Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko joku seurustella miehen kaa, joka ei ole käynyt armeijaa?

Vierailija
10.01.2006 |

Eihän sellainen ole mies eikä mikään.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2013 klo 16:29"]

armeijan käynti aika paljon. Mitään pikkukapiaista tai suomen leijona -riipus miestä kun en jalkojeni väliin päästäisi. Joku taso täytyy olla. Ja ap, siirry tälle vuosisadalle sieltä mummojen aikaisesta ajattelutavasta.
1. mieheni oli sivari, toinen on maasta, jossa armeijan käy lukutaidottomat ja mustat.

[/quote] Mika maa tuo on missa armeija on lukutaidoton?

Vierailija
42/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin todellakin. Olen naimisissa armeijaa käymättömän miehen kanssa. Tosin mieheni kotimaassa armeijaan menevät käytännössä ne, joista ei muuhun ole. Näinhän on suurimmassa osassa maailmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 17:56"]

Voisin todellakin. Olen naimisissa armeijaa käymättömän miehen kanssa. Tosin mieheni kotimaassa armeijaan menevät käytännössä ne, joista ei muuhun ole. Näinhän on suurimmassa osassa maailmaa.

[/quote]

Oletpa onnekas siis, olet saanut täydellisen miehen! Harmi siis että suomessa 80% miehistä ei ole mihinkään. No sinä tajusit katsoa aidan toiselle puolen.

Vierailija
44/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostuisi intin käynyttä ukkoa edes ottamaan, koska miehet haluaa kerttoa inttijuttuja ja vertailla inttijuttuja hamaan hautaan asti. Sitten toki nämä muut omat pasifisti-jutut vielä siihen päälle.

Asuin esiteininä kasarmin vieressä ja siellä ne kyttäs kieli pitkällä 12 v meikäläistä ja mun luokkakavereita. Sillon tilanne oli imarteleva, jälkeenpäin ajateltuna, hyi vittu. Ei miehiä saa laittaa noin montaa yhteen paikkaan, tai niistä tulee ihan torvia. Ei tee hyvää jollekkin 17-18 v pojulle semmone...

Vierailija
45/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2006 klo 13:27"]

[/quote]

ei tietenkään voi, siksi kaikki sivarin käyneet onkin ikisinkkuja hylkiöitä. lol. sulla on viissiin liikaa aikaa kun pitä tulla palstalle kyselemään tollaisia. .. 

Vierailija
46/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä keskustelut ovat aina parhaita, armeija käyneet haukkuu sivareita nössöiksi ja sivarit haukkuu inttipoikia aivottomiksi sekä hyödyttömiksi. Se on vaan jännä että sivareita kuitenkin paljon vähemmän suhteessa, joten nämä armeijan käymättömät haukkuvat omia ystäviään samalla, koska kait sen armeijan vielä joku ~85% miehistä käy. Toki jos ei ole kavereita niin voi huudella mitä vaan.

Vierailija
47/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe on minulle täydellisen yhdentekevä. Seurustelussa on tärkeätä kyllä aivan muut asiat!

Vierailija
48/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 17:56"]

[/quote]

Oletpa onnekas siis, olet saanut täydellisen miehen! Harmi siis että suomessa 80% miehistä ei ole mihinkään. No sinä tajusit katsoa aidan toiselle puolen.

[/quote]

Turha vetää hernettä nenään kommenttini vuoksi. En kai millään muotoa morkannut suomalaisia intin käyneitä miehiä. Suomessahan on asevelvollisuus jolloin on ihan luonnollista, että suurin osa miehistä asepalveluksen käyvät. Mutta minun mielestä edes suomalaisten miesten kohdalla armeijan käyminen tai käymättömyys eivät ole miehen mitta. En ole suomalaisen sivarin kanssa koskaan seurustellut mutta voisin periaatteessa kuvitella seurustelevani. Olen yli kolmekymppinen joten harvemmin nuo armeijajutut tulevat edes esiin kun tapaan uusia ihmisiä. Syitä armeijan käymättömyyteen on monia.

Vierailija
49/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan helposti, eikä edes tarvitsisi olla mitään terveydellistä syytä. Jos oma poikani haluaisi sivariin, niin olisin iloinen ja toivoisin, että hän pääsee johonkin paikkaan jossa oikeasti oppii jotain elämästä, on hyödyksi ja aikuistuu, kuten vanhainkotiin tai päiväkotiin esimerkiksi. 

Tosin minulla on jo armeijan käynyt mies. Hän on suvaitsevainen, tunteellinen ja fiksu mies, jolle poikamme sivari ei olisi ongelma eikä mikään. Tunnen roppakaupalla muitakin armeija käyneitä, hyviä humaaneja miehiä. Että en nyt menisi toiseenkaan ääripäähän yleistämään. 

Vierailija
50/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2013 klo 14:48"]

Onhan se sellaista lusmuilua enimmäkseen nykyaikana, mutta en toisaalta automaattisesti tuomitsisikaan armeijan kävijöitä. Jotkut eivät noin nuorena vielä osaa ajatella.

...ikäänkuin nuoret pojat voisivat noin vain ilman julkista pilkkaa ja häpeää jättäytyä pois armeijasta ja mennä sivariin.... se pilkka ja häpeä ei lopu sivarinkäynnin jälkeenkään. Helppo se on tyttöjen ja naisten sanoa ja tiuskia, että mikset mene sivariin?! Kun ei itse tarvitse joutua sen kohteeksi, niin on helppoa arvostella muita, että mikset tee niinkuin minä tekisin, vaikka minun ei koskaan edes tarvitse...... vähän kuin lomaileva isorikas ulkomaan turisti sanoisi köyhän maan orjuudessa raatavalle viljelijälle, että miksi ihmeessä raadat, mikset mene rannalle päivänvarjon alle lepäämään kallis drinkki kädessä niinkuin minä?

Missä asut? Mahtaa olla karmea paikka.

Vierailija
51/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi, pidän jotenkin vässyköinä sivarin käyneitä miehiä...

Vierailija
52/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä voi, olen viettänyt lapsuuteni kasarmialueella. Tälläkin hetkellä on yksi sukulaisistani eversti vielä palveluksessa, ei ole ainoa. Hyväksyn yhtälailla siviilipalveluksen kuten moni muu. 

Vierailija
53/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kun ei ole kuin tyttö, mutta avokilla on poikia. Avokki itse sotilaan tyttö joten eiköhän jämäkkä pappa pidä huolen että pojat menevät armeijaan :)   Itse myös armeijan leivissä olleena kasvattaisin oman pojan siihen malliin että menisi armeijaan. Naisen paikka ei ole rintaman etujoukoissa mutta armeijassa pärjää niin kuin miehet. Yksi edesmennyt sotaveteraani kertoi että sodassa ei katunut kuin yhtä tekoa, ampui tien toisella puolella olleen naissotilaan (n.5m matkaa), toki tämä olisi pian ampunut tämän. Venäläiset käyttivät jonkin verran rintamalla naisia. Vaikka armeija ei miestä tee mutta antaa pienen kuvan ihmisestä ja sitoutumisesta kotimaahan. Sivarit ei ole vapautettu kuin rauhanajan palveluksesta, joten rintamalle nämäkin jollain tapaa joutuvat. Kerran kun olet sivari et armeijaan pääse vaikka tulisit katuma päälle. Yhden tapauksen tiedän missä miehen alku oli sivari aatteessaan ja isona tulikin poliisi ja olisi halunnut karhuryhmään, tie nousi pystyyn kun ei ollut armeijaa käytynä, joten haaveeksi jäi...

Vierailija
54/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä taas en ikinä pystyisi seukkaamaan saati perustamana perhettä armeijan käyneen "miehen" kanssa. Eihän se olisi mikään Mies vaan massan mukana menevä potentiaalinen lastentappaja.

Vierailija
55/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, asialla ei ole minulle mitään merkitystä.

Tosin, jos mies kauheasti kehuisi sitä armeija-aikaa ja sen "miehistävää vaikutusta" niin se olisi aikamoinen turn-off.

Vierailija
56/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki voisin mieluummin kun armeijan käyneen kanssa. kaikkein paras olisi totaalikieltäytyjä. :) lauman mukana menevä karja ei innosta.

Vierailija
57/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voisin, isänikin on sivari.

Vierailija
58/77 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 18:44"]

Minulla kun ei ole kuin tyttö, mutta avokilla on poikia. Avokki itse sotilaan tyttö joten eiköhän jämäkkä pappa pidä huolen että pojat menevät armeijaan :)   Itse myös armeijan leivissä olleena kasvattaisin oman pojan siihen malliin että menisi armeijaan. Naisen paikka ei ole rintaman etujoukoissa mutta armeijassa pärjää niin kuin miehet. Yksi edesmennyt sotaveteraani kertoi että sodassa ei katunut kuin yhtä tekoa, ampui tien toisella puolella olleen naissotilaan (n.5m matkaa), toki tämä olisi pian ampunut tämän. Venäläiset käyttivät jonkin verran rintamalla naisia. Vaikka armeija ei miestä tee mutta antaa pienen kuvan ihmisestä ja sitoutumisesta kotimaahan. Sivarit ei ole vapautettu kuin rauhanajan palveluksesta, joten rintamalle nämäkin jollain tapaa joutuvat. Kerran kun olet sivari et armeijaan pääse vaikka tulisit katuma päälle. Yhden tapauksen tiedän missä miehen alku oli sivari aatteessaan ja isona tulikin poliisi ja olisi halunnut karhuryhmään, tie nousi pystyyn kun ei ollut armeijaa käytynä, joten haaveeksi jäi...

[/quote]

Anteeksi nyt mutta mitä hemmettiä se vanhemmille kuuluu, mitä lapset tämän asian suhteen pättävät? Mikä teitä vaivaa? Valitsetteko kenties lapsillenne myös puolisot, ammatit ja asuinpaikat? Onko lapsi teidän mielestänne joku vanhempien egon jatke,  eikä ihminen joka elää omaa elämäänsä?  

Vierailija
59/77 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syy olisi sairaus tms. niin voisin. Jos taas olisi vakaumus niin tuskin meillä olisi muutenkaan yhteistä. Olen itse käynyt intin.

t. Rva res. vänrikki

Vierailija
60/77 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 18:02"]

Nämä keskustelut ovat aina parhaita, armeija käyneet haukkuu sivareita nössöiksi ja sivarit haukkuu inttipoikia aivottomiksi sekä hyödyttömiksi. Se on vaan jännä että sivareita kuitenkin paljon vähemmän suhteessa, joten nämä armeijan käymättömät haukkuvat omia ystäviään samalla, koska kait sen armeijan vielä joku ~85% miehistä käy. Toki jos ei ole kavereita niin voi huudella mitä vaan.

[/quote]

No mä en tietenkään ketään yleistä aivottomaksi pelkän armeijan perusteella, ja itse en ole kumpaakaan käynyt kun naisena ei oo pakko, mutta mun lähipiirissä ei kyllä ole yhtään armeijan käynyttä miestä. Voisin siis teoriassa haukkua armeijan käyneitä ilman, että haukkuisin omia läheisiäni.

Nuorempana en varmaan olisi voinut seurustella armeijan käyneen tyypin kanssa. Epätodennäköistä se nytkin olisi, muttei sinänsä mahdotonta, koska tässä iässä se armeija olisi miehellä sillälailla menneisyydessä, ettei se välttämättä kertoisi kauheasti henkilöstä.

Niin ja munkaan nykyinen mies ei oo käynyt armeijaa, koska sen kotimaassa ei oo asevelvollisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme