Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kynsisienestä? Oletteko saaneet paranemaan apteekin itsehoitolääkkeillä?

Vierailija
24.10.2011 |

Kuinka kauan on kestänyt?

Olen varautunut puoleen vuoteen mutta tuleepa todella kalliiksi. Pieni purtilo riittää tuskin edes kuukaudeksia ja maksaa 38€.

Voiko kynsisieni tarttua helpostikin muihin perheenjäseniin? Miten sitä voisi estää?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimi mulla, eikä ollut pahan hintainen. Testasin Naloxin, jolla ei ollut vaikutusta muuhun kuin kukkaroon. Teepuuöljyn kanssa haju oli melkoinen ja meni monta kuukautta, mutta kannatti! Mulla kasvoi ihan musta raita ukkovarpaan kynnen reunassa. 5 kk meni, mutta nyt on terve kynsi tilalla. Ensi kesänä käytän sandaaleja!

Vierailija
2/102 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuussa aloitin hoidon ja nyt ovat kynnet melkein terveet.

Joka ilta 'maalaan' kynnet ja ymparoivan ihon vanutupolla, kaarin talouspaperiin ja laitan puuvillasukat jalkaan.

Olen myos lukenut etta Listerine suuvesi toimisi mutta en jaksanut liotella siina varpaitani joka ilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei teepuuöljyt. Nyt olen käyttänyt Naloxia ja se tuntuu häätävän inhottavan sienen.

Tarttuuhan se ja inhottava vaiva.

Todellakin, kynnen poistamisia tehdään sienienkin takia.

Vierailija
4/102 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tonnin reseptilääkkeet, puolen vuoden kuuri.

Vierailija
5/102 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla toimii se kynä mutta se maksoi jotain 22-25

Vierailija
6/102 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan toimi mikään. Ensinnäkin on tärkeää selvittää että kyseessä on kynsisieni ja mikä sen aiheuttaja on. Mulla työterveydessä otettiin labranäyte (se pitää ottaa ennen kuin on kokeillut mitään lääkettä tai ainakin pitää olla pitkä tauko lääkkeistä) ja todettiin sieneksi.

Vuoden olen nyt hoitanut, ensin monen kuukauden Terbinafiini-kuuri (mikä sekoitti vatsan), sitten toinen lääkäri työterveydessä kertoi mulle labratuloksista tarkemmin ja huomattiin, että aiheuttaja mulla on hyvin harvinainen homesieni fusarium, mihin terbinafiini ei tehoa! Kiva.

Uusi monen kuukauden kuuri Sporanoxia, hirvittävän kallista eikä sekään tehonnut. Koko ajan näitten kuurien aikana käytin myös teepuuöljyä, ei mitään vaikutusta silläkään.

En tiedä mitä teen seuraavaksi, sieni on mulla neljässä varpaankynnessä. Ne ei kasva ollenkaan, haurastuvat vaan ja kellertävät rumasti. Onneks lääkäri antoi luvan lakata niitä välillä kesällä, sainpahan ainakin rumuuden piiloon vähäksi aikaa.

Miehellä on kahdessa kynnessä joku vanha sieni, mikä voi olla tää fusarium, koska se sai jonkun tavallisemman sienen 1-2 vuotta sitten yhteen kynteen ja se parani 5kk terbinafiinihoidolla, mikä ei vaikuttanut niihin vanhoihin sienikynsiin mitenkään.

Ehkä mä kokeilen tänä talvena-keväänä jotain apteekin juttua 6kk, vaikka yhtä oikeen jalan kynsiin ja toista vasemman jalan kynsiin. Katotaan sit tilannetta ensi kesänä.

Vierailija
7/102 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 sitten appiukoltani. Pikkuhiljaa lähti leviämään, olisiko ollut pahimmillaan kahdeksassa kynnessä. Kaksi pitkää lääkekuuria olen syönyt. Toisella krt parani jalkapohjien iho ja vähän kerrallaan kynnet. Mutta taas se iski. Olisiko se taas n. Viidessä eri kynnessä. Olen kaiken maailman litkut ja puikot kokeillut. Jos auttaa, niin hitaasti - ja hetkellisesti. Monet kengät olen heittänyt mäkeen - ja sukat. Vaikeaa.

Todellakin pelottaa, että perheenjäsenet tämän saavat. Saunomiset ja reissut kavereiden kanssa ahdistaa.

Nyt mulla on käytössä Vicks- mönjä, föönillä kuivatus, Vocca trico-neste ja talkkia varpaisiin päivisin ettei hikoa. Edistystä olen huomannut. Mutta kyllä tuleva kesä ja avojalkaisuus julkisesti ahdistaa!!!!!

Vierailija
8/102 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tuo sieni kahdessa sormen kynnessä ja ahdistaa. Mikään ei ole auttanut, ei ne kynät, teepuuöljy, vocca.

Vierailija
9/102 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin sitä eilen lapsille rintaa ja selkään - itselleni varpaisiin.

Kaksi eri purkkia käytössä!

-se edellinen

Vierailija
10/102 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten söin 7 kk reseptilääkkeitä, ei auttanut nekään. (Tepsivät n. 40%:ssa tapauksista). Sitten poistivat varpaan kynnet, joissa sieni oli ja uudestaan lääkekuurille.. Katsotaan nyt -sanoi tohtori.

Vierailija
11/102 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se maksoi jotain 22-25

Vierailija
12/102 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla toimii se kynä mutta se maksoi jotain 22-25

Vierailija
13/102 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttui mieheltä kynsisieni, ostin kynsihoitolasta Onycor-nimistä ainetta. Sekä minä että mies ollaan käytetty sitä tuolta heinäkuulta asti ja kummallakin kasvaa aivan terve, ehjä kynsi jo pitkältä matkalta! On todella tehokas aine ja tuo raja sairaan ja terveen kynnen välillä on ihan selvä. En tiedä kyllä kuinka hyvin tuota suomessa myydään mutta kannattaa katsoa netistä. Toinen hyvä keino on se että lämmittää joka päivä föönillä niitä sairaita kynsiä, korkea kuumuussa ja kuivuus luovat epäedulliset olosuhteet sienelle ja se on yksi keino tuhota kynsisientä.

Vierailija
14/102 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2011 klo 06:12"]toimi mulla, eikä ollut pahan hintainen. Testasin Naloxin, jolla ei ollut vaikutusta muuhun kuin kukkaroon. Teepuuöljyn kanssa haju oli melkoinen ja meni monta kuukautta, mutta kannatti! Mulla kasvoi ihan musta raita ukkovarpaan kynnen reunassa. 5 kk meni, mutta nyt on terve kynsi tilalla. Ensi kesänä käytän sandaaleja!
[/quote]

Hei mulla on myös musta raita varpaan kynnen tyven reunassa, tiedätkö mistä tämä raita siis kertoo? Onko se terveen ja sairaan kynnen jokin erotus kohta?

Vierailija
15/102 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin sandaalikauden pelastukseksi laittaa kynteen hoidoksi pihkalakkaa, ja päälle Mava-White lakkaa, jolloin kynsi näyttää luonnolliselta, vaikka olisi oikeasti haperoinen ja värjääntynyt. Lakka "rakentaa kynnen uusiksi", vaikka sen olisi hionut osin pois.

Vierailija
16/102 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan on kestänyt?

Olen varautunut puoleen vuoteen mutta tuleepa todella kalliiksi. Pieni purtilo riittää tuskin edes kuukaudeksia ja maksaa 38€.

Voiko kynsisieni tarttua helpostikin muihin perheenjäseniin? Miten sitä voisi estää?

Sain paranemaan 3% vetyperoksidilla. Ei ole kallista. Puoli vuotta meni. Kynttä pitää ohentaa itse välillä ja läträtä sitä nestettä koko varpaaseen joka päivä esim sellaisella ruiskulla, jolla annetaan kissalle lääke suuhun. Sitten ilmakuivaa ja puhtaat sukat joka aamu.

Huomaat kyllä heti tehoaako tämä sun sienityyppiin, jos peroksidi ekoina kertoina vaahtoaa hieman. Se vaahto on kuolleita bakteereja ja kertoo myös että sientä varmasti on siellä.

Vierailija
17/102 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onk toi kynsisieni nyt jotenkin niin vaarallinen? Mitä jos antaa vaan olla? Keho korjaa itse ajan mittaan.

Normaali jalkahygienia tietty kunnossa.

Et ole tainnut pahaa sientä nähdä? Etova haju, puoli senttiä paksu mustankeltainen kynsi alkaa jo rajoittaa elämää. Ja on myös vaarallinen, jos olet diabeetikko.

Vierailija
18/102 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kaiken maailman konstit kunnes 2kk suun kautta otettava reseptilääke toi avun.

Vierailija
19/102 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka ja/ tai suolaliuos tappaa sienen kuin sienen. Ja on halpoja ja turvallisia.

Vierailija
20/102 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin kaiken maailman konstit kunnes 2kk suun kautta otettava reseptilääke toi avun.

Mikä lääke oli kyseessä? Nousivatko maksa-arvot?

Itse olen saanut Naloxista siinä mielessä apua, että se tekee kynsistä huomattavast joustavampia ja helpompia leikata. Mutta Nalox on kallista ja yksi putkilo menee aika nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi