Voiko joku seurustella miehen kaa, joka ei ole käynyt armeijaa?
Kommentit (77)
Sotaleikit yhteiskunnan varoilla on sellaista lusmuilua. Sivari sentään tekee oikeaa työtä.
rupesimme seurustelemaan ennen miehen armeijaan menoa ja nyt yhdessä yhteensä 37 vuotta, miten selviän tästä?
sivarista työpaikalla jolle hänellä on ammatillinen koulutus, aivan kädetön on, jos ei selviä armeijasta niin on vähän nössö.
Mieheni kotimaassa kaikki eivät suorita asepalvelusta.
Mieheni kotimaassa armeija on joko vanhoille sotilassuvun jäsenille tai alaluokan edustajille, jotka eivät pääse mihinkään muualle töihin.
Onhan se sellaista lusmuilua enimmäkseen nykyaikana, mutta en toisaalta automaattisesti tuomitsisikaan armeijan kävijöitä. Jotkut eivät noin nuorena vielä osaa ajatella.
Olen seurustellut parin sivarin sekä armeijan käyneiden kanssa ja kyllä ne sivarit pesi armeijalampaat sata-nolla, ihan jo siinä että osasivat käyttää aivojaan vähän paremmin. Noi armeijan käyneet on usein sellaisia perusjässiköitä, keskinkertaisia älyltään ja arvoiltaan. Tää siis mun kokemus tutuista.
Eikö esim. Euroopan miehet ole sitten miehiä, harvemmassa maassa kun on enää pakkoarmeijaa? :D
Ihanaa kun löytyy vielä ihmisiä jotka ajattelevat kivikautisesti ja haluavat provosoida toisia;)
Ei mutta jos totta puhutaan niin pidän aika vinksahtaneena ihmisiä jotka ajattelevat sivareiden olevan jotenkin huonompia kuin armeijan käyneet. Tää on vähän kuin toiset pitää lapsettomia naisia jotenkin huonompina eli eihän silloin ihmisellä kaikki kotona ole. Kyllähän jotkut vanhat käävätkin haukkuu sivareita homoiksi mutta ne onkin sitten varmaan niitä "tosimiehiä";)
Muuten pidän sivareita jotenkin nössöinä.
Mieheni on käynyt laivaston ja kyllä sen huomaa, essim. jämäkkyydessä, rauhallisuudessa ja stressinsietokyvyssä vieläkin.
Olen seurustellut parin sivarin sekä armeijan käyneiden kanssa ja kyllä ne sivarit pesi armeijalampaat sata-nolla, ihan jo siinä että osasivat käyttää aivojaan vähän paremmin. Noi armeijan käyneet on usein sellaisia perusjässiköitä, keskinkertaisia älyltään ja arvoiltaan. Tää siis mun kokemus tutuista.
Eikö esim. Euroopan miehet ole sitten miehiä, harvemmassa maassa kun on enää pakkoarmeijaa? :D
Ihanaa kun löytyy vielä ihmisiä jotka ajattelevat kivikautisesti ja haluavat provosoida toisia;)
Ei mutta jos totta puhutaan niin pidän aika vinksahtaneena ihmisiä jotka ajattelevat sivareiden olevan jotenkin huonompia kuin armeijan käyneet. Tää on vähän kuin toiset pitää lapsettomia naisia jotenkin huonompina eli eihän silloin ihmisellä kaikki kotona ole. Kyllähän jotkut vanhat käävätkin haukkuu sivareita homoiksi mutta ne onkin sitten varmaan niitä "tosimiehiä";)
on sinun ehdottomasti oikeana pitämäsi kokemus, muunkinlaisia on mutta sinähän et sitä usko.
Mieheni on sivistynyt ja avarakatseinen. Hän omaa hyväksyvän ja välittävän elämänasenteen. Hän uskaltaa ja kykenee kyseenalaistamaan yhteiskunnallisia rakenteita. Siviilipalvelus oli hänelle täysin aatteellinen valinta. Oikeastaan olen ylpeä siitä, että nykyään työssään todella menestynyt juristi on nuorempana sivarina tehnyt töitä lasten ja nuorten parissa. Uskon sen kokemuksen sivistäneen ja avartaneen hänen maailmankatsomustaan huomattavasti enemmän kuin mihin armeija-aika olisi pystynyt.
En ole koskaan ajatellut, että tällä asialla olisi kenellekään mitään merkitystä. Minä itse en näe asepalveluksen suorittamista minään saavutuksena.
Hei! Ei millään pahalla mutta kiinnostais mammojen kommentit siitä miten jossain maassa armeijan käyminen on lukutaidottomien tai tyhmien asia. Varmaan jossain Somaliassa, mutta on se kumma ettei nekään saa asioitaan järjestykseen jos fiksut välttää palveluksen ja pääsee päättämään asioista...
Mutta todellisuudessa tyhmä ei osaa ampua rynkyllä tai muullakaan vekottimella, nim. tälläinen jonkun äidin kultapossu lähti tokalla viikolla maitojunalla kotiin omasta palveluserästäni, sillä hän ei osannut käsitellä rynnäkkökivääriä kovapanosammunnassa ja vaaransi samalla muut läsnäolevat todella huolimattomalla käsittelyllä, meinasi käydä vahinko. Kävi myöhemmin sivarin ja on siittänyt jo neljä muskua tähän maailmaan...
Tyhmät eivät myöskään tiedä/ymmärrä tiettyjen ampumaetäisyyksien ja ammustyyppien vaikutuksesta tarkkuutteen ja osumavaikutukseen. Entäs mites sen tykistön, panssarintorjunnan tai esim hävittäjälentäjän laita? Eh? Tyhmiähän ne kaikki on? Haluaisin nähdä kun mammat tai teidän älykkäät sivarimiehenne laittaisivat esim. Apilaksen tai 2000M ampumakuntoon. Tyhmäkin osaa?
On myös hienoa, että mammat jotka eivät koskaan ole Suomen armeijaa käynneet pystyvät arvostelemaan sen koulutusta ja tasoa. Kiinnostaisi mitä meiltä mammat on siitä että jos maahamme hyökkättäisiin ja teillä on se sivarin puolikas kotona? Ilmeisesti loikkisitte häntä koipien välissä Ruotsiin. Nice.. Isänmaallisuus kunnian.
Ja kaikki armeijan käyneet miehet eivät ole siilitukkaisia suomileijona miehiä. Huoh mitä yleistystä. Btw esim. Jari Sarasvuo on käynyt armeijan eikä ole kovin korkeasti koulutettu. Menestynyt silti tod. näk. paremmin kun mammat ja teidän sivarimiehenne keskimäärin. Armeijan on myös käynyt oma Presidenttimme.
Itse olen valmis kuolemaan perheeni, sukuni ja isänmaani puolesta. Mielestäni rohkea ja hieno aate. Tähän ei sivari pysty kun ei osaa ampua. Sivarit on turhaa tykinruokaa.
Itseäni lähinnä säälittää suurin osa tuntemistani sivareista ja totaalikieltäytyjistä, jotka eivät tähänkään mennessä ole saaneet elämäänsä järjestykseen. Varsinaisia vässyköitä. Lukuunottamatta niitä joilla on jokin sairaus, joka estää palveluskelpoisuuden.
Ja jos kerran pidätte inttiä leikkikouluna, niin kokeilkaa vuoden verran. Veikkaan että 99,9% teistä tulee ekan kahen viikon aikana maitojunalla kotiin, vaikka se on sellainen "leikkikoulu". Tämän jälkeen vielä 6kk rauhanturvatehtävänakki Afganistaniin. Leikkikoulu sanoo "mammat". Jeah right... Hitto oikeesti.. ja tommoset pääsee lisääntymään.
Onneksi meillä on myös jonkin verran palstalla järkeviäkin naisia. Hatun noston paikka teille ja myös niille rohkeille naisille jotka käyvät intin!
Annan kuitenkin hieman anteeksi niille mammoille jotka väheksyvät inttiä/Suomen puollustusvoimia...ettehän te voi asiasta mitään tietää, kun ette itse sitä ole käyneet ja miehenne ovat sivareita.
Yks mies vaan
Pakko lisätä lukutaidosta, että ilmeisesti te jotka pidätte lukutaidottomuutta tyhmyytenä pidätte maailmamme 771 miljoonaa luku- ja kirjoitustaidotonta idiootteina!! Maailmankatsomuksenne mukaan planeetallamme, joka 9 on tyhmä/idiootti/jotain epämääräistä ihmisjätettä! Ei hyvää päivää ihmiset. Nyt se pää pois sieltä pensaasta....
Vierailija kirjoitti:
eihän nyt enää eletä jotain 50-lukua, eikö se ole ihan sama käykö joku armeijan vai ei?
No ei ole
Toisen korvan kuurouden takia vapautettu palveluksesta.
Parisuhteessa olen ollut 18v alkaen, edellisen eron jälkeen olin 4kk sinkkuna. Tässä parisuhteessa olen ollut 9 vuotta.
Että eipä ole armeija vaikuttanut yhtään mitään. Töissä olin kun muut olivat armeijassa.
Mieheni ei ole käynyt armeijaa eikä sivaria. Ykköstyypin diabeteksen takia sai vapautuksen. Olisi minusta kuumaa nähdä nuoruuskuvia (tutustuimme kun hän päälle nelikymppinen) hänestä sotilaspuku päällä mutta ilmankin pärjää.
Olen itse käynyt armeijan, joten mun ja sivarin elämänkatsomus tuskin olisi kovin yhteneväinen
N49
Eikä muuten miehekkyys poikkea millään tavalla intin käyneistä. Ehkä poikkeama löytyy enemmänkin ajatusmaailman puolelta, laajemmasta ja kuitenkin hyvin rikkaasta maailmankatsomuksesta. Myös elämän arvot, ja itseohjautuvuus kohdillaan. Ei huono, kuten Jorma sanoisi :)