***LOKALAHJOJEN LAUANTAI***
Kommentit (85)
Eilen en kerinnut pinoilemaan, kun hoidettiin kaikkea rakennus-asioita. Sitte illalla aivan yhtäkkiä meni vatsa sekaisin, en ollut mitään outoa syönyt. Vieläkin vähän heikko olo, mutta eiköhän se tästä!
Täällä pakkasta -20.
Hyvä että ANNU saitte puhuttua! :)
Mekin ollaan lähdös illalla leffaan ja syömään ja lapset menee mummolaan! Ajattelin syödä jotain pannupitsaa tai muuta sellaista kevyttä josta menee pisteitä 100... Kuinkahan käy maanantain punnituksessa?!!! Mitäs leffaa muut leffaan menijät meinaavat katsoa? Me mennään kattomaan Mattia.
Meillä nukahdettiin eilen 21.30 ja nukuttiin vain tunti. Heräs niin virkkuna juttelemaan. Väkisin yritin nukuttaa uudestaan, kunnes vähän ennen kahtatoista nukahti. Sitte puol kuus poika söi ja jäi viereen ja seuraavaksi herättiin vähän ennen kymmentä. Ite nukuin ku tukki nuo väliajat, johtui varmaan siitä kun oli niin kipeä olo.
Tuosta alkoholin juomisesta, että mä oon juonu viimeksi lokakuus 2004. En sillon olis arvanu, että vuoden päästä on vauva meillä vihdoin.
Apua, karkkia tekee täälläkin mieli, ja itseasiassa, söin äsken 3. Esikoisen karkkipussissa oli jotain karkkeja josta ei tykännyt ja lykkäs ne sitten äitin eteen. Hyihyi!
Hyvää lauantain jatkoa lokamammoille ja perheille! Pitää kait TAAS mennä pyykkäämään.
Emily
Ihan sama miettinyt itsekkin, on mennyt tähän asti hienosti kauppareissut. Tyttö katsellut silmät pyöreinä vaan ja saattanut jopa nukahtaa. Paitsi yhden kerran tietenkin jouluruuhkassa veti pultit.. Ei kelvannut tutti eikä maammelaulu - äkkiä ulos vaan :D Rauhottui heti kun ulos päästiin. Jonot oli vielä sata metriä pitkät, eipä tullut mieleen jäädä jonottelemaan :)
Vai voiko enään sanoa huomenta ?! Täytyy kyllä myöntää että täällä on herkuteltu eilen vähän liikaakin... Saa nähdä miten käy punnituksessa... : ) Saa nähdä potkitaanko mutkin sieltä laihdutusryhmästä pois : )
Hennajo: vielä tähän meidän asiaan... Hannelle on välitetty terveiset, tunnisti kyllä kenestä kyse. Itse en sillon pienenä teidän pihoilla leikkinyt... Vaikka asuttiinkin siinä vieressä. Hanneen tutustuin kun oltii samalla luokalla tokalla.
Vielä pakkasgallup: täällä Helsingissä aamulla näytti olevan -20 astetta, nyt näytti -18 astetta. Mutta onneksi on luvattu että maanantaina helpottaa... Jippii!!
Voi kun mekin päästäisiin miehen kanssa ulos syömään ja leffaan, mutta meidän vauvalle ei tuttipullo kelpaa joten mihinkään ei päästä kahdestaan : ( Täytyy vain ajatella että kerkeehän sitä sitten myöhemmin...
Mukavaa iltaa kuitenkin kaikille jotka pääsevät ulos herkuttelemaan : )
Nyt tämä mamma lähtee... Mukavaa päivää kaikille!
Nimittäin saamaan pojan vaunuihin nukahtamaan. Nukkuis ees tunnin *bd*
PULLERONAH: pakkasta -23
EMPPU: oletpas ollut ahkera!!!Tähän aikaan aamupäivästä saanut jo urakoitua paljon *kade* Mä taidan impata siis imuroida iltapäivällä, kun mies tulee töistä. Saanpahan rauhassa siivota, kun ei tarvi pojasta yksin huolehtia.
BLACKAlle: PIRISTYSRUISKE tälle päivälle :)
VALLU: meillä on kans kakkaonkelma. Eli poju kakkaa noin kahden kolmen päivän välein ja nyt on jo neljäs vaiko viides päivä, ettei ole kakannut. Mä olen myös huolissani. Mitäköhän tekis....joku ehdotti luumusosetta/mehua...
MINSKille: meidän vauveli ei pysy enää kyljellään, vaan kääntyy itse selälleen nukkuessa.
KAISA: joskus saatan imuroida, kun poika nukkuu sisällä. Muita hommia kyllä teen keittiössä rauhassa. Nyt pakkasilla jos saan pojan sisällä nukkumaan, niin hiiviskelen hissukseen,ettei vaan herää :) Jos poitsu on hereillä, niin silloinkin joskus imuroin, että tottuu koviin ääniin.
Muutamat olikin menossa tänään syömään ja elokuviin, mä oon kade. Millonkahan itse pääsis. Meillä sukulaiset asuu 300km päässä ja sellasia tuttuja ei ole, joita viittis pyytää lapsenvahdiks. Eli eipä päästä ihan heti mihinkään miehen kanssa. *huokaus*
Niin ja kyllä tekis terää päästäkin jossain käymään :)
Sidukasta ym juomasta...mä nautiskelen silloin tällöin muutaman saunaoluen tai ruoalla lasin viiniä. Vaikka harvakseltaan kylläkin. Maistuu kyllä hyvälle välillä! Että hyvällä omallatunnolla vaan arvon mammat, kyllä voimme silloin tällöin itseämme " palkita" .
Tietysti joku " ulkopuolinen" käsittää väärin ja kohta tuomitsee tämmöset tekstit kirjoittamalla tänne meidän pinoon SAARNAN. :0
Joopa, poistun paikalta vähks aikaa :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
T: Hemulii_i
Meillä on herneet nenässä JOKA IKINEN kauppareissu ja siinä mummot ympärillä tietty paheksuvasti kattoo mua suu auki, että " kamalaa, äiti tuonu NOIN pienen vauvan NÄIN täyteen kauppaan" ja sitten luovat Eemiliin säälivän ilmeen tyyliin " anna se vauva tänne kun et osaa hoitaa" :D! Joku on jopa tullu sanomaan, että koita näin ja näin ja ihanko eka lapsi sulla *grrrrrrrrrrrrrrrr*......
Mies lähti nyt sitä luumusosetta hakemaan. Oon huomannu, että nyt meillä Eemil tarttee mut koko ajan näkökenttäänsä, kelpaa kyllä VÄLILLÄ mieskin, mutta kun jää yksin sillonki alkaa kiukkuaminen. Liekö nuo kuuluu sitten tuohon samaan taudinkuvaan???
Tää lähtee syömään....
Kävin jalkahoidossa äsken, aah, ihanaa! Lotta oli kiltisti isin kanssa kotona, ei ollu suostunu kylläkään syömään pullosta, ku isi oli laittanu vääränlaisen tutin siihen. No oli silti iloisena rintarepussa jo ovella vastassa:) Pääsinkin sitten heti syöttämmä pikkuista. Meilläkään EI OLE VIELÄKÄÄN TULLUT KAKKAA!!! Kahtena iltana olemme antaneet luumulitkua, ei vaikutusta! Tyttö on oma itsensä, mut oisko tää nyt 11 päivä kakkaamatta!!!! MITÄ hemmettiä PITÄIS TEHÄ?
Tää on sit viiminen päivä ku tääl voin hengailla, tulee 2 viikon paussi! APUA, miten ihmeessä pärjään ilman tätä palstaa??? ;)
Pitäs varmaan lähtee kohta kauppaan...
Meiltä vois lahjoittaa osan noista vauvan kakoista teille niitä kaipaaville, kun kakkaa 2-3 kertaa vuorokaudessa. Täysimetyksellä ja taitaa saada liikaakin maitoa, siitä siis nuo kakkaukset??
Kukas kirjotti että vain -18 Helsingissä... meillä ainaskin on -25, tai -26, mutta asutaan ihan meren rannalla, ehkä se siitä johtuukin, vaikka merenhän pitäisi leudontaa... Täällä kyllä on aina tosi kylmä verrattuna keskustan alueeseen esimerkiksi.
..kun kuulostaa mukavalle muutamien iltasuunnitelmat. Jos haluutte, niin voin kertoo omastani :) nyt kun Sampo on nukkunut mukavasti 2x30min tänään normaalin 3hputkeen sijasta enkä saanut millään taaperoa päikkäreille (tunnin päästä on vielä toivoa) niin voinette arvata että lastenjuhlat sujuu loistavasti väsyneiden muksujen kanssa ja kun ne nukahtaa autoon takastullessa en saa niitä nukkumaan yöunille millään. Ottaako joku osaa..?
Wal the pal -ei oo totta! Oot saanu lapsenhoito-ohjeita kaupassa *hihitystä*, kaikkee ne mummot keksii. Mulle just yks sanoi, et ootko sisko (näytän aika nuorelta) kun katsoi Sampoa.. sit katsoin perässä tulevia isojapoikia ja sanoin et eikun nää on kaikki mun. Mummo mutisi et voi tyttöparkaa :) Luuli kai 20-seks.
Kaupassa rauhoittamiseen -otan ensin pois istuimesta katselemaan maailmaa pystystä, jos ei auta tarjoon tissiä vaikka hyllyjen välissä.. yleensä meillä se tutti on riittänyt.
Ja humalatilasta -siihen varmaan riittäisi mulla jo kaksi siideriä.. mä luulen kanssa että kohta alkaa joku saarna ulkopuolisilta lukijoilta!
Nelliina -nauti palstailutauostasi täysin rinnoin! Voithan etsiä nettikahvilan ja tulla kehuskelemaan.. sit me haljetaan kateudesta ;) Oikein hyvää matkaa nyt vielä!
Hyvä hyvä Annu -jatkakaa samaan malliin!
Nyt pitänee ottaa kiukkupeppu-Sampo. Mikä kumma sitäkin vaivaa.. ja ne pakkaslukemat on 23.8 tällä hetkellä. Moo-ooi taas!
Täällä ollaan vielä tähän aikaan silmät ristissä=) Eilen lähdin siskon kans tuulettumaan,join yhen siiderin ja yhen paukun ja nyt on aiiiivan kamala rapula!!!! Mikä siinä muuten on että kun lähet pitkästä aikaa pitämään hauskaa ja rentoutumaan,ajatukset on kuitenki koko ajan kotona ja omaatuntoa kolkuttaa,vaikka laps on iskän kans,hyvissä käsissä??? Tulin kuitenki kotiin ajoissa (puol kolme),kun tiesin että poika herää kohta syömään=)
KAKKA asiasta: Kakka tulee joka toinen päivä yleensä,nyt veny neljään päivään..ensin yritin vähä luumusosetta,ei vaikutusta,sitte annoin kunnolla,moooonta lusikallista ni jo alko luistaan=) Mallas-uute on myös kuulemma hyvä apu tähän vaivaan,kannattaa sitäkin yrittää.
NUKAHTAMISESTA:Meillä ollaan oltu pullolla jo 1.5kk,ennen nukahti syödessä sänkyyn,sitte syöntiajat ei enään mennyt yhteen väsyn kans,tuli huutonukutus...sitte alettiin nukahtamaan äitin syliin josta sitte omaan sänkyyn...nyt ei kelpaa enää äitin syli vaan iskä on in=) Tutti huolitaan vain sillon tällön,mielialan mukaan=)
nyt Niko heräs joten eiku menoksi..ei vieläkään ulos pääse ja sisällä nukutaan huonosti..pakkasta 28=(
..että poika nukkuu edelleen vaunuissa. Nyt on koisinut kohta kaks tuntia!!Tää on eka kerta näinä pakkaspäivinä, kun pikkukaveri nukkuu näin hyvin. Yleensä 30min-1h korkeintaan. Taitaa sisällä olo uuvuttaa :)
Joo NELLIINAlle hyvää matkaa ja nautihan lomasta ja auringosta!!!! Ja tietty lämmöstä!
Täytyy passittaa ukko luumusoseen ostoon, kun saapuu kotiin. Jospa sillä lähtis kakka luistamaan täälläkin :)
Mä en ole uskaltanut paljoa kolistella nyt sisällä. Ärsyttävää kun täytyy hiipiä, mutta en riskeeraa pojan uniakaan nyt kun kerran nukkuu. Yritin vähän pölyjä pyyhkiä ja raivailla paikkoja hissukseen.
No, eipäs " tärkeempiä" tällä erää.
Voi onnelliset jotka pääsee tuulettumaan miehensä kanssa!Meillä kun koko suvut asuu Kuopiossa niin ei täällä Vantaalla päästä mihinkään kun ei oo oikein semmosia kavereita kelle näin pientä viittis viedä!
Mä oon viimeks juonu 11.12.2004...mut ei oo kyllä tehny montaa kertaa mieli...jospas sit ottas pari siideriä kun lopettaa täysimetyksen:)
Saas nähdä mitkä tupakanhimot vaan sit iskee...Lopetin tupakoinnin totaalisesti tuollon joulukuussa,10 vuoden todella runsaan polttamisen jälkeen!Mut enää en kyllä uudelleen aloita,pitää oppia nauttimaan alkoholia ilman sitä pahetta:)
Meiltä voitas kans luovuttaa kakkaamisia...tänäänkin on tullu jo 2 kertaa!Nyt vajaan viikon verran jostain syystä vaan tullu ihan vetelänä...
Meidän herra hirmu kiukkunen tänään jostain syystä...oisko kun yö meni vähän levottomasti tai sit ihan tosissaan on jo hampaat tulossa...
No mutta nyt täällä jo nukahdetaan tissille joten täytynee lähteä laittamaan unille(toivottavasti sit kans nukkuu).
oltiin tyttöjen kanssa(eli minä,aurora ja isosisko linnea 4v)
katsomassa tarja halosta keskustassa..linnea kävi sanomassa käsipäivää ja muutama sana vaihdettiin.linnea oli niin onnessaan kun näki presidentin,vaikka tuskin siitä sen enempää ymmärtää mutta kun nyt jokapaikassa hössötetään..aurora nukkui vaunuissaan tyytyväisenä koko ajan.´
viime yö meni taas tissitellen vähän väliä,enkä saanut edes omaan sänkyyn auroraa nukahtamaan,vaan jäi heti viereen. :/
COPPOLA ja muut" tutin korvikkeet" ;) :meillä linnea huoli tutin puolivuotiaana vasta,kun imetys loppui.silloin siirtyi tuttiin ja pulloon.
aurora onneksi syö tuttia ja sideharson kanssa nukkuu ilman tissiäkin.
NELLIINAlle ja perheelle oikein ihanaa matkaa! :)
VALLU ja muut kakan odottelijat:
onko kukaan kokeillut mallasuutetta?
itse en ole,mutta kaverini käyttää kovamasuiselle vauvalleen sitä.
meillä ei ole kakkaa tarvinnut odotella antibiootti-kuurin jälkeen..
ei ole pienen masu vieläkään kunnolla rauhoittunut. :/
isäntä tekee tuossa lähtöä töihin ja pojat menee papalle yökylään.
tyttöjen ilta tiedossa siis..
_EMPPU:meillä on kyllä kaikki neljä olleet varsinaisia makkarajalkoja vauvana,varsinkin linnea,saa nähdä millaiset ihanuudet auroralle vielä kehittyy.. :D
no nyt poistun mutta palailen..
-nasuli
meilläpäin on pakkasta -20 Toivottavasti se nyt siitä rupeis laskeen....
Eilen kyl sain Neean nukkuun 2,5h päikkäreitä siinä kapalossa.Ja nyt nukahti just samoissa merkeissä...toivotaan et toimii tänäänkin!
NELLIINALLE Hyvää Lomaa!!!!!! Ja ompas teillä ollu pitkä kakkaväli :(
Toivottavasti rupeis suoli toimiin :)
Hyvä ANNU et saitte asioita selvitettyä!!!
ÄITI3:lle:Sullapa on tosiaan aikaa viimekertasesta krapulasta :)
En kyl yhtään muista millon olisin itte juonu viimeks...yhen kaljan kyl join n. kk sitten ja tuntu et se jo meni päähän :D kahesta sit jo varmaan sammusin...
Taas tyhjeni pää joten varmaankin aika lopetella!
[color=blueviolet]Spica+Neea 12 viikkoo tasan![/color]
ANNULLE piti sanomani että tosi hyvä juttu kun asiat lähti selkiintymään!
samalla ÄITIKOLMELLE:sama juttu täällä,mekin kun neljän mukelon kanssa liikutaan niin kyllä kerätään katseita..multakin kysytään paperit jos haen isännälle kioskilta tupakkaa,joten luonnollisesti ihmiset varmaan päivittelevät mielessään(ja ääneen!)miten nuorena ollaan oikein aloitettu!(täytän huhtikuussa 28-v)
joskus kun liikutaan auroran kanssa niin ihastellaan esikoista..en viitsi aina järkyttää ihmisiä että vielä kolme on kotona odottamassa. :)
KAIKILLE VAPAAILTAA TÄNÄÄN VIETTÄVILLE oikein mukavaa iltaa!
-nasuli
Olo on vähän pönttö, nukuin tunnin päikkärit, ja sit heräsin kun mies kiikutti Paavoa syömään. Esikoistyttö on serkkujen luona leikkimässä, eilen en saanut neitiä ollenkaan päiväunille, kun sisällä tulee vaan oltua. Sovittiin sitten siskon kanssa että vien tytön heille väsytettäväksi. Saa nähdä moneltako palauttavat tytön meille :-)
Nyt siis rentoa oleilua, kun onneksi tuo pienimies ei vaadi niin kauheasti aktiviteettia. Nyt kolistelee sitterissään jumppaleluja ja luo välillä vehnäpullahymyjä äipälle. Ihana. Ja ANNU, isoa vauvaa on ilo hoitaa, kyllä. Mieskin on ollut varsin tyytyväinen, kun silloin pienen tytön kanssa pelkäsi " särkevänsä" sen. Kokeilin vaan eilen " piruuttani" 74cm ihanaa asua Paavolle, kun ollaan huomenna synttäreille menossa, ja se olikin ihan passeli. Alkoi vaan mietityttää, et missä se äidin pikku vauveli on...
Olisi muuten kiva, että voisi nickin yhteyteen ladata kuvan, eli meilläkin olisi jokaisella aina minikokoinen kuva vauvastamme tekstin yhteydessä. Sitä sitten aina päiviteltäisiin vauvojen kasvaessa. Olisi niin kiva nähdä kaikkien vauveliinit.
Mitäköhän sitä keskusteltiin, nukuttamisesta ainakin. Eli meilläkin Paavo nukahtaa usein tissille, mutta havahtuu usein röyhtäyttämiseen tai sänkyyn siirtämiseen. Eli jää sitten tyytyväisenä kuitenkin sänkyyn nukkumaan. En oo vielä ottanut stressiä nukuttamisesta, muistaakseni isosiskon kohdalla meni ihan hyvin. Ongelmia alkoi tulee vasta sitten, kun oppi nousemaan pinniksessä seisomaan. Mut Paavonkin kohdalla auttaa usein se, että jättää pimeään huoneeseen yksin rauhassa, jos roikkuu sängynreunalla, niin ei toinen malta nukahtaa.
Sekä raskaus- ja nyt imetysaikana oon ottanut satunnaisia punaviinilasillisia tai saunaoluita, ja eipä niistä kukaan pääse tuomitsemaan. Ihana on muistella aikaa, kun oli viimeksi kapakassa, eli joskus vuosi sitten. Lähdin tyttökaverin kanssa raflaan, ja sanoin, et menkat on alkamassa ja olo sen mukainen. Kiva olis sit ilmoittaa parin viikon päästä, et ei ne menkat alkaneetkaan :-)
Mutta nyt teetä keittämään, mooooi!
Ihanaa! Saatiin nukkua kymmeneen asti =)
Isommat muksut hoitelivat omat aamupalat ja kattoivat lastenohjelmia.
Nyt olo tuntuu levänneeltä =)
Pakkasta täällä on yhä -30C *hyr* Vaikkakin juoksen ulkosalla yövaatteissa...
tää mamma poistuu...kutsuhuuto käy
Waimo72
hyristävää pakkaspäivää.
kakkavaivoista ajattelin neuvoa,meillä Aada kakkaa vain joka toinen päivä ja jos näin ei tule niin sitten hierotaan masua.elikkäs peukalolla painetaan kevyesti ja liutetaan navan ympäri oikealta vasemmalle suolen suuntaisesti ja vedetään peukalolla navan vas.puolelta ylhäältä alas.olen käyttänyt öljyä hieronnassa,samalla meillä pylly tuulettuu ja tyttö tykkää.lopuksi kevyesti vielä painetaan jalkoja masua vasten semmoista pumppaus liikettä.auttaa myös muuten vatsan ilmavaivoihinkin.meillä kakka tulee kyllä sitten joko heti tai vasta illalla.itse hieron noin5-10 min.toivottavasti apu löytyy.
sitten vielä ihosta meillä on Aadalla tosi siisti iho neuvolassakin aina sitä ihmettelee.ei ole näppyjä eikä karstaa.(äiti ylpeilee =) )
gity ja aada
prkl..
joku 50-v.ukko oli ahistellu mun 14-vuotiasta pikku-siskoo aamulla.
sisko oli ollu yksin kotona ku äiti on jollain kurssilla tänään..
äitiä oli mies kysyny ja sisko sanonu et on yksin kotona ni oli sisälle työntyny ja ilm.puristellu rinnoista tai jotain..
mullakin mies hyppäs sängystä aika nopeeta ku kävin kysyyn et hakisko se siskon tänne meille..
nyt ovat jo pari tuntia olleet poliisi laitoksella tekemässä ilmotusta..
aika hyvin onneks sisko osaa kuvailla sen tyypin ja auton..
mua OKSETTAA tollaset vanhat pervot ukot jotka pikku-tyttöihin käy käsiks..
toivottavasti ei vaan mun mies ja vanhemman siskon mies saa tietää kuka se oli..ne varmaan tappas vaikka paljain käsin semmosen pervon..
asiasta toiseen..
meillä on Aada ruvennut taas vaan nukkumaan..
päivälläkin se vaan syö ja jatkaa unia.
vanhemmat tytöt saa vieressä möykätä ja huutaa ni ei mitenkään reagoi..
nyt on muutamana aamuna saanu Aada puuroa..kyllä tykkää..luumu sosetta kyytipojaks ni kakkakin tulee ihan normaalisti..
nyt pitää taas jatkaa siivoilua..
äippäli& tytöt
Julius nukku vaan tunnin ja sit taas kiukkua ja itkua!Äsken annoin supon,saas nähä auttaako...jos sitä hammasta tekee niin luulis...
Äiti ei jaksas enää yhtään väsyneenä kuunnella tuota kiukuttelua!Kuhan mies tulee töistä niin häippäsen kyllä ite pihalle!Jos vaikka laihdutusruoka suklaata kävis ostamassa;)
Pakko laittaa mies kauppaan ostaan sitä, tuo poika tulee ehkä näillä sekunneilla hulluksi!
MuitaKIN ideoita mielellään otetaan vastaan!
KIITTI PUH!