Suomi on paska maa; olin jo unohtanut tämän totuuden.
Asuin monta vuotta Ranskassa. Nyt kun tuli muutettua takaisin "kotimaahan" muistin taas, minkälainen kiristysmeininki täällä on. Verot helvetin korkeat ja surkea ostovoima. Kaupoissakin paska valikoima ja ruokakauppa duopoli on vieläkin yhtä paha. Vittu mitä tein...
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Joku sen jo sanoikin: ihmisethän ne Suomesta paskan tekee, siitähän on seurausta myös paska hallinto ja byrokratia. Tässäkin ketjussa paluumuuttajia kateellisena panetellaan, mieluummin pysyn ulkomailla lopun ikääni. Suomesta on helpompi pitää kun käy vain välillä kylässä.
Mä en oo kateellinen vaan tosi kiinnostunut. Tahtoisitko vastata noihin kysymyksiin omasta maastasi mitä kyselin ap.lta tuossa vähän aiempana.
Kiitos vaivannäöstäsi🤗
Onko kaikki paluumuuttajat tuollaisia kitiseviä ja valittavia pikkulapsia? Asuin ulkomailla monta vuotta ja vaikka en vieläkään Suomesta oikein välitä ja haluaisin muuttaa pois, niin ei mulla ole tarvetta haukkua isänmaata. Ihan hyvä vaan että tulit takaisin kasvamaan, kokeile 10v päästä uudelleen jos sulla olisi vaikka rahkeita muuttaa täältä.
Hei muakin kiinnostaisi ulkomaille muutto, mutta haaveita vaan kun en ole vielä jaksanut käytännön asioita selvitellä..
Sinä ulkomaille muuttanut:
-Missä asut? Ja ketä perheeseesi kuuluu?
-Millaista työtä teet ja miten sait työpaikkasi?
- Tarvitsetko arjessasi autoa?
- Asutko vuokralla, paljonko vuokrasi on?
- ...paljonko palkkasi on? Millainen verotus?
Vierailija kirjoitti:
Jo olisit sanonut minkä muun maan olisin ollut samaa mieltä, mutta ranska ja ranskalaiset on oikeasti paskoja.
Ei jatkoon.
Varsinkin nauratti tuo kauppojen surkea valikoima-kommentti :D Ranskalainen ruoka on ihan perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sen jo sanoikin: ihmisethän ne Suomesta paskan tekee, siitähän on seurausta myös paska hallinto ja byrokratia. Tässäkin ketjussa paluumuuttajia kateellisena panetellaan, mieluummin pysyn ulkomailla lopun ikääni. Suomesta on helpompi pitää kun käy vain välillä kylässä.
Mä en oo kateellinen vaan tosi kiinnostunut. Tahtoisitko vastata noihin kysymyksiin omasta maastasi mitä kyselin ap.lta tuossa vähän aiempana.
Kiitos vaivannäöstäsi🤗
Kaikkiin tuollaisiin kysymyksiin löytyy vastaus Googlelta. Jos haaveilet muutosta, ei siitä tule mitään jos et itse osaa etsiä tietoa.
Suomi kyllä ihmisten puolesta paranee kertaheitolla kun te kaikki kitisijät toteutatte ne ( turhat? ) uhkauksenne ja muutatte pikimmiten pois.
Olen itsekin asunut ulkomailla ja ilmaston kyllä vaihtaisin mutta muuta en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaivannäöstäsi🤗
Kaikkiin tuollaisiin kysymyksiin löytyy vastaus Googlelta. Jos haaveilet muutosta, ei siitä tule mitään jos et itse osaa etsiä tietoa.
En haaveile kiitos vain. Ja kuulun fb-ryhmään jossa on n.4000 ulkosuomalaista jotka mielellään jakavat tietoa. Kovin alueellisia, kum ovat monissa maissa.
On mukavaa seurata heidän blogejaan eri maista. Niiden hyvistä j einiinhyvistä puolista 😊
Itse olen asunut 3 krt ulkomailla yht. houkan yli 10 vuotta. Tällä hetkellä asumme Suomessa. Ei nyt paha, mutta kyllä Suomessa saat yleensä kalliilla hinnalla paskaa palvelua ja tavaraa ja vielä vikinää päälle jos siitä valittaa. Ja verot...
Kyllähän Suomessa muutaman vuoden taas asuu, mutta sitten on päästävä pois.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen asunut 3 krt ulkomailla yht. houkan yli 10 vuotta. Tällä hetkellä asumme Suomessa. Ei nyt paha, mutta kyllä Suomessa saat yleensä kalliilla hinnalla paskaa palvelua ja tavaraa ja vielä vikinää päälle jos siitä valittaa. Ja verot...
Mikä teidät aina tuo takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Niin, se palvelu on jännä juttu. Toiset saavat jatkuvasti ”paskaa palvelua” joka paikassa, mistä lie johtuu. Itse olen saanut aina Suomessa erinomaista palvelua. Paljon matkustelleena se tyly ja jopa vihamielinen ”palvelu” on tullut aina ulkomailla (ei usein toki sielläkään).
Joku sen jo sanoikin: suomessa kannattaa asua vain, jos on tulosiirtojen saaja. Tämä on hyvä maa työttömille ja lapsiperheille, mutta ei lapsettomille työssäkäyville ihmisille. Siksi tänne tullaan vain nauttimaan etuja (esim. opiskelemaan) tai alkujaan suomalaiset kasvattamaan lapset, mutta pois muutetaan heti kun etuudet on nautittu. Täysin kestämätöntä pidellällä tähtäimellä.
Ja naurettavinta tästä tekee se, että nämä saamapuolella olevat ivaavat maksajia, ja oikein kehottavat poistumaan maasta. Niin perisuomalaista; ihan sama vaikka omaa kuoppaa kaivetaan, kunhan pääsee vittuilemaan.
Minua risoo Suomessa tämä näköalattomuus ja pelko. Itsekin olen semmoinen. Olemme 90-luvun alusta asti olleet paniikissa. Varmaan pian talous katuu, firmat ei kannata, työttömänä ollaan jne. Meillä on laumoittain akateemisia ja tekeviä ihmisiä, joita pompotetaan työelämässä pätkissä pelkäämässä tulevaisuutta. Meillä on laumoittain keski-ikääntyviä ihmisiä, jotka ajetaan sivuraiteelle, jos sattuu työt loppumaan syystä tai toisesta. Tämä kaikki johtaa siihen, että olemme pelokkaita.
Onko elämä samanlaista muualla? Ainakin tuntuu, että muualla ihmiset uskaltaa luottaa tulevaan ja normaalilla, osaavalla ja kyvykkäällä ihmisellä on aina mahdollisuuksia. Täällä ei ole.
En ole koskaan asunut muualla kuin Suomessa, joten en osaa sanoa, onko tää normaali tila joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teidät aina tuo takaisin?
Ensimmäisellä kerralla välivuosi opiskeluista.
Toisella kertalla projektiluontoinen työ.
Kolmannella kerralla lapset kaipasivat kavereitaan ja kouluaan.
Mikään Suomen hyvyys ei ihmisiä takaisin tuo; lähinnä kyseessä on erittäin usein tunnesiteet seka opiskelu- ja ammatilliset syyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se palvelu on jännä juttu. Toiset saavat jatkuvasti ”paskaa palvelua” joka paikassa, mistä lie johtuu. Itse olen saanut aina Suomessa erinomaista palvelua. Paljon matkustelleena se tyly ja jopa vihamielinen ”palvelu” on tullut aina ulkomailla (ei usein toki sielläkään).
Onko se mielestäsi hyvää suomalaista palvelua jos tehdään paskaa jälkeä jota ei voi korjata, muita asioita korjataan ja asennetaan ainakin pari kertaa, tuotetta ei vaihdeta asiakkaalle jos se ei ole kunnossa vaan säätämällä siitä tehdään välttävä ja sanotaan sen olevan ok?
Tällaista paskaa palvelua on Suomeen muuton jälkeen tullut 9/10 paikallisten yritysten kanssa asioidessa. Aina saa soittaa ja käydä monta kertaa, että asian saa edes puoliksi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se mielestäsi hyvää suomalaista palvelua jos tehdään paskaa jälkeä jota ei voi korjata, muita asioita korjataan ja asennetaan ainakin pari kertaa, tuotetta ei vaihdeta asiakkaalle jos se ei ole kunnossa vaan säätämällä siitä tehdään välttävä ja sanotaan sen olevan ok?
Tällaista paskaa palvelua on Suomeen muuton jälkeen tullut 9/10 paikallisten yritysten kanssa asioidessa. Aina saa soittaa ja käydä monta kertaa, että asian saa edes puoliksi kuntoon.
Suomessa on niin moni asua palvelussa ja tuotteissa aivan perseestä, että ihmiset luulevat sen olevan samanlaista muuallakin.
Asuessani Saksassa sain monissa paikoissa niin kohteliasta palvelua ja tuotteet oli kerrasta kunnossa ettei Suomessa sellaista tapahtunut koskaan.
Suomi on paska maa. Aloittaja on oikeassa. Vakuutusyhtiöillä omat lääkärit, jotka vetävät aina kotiin päin, hyvä veli verkosto, missä tavalölista kansaa kustaan linssiin raskaalla kädellä, korkea verotus, katkerat ja helvetin itsekkäät ihmiset, jokainen ajattelee pelkästään omaa ja oman perheensä etua, mistään eivät osaa iloita. Täysin paska maa. Kaduttaa, etten nuorempana muuttanut pois täältä.
Mätä maa, mätä järjestelmä, Transparency Internatiolanin korruptioindeksissä ei oteta huomioon systeemiin rakennettua hyvä veli järjestelmää. Viranomaisia ei koskaan rangaista mitään, kyse on jo tilastollisesti erikoisesta asiasta.
Sauli Niinistö valehtelee, että muka miettii NATO-kantaansa, se kanta on jo päätetty ja hakemus lähetetään kiireesti vuonna 2018, JOS Laura Huhtasaari tai Paavo Väyrynen ei onnistu murtamaan eliitin kuvioita.
Suomen yksi ahdistavimpia piirteitä kehnon ilmaston lisäksi on suomalaisten käsittämätön tosikkomaisuus, herkkähipiäisyys ja näköalattomuus. Kun kritisoidaan jotain Suomea koskevaa asiaa, sanoo siihen suomalainen heti että oo hiljaa muualla on kuule asiat pahemmin, sen sijaan että alkaisi miettiä miten asia voitaisiin tehdä Suomessa paremmin.
Nykyy hyvin tässäkin topikissa tämä.
Kyllähän Suomi on täynnä paskaa ja ylimielistä palvelua. Ruoka ei ole tuoretta ja työnjälkeä ei arvosteta itsekään, että tehtäisiin kunnollista.
Vierailija kirjoitti:
Suomen yksi ahdistavimpia piirteitä kehnon ilmaston lisäksi on suomalaisten käsittämätön tosikkomaisuus, herkkähipiäisyys ja näköalattomuus. Kun kritisoidaan jotain Suomea koskevaa asiaa, sanoo siihen suomalainen heti että oo hiljaa muualla on kuule asiat pahemmin, sen sijaan että alkaisi miettiä miten asia voitaisiin tehdä Suomessa paremmin.
Nykyy hyvin tässäkin topikissa tämä.
Toinen mikä näkyy tässä topikissa on se asenne että nämä valittajat oikeasti uskovat olevansa jotain parempia ja fiksumpia ihmisiä jotka vaan joku käsittämätön näkymätön voima pakottaa palaamaan ja pysymään Suomessa. He eivät ikään kuin ollenkaan vaikuta omalta osaltaan Suomen ( paskaan? ) ilmapiiriin vaan ovat jotain ihme uhreja joilla ei ole muuta vaihtoehtoja kuin pysyä täällä.
Ei se kateudesta tule se heitto että muuttakaa sitten pois vaan tuosta uhriulinasta jota ei tahdo monikaan sietää.
Oikeasti! Muuttakaa sinne missä on aina hyvä ja ellette jostain syystä pääse niin sitten voitte tehdä jotain sen eteen että Suomessa asiat paranisivat.