen ihanan loman. Eli mitään ei ole menetetty enkä aio tehdä asialle mitään, hillitsen kieleni ja katson mitä tuleman pitää, eikö se näin menekin? Jos kyseessä on ihastus, eikä mies aiokaan pettää minua niin parasta kai vain on antaa ajan myötä tunteiden viiletä? Minut hän on valinnut ja minun kanssa saa syksyllä yhteisen lapsen.
ap
Minäkin utelias kurkin onko kaikki ok ap?
Olimme miehen kanssa lomalla ulkomalla, siksi en ole ehtinyt tänne aijemmin. Meidän suhteessa kaikki ok, kaikki se mitä yhdessä tehty ja keskusteltu viime viikkoina antaa minulla luottamuksen siihen, ettei mies ainakaan (vielä) ole minua pettänyt, eikä sellaista aio tehdä. Tämä nainen soitti miehelleni kerran loman aikana, mies ei vastannut puhelimeen. Syyksi sanoi, ettei kannata kalliilla alkaa puhumaan ja jos asiaa niin sen ehtii sitten Suomessa. Tultiin maanantaina kotiin ja eilen miehen ystävä, tämä joka seurustelee nyt tämän naisen kanssa tuli käymään ja hehkutti ihastumistaan. Ainakin hän tuntuu olevan tosissaan, tosin vastahan he ovat pari viikkoa sitten tavanneet.
Eli täällä näin, ei mitään radikaalia mihinkään suuntaan tapahtunut. Itse olen hyvillä mielin, olen saannut nukuttua paremmin ja keskityn perheeseen, en mieti kaiken aikaa onko jotain peliä meneillään vai ei. Pakkohan sitä avioliitossa on voida luottaa toisen sanaan... mutta ihan sinisilmäinen en aio jatkossakaan olla.
ap
Älä anna sen akan tulla teidän väliin, teillä on hyvä ja toimiva suhde, sano suoraan miehellesi että käytöksensä loukkaa sinua, mitä jos sinä tekisit vastaavaa, hyväksyiskö miehesi sen?
Onnea tulevasta vauvasta, kyllä miehesi viimeistään lapsen synnyttyä tajuaa että hänen paikkansa on sinun rinnallasi, ei se sua mihinkään horoon aio vaihtaa!
tulee mieleen oma mieheni, joka sitten otti ja lähti 13 vuotta nuoremman naisen kanssa kimppaan, kun toka lapsemme oli 2 kk.
etkö enää kommentoi tähän ketjuun? onko kaikki ok?
alkoiko tämän nuoremman naisen etunimi M-kirjaimella? Tiedän tapauksen, mikäli alkoi.
Tilanne ei periaateessa ole muutunut miksikään, paitsi ettei tämä nainen enää seurustele mieheni ystävän kanssa. Minä en sen suhteen kestävyyteen uskonut alkuunkaan, joten ei tullut yllätyksenä. Nainen soittelee edelleen miehelleni, etenkin tuossa vaiheessa kun suhde kaveriin päättyi, mutta soitot ovat harventuneet ja mieheni harvemmin soittelee hänelle. En ole kertonut miehelle, että tiedän hänenkin soittavan naiselle, en vain juuri nyt jaksa alkaa kaapimaan pariauhdepaskaa syvemmältä, tulevan lapsen laskettu aika on ihan pian ja minä haluan että tämä aika koetaan yhdessä niin hyvin kuin voidaan, ei suhdetta märehtimällä, eikä missään tapauksessa erillään. Laitanko sitten pääni pensaaseen, en tiedä, nyt en jaksa muuta.
Ja siis, mies kertoo tämän naisen soitoista, tosin aika ylimalkaisesti, mutta sanoo ettei voi kieltää soittamasta koska tietää naisen vaikeuksista ja pelkää tämän tekevän jotain itselleen jos ei saa tukea mistään. Naisen avioero on vaikeutunut ennestään ja ex mies on hankala kaikin mahdollisin tavoin. Jollain tasolla luottamus minun ja mieheni välillä on parantunut, en enää epäile miestä ihan kaikesta. Kesälomalla vedin pariin otteeseen pultit kun nainen soitteli esim meidän ollessa mökillä ja kielsin silloin miestä menemästä puhumaan toisaalle vaan kaikki puhelut pitää hoitaa minun kuulteni.
Välillä on ollut sellainen tunne, että jos tämä soppa jatkuu tälläisenä niin emme me ole enää yhdessä vuoden kuluttua.
ap
pieni ihastus.
Mun mielestä sulla on kuitenkin oikeus sanoa miehellesi, että et pidä nykyisestä tilanteesta ja edellyttää, että yhteydenpito vähenee. Nainen hommatkoon itselleen asianajajan.
Sanot suoraan että sinusta tuntuu että hänellä on tän naisen kans suhde. Että onko totta, ei saa valehdella. Sinä otat sen suhteena joka tapauksesa jos hän jatkaa naisten tapailua salaa, ja salaa puheluitaan tämän kanssa ja käy kahden jossain salamyhkäisesti.
Ja sitten seuraava askel on selvittely edessä, että miksi vieras houkuttaa miestä, vaikka ei olis edennytkään vielä sänkyyn asti. Ei tossa vielä tarvitse erota, mutta jos se tuntuu parhaalta niin sitten voi erota. Kannattaa selvittää.
Ilmeisesti ei ole kuitenkaan pettänyt tai jos on, niin tehnyt päätöksen pysyä sinun kanssasi. Nauti nyt loppuodotuksesta ja tulevasta vauvasta, te olette perhe, sinä, miehesi ja vauva. Muut naiset pysykööt kaukana!
Mitä jos sanoisit suoraan tälle naiselle, että sinua häiritsee hänen yhteydenpitonsa mieheesi?
Tai sitten vaatisin miestä olemaan tapaamatta naista, täytyy hänen ymmärtää että sinun tilanteessa on syytä epäillä ja sinut hän on valinnut, jolloin joskus joutuu tekemään uhrauksia ja jättämään sellaiset ystävät taakse, joista on uhkaa suhteelle!
Tässä oli sitä draaman kaarta ja silleen - ja onnellinen loppuratkaisu. Korjattiin parisuhde ja saatiinpa näppärästi uhkatekijäkin paritettua. Kivat sulle, rupeapa viihdekirjailjaksi, voisit ap olla hyväkin siinä. Olisi kyllä ollut kiva, jos olisit vielä pikkuisen pitempään jatkanut tätä kertomustasi...
joka tasaisin väliajoin kirjoittaa tänne näitä tarinoita. Tyylistä, sanavalinnoista tunnistan.
vaadi vastauksia ja jos et saa, niin lähde hiukan lomalle suhteesta