Onko Kipling -olkalaukku liian nuorekas nelikymppiselle naiselle?
Siis sellainen laukku, jossa roikkuu apina:) Etsin laadukasta kagaslaukkua ja esim. Kiplingin Defae laukku vaikuttaisi juuri hyvältä, mutta onko se ns. teinilaukku tai muuten ihan out?
Kommentit (43)
Aargh! Pari viikkoa sitten ostin kiplingin lentokentältä, kriteerinä se että voi pestä heittämällä pesukoneeseen. Ja nytkö se on mummolaukku? Olis jäänyt ostamatta jos tämän keskustelun olisin ensin lukenut...
T: n.39
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 15:38"]
Aargh! Pari viikkoa sitten ostin kiplingin lentokentältä, kriteerinä se että voi pestä heittämällä pesukoneeseen. Ja nytkö se on mummolaukku? Olis jäänyt ostamatta jos tämän keskustelun olisin ensin lukenut... T: n.39
[/quote]
Jos kriteerinä oli pestävyys niin mitä väliä sillä on, onko se teini/mummo/trendi tai joku muu -laukku?
mummo mikä mummo. Kaikki mitä sanotaan "nuorekkaaksi" on mummoa eli 50+ suosiossa.
Minusta nuo on... mauttomia. Siis halpiksen ja huonotekoisen näköisiä. Yleensä nelikymppiset käyttävät jo laadukkaampia laukkuja, mutta jos hompsuinen vaikutelma ei haittaa niin siitä vaan. Teinillä siis vielä menisi kun "ei paremmasta tiedä", mutta vanhemmalla... no, kuten sanoin, jos ei se vaikutelma haittaa.
26: Jotenkin voisin kuvitella, ettet ole pitänyt ko. laukkua kädessä, jos se tuntuu huonosti tehdyltä. Mun tietokonelaukku on kestänyt 5 vuotta tosi kovassa käytössä. Mulla on myös pikkulaukku usein koiralenkillä säässä kuin säässä ja hyvin on kestänyt. Vetskarit ja ompeleet on korkeatasoisia ja vuorit ommeltu siististi jne. Mut toki, makuja on monia ja onneksi jokaiselle löytyy omansa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 15:48"]
Minusta nuo on... mauttomia. Siis halpiksen ja huonotekoisen näköisiä. Yleensä nelikymppiset käyttävät jo laadukkaampia laukkuja, mutta jos hompsuinen vaikutelma ei haittaa niin siitä vaan. Teinillä siis vielä menisi kun "ei paremmasta tiedä", mutta vanhemmalla... no, kuten sanoin, jos ei se vaikutelma haittaa.
[/quote]
Minä taas ajattelen LV-laukun nähdessäni, että se on vähän pissis ja hompsu, koska monella sellaisen omistajalla on tekotukka, tekoripset, tekohuulet ja muutenkin teennäinen olemus.
Missä vaiheessa nelikymppinen = mummo?? Nainen parhaassa iässä! Nelikymppinen voi kulkea vaikka muumireppu selässään, kun itsetunto on kohdallaan. Yleensä tässä iässä alkaa jo olla?
Mä tykkään noista, ovat juuri sopivan rentoja.
Inhoan sellaisia jäykkiä kovia laukkuja tai kamalan koristeellisia.
t40v
Tosi outo kysymys. Minusta nuo ovat ihan kivoja peruslaukkuja, jotka eivät ole suunnattuja minkään ikäisille erityisesti, mutta jotenkin kuvittelisin että eri ikäryhmistä juuri teinit eivät niistä välitä. Repeilen myös tuolle kommentille, että yleensä nelikymppiset käyttäisivät jo laadukkaampia laukkuja.
Kipling laukut ovat kyllä parasta mitä olen löytänyt voi myös pestä pesukoneessa ja ovat kuin uudet.
Itse omistan niitä monta ja olen jo 56 vuotias nytt myyn osan tori.fi.
Kipling laukut ovat kyllä parasta mitä olen löytänyt voi myös pestä pesukoneessa ja ovat kuin uudet.
Itse omistan niitä monta ja olen jo 56 vuotias nytt myyn osan tori.fi.
Kipling on mainio arkilaukku. Niissä on hyvät vetskarit, paljon taskuja ja selkeästi joku on oikeasti suunnitellut ja miettinyt asioita. Kankaisen voi pestä pesukoneessa, jos sattuu vaikka eväsrasia falskaamaan. Ja jos se apina nolottaa, niin se on avaimenperä. Sen voi myös siis irrottaa... Monilla muillakin merkeillä on avaimenperä, mutta ihmiset luulevat, että se on vain logo, joka "kuuluu" olla näkyvillä, huvittavaa.
Minä olen 62v, 9 lapsenlapsen isoäiti ja minulla on Kiplingin laukku eikä ole mieleenikään tullut etten voisi sitä käyttää. En myöskään kysele keneltäkään miten pukeudun tai mitä laukkua voin kantaa. En välitä muiden mielipiteistä ei minua kiinnosta muiden mielipiteet koska olen itse omien asioideni paras asiantuntija.
Herrajesta mikä aloitus! Kyse on siis laukusta. LAUKUSTA! Ymmärtäisin jos kysyttäisi voiko 8-kymppinen käyttää minihameita ja puolisääreen ulottuvia leggingsejä, mutta että laukkukin...
Minä olen 71 ja käytän just sellaisia laukkuja kuin haluan. Mitä muuhun vaatetukseen tulee: kotonani on kokovartalopeili (sellainen pitäisi joka taloudessa olla!) ja katson siitä uloslähtiessäni onko habitukseni sellainen, että kehtaan ulkona näyttäytyä.
Voi voi teitä nelikymppisiä kakaroita !!
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok vaikka 7-kymppiselle
Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta mitä ihmiset ajattelee tai on ajattelematta esim. laukustani. Ostan sen minkä itse haluan ja mikä silmää miellyttää.
T: 35-vee
Samoin! Ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä joku lauku(i)stani ajattelee. Kiplingin laukkuja omistan useampia, kestäviä ja käteviä ovat. Erityisesti pidän siitä, että ko. veskoissa on tarpeeksi monta taskua kaikelle pikkusälälle ja olkahihna on irrotettavissa. Ja 43v. olen :-)
Mulla on peräti kaksi Kipling-laukkua, enkä ole irrottanut apinoita :) Teineillä en ole nähnyt koskaan, niillä on Kånkenia ja LV:ta, joillain jopa Marimekkoa.
t. 40+ yläkoulun ope