***LOKALAHJOJEN LAUANTAI***
Kommentit (85)
pojan ilme oli kyllä hyvä kun sai luumua suuhunsa. Ihmetteli et mitä ihmettä se äiti yrittää mulle syöttää! Söi onneksi melkein kaikki mitä laitoinkin ( n.2 tl luumusosetta ja 40 ml vettä).
No nyt mä meen...
Emily taasen
Ulkona aivan ihana auringonpaiste, harmi vaan kun on niin kovat pakkaset :(
Jopas oli taas pinossa lukemista, ollaan kyllä tosi ahkeria kirjoittelijoita :)
ROKOTE-OIREISTA: Meille rokote nosti ensimmäisenä iltana kuumetta ja seuraavat pari päivää oltiin ärtyisiä ja kitistiin hiukan kaikesta. Panadol-supparilla sitten helpotettiin pienen oloa. Oli jotenkin niin suloisen näköinen toinen kun oli kuumetta ja ihan " pöllysen" oloinen.
RINNALLE nukutuksesta: Silloin kun oltiin täysimetyksellä niin meilläkin tykättiin nukahtaa vain ja ainoastaan rinnalle. Nyt kun imetellään vain osittain niin on tehty selkeäksi ruoka-aika ja nukkuminen, eli esim. illalla pyritään syömään kunnolla ennen simahtamista ja " ruokatauon" jälkeen aloitellaan nukkumisrituaalit.
KAUPPARAIVAREISTA: Täällä raivottiin pää punaisena ensimmäiset kauppareissut n. 2,5 kk:n ikään saakka. Tämän jälkeen kaupassakäynnit ovat helpottuneet, kun on oppinut jo seurailemaan ympärilleen. Vieläkin saadaan tosin raivarit kehitettyä ja johtuu yleensä kuumuudesta, nälästä tai sitten vain pitää päästä muuttamaan asentoa paremmaksi --> syliin!
IMUROINNISTA ja muusta mekkaloinnista: ihan syntymästä saakka ollaan yritetty totuttaa Sanni äänille, jottei sitten tarvitse ihan hiirenhiljaa olla kun toinen nukkuu ja hyvinhän tuo on tottunut.
LAIHISRYHMÄSTÄ: täällä ainakin sorrutaan lähes päivittäin johonkin makupalaan ja varsinkin nyt kun tosiaan joutuu sisällä olemaan niin tuntuu asuvan jääkaapilla koko ajan. Meikäläinen toivoo laihisryhmän toimivan kannustimena pitää paino kurissa ja niin ettei ainakaan nousisi yli tuon lähtötason.
NELLIINA:lle ja perheelle hyvää matkaa! Nettitauko ei tekisi pahaa itsellenikään :)
ÄIPPÄLI-81:lle kaikenlaisia ihmisiä sitä on liikkeellä. Hyvä ettei mitään pahempaa tapahtunut!
ANNU:lle hyvää elokuva-iltaa miehen kanssa! Ihanaa, että saitte puhuttua asioista. Meilläkin mies on sanonut juuri samaa, ettei ole oikein osannut olla pienen vauvan kanssa ja tämän vuoksi hoito on jäänyt pääosin minulle. Nyt kun kasvetaan niin on jo kovasti avuksi.
Nyt täytyy rientää Sannin luo, kun kuuluu niin mahdoton lutkutus sängynpohjalta --> Meillä ollaan löydetty oma peukalo ja se on aina nälkäisenä suussa. Toivottavasti ei ota tavaksi.
Se on siis morjens!
- Minski & Sanni -
No koitanpa äkkiseltään jotain muistella..
Vallu:
Toivottavasti saatte kakan tulemaan, kerta se Eemiliä tuntuu vaivaavan. Joko mies toi sitä sosetta?? Hih, karkkipussi sallittakoon tämän kerran, kunhan se sit kans varmasti on PIENI ;D
Voi voi, mitä hassuja mummoja säkin oot kaupassa tavannu.... :D Uskomattomia jotku ihmiset!
[b]Moni laihis on näemmä herkutellu salaa![/b] Pitäsköhän koittaa vähän aktivoitua tässä tsemppaamisessa? Jos vaikka aina tullaan tänne, kun tekee mieli herkkuja? Muut sitten saa haukkua ihan lyttyyn ;) No ei vais, mutta siis... jos tuntuu siltä että ei mikään IHAN pakko oo sitä herkkua suuhun laittaa, niin tulee vaan itekseen tänne höpisemään :) Ehkä se jo kannustais olemaan ilman, kun muistaa että täältä hyökkää vihainen mammalauma kimppuun ;D
Hemuli:
Pakko kommentoida sitä imppausta, meillä kans imurointia kutsutaan moiseksi puuhaksi :)
äippäli:
YÖÖÖKS! Mä vihaan tollasia pervoja, ne pitäs viedä saunan taakse ja lahdata! Mun veli muuten kans kävis vähintäänkin pieksemässä tollasen hepun, on se sellanen " suojelija" :)
Minski:
Ninipä, kyllä nyt tarvii tehrä jotain että [b]laihikset[/b] pysyy kaidalla tiellä!
Nelliina:
Onko vauva selvästi itse ahdostunut siitä kakkaamattomuudesta? Jos ei, niin eihän siinä sit hätiä. Mutta jos se häiritsee vauvaa, niin kokeile seuraavaksi antaa sitä luumusossetta ihan pelkältään.
HAUSKAA MATKAA, koita selvitä ilman vieroitusoireita ;D
[b]Tuomitsemisesta:[/b] Joo, on kyllä kiva että meillä on täällä näin avoin ja rento porukka. Moni muu varmasti tuomitsisi imetysajan juomingit jne. Eihän täällä nyt kukaan mitään perskännejä tietty oo vetämässäkään, mun mielestä ainakin on ihan ok jokunen pullo silloin tällöin. Pakko välillä rentoutua ;)
Äiti3:lle:
Hih, mitä mummoja säkin oot kaupassa nähny :D
Peukkuja että teillä ilta sujuis mukavasti *bd bd*
Nasuli:
Hauskaa tyttöjen iltaa!! Olipas Linnealla hieno kokemus kun pääsi ihan presidenttiä kättelemään :-O Wau!!
seilori:
Voih, ihana muistelo tuo ravintolareissu!
Meidän poitsu menee tänään yökylään mun porukoille, joten rauhaisa ilta tiedossa! Toivottavasti Pinjakin on suosiollisella tuulella... Sais taas miehen kanssa viettää laatuaikaa ihan kunnolla ;-P Ja uskokaa tai älkää, niin tänään aion myös korkata pari olutta, kunhan Pinja on käynyt yöunille!! Ei ehkä tee hyvää nyt tälle laihdutukselle, mutta........... ihan pakko sortua!!!!!
No nyt tuo poika haluaa pelata tässä jotain peliä, vaikkei osaakaan :D Pakko päästää ettei meno mee ihan mahdottomaksi --> jäi päikkärit väliin!
Emppu ja liina-Pinja :)
ÄIPPÄLI:hyi hitto tosiaan miten sairaita ihmiset voikaan olla!
14-vuotiaskin on ihan lapsi vasta kuitenkin..tai vaikka jo jotain säpinää alkaakin poikien kanssa ehkä jo olla niin tuollainen käytös joltain irstaalta ukolta on silti tosi oksettavaa!toivottavasti ei jää siskollesi kovin paska maku tuosta pitkäksi aikaa.
pakko purkaa samalla mieltä kun oon niiiiiin kyllästyny mun lähimpiin sukulaisiin joiden kanssa oon paljon tekemisissä(mm.äiti,isäpuoli,täti),
siis niiden alkoholin käyttöön!!!äitini on alkoholisti(josta oonkin jo kertonut)mutta kaikilla muillakin tuntuu olevan enemmän tai vähemmän ongelma tuo juominen.
en siis missään tapauksessa ole mitenkään käyttöä vastaan mutta joku roti pitäisi siinäkin olla..en jaksa ymmärtää miten kaikki vapaapäivät täyttää vaan juominen!mikään muu ei oo niin tärkeetä.surullista.
no se siitä,palaan taas kohta puoliin..
-nasuli
Ja ekana huomaan et Emppu (?) on jättänyt mut pois [b]laihisryhmästä[/b] :' ( ...nyyh...
Ehkä sä ajattelit et oon jo tarpeeksi laiha ja jätit mut sen takia...heh... =D
Nyt en muista enää kenelle piti sanoa ja mitä... joten nyt ei tuu sit nimillä... :)
Ekana ainakin [b]äipälle[/b](?), et toivottavasti se mies saadaan kiinni!!! Ja TODELLA kamalaa tollanen. Toivottavasti ei tapahtunut kamalampaa.
[b]ANNU[/b], kiva kuulla et saitte juteltua!!
[b]COPPOLA[/b] jos saan udella niin oliko siis testi positiivinen/negatiivinen? Multa on jäänyt muutaman päivän pinoja lukematta.
[b]KYSYMYS NUKUTTAMISESTA...taas...[/b] Jos/kun viette vauvan omaan sänkyyn nukkumaan ja rupeaa siellä itkeen, mut ei paniikin omaisesti vaan ennemminkin " kerjäävästi" niin jätättekö sinne vaan et nukahtaa vai otatteko pois? ...jos nyt tajusitte mitä meinaan... heh...
Ku itse vaan tuossa äsken vein Nikon nukkumaan ja se jäi sänkyynsä itkemään, mut ei silleen et olis hätä-itku. Ajattelin et ei kai siitä nyt [b]haittaa[/b] kai ole? ...Ekan lapsen äitinä sitä vaan osaa syyllistää itseään kaikesta! :(
Mut nyt meen katsomaan nukahtiko jo, kun on niin hiljaista.
Palaan taas lueskelemaan... hyvää lauantain jatkoa... Ai niin ja tänään jatkuu taas [b]HUUMA[/b], se on kans hyvä sarja! :)
Kaisa
kyllä minä annan auroran itkustaa sängyssään iltaisin kun hakee unta.
käyn kyllä silittämässä ja laittamassa tuttia mutta en ihan ekasta inahduksesta kyllä ota poiskaan.mutta jos alkaa kunnolla itkemään niin en kyllä raaski kauaa huudattaa..
-nasuli
Meillä nukutetaan vain ja ainoastaan tissille, ja syliin. Joskus satunnaisesti on nukahtanut jumppamatolle tai sitteriin kun esikoinen on vaatinut huomiota ja toinen on inissyt unilaulua itsensä uneen sillä aikaa..
Kaupassa ei olla käyty vauvan kanssa kuin ehkä kerran viimeisen kuukauden aikana, tai olen minä käynyt ruokakaupassa pikaisesti, mutta " isommasti" ei. Aina on kyllä raivonnut tai vähintään kiukunnut kaupassa, jos on herännyt. Ehkä se pian helpottaa. Esikoisella ainakin käänne tapahtui ehkä n. 4-6kk iässä ja tuttikaan ei auttanut asiaan sitä ennen.
Suihkutissiongelmat pahenee vaan täällä, kun ihmettelinkin yksi päivä tässä jo, että onko muilla rinnat vieläkin täys maitoa. Täällä siis on, ja suihkuttelee vaan, maidonkerääjän kanssa puljaan. Ja vauva raivoaa rinnalla, eikä suostu syömään. Tänään hörpytin ekaksi 20-40 milliä talteen ottamiani suihkumaitoja, sitten maito maistui rinnastakin. Mutta huh tätä touhua! Pumppaamaan en halua käydä ellei tukosta tule, enkä rintakumin kanssa puljaamaan, tulee vaan entistä hankalammaksi ja maito vaan lisääntyisi.
Kakka tuli, ihanaa!! (Ihan niin ku ois itellä tullu ja se pitää käydä täällä kertomassa ;-D) Heti PIKKUSEN rauhottu tuo poika. Musta se tosiaan on muutenki kamalan outo: hirveen kiukkunen, eikä YHTÄÄn ala olemaan yksin, koko ajan pitäs kannella. Toisaalta, se ei nuku päikkäreitä (en vaan saa nukkumaan), joten siitäkin tää voi johtua - puuh, vähän ahdistaa :(...
Nyt mulla on nickit hukassa, mutta varmaan poimitte itsenne täältä ;):
**Hyi kamala, mitä olioita maa päällänsä kantaakaan! Saakoon mies ansionsa mukaan! Pääsispä ne poliisit sen jäljille!
Emppu ja kaikki muutkin:
Mä ostankin tänään I S O N pussin karkkia, tekee ihan sikana mieli, enkä vielä kertaakaan koko viikon aikana ole sortunut / eilistä siideriä ei lasketa!. Tällä hetkellä tuntuu samalle, mitä vaaka maanantaina näyttää......ihan kuulkaa kipeenä täällä pyörin makeantuskissani.... :D!
Kaisa:
Kiva kun kerroit, että on se huuma! Oisin varmaan senki missannu! Ja mä kans annan kyllä itkeskellä ja muutenkin äännellä sängyssä (tietenki jos ihan kovasti alkaa itkeen meen lohduttaan). Vähän niinku matkin tuota nasulia ;-P.
*aska, pää lyö ihan tyhjää. Taitaa tosiaan aivot vetää viimisiään - päässänikin soi ääni " suklaaaaaataaaa - karkkiaaaaaa-suklaaaaakeksiääääää ja kahviaaaaaaaaaa- jäätelöööööööööö- siideriiiiiiiii - kaikkea hyvää ja makeeeeetaaaaaa - epäterveeeeellistäääääääää........."
Joo, mä tuun taas.........................
*Vallu*
että meillä pikkunen kääntyi eka kerran ja parikin kertaa selältä masulleen
:)
Sen kunniaksi saa ehdottomasti syödä karkkipussin! Kaikki äiskät saa :D
*myöntää luvan* virallinen valvoja aulis gerlander *hyvää iltaa* heh..
Ihana ja just osuva toi " suklaaaaaataaaa - karkkiaaaaaa-suklaaaaakeksiääääää ja kahviaaaaaaaaaa- jäätelöööööööööö- siideriiiiiiiii - kaikkea hyvää ja makeeeeetaaaaaa - epäterveeeeellistäääääääää........."
Sain onneks Juliuksen lopulta nukkumaan mut kyllä itellä ihan hermoraunio olo!Sais nyt prrrrkele se ukkokin ruveta pääsemään töistä niin pääsisin pihalle ja juu namin ostoon...nyt ei kykene hillitsemään halujaan:)
Kauheeta mitä ihmisiä maa päällään kantaa,semmosille perversseille niskalaukaus,mä voin omakätisesti telottaa!!!!!!!!!!No mullakin tyhjä pää ja en muista nickiä mut toivottavasti siskos kunnossa eikä asia jää pitkäks aikaa kummittelemaan mieltä!
No nythän se jätkä sit taas heräs itkemään,täytynee mennä!
COPPOLA: Meillä oli kans ongelmia syömisen kanssa rokotetutkimuksen jälkeen, en tiedä, että johtuiko siitä vai mitä, mutta Minea söi kolme päivää todella huonosti. Sylki vain pulloa pois, ihan kuin nieleminen olisi sattunut tai jotain. Eilen oli ensimmäinen päivä rokotetutkimuksen jälkeen, kun söi normaalisti. Meillä myös nousi kuume yöllä (ekan kerran jälkeen ei noussut ollenkaan). Suppo auttoi kyllä hyvin.
Meilläkään ei syödä tuttia ja mielelläni sen taidon kyllä opettaisin Minealle. Ostin tänään ties monennenko tutin neidille, jospa tämä olisi oikeanmallinen. Suoraa tuttia neiti ei huoli MISSÄÄN nimessä, sellainen käyrä käy vähän paremmin.
Oltiin tänään kaupungilla Minean kanssa ja neiti sai jonkun raivarin autossa, joka sitten jatkui vielä vaunuissa. Ja eikös meitäkin kaikenmaailman mummot katsoneet pahasti, joku oikein kääntyi katsomaan taakseen, että kuinkas kamalia ja huonoja vanhempia me oikein ollaan. Eikä tietty osata hoitaa lasta, raahataan vaan turhaan se kaupungille. Joku mummo sanoi hississä, että nälkä sillä on. Mun mies vaan sanoi, että taitaa kyllä olla yliväsynyt - niinkuin olikin, kun nukkui sitten raivoamisen jälkeen kolme tuntia. Mutta kyllä nuo mummot osaa sitten välillä olla raivostuttavia. Niinku heidän vauvansa ei nyt olisi koskaan itkeneet. Aika hauska sattuma, että täällä just tänään oli puheena nuo mummot...
Olipas tosiaan kaamea mies, kun oli ahdistellut ÄIPPÄlin pikkusiskoa. Mitä niilläkin oikein liikkuu päässä?!? En voi käsittää tuollaista toimintaa. YÖK ja YÖK!
Meillä on se mallasuute toiminut hyvin, jos on ollut kakkaamattomuutta.
NELLIINAlle oikein kivaa ja rentouttavaa matkaa :)
Ja vielä ANNUlle, että olen oikein iloinen puolestanne, kun juttelitte miehen kanssa ja saatte viettää kahdenkeskistä laatuaikaa. Toivottavasti teillä alkaa menemään nyt paremmin. Jaksuja ja haleja sulle :)
Täällä rentoudutaan kans joskus muutamalla oluella tai viinilasillisella. Korkkaan EMPUN seuraksi pari olutta tänään, hih. Aikas rentouttavaa tosiaan.
Jeps, tyttö unilla ja mies katsoo jotain kamalaa leffaa. Odotan, että se loppuu, niin voidaan olla yhdessä. Niin, ja HUUMA on mustakin kyllä hyvä ohjelma. Kiva juttu, kun se taas alkaa tänään.
Ai niin, PULLERONAHin gallupiin; täällä on pakkasta VAIN -17,6, mutta merenrannalla tuulee lähes aina, joten vähän on kyllä kylmempää kuin mitä tuo lukema antaa luulla.
Nyt kyllä poistun... Moiks ja heips kaikille ja mukavaa lauantai-iltaa :)
-piipi ja Minea-
Aina on kiire kattoon mitä kellekin kuuluu:)
Kamalaa mitä sitä voi kotonakin tapahtua, ukot änkee sisälle, yöks! Toivottavasti tosiaan poliisit pääsee jäljille.
Kylläpä oli tosiaan kiva huomata -kiitti Kaisa- että Huuma on tänään. Se pitää yrittää katella.
Ja virallinen valvoja Aulis Gerlander, kiitti kun sallit karkkipussit meille mammoille näin lauantain kunniaksi:)))) Tosi hyvä veto, ääneen kikatin!
Laihikset kunniaan, mutta hauskaakin pitää olla!
Minustakin tuntuu että suihkutissit on palanneet! Ne oli välillä poissa, mutta liekö jotain tilausta Juho tehnyt, vai joko tuo lisäämäni veden juonti vaikuttaa, mutta taas suihkutaan ja syöminen sitten sellaista raivoilua. Ei kiva.
Päippy
Mua jotenkin ottaa nyt aivoon, kun poika on kitisevä, kiukkuinen jne. ja mies yrittää hoitaa sitä....no, mä joudun koko ajan sanomaan sille, että mitä keinoa vois kokeilla, että pojan olo helpottuisi. Ääliö ukko, kun ei ite tajua esim.vaihtaa asentoa pojalla tms. Hitto, tuntuu ettei täälläkään saa rauhassa käydä.
Joo, kakkaamattomuus taitaa vaivata meidänkin poikaa. Itelläkin olo alkaa olla hermostunut, kun ei tiiä mitä tekis. Ukko on pakotettava hakemaan sitä luumua!
Mitäs mun piti...niin, hirvee se pervoilija-tapaus!!Linnaan ja munat pois tollasilta!!!
taidan minäkin illalla korkata saunakaljan tai kaks. Voi että, mun on pakko lähtee pois täältä. Poika vaan huutaa isänsä kans.
KIITOS kaikille hyvän matkan toivotuksista, ootte niiiiiiiiiiiiin ihania kaikki!!!!!!! Tää onkin nyt sit vika ilmoittautuminen, on viel paljon puuhaa...
Käytiin Lotan kanssa lääkärissä, oli ihan pakko ku mua huolestutti toi kakattomuus. Neitiähän se ei oo vaivannu millään tavoin ja lääkäri paineli mahaa, ei oo kova, ja soitti viel Jorviinkin lastenlääkärille ja kysyi ni ei mitään tarvii tehä, huoletta voidaan lähtee matkalle. Siellä sitten hakeudutaan lääkäriin, jos tyttö muuttuu kiukkuseks tms. Toivotaan silti et kakka tulis pian ennen ku 2 viikkoo tulee rikki ma tai ti. Ihan salettii räjäyttää pankin huomenna lentsikassa, jee!!
No nyt on mentävä, pitäkäähän porukka kasassa ja laihduttajat tsemppiä! >Itelläni vähän lepsummat pari vkoa tiedossa, aijai mua! Hei vaan kaikille ja eiköhän nää pakkaset pian hellitä!!!
Lämmöllä Nelliina ja Lotta
Voi hemmetti mua dementikkoa :(. On pitäny jo sata kertaa toivottaa NELLIINALLE perheineen oikein ihanaa lomaa, nauttikaa kunolla lämmöstä, lomasta ja toisistanne sekä rentoutukaa :).
Toivottavasti vielä ehdin!
Halauksin; Vallu
[b]Kaikki äiskät saa :D
*myöntää luvan* virallinen valvoja aulis gerlander *hyvää iltaa* heh..
[/b]
AULIS GERLANDER!!!!!!!!!!!!!!! *reps* että sä hoksaat :D
*Vallu* jonka KAIKKI kaverit asuu monitorin tuolla puolen ;)
Missä nykyään asut? Oletko oululainen?
Meritähtönen;Vantaalla asun nykyään.
Jippii nyt mies kattoo illan Juliusta ja minä saan vaan surffailla,kattoo telkkaria ja syödä niin paljon karkkia että leukaluihin sattuu:D
Huomenna meen iltapäiväks kaverini luo juoruilemaan ja viettämään oikein perinteistä tyttöjen päivää!Ihanaa!
Nyt vaan *mässyn mässyn mussun mussun mussuti mässyti mussun mässyn* hih;)
Voi ÄIPPÄLI, voimia sun siskolle. Tosi ällöttäviä tommoset vanhat *unkkarit!!! Oksettavaa. Toivottavasti sun sisko voi hyvin, varmasti kamala järkytys! Mitä liikkuukaan tällästen äijien pääs? EI MITÄÄN!!
Annoin just pojalle luumuvesilitkua tuttipullosta vellitutin avulla... Odotellaan...
Ei mulla muuta, heips!
Emily