Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanta-astuja kerrostalossa

Vierailija
09.04.2015 |

Alkaa jo ottaan nuppiin tuo yläkerran kanta-astuja, menee aamusta-iltaan ja yölläkin tömptömptömptömp

Tossa ennen joulua edellinen asukas lähti ja tää uus eleganttielefantti tuli tömisteleen. 

edellisistä ei kuulunut askeltakaan, vaikka pitivät joskus bileitäkin tuolla yläpuolella, hiukan musiikkia vain. nyt tää uus menee-tulee ja tömistelee koko ajan. Luulis jo sattuvan kantapäihinkin tollanen perkeleellinen paukuttaminen.

Kommentit (158)

Vierailija
61/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:57"]

Maalaisethan tuota kantapääkävelyä harrastavat.

[/quote]

Aloitaja on kyllä lähtöisin maalta, eikä ole ikinä ollut tarvetta paukuttaa kantapäitä lattiaan.

Ja tolle jollekin "Kaikilla näillä kanta-astujista valittajilla on vikaa oman päänsä sisällä. Omassa kodissaan on lupa kävellä itselleen tyypillisellä askelluksella. Kerrostalossa ei voi olettaa asuvansa hiljaisuuden keskellä vaan normaalista elämisen äänistä ahdistuvat voivat muuttaa maaseudun hiljaisuuteen hipsuttelemaan villasukissaan.

Todellinen valituksen aihe olisi vaikka naapurin jatkuvasti avoimilla ovilla bilettävä alkoholistipoppoo tai yliaktiivinen 365 päivää vuodessa poraava remonttireiska."

Mä tässä istun ja kuuntelen kun tuo ikiliikkuja juoksee tota kämppää päästä päähän, kiskoo välillä huonekaluja, jopa yöllä. Joko pakkomielteinen kopistelija tuolla ylhäällä on, luulin ensin että on lapsiperhe jossa muksu hyppii 20minuuttiakin putkeen, pitää minuutin tauon ja aloittaa uuden juoksun töminän. Mutta ei, ihan aikuinen naisihminen on. Jolla on vaan tarve tömistellä kokoajan. 

Saattaapa tuo olla että on päässä vikaavikaavikaa, mutta en yhtään ihmetele että on, tota töminää kun kuuntelee niin kenen tahansa pää sekoaasekoaasekoaa

Vierailija
62/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta-astujat tulevat aina näihin ketjuihin valittamaan, että "pitäisikö sitten sipsutella villasukat jalassa häh, kyllä normaaleja asumisen ääniä pitää kestää!!!"

On olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin varpaillaan hiipiminen ja tömpsöttäminen. Kyllä normaali ihminen oppii kävelemään niin, ettei siitä kuulu helvetillistä möykkää ja pauketta. Vaikka olisi kanta-astujakin. Mikä pakko ihmisellä on tömistellä koko painollaan lattiaa? En tajua.

Minä en hiivi enkä käytä ympäri vuoden villasukkia, mutta osaan silti kävellä suht hiljaa, eikä siihen tarvitse edes kiinnittää mitenkään huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:03"]

Mun yläpuolella on kanta-astuja ja seinänaapurina aasialaisperhe, jonka jokaviikonloppuiseen perinteeseen kuuluu karaoke. Nuotin vierestä lauletut kasari- ja ysärihitit ovat tulleet tutuiksi. Silti kanta-astuja on vittumaisempi.

[/quote]

Sen kerran viikossa häiriön kestää, kun tietää että se on sitten viikon hiljaisuus, mutta ton tömptömptömp, äänen jatkuva kuuntelu on ärsyttävää. Just kun huokaset että nyt se hiljeni niin silloin se alkaa uudelleen. Varsin tuommoisen joka liikkuu kokoajan kämmppää ees takasin, makkari-tupakeittiö-vessa-tupakeittiö, kiertää rinkiä siellä-parveke-makkari-tupakeittiö. Jos vaikka istuisi 20minuuttia edes välillä, vaan ei. 

Vierailija
64/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ole myös kantapää-astuja ja välillä hävettää se mekkala, mikä kuuluu kun kävelen.. mutta mitä ihmettä asialle voi tehdä, siirtyä konttaamiseen ? :O SE ON NORMAALI KÄVELYTYYLINI, EN YRITÄ KIUSATA KETÄÄN

Vierailija
65/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:53"]

minä ole myös kantapää-astuja ja välillä hävettää se mekkala, mikä kuuluu kun kävelen.. mutta mitä ihmettä asialle voi tehdä, siirtyä konttaamiseen ? :O SE ON NORMAALI KÄVELYTYYLINI, EN YRITÄ KIUSATA KETÄÄN

[/quote]

No mitä jos vain yrittäisit askeltaa vähän vähemmän aggressiivisesti?

Vierailija
66/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:11"]

Kanta-astujalla ei nyt tässä tarkoiteta ketä tahansa ihmistä, jolla kantapää tulee ekana lattiaan, vaan nyt on kyse kerrostalossa asuvista ihmisistä, jotka hakkaavat kantapäitään lattiaan niin, että ääni kantautuu häiritsevästi rakenteita pitkin.

Edustan itse tuota ensimmäistä ryhmää, eli kävelen kannoillani mutta en hakkaa. Olen käynyt fyssassa ja viettän elämästä varmaan vuorokausia pohjallisten sovituksissa yms. Meteliä ei kävelystäni kuitenkaan tule, sen ovat kaikki alapuolellani asuvat aina todenneet.

Kantapäiden lattiaan hakkaajiin kuului mm. henkisesti epätasapainoinen exäni, joka käveli asunnossa jatkuvasti edestakaisin ja etenkin vihaisena oikein jyskytti kantapäällä. Hänen täytyi koko ajan kuulla itsensä. Kaikenlainen paiskonta, kolistelu, rykiminen ja ähinä kuuluvat nekin tuohon oireyhtymään. Hänestä valitettiin jatkuvasti, ja olen nähnyt alakerran perheen kuvaaman videon, jossa exäni tamppaa yöllä edestakaisin niin, että alakerrassa lamppu heiluu katossa.

[/quote]

Kuulostaa ihan meidän yläkerran naapurilta! Ovien paiskonta, huonekalujen rymyyttäminen lattiaa pitkin yms on ihan normaalia elämänääntä hänelle.

Meillä on toisella puolen naapurina lähes umpikuuro setä jonka telkan äänet kuuluu vaimeana seinän läpi, ja sedän telkka on voluumit kaakossa oikeasti. Toisella puolen asuu somaliperhe jossa on pienia muksuja monta, ja sieltä ei edes kuulu itkua seinän läpi, vaikka lapset itkeekin koska rouva pyysi anteeksi yhtenä aamuna vauvan itkemistä. 

Vierailija
67/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:24"]Mä vältän kenkien käyttöä aina kun mahdollista,ja astun kantapää edellä. Astutteko te muut oikeasti päkiäedellä? Tuntuu ihan oudolta laittaa päkiä ennen kantapäätä maahan :/
[/quote]

Minä ainakin astun päkiä edellä ihan luonnostani. Sukissa huomaan kulumisen ensin juuri päkiän kohdalla.

Vierailija
68/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä petän miestäni kanta-astumalla kuuluvasti, koska tiedän, että naapurin miehellä on jalkafetissi ja kiihottuu naisten jalkojen mukanaan tuomasta töminästä. Naapurin mies on opettanut naisensa kanta-astumaan oikeaoppisesti, mutta silti tämä ei voita töminällään minusta kuuluvaa töminää. Tää pikku juttu on mun ja naapurin miehen välinen. En ole kertonut tästä miehelleni.

Vierailija
69/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:53"]

[/quote]

No mitä jos vain yrittäisit askeltaa vähän vähemmän aggressiivisesti?

[/quote]

Miten olisi pehmeät matot lattiaan? Toisilla tuo kantapäiden jyskyttely loppuu teini-ikän jälkeen, lähinnähän se paukutus on uhmaa ja murkkuikää, kun jotakin käsketään tai kiellettään katapäät paukkuu, mutta miksi enää aukuisena jatkaa samaa jyskytystä? 

Vierailija
70/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:50"]

Mun yläpuolella on kanta-astuja ja seinänaapurina aasialaisperhe, jonka jokaviikonloppuiseen perinteeseen kuuluu karaoke. Nuotin vierestä lauletut kasari- ja ysärihitit ovat tulleet tutuiksi. Silti kanta-astuja on vittumaisempi.

[/quote]

Sen kerran viikossa häiriön kestää, kun tietää että se on sitten viikon hiljaisuus, mutta ton tömptömptömp, äänen jatkuva kuuntelu on ärsyttävää. Just kun huokaset että nyt se hiljeni niin silloin se alkaa uudelleen. Varsin tuommoisen joka liikkuu kokoajan kämmppää ees takasin, makkari-tupakeittiö-vessa-tupakeittiö, kiertää rinkiä siellä-parveke-makkari-tupakeittiö. Jos vaikka istuisi 20minuuttia edes välillä, vaan ei. 

[/quote]

Kuka täysjärkinen ihminen edes kävelee jatkuvasti sisätiloissa? Eihän kotona tule käveltyä ellei siivoa tai passaa vieraita. Normaali ihminen istunee sohvalla suurimman osan ajasta.

Vierailija
71/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:50"]

[/quote]

[/quote]

Kuka täysjärkinen ihminen edes kävelee jatkuvasti sisätiloissa? Eihän kotona tule käveltyä ellei siivoa tai passaa vieraita. Normaali ihminen istunee sohvalla suurimman osan ajasta.

[/quote]

Alkuun minä luulin että yläkertaan on muuttanut lapsiperhe jossa tenava tai pari juoksentelee edes takaisin, kun tuo töminä on jatkuvaa, mutta ei siellä asu kuin yksinäinen nainen, jolla on jatkuva tarve liikkua siis kokoajan ja jatkuvasti

Vierailija
72/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa talossa olen kärsinyt kanta-astujista ja valittanut heistä. Tällaisia ihmisiä he sitten osoittautuivat olevan:

Skitsofreenikko.

Amfetamiinin "viihdekäyttäjä".

36-v. mutsi ja 18-v. tytär. Sanoivat tömistävänsö protestiksi, kun vauvamme itki.

Vierailija
73/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Taidat olla apaattinen ja laiska ja muutenkin tylsä tyyppi. Kaikkia meitä ei Jumala ole luonut istumaan ja makaamaan kuin vetelykset. Taidat olla kateellinen, kun naapurissa asuu sporttihenkistä porukkaa. Istuminen on hengenvaarallista:

http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1367987871493

Vierailija
74/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:50"] [quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:03"] Mun yläpuolella on kanta-astuja ja seinänaapurina aasialaisperhe, jonka jokaviikonloppuiseen perinteeseen kuuluu karaoke. Nuotin vierestä lauletut kasari- ja ysärihitit ovat tulleet tutuiksi. Silti kanta-astuja on vittumaisempi. [/quote]   Sen kerran viikossa häiriön kestää, kun tietää että se on sitten viikon hiljaisuus, mutta ton tömptömptömp, äänen jatkuva kuuntelu on ärsyttävää. Just kun huokaset että nyt se hiljeni niin silloin se alkaa uudelleen. Varsin tuommoisen joka liikkuu kokoajan kämmppää ees takasin, makkari-tupakeittiö-vessa-tupakeittiö, kiertää rinkiä siellä-parveke-makkari-tupakeittiö. Jos vaikka istuisi 20minuuttia edes välillä, vaan ei.  [/quote] Kuka täysjärkinen ihminen edes kävelee jatkuvasti sisätiloissa? Eihän kotona tule käveltyä ellei siivoa tai passaa vieraita. Normaali ihminen istunee sohvalla suurimman osan ajasta. [/quote]Taidat olla apaattinen ja laiska ja muutenkin tylsä tyyppi. Kaikkia meitä ei Jumala ole luonut istumaan ja makaamaan kuin vetelykset. Taidat olla kateellinen, kun naapurissa asuu sporttihenkistä porukkaa. Istuminen on hengenvaarallista: http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1367987871493

[/quote]

Ulos juoksemaan, kuka sitä nyt sisällä tömistää aamusta iltaan ja yöhönkin, kun ulkona paistaa aurinko ja kevät tulee. Kyllä sitä on korvien välissä jonkinmoinen tuulitunneli jos sisällä sporttisesti kiitää ja tömistää menemään

Vierailija
75/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tömistä tahallani. Tiedostan itsekin sen kovan "jumps" äänen kantapään alta , mutta kyseessä ei ole mikään mielenosoitus vaa normaali Tapani kävellä ! Nyt asun rivitalossa, mutta aikoinaan kun asuin kerrostalossa oli ihan helvettiä kun ei uskaltanut liikkua omassa kodissaan ! :-( säälin naapureita ja yritin AINA hiipiä varpaillaan, mutta eihän siitä mitään tullut!

Vierailija
76/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla näillä kanta-astujista valittajilla on vikaa oman päänsä sisällä. Omassa kodissaan on lupa kävellä itselleen tyypillisellä askelluksella. Kerrostalossa ei voi olettaa asuvansa hiljaisuuden keskellä vaan normaalista elämisen äänistä ahdistuvat voivat muuttaa maaseudun hiljaisuuteen hipsuttelemaan villasukissaan.

Todellinen valituksen aihe olisi vaikka naapurin jatkuvasti avoimilla ovilla bilettävä alkoholistipoppoo tai yliaktiivinen 365 päivää vuodessa poraava remonttireiska.

[/quote]

Sinulla siis ei koskaan ole ollut riesanasi tarpeeksi pahaa kanta-astujaa.

Vierailija
77/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:09"]

Kaikilla näillä kanta-astujista valittajilla on vikaa oman päänsä sisällä. Omassa kodissaan on lupa kävellä itselleen tyypillisellä askelluksella. Kerrostalossa ei voi olettaa asuvansa hiljaisuuden keskellä vaan normaalista elämisen äänistä ahdistuvat voivat muuttaa maaseudun hiljaisuuteen hipsuttelemaan villasukissaan.

Todellinen valituksen aihe olisi vaikka naapurin jatkuvasti avoimilla ovilla bilettävä alkoholistipoppoo tai yliaktiivinen 365 päivää vuodessa poraava remonttireiska.

[/quote]

Sinulla siis ei koskaan ole ollut riesanasi tarpeeksi pahaa kanta-astujaa.

[/quote]

Pienten lasten aiheuttama kolinakaan ei ole niin ärsyttävää kuin aikuinen kanta-tömistelijä, joka oikeasti hakkaa kantapäitään lattiaan, eli alla asujan kattoon. Kokeilkaapas jokainen kerrostaloasuja jyskyttää pari päivää oikein kunnolla kannoilla ja katsokaa kuinka nopeasti naapurit tulevat sanomaan asiasta tai koputtelevat sun lattiaan harjalla

Vierailija
78/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanta-astuja! Anteeksi! :(( Yritän paranta tapani!

Vierailija
79/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:18"]

Ihmisen kuuluu astua kantapää edellä. Se nyt on vaan ainoa normaali ja terve kävelytapa.

[/quote]

Kuuluuko myös hakata kantapäitä lattiaan? Kanta-astua voi hiljaakin.

Vierailija
80/158 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen kämppikseni astunta oli kuin joka päivä toistunut natsien marssi Puolaan. Ja siihen ei auttanut mikään, ei edes villasukat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän