Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi on paska maa; olin jo unohtanut tämän totuuden.

Vierailija
21.01.2015 |

Asuin monta vuotta Ranskassa. Nyt kun tuli muutettua takaisin "kotimaahan" muistin taas, minkälainen kiristysmeininki täällä on. Verot helvetin korkeat ja surkea ostovoima. Kaupoissakin paska valikoima ja ruokakauppa duopoli on vieläkin yhtä paha. Vittu mitä tein...

Kommentit (374)

Vierailija
21/374 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on sun ongelmat...

Vierailija
22/374 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on omasta asenteesta kiinni missä viihtyy ja missä ei, eih!?!?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/374 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on hieno maa. Luonto, vuodenajat ja ihmisetkin omalla tavallaan. Ongelma on miten maata hallitaan. Kaikille ei ole työtä ja vastaavasti muilla maksatetaan kallis syteemi. Elämisen laatu on alhainen. Semmoista kituuttamista ja epätoivoista parempien aikojen odottamista vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.  Itse olen asunut Euroopassa monessa maassa, Jenkeissä, Kanadassa ja Aasiassa. Talouden puolesta olen aina voinut muualla elää laadukkaammin. Nyt tulin taas Suomeen töihin koska vanhemmat ovat ikääntyneet. En kuitenkaan aio jäädä tänne lopuksi ikääni.

Vierailija
24/374 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Ymmärrän!

Itse muutin just Espanjasta Suomeen. Nyt asunut vähän yli kuukauden. On kanssa melkoinen kriisi, millaiseen paskamaahan sitä on palannut. Siis tää koko maa tuntuu ihan persreiältä säältä, politiikasta, byrokratiasta, ihmisistä ja terveydenhuollosta lähtien. Naisetkin on niin rumia ja rähjäsiä, että tekee ihan pahaa nähdä niitä bussissa. Musiikki ja pop aivan syvältä. Huoh, itse harkitsen jo paluuta..

Vierailija
25/374 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: Ymmärrän!

Itse muutin just Espanjasta Suomeen. Nyt asunut vähän yli kuukauden. On kanssa melkoinen kriisi, millaiseen paskamaahan sitä on palannut. Siis tää koko maa tuntuu ihan persreiältä säältä, politiikasta, byrokratiasta, ihmisistä ja terveydenhuollosta lähtien. Naisetkin on niin rumia ja rähjäsiä, että tekee ihan pahaa nähdä niitä bussissa. Musiikki ja pop aivan syvältä. Huoh, itse harkitsen jo paluuta..

Meillä alkaa olla jo näitä itkijäpaluumuuttajia (kun ei sittenkään pärjännyt siellä ulkomailla) niin paljon, että paskaksi tämä maa ainakin ihmisten puolesta muuttuu. Aina ei voi voittaa, otan osaa.

Vierailija
26/374 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisena tiedät kuitenkin, että olemme sekoitus useista eri heimoista. Ei ole ollut mitään yhteneväistä "suomalaisuutta" kuin sotien aikana, jolloin meitä uhkasi ulkopuolinen vihollinen. Muuten me suomalaiset olemme aina olleet ja olemme edelleenkin lojaaleja, ystävällisä, välittäviä,huolehtivaisia  ja auttavaisia vain "omalle heimollemme" eli omille läheisillemme. 

Mulla on miniä latinalalaisesta Amerikasta. Hän arvostaa Suomessa mm seuraavia asioita:

- turvallisuus

- kaunis, puhdas luonto ja 4 erilaista vuodenaikaa

- ei maanjäristyksiä, hurrikaaneja, tulivuorenpurkauksia eikä muitakaan luonnonmullistuksia

- täsmällisyys (jos kauppa ilmoitttaa olevansa auki klo 7-23, niin se on auki klo 7-23 eikä jotain vähän sinnepäin)

- luotettavat ihmiset 

- ystävyys suomalaisen kanssa läheisempää ja luottamuksellisempaa kuin sukulaisuus hänen kotimaassaan

- vähäinen korruption määrä

- poliisia ei tarvitse pelätä

Olen itsekin joskus erehtynyt ajattelemaan, että Suomi olisi jotenkin huono maa. Miniäni ansiosta olen oppinut katsomaan isänmaatani aivan toisin silmin. 

Vierailija
27/374 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Suomi kuitenkin globaalissa vertailussa ole ihan ykkösmaita kaikilla mittareilla. Millaisissakohan ympyröissä tämä aloittaja siellä Ranskassa pyöri? Kävitkö lähiössä?

Suomi on ykkösmaa ainoastaan tulonsiirtojen varassa eläville. Varmaan ap oli työssäkäyvä ja maksoi itse elantonsa, eihän muu ole suomalaiselle edes mahdollista maailmalla. Silloin Suomen parempia maita on esimerkiksi kaikki läntisen EU:n maat.

Vierailija
28/374 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrsii joskus itseäkin tämän maan meno, mutta monessa muussa paikassa homma on vielä pahemmin poskellaan. Pahustako tässä kitisen, muutan pois parempaan paikkaan.

Vierailija
29/374 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/374 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoitto syntyä Suomeen, tuskimpa!

Kekkosen aikaan ko.sanonta oli vielä hiukan korostan sanaa "hiukan" sinneppäin.

Kyllä tämä on täysin holhottu, epäkorrekti, sivistymätön ja hävettävä valtio.

Sääliksi käy sotsveteraaneja ja kansamme rakentajia, jonka työn tulos on nyt viimeistään 2000-luvulla huuhdottu viemäristä alas.

Itse ympäri maailmaa paljon matkanneena ja Sveitsissä asuneena, voin kertoa, että näin se vaan on.

Itselläni 2-vanhat kaksoistytöt täällä Suomessa, exäni kanssa yhteishuoltajuudella, joka vielä toistaiseksi, jarruttaa lähtöäni.

Mutta kun tytöt vielä pari vuotta kasvaa, niin minä sanon tälle perähikijälle "auf Wiedersehen" ja painelen Hampuriin suorinta tietä.

Teen jo paljon keikka hommia Saksaan ja solminut työasiat siihen pisteeseen, että kun matkalaukku on pakattu, niin siellä alkaa työt.

Suosittelen oikeasti ihmisiä harkitsemaan missä asuu, minne ne omat verorahat menee.

Missään muussa hyvinvointi-valtiossa ei voi päästä ministeriksi, työtön paperimies, joka käynyt pelkän peruskoulun kun Suomessa tämä Jari Lindström.

Ei tuollainen henkilö voi oikeasti hoitaa tuollaista virkaa ja se itseasiassa nähtiin. Oli pari kuukautta töissä ja jäi pitkälle burnoutille, tilalle palkattiin ammattihenkilö hoitamaan asiaa ja nyt menee sitten kahdet verorahat yhdestä työstä.

Tässä vain yksi pieni esimerkki.

Vierailija
31/374 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo olisit sanonut minkä muun maan olisin ollut samaa mieltä, mutta ranska ja ranskalaiset on oikeasti paskoja.

Ei jatkoon.

Vierailija
32/374 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi pitää meitä työttömiä vankilassa ja tekee alkoholusteiksi kun annetaan liian vähän rahaa jaon pakko olla kotona ja juoda kaljaa. 1200 e riittäs kuussa ja vois matkustaa

Vierailija
33/374 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänne ainakin vielä on kaivannut takaisin.

On mukava käydä jossain, mutta sitten palata takaisin.

Vierailija
34/374 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoitto asua Suomessa, tuskimpa vaan. kirjoitti:

Sääliksi käy sotsveteraaneja ja kansamme rakentajia, jonka työn tulos on nyt viimeistään 2000-luvulla huuhdottu viemäristä alas.

Itse ympäri maailmaa paljon matkanneena ja Sveitsissä asuneena, voin kertoa, että näin se vaan on.

Itselläni 2-vanhat kaksoistytöt täällä Suomessa, exäni kanssa yhteishuoltajuudella, joka vielä toistaiseksi, jarruttaa lähtöäni.

Mutta kun tytöt vielä pari vuotta kasvaa, niin minä sanon tälle perähikijälle "auf Wiedersehen" ja painelen Hampuriin suorinta tietä.

Teen jo paljon keikka hommia Saksaan ja solminut työasiat siihen pisteeseen, että kun matkalaukku on pakattu, niin siellä alkaa työt.

Suosittelen oikeasti ihmisiä harkitsemaan missä asuu, minne ne omat verorahat menee.

Missään muussa hyvinvointi-valtiossa ei voi päästä ministeriksi, työtön paperimies, joka käynyt pelkän peruskoulun kun Suomessa tämä Jari Lindström.

Ei tuollainen henkilö voi oikeasti hoitaa tuollaista virkaa ja se itseasiassa nähtiin. Oli pari kuukautta töissä ja jäi pitkälle burnoutille, tilalle palkattiin ammattihenkilö hoitamaan asiaa ja nyt menee sitten kahdet verorahat yhdestä työstä.

Ja opettajan koulutuksella valtiovarainministeriksi :D

Ensivuonna alkaa sitten "töihin pakotus"

Mulla ei oikeen mee jakeluun, että miten pakottaminen ja demokratia sopivat yhteen.

Sitäkään mä en tajua, että sellaset ihmiset tekee kaikenlaisia kilinvittupäätöksiä, joiden seurauksista he eivät itse pääse "nauttimaan"

Ja sopeutumisrahaa, KARENSSIA SAATANA!

Vierailija
35/374 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaiselle karenssi ja ex ministerille sopeutumisraha, haistakaa vittu!

Vierailija
36/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on edelleen maailman viiden parhaan maan joukossa melkein millä mittarilla vaan.

Vierailija
37/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoitto asua Suomessa, tuskimpa vaan. kirjoitti:

Saksassa voi kyllä asua jonkin aikaa rahan takia mutta ei minkään muun,kauheita juoruämmiä täynnä koko maa.

Vierailija
38/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

🖕🏻

Vierailija
39/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mielenkiintoista aina kuulla muualla asuneiden kokemuksia. Kerro lisää. Millaisessa työssä olit siellä? Millainen verotus Ranskassa oli? Sen tiedän, että perheet saavat hyvät veroalennukset.

Oliko sinulla perhettä mukana? Äitiyslomahan Ranskassa on tosi lyhyt, mutta hoitopaikkoja hyvin saatavilla jo niille 16 viikkoisille.

Entä millainen autoiluun liittyvä verotus siellä on? Tarvitseeko autoja katsastaa miten usen?

Ja millaisia asumiskustannukset ovat? Mikä lämmitysmuoto on yleisin. Millainen on sähkön/kaasun hinta?

Entä internet, ja sen hinta?

Vierailija
40/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mielenkiintoista aina kuulla muualla asuneiden kokemuksia. Kerro lisää. Millaisessa työssä olit siellä? Millainen verotus Ranskassa oli? Sen tiedän, että perheet saavat hyvät veroalennukset.

Oliko sinulla perhettä mukana? Äitiyslomahan Ranskassa on tosi lyhyt, mutta hoitopaikkoja hyvin saatavilla jo niille 16 viikkoisille.

Entä millainen autoiluun liittyvä verotus siellä on? Tarvitseeko autoja katsastaa miten usen?

Ja millaisia asumiskustannukset ovat? Mikä lämmitysmuoto on yleisin. Millainen on sähkön/kaasun hinta?

Entä internet, ja sen hinta?

niin ja missäpäin Ranskaa olit?