Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi on paska maa; olin jo unohtanut tämän totuuden.

Vierailija
21.01.2015 |

Asuin monta vuotta Ranskassa. Nyt kun tuli muutettua takaisin "kotimaahan" muistin taas, minkälainen kiristysmeininki täällä on. Verot helvetin korkeat ja surkea ostovoima. Kaupoissakin paska valikoima ja ruokakauppa duopoli on vieläkin yhtä paha. Vittu mitä tein...

Kommentit (374)

Vierailija
81/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Oikeasti! Muuttakaa sinne missä on aina hyvä ja ellette jostain syystä pääse niin sitten voitte tehdä jotain sen eteen että Suomessa asiat paranisivat.

Me valitamme täällä sen takia, että moni koulutettu nuori tajuaisi kokeilla siipiään ja lähteä ulkomaille.

Toki kukin meistä valittajista miettii päänsä puhki mitä tehdä. Kaikilla ei ole siihen mahdollisuutta, mutta haluamme kuitenkin paljastaa tämän maan huonouden, ettei niitä helvetin lottovoittotarnoita enää kerrota ainakaan nuorille (lottovoitto syntyä Suomeen ja blaa blaa).

Ja höpöhöpö. Nuoret päättävät itse mitä tekevät ihan omista lähtökohdistaan.

Eivät he - onneksi - mitä ulisijoiden juttuja kuuntele.

Ja missä se onnela on? Tunnetko kaikki maat tai edes yhtä tai kahta?

Jos olisit oikeasti viihtynyt et olisi tullut takaisin. Tekosyitä keksit, siihen sinusta on.

Vierailija
82/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi oli joskus hyvä maa. Isäni on yrittäjä huutokauppa meklari parasta aikaa Suomessa oli 80-luku. 1990-2017 Suomessa on ollut hirveetä aikaa, jos ei oteta huomioon It-buumia vuosina 2004-2008. Tänä päivänä suomi on pahoinvointi valtio mistä ihmiset muuttavat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet on murheet sulla sitten.

Minä olen aina saanut kaupasta tarvitsemani, tai tilannut netistä. Peruspalvelut, koulutus ja terveydenhuolto toimii vielä toistaiseksi jollain tasolla, hanasta tulee yhdellä hanan vääntämällä kylmää ja kuumaa puhdasta vettä, on keskuslämmitys, päällystetyt tiet ja ruuhkaton kulkemisen helppous, perusturvallisuuden tunne. En valita ollenkaan.

Kuten missä tahansa muussakin länsimaassa. Niissä vaan on sitten paremmat palkat, paremmat palvelut, lähes aina pienempi verotus, ylipäätään korkeampi elintaso, helpompi matkustaa... Vähän surullista, kun ihmiset luettelevat ihan perusasioita ja kuvittelevat että nuo on saatavilla vain suomessa.

Surullista? Mitä surullista siinä on, että on tyytyväinen elämäänsä. On tyypillisen suomalaisen junttimaista olla arvostamatta omaa maataan ja kuvitella, että ulkomailla olisi kaikki paremmin. Esim. Englannissa asuminen opettaa arvostaman keskuslämmitystä ja oraksen hanoja. Ihan pieniä perusjuttuja, niistähän hyvä arki muodostuu. Korkeampi palkkataso ei juurikaan kompensoi sitä, että asumiskulut on sitten vastaavasti myös korkeammalla tasolla. Sanottakoon tähän vielä, että kaikki ihmiset eivät edes mittaa elämäsä hyvyyttä tai huonoutta materiaalisilla asioilla, se todellakin riittää, että perusasiat on kunnossa ja toimii. Suomessa ne toimii. Toistaiseksi.

Vierailija
84/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet on murheet sulla sitten.

Minä olen aina saanut kaupasta tarvitsemani, tai tilannut netistä. Peruspalvelut, koulutus ja terveydenhuolto toimii vielä toistaiseksi jollain tasolla, hanasta tulee yhdellä hanan vääntämällä kylmää ja kuumaa puhdasta vettä, on keskuslämmitys, päällystetyt tiet ja ruuhkaton kulkemisen helppous, perusturvallisuuden tunne. En valita ollenkaan.

Kuten missä tahansa muussakin länsimaassa. Niissä vaan on sitten paremmat palkat, paremmat palvelut, lähes aina pienempi verotus, ylipäätään korkeampi elintaso, helpompi matkustaa... Vähän surullista, kun ihmiset luettelevat ihan perusasioita ja kuvittelevat että nuo on saatavilla vain suomessa.

Surullista? Mitä surullista siinä on, että on tyytyväinen elämäänsä. On tyypillisen suomalaisen junttimaista olla arvostamatta omaa maataan ja kuvitella, että ulkomailla olisi kaikki paremmin. Esim. Englannissa asuminen opettaa arvostaman keskuslämmitystä ja oraksen hanoja. Ihan pieniä perusjuttuja, niistähän hyvä arki muodostuu. Korkeampi palkkataso ei juurikaan kompensoi sitä, että asumiskulut on sitten vastaavasti myös korkeammalla tasolla. Sanottakoon tähän vielä, että kaikki ihmiset eivät edes mittaa elämäsä hyvyyttä tai huonoutta materiaalisilla asioilla, se todellakin riittää, että perusasiat on kunnossa ja toimii. Suomessa ne toimii. Toistaiseksi.

Kun kaikki ei ole paremmin, niin mikään ei voi olla paremmin... Ja jos onkin, niin sitten on materialistisika ja kyllä pitää nöyrästi tyytyä siihen mitä täällä on tarjolla :'D.

Ps. Elintaso nimenomaan käsitteenä ottaa huomioon myös elinkustannukset, kuten asumisen. Suomessa elintaso on länsimaaksi poikkeuksellisen matala.

Vierailija
85/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen yksi ahdistavimpia piirteitä kehnon ilmaston lisäksi on suomalaisten käsittämätön tosikkomaisuus, herkkähipiäisyys ja näköalattomuus. Kun kritisoidaan jotain Suomea koskevaa asiaa, sanoo siihen suomalainen heti että oo hiljaa muualla on kuule asiat pahemmin, sen sijaan että alkaisi miettiä miten asia voitaisiin tehdä Suomessa paremmin.

Nykyy hyvin tässäkin topikissa tämä.

tottakai silloin jos kysyttäessä miten asiat on järjestetty hyvin muualla on vastaus kvg.

Pitäiskö jonkun siis puolestasi kopioida Wikipedian tiedot tänne, kun itsellesi on liian hankalaa? On ymmärrettävää kysyä asioita joihin ei löydy suoraan vastausta tai jotka ovat mielipidekysymyksiä, mutta esittämäsi tiedustelut olivat aika puhtaasti jotain, mihin löytyy faktatieto minuutin etsimisellä

Vierailija
86/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun viiden vuoden kokemus Keski-Euroopasta (+1,5 vuotta Norjassa mutta komennuksella, en laske sitä 'ulkomailla' elämiseksi).

Kuten joke edellä totesi on Suomi hyvä maa etujen saajalle, esim. lapsiperheille. nettomaksajalle ei.

Ei Suomi silti Paska maa ole mutta kyllä monella tapaa aika ahdistava.

Hyviä puolia:

- suhteellisen turvallinen

- tavalliselle ihmiselle (kuitenkin) melko siedettävä byrokratia

- toimiva infra

- puhtaus

- parhaimmillaan upea kesä

Huonoja puolia:

- palkkataso

- verotus (ei vain palkka- vaan ihan kaikki)

- ahdistuneet, kapeakatseiset ihmiset

- pahimmillaan hirveä ilmasto

- kaiken sääntely

- asiat menevät koko ajan huonompaan suuntaan, silti otetaan mielettömästi uutta velkaa

Lista ei todellakaan ole täydellinen ja perustuu omiin mielipiteisiini.

Kyllä Suomessa elää voi mutta silti kehotan nuoria kouluttautumaan ja hakeutumaan ulkomaille, avartaa kummasti näkökantoja ja antaa kokemusta (jota ei Suomessa arvosteta...).

Vierailija
87/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä asuu.Olen asunut Aasiassa ja Euroopassa.Aasiassa on köyhyyttä ja siinä Euroopan maassa jossa asuin oli tosi huono sosiaaliturva ja palkka.

Englanti esim. on perintöjärjestelmältään ja usean alan palkkatasolta täysi kehitysmaa.

Suomessa asiat on sinänsä hyvin,vaikka tuo ilmasto on kamala.Ranska varmasti on 100x parempi maa asua monella tapaa,mutta ei kaikkialla muualla kuin Suomessa asuminen ole.Suomi on suurinta osaa eri maista parempi.

Vierailija
88/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graf von Hinten kirjoitti:

Reilun viiden vuoden kokemus Keski-Euroopasta (+1,5 vuotta Norjassa mutta komennuksella, en laske sitä 'ulkomailla' elämiseksi).

Kuten joke edellä totesi on Suomi hyvä maa etujen saajalle, esim. lapsiperheille. nettomaksajalle ei.

Ei Suomi silti Paska maa ole mutta kyllä monella tapaa aika ahdistava.

Hyviä puolia:

- suhteellisen turvallinen

- tavalliselle ihmiselle (kuitenkin) melko siedettävä byrokratia

- toimiva infra

- puhtaus

- parhaimmillaan upea kesä

Huonoja puolia:

- palkkataso

- verotus (ei vain palkka- vaan ihan kaikki)

- ahdistuneet, kapeakatseiset ihmiset

- pahimmillaan hirveä ilmasto

- kaiken sääntely

- asiat menevät koko ajan huonompaan suuntaan, silti otetaan mielettömästi uutta velkaa

Lista ei todellakaan ole täydellinen ja perustuu omiin mielipiteisiini.

Kyllä Suomessa elää voi mutta silti kehotan nuoria kouluttautumaan ja hakeutumaan ulkomaille, avartaa kummasti näkökantoja ja antaa kokemusta (jota ei Suomessa arvosteta...).

Suomihan on Euroopan vaarallisimpia maita.

Vierailija
89/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin Ranskasta riemumielin takaisin Suomeen. Ranska on aivan kiva maa, kieli on hieno ja avain syvään kulttuuriin, mutta Suomi: puhdasta, avaraa, luonto lähellä, sata metriä uimakelpoisen järven rantaan, oma kieli, kaikki asiat saa hoitumaan, jopa poliisi ja byrokraatit (useimmat heistä) haluavat pohjimmiltaan hoitaa hommat sujuvasti, ystävälliset ja sopivasti pidättyväiset naapurit - jopa koirat käyttäytyvät Suomessa keskimäärin paremmin kuin Ranskassa.

Saatan joskus mennä turistina takaisin Ranskaan, mutta en vielä pitkään, pitkään aikaan.

Vierailija
90/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei pärjännyt Rsnskassa kun piti tulla takaisin

Vierailija
91/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus suomesta pois muuttaisin niin ainoa syy siihen on jäätävän paska sää! Puolet vuodesta yhtä helvettiä ja alakuloisuutta pimeyden ja räntäsateiden ansiosta.

Vierailija
92/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. mikä suomessa kans on paskaa on se että ei ole sellaista katukulttuuria, kuin Aasiassa, jossa kadulla on kaikkeä härpäkettä, elämää ja voi ostaa nuudelisopan tai jutella ihmisten kanssa ja nähdä taas uusi ihminen, täällä ihminen käy Lidlissä ja sulkeutuu kotiinsa

Vierailija
93/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin monta vuotta Ranskassa. Nyt kun tuli muutettua takaisin "kotimaahan" muistin taas, minkälainen kiristysmeininki täällä on. Verot helvetin korkeat ja surkea ostovoima. Kaupoissakin paska valikoima ja ruokakauppa duopoli on vieläkin yhtä paha. Vittu mitä tein...

Sen verran kauan viihdyit Ranskassa, että ylimielinen ja töykeä käytös ehti juurtua? Ehket enää sopeudukaan tänne - mikä pidättelee?

Puhut ylimielisydestä ja törkeydestä.... ja kommenttisi sattuu olemaan juuri sitä. Itse kun olin Ranskassa, ylimielisyyteen tai törkeyteen en törmännyt. Paikalliset sanoi, että Pariisilaiset ovat kaikkein stressaantuneimpia, ja siksi se voi näkyä käytöksessäkin. Muualla maassa oli todella ystävällistä porukkaa ja tuntemattomatkin tervehti ja puhutteli.

Vierailija
94/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AfricasChillingPeopleMike kirjoitti:

1. mikä suomessa kans on paskaa on se että ei ole sellaista katukulttuuria, kuin Aasiassa, jossa kadulla on kaikkeä härpäkettä, elämää ja voi ostaa nuudelisopan tai jutella ihmisten kanssa ja nähdä taas uusi ihminen, täällä ihminen käy Lidlissä ja sulkeutuu kotiinsa

Ei tuota kaipaamaasi kehitysmaan katukulttuuria ole missään länsimaailmassa missä ihmiset liikkuvat omilla autoilla. Huvittavaa miten suomalaiset jaksavat ihailla jonkun kehitysmaan erityispiirteitä. Tiesitkö muuten että Aasian tuberkuloositilanne on maailman pahin.

Vierailija
95/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanmarjat suomi ole mikään hieno ja täydellinen maa. On suomessa hyviä asioita. Turvallinen ja siisti. Mutta kuvitellaan että mikään ei muutu. Itse asun norjassa, olen asunut jo 15:sta vuotta ja käyn muutaman kerran vuodessa suomessa sukuloimassa. Joitain vuosia sitten vielä ostelin suomesta matkaani yhtä ja toista tarvitsemaani. Nykyään en juuri mitään.

Suomen hintataso on noussut radikaalisti.

Seuraan päivittäin synnyinmaani tapahtumia ja voin vain todeta, että suomen hyvinvointivaltio menee aika kovaa vauhtia alaspäin jos tuohon alasajoon ei puututa.

Itselläni on töiden puolesta mahdollisuus valita suomi tai norja.

Valitsen norjan. Kokonaisuutena norja on paljon parempi maa ihmiselle.

Tänne myös jään kun työvuoteni ovat ohi.

Vierailija
96/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita kommentteja ihmisiltä! Kyllä joku voi asua muussa maassa jonkin aikaa ja palata Suomeen kokeilemaan, viihtyisikö. Ja jollei viihdy, aina voi lähteä. Ei siinä tarvita mitään vinoilua tyyliin "tuli häntä koipien välissä takaisin Suomeen" .

Itse asuin pari vuotta toisessa maassa, duunit loppui, takaisin Suomeen. Sitten noin vuosi Suomessa ja uusi lähtö taas eri maahan vuodeksi. Palattuani sieltä Suomeen totesin ehdottomaksi totuudeksi sen, etten kerta kaikkiaan viihdy Suomessa.

Nyt olen asunut jo yli 10 vuotta poissa. Ensin yhdessä aurinkoisessa maassa ja sitten toisessa. Viihdyn erinomaisesti. Ihmiset hymyileviä, turvallinen maa, ei siipeilijöitä, edulliset hinnat, aurinkoa liki ympäri vuoden.

Vierailija
97/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuuuuupajuuuuuu kirjoitti:

Paskanmarjat suomi ole mikään hieno ja täydellinen maa. On suomessa hyviä asioita. Turvallinen ja siisti. Mutta kuvitellaan että mikään ei muutu. Itse asun norjassa, olen asunut jo 15:sta vuotta ja käyn muutaman kerran vuodessa suomessa sukuloimassa. Joitain vuosia sitten vielä ostelin suomesta matkaani yhtä ja toista tarvitsemaani. Nykyään en juuri mitään.

Suomen hintataso on noussut radikaalisti.

Seuraan päivittäin synnyinmaani tapahtumia ja voin vain todeta, että suomen hyvinvointivaltio menee aika kovaa vauhtia alaspäin jos tuohon alasajoon ei puututa.

Itselläni on töiden puolesta mahdollisuus valita suomi tai norja.

Valitsen norjan. Kokonaisuutena norja on paljon parempi maa ihmiselle.

Tänne myös jään kun työvuoteni ovat ohi.

Norjalla on rahaa Suomella ei ole kuin velkaa. Vaikka öljy joskus ehtyykin niin silti rahalla kykenee monipuolistamaan teollisuutta. Suomen tulevaisuus näyttää kyllä synkältä. Suomessa on eläkepommi ja hoivapommi kun suuret ikäluokat tarvitsevat yhä enemmän palveluita ja nuorten palkataso on romahtanut niin konkurssi on edessä. Norja selviää omasta pommistaa öljyrahalla mutta Suomesta hyvinvointivaltio katoaa parissakymmenessä vuodessa.

Vierailija
98/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levoton sielu on rauhoittunut lopultakin kirjoitti:

Kauheita kommentteja ihmisiltä! Kyllä joku voi asua muussa maassa jonkin aikaa ja palata Suomeen kokeilemaan, viihtyisikö. Ja jollei viihdy, aina voi lähteä. Ei siinä tarvita mitään vinoilua tyyliin "tuli häntä koipien välissä takaisin Suomeen" .

Itse asuin pari vuotta toisessa maassa, duunit loppui, takaisin Suomeen. Sitten noin vuosi Suomessa ja uusi lähtö taas eri maahan vuodeksi. Palattuani sieltä Suomeen totesin ehdottomaksi totuudeksi sen, etten kerta kaikkiaan viihdy Suomessa.

Nyt olen asunut jo yli 10 vuotta poissa. Ensin yhdessä aurinkoisessa maassa ja sitten toisessa. Viihdyn erinomaisesti. Ihmiset hymyileviä, turvallinen maa, ei siipeilijöitä, edulliset hinnat, aurinkoa liki ympäri vuoden.

Ihanalta kuulostaa. Missä asuit?

Vierailija
99/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi On hirveä maa. Täynnä jankttavia juntteja tai kostonhimoisia peräkammaripoikia tai naimisiin pakotettuja sosiaalisesta pakosta. Mammanpojat itkee ja kapinoi. Mammat lellii poikiansa. Hullut viranomaiset ja poliitikot. Kyttäys ja rankaisumentaliteetti vaanii joka nurkalla. HULLUJEN MAA!

Kaduttaa myös paluu tänne PIMEYTEEN!!!!!!!!!!!!

Vierailija
100/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asunut 3 krt ulkomailla yht. houkan yli 10 vuotta. Tällä hetkellä asumme Suomessa. Ei nyt paha, mutta kyllä Suomessa saat yleensä kalliilla hinnalla paskaa palvelua ja tavaraa ja vielä vikinää päälle jos siitä valittaa. Ja verot...

Kyllähän Suomessa muutaman vuoden taas asuu, mutta sitten on päästävä pois.

Niin, se palvelu on jännä juttu. Toiset saavat jatkuvasti ”paskaa palvelua” joka paikassa, mistä lie johtuu. Itse olen saanut aina Suomessa erinomaista palvelua. Paljon matkustelleena se tyly ja jopa vihamielinen ”palvelu” on tullut aina ulkomailla (ei usein toki sielläkään).

Joo huono asiakaspalvelukokemus tuntuu kasautuvan tietyille henkilöille. Itse en ole sellaiseen Suomessa törmännyt. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...