***LOKALAHJOJEN LAUANTAI***
Kommentit (85)
Jokohan tämä yö sujuisi mukavammin, kun edelliset kaksi ovat olleet niin levottomia vauvan rokotuksen takia... Eihän tuo ainakaan vielä ole herännyt kertaakaan yöuniltaan, puoli kymmenen aikaan simahti.
Onko muidet vauvat " kärsineet" jostain oireista rokotetutkimuskäynnin tai vaikka ihan neuvolarokotusten jälkeen? Ekalla käynnillä meillä ei ollut mitään ihmeellistä havaittavissa, nyt tällä toisella sitten nousi kuume (laskikin kyllä supolla heti) ja tänään on ollut ärtyisä kaveri. Oudointa oli kuitenkin kun huomasin, että Luka ei suostu syömään vasemmasta rinnasta ollenkaan. Huuto vaan koveni kun yritin. Koitin oikeaa välissä, se kelpasi. Vasenta uudestaan, alkoi huutaa. Sitten käänsin pojan ympäri, eli kainalon alta sitä vasenta rintaa. Kelpasi. Eli vika oli asennossa, ei olisi millään suostunut makaamaan oikealla kyljellä. Jotain häikkää korvissa? Ja korvatulehdus vai jotain rokotuksesta johtuvaa? Täytyy seurailla ja jos jatkuu vielä huomenna, niin lääkärille sitten.
Toinen mieltä askarruttava kysymys... Lukalle kun ei tutti kelpaa, niin nukutuskeinona toimii lähinnä rinta. Päivällä nukahtaa usein rinnalle kun olkkarissa syötän ja sitten kannan omaan sänkyyn. Ja illalla menen itsekin sänkyyn makaamaan ja annan pojan nukahtaa siihen syödessään. Tämä toimii toistaiseksi, mutta mitäs sitten kun imetys lopetetaan/maito loppuu aikanaan? Millä sitten nukutetaan? Millä muut nukuttavat?
En kasvata pinoa enempää. Makoisia unia!
-Coppola ja Luka-möttönen, 14 viikkoa
Neuvolarokotuksesta:
Meitin tyty huusi rokotuspäivän iltana siihen asti kun annoin särkylääkettä.Aluksi meni unille, mutta heräsi sitten ja ainakin jalka oli arkana (ei saanu ees koskea :/)
Neitimme päätti valvoa tänä yönä puoli yhteen ,eilen illalla meni JO klo 21.30 tienoilla unille.
Oi että mua jo väsyttää..ja täälä mä vaan roikun *hinaa itteään kohti punkkaa*
Palaillaampa aamusella uudelleen pinolle =)
Waimo72 & hiljainen tienoo
Jopas oli hauskaa vuoropuhelua illalla ollut.. ja mitä yökyöpeleitä! Selvästi alkaa tämä vauvanhoitokin siinä mielessä helpottaa että jaksetaan jo muutakin elämää, great!! Sidukkaa ei ole tullut ostettua, oliskohan maistin paikka?? Muistaakseni raskauksien välissä ehdin kerran maistaa :) auta armias jos " joutuis" humaltumaan kun on yli 5v aikaa viimekerrasta!
Tylsä vkl siinä mielessä et mies meni töihin, mut tänään onneks on illalla lastenkutsut ja huomenna tulee serkut kylään.
*ottaa mukisematta _Empun potkut vastaan ja paijaa mustelmakohtaa* Oli se vaan tai-vaal-li-sen hyvää! Puolikas levy oli kyl aika vähän.. tästä huomaa kuin on riippuvainen vaikka koittaa laihduttaa :)
Coppolan kysymykseen nukuttamisesta viä pikaset -meidän poika on yllättänyt ihanuudellaan jo viikon, kun väsyessään illalla olkkarissa oloon nukahtaa ihan itse pimeään makkariin. Joskus tarvii tutin. Keskimmäinen meillä tartti aina sen tissin.. Nyt meen, mutta vain hetkeksi ;)
Äiti3:lle ja veljessarja
Täällä onkin aikasiin aloitettu pino : )
Meillä meni eilinen nukutus ihan *ituilleen. Meillä siis nukahdetaan tissille ja siitä sitten siirretään omaan sänkyyn, kuten näyttää Coppolallakin olevan. Mutta eilen meidän vauva nukahti heti alussa ja nukkuessaan sitten söi, ja kun tuli röyhtäisy heräsi! Ja oli virkeä eikä halunnut " unitissiä" uudestaan vaan olisi halunnut alkaa seurustelemaan. No sehän ei meille käy... Ja tätä nukutus prosessia kesti sitten puolitoista tuntia!!!! Meillä nukahdettiin sitten vasta klo 23.30!! Ja huudon kera. Mikä neuvoksi ? Eilen siis oli väsynyt kun aloitin syöttämään, joten ehkä ei kannattaisi niin väsyneenä aloittaa syöttämään ?! Sillä jos herää niin on virkeä, mielummin sitten aloitetaan aikasemmin ja nukahtaa vasta siinä syötön lopussa ?! Neuvoja kaivataan! Meidän kohta 4kk ikäinen ei ole ikinä tehnyt moista, on siis aina ennen nukahtanut suht helposti eikä tällaista heräilyä ja valvomista ole koskaan aikaisemmin ollut... Ehkä nyt pitäisi alkaa luopumaan tästä tissinukutuksesta ja nukuttaa toisin keinoin ?!
Coppola tuossa kaipailikin neuvoja nukuttamiseen sitten kun ei enää imetä... Meillä myös esikoisen kohdalla tehtiin näin eli nukahti aina tissille. Ja kun lopetin imettämisen mies nukutti vauvan, tuttipullon kanssa (joka kelpasi vain nukuttamisen yhteydessä) ja myöhemmin alkoi tutti kelpaamaan joten sitten tutin avulla nukahdettiin...
Yö meni muuten ihan hyvin, olisi ollut vain kiva mennä nukkumaan aikasemmin... Vauva heräsi ekan kerran kolmelta ja toisen kerran puoli yhdeksän. Jatkaa vielä uniaan.
Täytyy tästä lähteä tekemään aamupalaa perheelle! Hyviä viikonloppuja kaikille!
T: NikkeH + vauva kohta 4 kk
Eli eilisille muisteloille siis jatkoa : )
HENNAJO: Hanne ei ollut mun luokalla, mutta tunnen kyllä Hannen edelleen... Meinasin juuri kysyä seuraavaksi että oliko sun luokalla Hannea, kun en muita muilta luokilta muistanut...
NikkeH: Tarkoitathan Väisästä? Mä olen tuntenut sen kaks vuotiaasta, samalla pihalla kun asuttiin. Ei ollu munkaan luokalla, oliko siellä luokkia sitten neljä? Hanne on edelleen kaksosten kanssa tekemisissä ja kaksoset on meidän lasten sylikummeja.
Hennajo: Tarkoitan kyllä Väisäsen Hannea : ) On mun nuorimmaisen lapsen kummi : ) Ja kaksoset kyllä tiedän myös Leena ja Laura taitaa olla nimet. Eli te asuitte myös niissä vaaleissa taloissa joissa Hannekin asui ja vanhemmat asuu edelleen...
Jos viikko meni aadan kanssa hyvin niin eilen...kyllä oli tosi hankala tapaus.Meni sentään 23.30 nukkuu mut mikä huuto ennen sitä.Ei kelvannut tutti,ei maito,ei isi,ei äiti,ei vaunut,ei pinnis,ei sitteri...enempää ei varmaan tarvii jatkaa:)Ja yökin oli jotenkin levoton kaks kertaa heräs.Oli turhaa taas kuvitella et meillä nukutaan hyvin..taitaa tulla taas " oikeen" mukava lauantai.Oi mitä vuodatusta..sori!
Olipas kiva lukea noita vuorokeskusteluja eikisestä pinosta taitaa jatkua kai vieläkin.
No nyt meen juomaan aamukahveet!Palaillaan!!
johannu ja aada
Vitsi, nyt väsyttää kun piti illalla kupata yhteen, ennen kun menin nukkumaan. Ja muakin saa ' rökittää' , join eilen sen siiderin - oli se kyllä LAITTI *yrittää selittää*...
Meillä poika herää just 20 min vajaa 14 tunnin yöuniltaan! Kamalia pieruja piereskelly koko yön, tais ne maitohapot vaikuttaa ;D!
Toinen mieltä askarruttava kysymys... Lukalle kun ei tutti kelpaa, niin nukutuskeinona toimii lähinnä rinta. Päivällä nukahtaa usein rinnalle kun olkkarissa syötän ja sitten kannan omaan sänkyyn. Ja illalla menen itsekin sänkyyn makaamaan ja annan pojan nukahtaa siihen syödessään. Tämä toimii toistaiseksi, mutta mitäs sitten kun imetys lopetetaan/maito loppuu aikanaan? Millä sitten nukutetaan? Millä muut nukuttavat?
***Juuri sanatarkkaan näin myös meillä ja samat asia painavat mieltä! Ja tähän lisäkysymys: MILLÄ RAUHOITATTE VAUVAN JOLLE TUTTI EI KELPAA esim. KAUPASSA??? Meillä kun huutaa kuin oikohöylä, eikä mikään auta - kerää irtopisteitä ja niitähän ihmisiltä saa :D! Hjelp siis!
Muuta en taas muista. Lähden vaipan vaihtoon ja vaihtamaan lapsille päivävaatteet. Mulla oottaakin tuolla melkoinen silityssembalo ja ruokakin pitäs ennen jumppaa ehtiä tehdä valmiiksi.
Ok. Mutta palaan taas, enhän mä täältä malta olla ku hetken aina poissa!
EMPPU: Saitko korkkia avattua?
ÄITI3:lle: Hihiiiiiii, no jo ois aika kokeilla sitä 5-vuoden takaista olotilaa ;D
*Vallu ja ihanan lämpöinen Eemil*
joten sisäpäikkärit jatkuvat! Meidän herra heräilee jo ekoilta sellaisilta...
Voihan vitsit... ei taida mun laihutuksesta tulla yhtään mitään. Tälläisiä sisälläolopäiviä ja ei sais mitään herkkuja napsia. Ei onnistu, ei! Kokoajan kaapista etsimässä mitä vois pistellä. Nyt on namut loppu mutta aina jotain hyvää löytyy. Ja kaupassakin on pakko käydä tänään. Pitäisiköhän irtisanoutua koko listasta. Sitten vaan hävettää kun ei paino tipu. En ehkä oo tarpeeksi motivoitunut vielä. Emppu ootko kiltti ja poistat mut siitä listalta. *soutaa ja huopaa* Ehkä niin on paras, ilmottaudun sit kun saan kunnolla tsempin päälle. Mutta toisia kyllä kannustan!
Coppola kyseli tissin korviketta nukahtamiseen sit kun imetys loppuu. Meidän isommat on aikanaan kyllä ihan nätisti siirtyneet tuttipullonukutukseen siinä vaiheessa!
Laihisryhmästä poistuu nolona Päippy :(
Jep., asuttiin Lauran ja Leenan naapurissa. Kerro Hannelle terveisiä, se kyllä varmasti heti tietää kuka oon:) Kävitkö sillon lapsena meidän pihalla?
Niin se on maailma pieni...hassua!
Liekkö täällä ketään Kuopiolaisia joita minä mahtasin tuntea?Itse kun siis sieltä kotoisin..
Meilläkään ei menny yö kovin hyvin,taitaa olla vauvat tehny keskinäisen diilin:)
Nukkumaan ruvettiin 22.30...ensin nukahti tissille niinkuin meilläkin yleensä...sit johonkin heräs ja olikin pirtee kun mikä!No alotin pakkonukutuksen,tutti suuhun ja heijailin sylissä varmaan 20 min.ja siihen nukahti!Nyt yritetty kovasti tuota tutti-nukuttamista...joinakin iltoina vaan nukahtaa tissille vaikka ei ois ollu tarkoitus!
No yöllä sit herättiin useesti ja sit ei meinannu syöttöjen jälkeen nukahtaa kunnolla...en tiiä mikä vaivas ressukkaa!
Ja sit kiv,kiva aamulla naapurit aloitti pihan kolaamisen puol kahdeksalta!Voitte uskoo mikä ääni on kun ikkunan alta joku lapioi..*kraaps,kraaps*....ja siihen sit Juliuskin heräs!No sain vähäks aikaa vielä nukutettua uudelleen.Mut kyllä äitiä taas väsyttää!
Tänään voisinkin laittaa mieheni ostaman t-paidan päälle;" äiti on vähän väsynyt" :)
Mieskin on tämän päivän töissä perhana niin ei saa levätä:(
Vali,vali,vali...sori tällainen viikonlopun aloitus!
No nyt en muista pitikö jotain vastailla...tuun myöhemmin uudelleen!
Blacka ja Julius
Ekaksi ISO kiitos kaikille haleista ja mukavista sanoista. Eilen sitte nostettiin kissa pöydälle ja PUHUTTIIN. Mies lupasi yrittää olla enemmän kotona ja mä yritän valittaa vähemmän. Aleksin hoidon suhteen mies sanoi, et kun hän ei kertakaikkiaan osaa hoitaa pientä vauvaa, et sopiiko jos hän on enemmän kun poika vähän kasvaa ja osaa itse sanoa koska on nälkä ym. Sopiihan se mulle kunhan röyhyttää ja vaihtaa vaippaa ja on sen verran pojan kanssa et mä pääsen joskus salille tms.
No anyway, rauha talossa ainakin toistaiseksi. Mä en vaan jaksa tapella sen tai kenenkään muunkaan kanssa, kaikkien kanssa pitää olla kaveria ainakin sen verran et moro sanoo...
Eilen oli 3kk neuvola 8240g, 63,8cm 42 pipo, SEILORI: Mä kun luulin et mein poika vetää pohjat;) Hih, on teillä iso miseliinimies, mut niin ihanaa hoitaa isompaa vauvaa, eikö? Tai en tiä kun en ole pientä hoitanut...
Meillä on tänään leffa/syömis ilta ukon kanssa(jollain muullakin on) Aleksi menee mummilaan.
Nyt ne nukkuu tuolla isä ja poika pikkasen liikkis.
Oikein mukavaa lauantaita kaikille lokakuisille
annu joka on nukkunut taas erittäin hyvin
Huomenta!!
Oon jo käyytäny pakkasessa kaikki petivaatteet sun muut, matot jne... Lattiat on mopattu ja muutenkin on iiiihanan puhdasta taas :) *ylpeä itsestään*
Mä poistin sut [b]Päippy[/b] listalta nyt. Kyllä mulla itselläkin taitaa paino pysyä samoissa ja pitkään, kun kuitenkin sallin itselleni herkkuhetkiä
kuten illallakin, korkkasin [b]Vallu[/b] sen Oton lisäksi vielä kaksi olutta ;-P
*outs*
Meillä kans tissitakiainen, joka siis ei ilman tisua tunnu nukahtavan, PAITSI eilen :) En mitään neuvoja osaa antaa, tuttihan täälläkään ei edelleenkään kelpaa, eikä mitkään unirievut sun muut.. vähän aikaa eilen kelpasi sellanen pieni Nalle Puh -pehmolelu, ehkä siitä tulis hyvä " nukuttaja" jahka saan siihen vähän äidin ja maidon tuoksua *bd*
Mutta nyt en enempiä ehdi. Jaa paitsi [b]Annu[/b], ihanaa että saitte puhutttua [color=red]♥[/color]
Mä kuljetan tätä nyt päivittäin mukana, oli hankaluuksia löytää tuolta kaukaisuudesta.... mutta tosiaan VAIN maanantaisin päivitellään tietoja :)
[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja [color=red]♥[/color]
[b][color=fuchsia]beibi0905[/b] LP 65kg TP 60kg
[b][color=darkviolet]blacka[/b] LP 87kg TP 65-70kg
[b][color=fuchsia]Emppu[/b] LP 67kg TP <60kg VMP 66,6kg
[b][color=darkviolet]hennajo[/b] LP 62,1kg TP 55kg
[b][color=fuchsia]Minski-78[/b] LP 60kg TP 55kg VMP 59,7kg
[b][color=darkviolet]Nelliina05[/b] LP 81kg TP 65-68kg
[b][color=fuchsia]NikkeH[/b] LP 66,3kg TP 60kg
[b][color=darkviolet]Sinilainen[/b] LP 62,8kg TP 55kg VMP 60kg
[b][color=fuchsia]tyttilii[/b] Vielä ilman vaakaa :)
[b][color=darkviolet]Vallu[/b] LP 72kg TP n. 60kg VMP 72kg
[b][color=fuchsia]Waimo72[/b] LP 85kg TP 65kg VMP 83,9kg
[b][color=darkviolet]äitikolmelle[/b] LP 68kg TP 60-63kg
[color=blue]LP=lähtöpaino TP=tavoitepaino VMP=viimeisin maanantaipaino
Täällä ihan hyvin nukuttu yö takana. Poitsu rupes klo 20 nukkumaan ja heräs ekan kerran 04 ja sitten 7.30 ja sitten kokonaan noustiin ylös 8.30. Äsken yritin saada nukkumaan, mutta turhaan. No, uus yritys myöhemmin.
Coppolalla samat ajatukset kuin minulla tissille nukahtamis-asioissa. Meillä poika nukahtaa tissille, mutta ei kovin helposti ilman tissiä. Illalla kun annan korviketta, niin tutin kanssa nukahtaa taistelujen jälkeen. Ennen päivälläkin nukahti tutin kanssa, mutta nykyisin ei. Joten mitäs sitten kun tissistäkään ei enää mitään tuu?
Annu: mukava kuulla, että saitte puhuttua asioista kunnolla :)
Mä en kerennyt lukea eilisen pinoa loppuun, joten täytyy käydä tsekkaamassa sekin. Annoin pojalle just tissiä ja korviketta, joten täytyy yrittää nukuttaa vaunuihin. tulen sitten takaisin, jos onnistun saada pojan nukkumaan.
COPPIS - Meillä nukutetaan nykyään tutin kanssa, ennen siis tissille. MUTTA sitä tuttia on pidettävä suussa, kun se ei muuten siellä pysy. Tai sitten jotenkin " tuettava" tuttia kevyesti että pysyy, esim. peiton reunalla;)
Sitten kun nukahdetaan, tutti pysyykin suussa kummasti jonkin aikaa, eli kai joku refleksi imutella sitä..
Pakkas-galluppi! Täällä -26 :(
Tuo poika on ihankärsimätön ja tuskastunut, huutaa kipeenä. Meidän suora_suolella ei ole tullut kakkaa sitten eilisen aamupäivän ja se ei yksinkertaisesti Eemilille riitä! Sen tarttee saada kakkia mooooonta kertaa päivässä, tai muuten se tulee tooooooooooosi itkuseksi, tuskastuneeksi eli yksinkertaisesti ihan mahdottoman kipeeksi! Nuo antibiootit taisi kovettaa sen masun ihan totaalisesti!
MILLÄ SAAN KAKAN MASUSTA ULOS???
*miettii loitsua kun kuumemittarikaan ei tehonnu*
Kuumemittarilla kylvyssä>peräruiske.....
*pähkäilee*
Voi auttakaa ystävät rakkaat, nimittäin sitä apua kaivataan tosi pikaisesti!
*Vallu ja masuaan karjuva Eemil*
Hui EMPPU, sähän aloit oikein pröystäillä ;D!!! Mä taidan tänään ostaa itelleni sen PIENEN pussin karkkia....
PULLERONAH: Meillä myös -26
*Poistuu rauhoittelemaan poikaa :´(......*
Ootko kokeillu luumusosetta? Lantraa sitä vaikka maidolla.
Just olin tulossa avaamaan meille pinoa... hih!
Hyvää yötä kaikille!
Huominen tuo tullessaan mulle ja miehelle kahden keskistä aikaa elokuvan ja hyvän ruoan parissa :) Mummo tulee katsomaan Roopea siksi aikaa.
Misuli