Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanta-astuja kerrostalossa

Vierailija
09.04.2015 |

Alkaa jo ottaan nuppiin tuo yläkerran kanta-astuja, menee aamusta-iltaan ja yölläkin tömptömptömptömp

Tossa ennen joulua edellinen asukas lähti ja tää uus eleganttielefantti tuli tömisteleen. 

edellisistä ei kuulunut askeltakaan, vaikka pitivät joskus bileitäkin tuolla yläpuolella, hiukan musiikkia vain. nyt tää uus menee-tulee ja tömistelee koko ajan. Luulis jo sattuvan kantapäihinkin tollanen perkeleellinen paukuttaminen.

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:53"]

minä ole myös kantapää-astuja ja välillä hävettää se mekkala, mikä kuuluu kun kävelen.. mutta mitä ihmettä asialle voi tehdä, siirtyä konttaamiseen ? :O SE ON NORMAALI KÄVELYTYYLINI, EN YRITÄ KIUSATA KETÄÄN

[/quote]

Voi voi. Ehkä on sitten ihan ookoo myös bilettää kovaäänisesti useita kertoja viikossa tai pestä pyykkiä keskellä yötä tai vaikka kakkia rappukäytävään koska aina löytyy joku jolle se on ihan normaalia.

Vierailija
82/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ketju suututtaa todella!!!!!!! kanta-astuminen on piirre, samaan tapaan kuin vihreät silmät tai vasenkätisyys. ja te vaaditte että pitäisi joka hetki miettiä joka askeltaan tai kulkea kesäisinkin villasukissa?! :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 18:47"]

tämä ketju suututtaa todella!!!!!!! kanta-astuminen on piirre, samaan tapaan kuin vihreät silmät tai vasenkätisyys. ja te vaaditte että pitäisi joka hetki miettiä joka askeltaan tai kulkea kesäisinkin villasukissa?! :O

[/quote]

Piirre mistä? Ikuisesta teiniangstista luultavasti, jokainen teinin vanhempi tuntee tuon katajysäytyksen kun teini kiukkuaa. Mutta se että aikuisen ihmisen täytyy jysäyttää kantapäänsä lattiaan, se on outoa. Ketä vastaan kapinoit, niitä päkiäastujia vai?

Jokainen kantatömistäjä voi varmaan kuvitella miltä itsestä tuntuisi jos pään päältä kuuluu kokoajan töminää. 

Minäkin alan pestä pyykkiä keskellä yötä ja sanon että se on piirre joka minussa on. Tai hankin lento- tai koripallon ja nakkelen sitä kattoon, tömistelläkseni takaisin. 

Kerrostalossa voitaisiin ne kanta-tömistäjät pistää asumaan ekaa kerrokseen, silloin ei haittaa vaikka yrittäisi kaivautua lattian läpi kellariin

Vierailija
84/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on just tota ku köyhälistö tunkee kaikki sinne ahtaisiin kerrostalon sopukoihin, missä eksyy viimeistään kellarissa etsimässä pyykkitupaa.

Meillä kunnon kansalaisilla on reilun kokonen omakotitalo hyvällä alueella ja ykkös ja kakkosautot.

Vierailija
85/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä aiemmin oikein ymmärtänyt kanta-astujista valittamista - kunnes mun yläkertaani pari kk sitten muutti sellainen. Ja siis mä en vaan _ymmärrä_ miten hän pystyy astelemaan niin äänekkäästi. Siis mun keittiökaapeissa helisee lasit, jos hän sopivasti talsii mun keittiöni päällä. Muuten ei ehkä häiritsisi, mutta hän aloittaa sen äänekkään käppäilyn jostain syystä aina vähän ennen puolta yötä. Siis silloin kun itse koitan saada unen päästä kiinni. Mä en vaan tajua miten toi töminä on edes mahdollista. Koitin itse oikein voimalla kanta edellä harppoa omalla lattiallani, niin en mä saa sellaista rakenteissa resonoivaa jymäystä aikaiseksi. Tosin mulla on ilmeisesti laminaatin alle asennettu jotkut vaimennukset. Yläkerrassa on ehkäpä muovimatto suoraan lattian päällä, eikä se vaimenna lainkaan? Talo on 30-luvulla rakennettu kivitalo, eikä toki ehkä mitenkään nykyrakentamiseen verrattavissa akustiikaltaan.

En nyt ehkä lähtisi tästä naapurille valittamaan tai ilkeilemään, mutta kyllä toi oikeasti vähän vaan käy korvaan kun nukahtamisen aikaan yläkerrassa tömistellään.

Vierailija
86/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 18:47"]

[/quote]

Piirre mistä? Ikuisesta teiniangstista luultavasti, jokainen teinin vanhempi tuntee tuon katajysäytyksen kun teini kiukkuaa. Mutta se että aikuisen ihmisen täytyy jysäyttää kantapäänsä lattiaan, se on outoa. Ketä vastaan kapinoit, niitä päkiäastujia vai?

Jokainen kantatömistäjä voi varmaan kuvitella miltä itsestä tuntuisi jos pään päältä kuuluu kokoajan töminää. 

Minäkin alan pestä pyykkiä keskellä yötä ja sanon että se on piirre joka minussa on. Tai hankin lento- tai koripallon ja nakkelen sitä kattoon, tömistelläkseni takaisin. 

Kerrostalossa voitaisiin ne kanta-tömistäjät pistää asumaan ekaa kerrokseen, silloin ei haittaa vaikka yrittäisi kaivautua lattian läpi kellariin
[/quote]
Älähän sano, mun kämppääni kuuluu, kun eukko ravaa alakerrassa ja yläkerran asunnosta ei kuulu kävelyä yhtään.

Vierailija
87/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus talossa, jossa makuuhuoneeni yläpuolella oli lastehuone. Heräsin JOKA aamu siihen, kun kakara heräs. Siis pelkästään askeliin.  Kerroin heille siitä, mutta eivät tietenkään voineet estää lapsiaan kävelemässä huoneessaan. Korvatulpista ei ollu mitään apua. Nyt asun ylimmässä kerroksessa. Minimoi haittaäänet naapureista.

Vierailija
88/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä kantapäät kipeydy siitä marssimisesta?

Vierailija
89/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa joku, mitä te teette silloin, kun kävelette tuntikausia ympäriinsä? Siivoaako joku tunteja joka päivä?

Vierailija
90/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen, Vasen, kakskolme

Tömptömptömp

Toisten huomioon ottaminen, se on suomalaisilla ihan hukassa.

Kunhan saa itse mennä rymistelä, vi*ut muista

Toivotaan jokaiselle kanta.astujalle oma kanta-astuja yläkertaan 

Vierailija
91/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:02"]

Toi on just tota ku köyhälistö tunkee kaikki sinne ahtaisiin kerrostalon sopukoihin, missä eksyy viimeistään kellarissa etsimässä pyykkitupaa. Meillä kunnon kansalaisilla on reilun kokonen omakotitalo hyvällä alueella ja ykkös ja kakkosautot.

[/quote]

No kuuleppas, aika moni kerrostalokämppä täällä mun asuinalueella on todennäköisesti kalliimpi kuin se sun omakotitalosi siellä maakunnassa ;) Että se siitä köyhälistöstä.

Vierailija
92/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:01"]

Meillä alakerran eukko valitti kanta-astumisesta. Alettiin paukuttaan kahta kauheammin ja mäkin aloin käyttään useammin kotona korkkareita.

[/quote]

Niin tyypillistä Suomi-meininkiä...

[/quote]

Alakerta olisi voinut puhkoa korvansa.

Vierailija
93/158 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannoilla paukuttelu ja korkkarit jalassa kävely sisällä ei taida olla suomessa normaaleja elämän ääniä. Suomessa kun otetaan kengät sisällä pois.

Itse pidän aika naurettavana ja tyhmänä sitä että jonkun huomautus töminän kuulumisesta lähdetään kostaan korkokengillä paukuttelulla, mutta jokainen saa tehdä itsestään tyhmän jos haluaa. 

Vierailija
94/158 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:09"]

Kertokaa joku, mitä te teette silloin, kun kävelette tuntikausia ympäriinsä? Siivoaako joku tunteja joka päivä?

[/quote]

Mä kanssa haluaisin tietää? 

Nykyajan taloissahan ei normikävely kuulu edes, kun tehdään kelluvat rakenteet, niin ääni ei kulje rakenteissa. Joten töminä täytyy olla todella raskaan astujan aiheuttamaa, tai lattiaa jyskytetään todella lujaa kantapäillä(luulisi jo sattuvan kantapäihin tai ainakin aiheuttavan jossain vaiheessa särkyä kantapäihin) tai tahallaan tehtyä

https://www.rakennustieto.fi/Downloads/RK/RK010304.pdf

Vierailija
95/158 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokoo muut mitä sanokoo, mutta kanta-astujilla siellä päässä on vikaa ja todella pahasti. 

Vierailija
96/158 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tömisijöitä tullut kuunneltua vuosien varrella.

Pahimmillaan kanta-astujatömpsyttely ja todellakin se omituinen huonekalujen raahaaminen yöaikaan saivat ihan oikeasti stressin päälle.

Nyt asun normaalissa kerrostalossa, jossa kyllä niitä elämän ääniä joskus on, mutta eivät haittaa. Nukun aina korvatulpat korvissa ja jos haluan aidosti keskittyä lukemaan tai katsomaan elokuvaa, laitan edellisessä skenaariossa nappikuulokkeet korviin ja rentouttavaa white noise -tyyppistä äänimaailmaa. Katson telkkaria ja Netflixiä aina myös korvanapein, ei kuulu ylimääräistä ääntä.

Vierailija
97/158 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta-askel sairauteen on etsitty jo kauan syitä ja on niitä löydettykin: 1 Stressi, johon liittyy usein se parikin tuntia kestävä lähes jatkuva kävely, 2 unettomuus, jossa yöllä useasti herätään, kävellään, kolistellaan ja käydään pihalla 10 -15 kertaakin yössä, 3 tahallaan ärsytetään muita asukkaita.  Itsekin astun sisätiloissa päkiällä paljain jaloin eikä ole mitään halua kävellä kantapäällä. Useat maailman parhaimmat juoksijat astuvat päkiälle vain ohuet tossut jalassa ja sanovat tennareitten kantapääjouston kuluttavan turhaan enerkiaa. Eli itseasiassa kengät yrittävät tehdä ihmisestä kanta-astujia. Kanta-astumisesta pääsee eroon ottamalla askel hitaammin ja päkiä ensin lattiaan ja näin säästyy mm.luupiikeiltä ja kantapäämurtumilta sekä naapuririidoilta.

Vierailija
98/158 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, missä on nämä ihmiset jotka tömistelee ja siirtelee huonekaluja pitkin yötä. Keitä te olette, mitä puuhaatte ja miksi pitää tallustella ympäri pientä asuntoa keskellä yötä? Joka kerrostalossa teitä tuntuu olevan, mutta kukaan ei koskaan kerro mitä te teette? Onko se joku kultti??

Vierailija
99/158 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään päästellä menemään hollannikkailla saman laisella askelluksella kuin hölkkääjä tekee kun hidastaa vauhdin kävelyksi. Välillä kuuluu koputusta patterista kun alakerran toope ottaa kierroksia, mutta kuittaan ne muutamalla tymäkällä marssiaskeleella.

Vierailija
100/158 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sillä lailla, että kerrostalosta voi muuttaa rivariin jos ei kestä. Oma tupa oma lupa. Mitkään järjestyssäännöt eivät voi estää kanta-astujia kävelemästä omassa kodissaan. Ehkä joku koiran haukunta on asia johon voi jollain tavalla puuttua, mutta ei kävelyyn..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme