Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää hyväntekijät, jotka nostavat itsensä jalustalle.

Vierailija
08.12.2014 |

Facebookissa jo useampi ilmoittanut, ettei tänä vuonna anna läheisilleen lahjoja, tai joulukortteja, vaan sen sijaan on niin jalo ihminen, että lahjoittaa nekin roposet johonkin hyväntekeväisyyteen. Joku ääliö on jopa kuvia laittanut itsestään ja lapsistaan tekemässä tätä hyvää työtä! Joillekin tuntuu olevan tärkeämpää, että pääsee kertomaan omasta hyvyydestään, kuin itse se hyvän tekeminen. Ja kyllä meiltä lähti kanssa useampi paketti Joulupuuhun, mutta en IKINÄ kehtaisi julkaista teennäisiä kuvia itsestäni lahjanyssäköiden kanssa facessa tai missään muuallakaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa miettinyt...sitten kaverit tykkäävät näistä päivityksistä ja kommentoivat että "ihanaa, näin meilläkin, antamisesta tulee niin hyvä mieli" tms oksettavaa. Eipä tulisi mieleenkään noin tehdä. Ja tosiaan meilläkin annetaan hyväntekeväisyyteen kyllä, meillä sitä ei vaan ole koettu tarpeelliseksi mainostaa.

Vierailija
2/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyssykät sentään. Mitä luet niitä. Anna heidän kertoa hyvyydestään. Ei se ole sinulta poissa. Vai alkaako omatunto kolkuttaa.

Kuka kissan hännän nostaa jos ei kissa ite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Tuntuu että tarkoituksena on vain oman sädekehän kiilotus, ei se vilpitön auttaminen.

Vierailija
4/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäpäivä on loistava esimerkki tästä. Siinä ö-luokan julkkikset kiillottelevat kilpeään.

HYI S..TANA!

Vierailija
5/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös ärsyttää toi, että asiaa pitää mainostaa! En itse todellakaan tuo asiaa esille, vaikka olen hyväntekeväisyyteen antanut. Jos asia tulee puheeksi saatan sen mainita, mutta en ala mainostamaan, enkä varsinkaan missään sosiaalisessa mediassa. Ihan kun hyväntekeväisyyttä ei tehtäisi sen hyväntekeväisyyden takia vaan siksi, että saa muille näyttää kuinka hyvä ihminen on. Oksettavaa.

Vierailija
6/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän riippuu. Jos on kyseessä ihminen, joka muutenkin päivittää Facebookiin ahkerasti kaikki tekemisensä, on mielestäni omituista olettaa että juuri hyväntekeväisyydestä ei saisi mainita mitään. Jos taas kyseessä on vuoden ainoa päivitys, kieltämättä herättää epäilykset motiiveista.

Vierailija
7/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 11:42"]

Facebookissa jo useampi ilmoittanut, ettei tänä vuonna anna läheisilleen lahjoja, tai joulukortteja, vaan sen sijaan on niin jalo ihminen, että lahjoittaa nekin roposet johonkin hyväntekeväisyyteen. Joku ääliö on jopa kuvia laittanut itsestään ja lapsistaan tekemässä tätä hyvää työtä! Joillekin tuntuu olevan tärkeämpää, että pääsee kertomaan omasta hyvyydestään, kuin itse se hyvän tekeminen. Ja kyllä meiltä lähti kanssa useampi paketti Joulupuuhun, mutta en IKINÄ kehtaisi julkaista teennäisiä kuvia itsestäni lahjanyssäköiden kanssa facessa tai missään muuallakaan.

[/quote]   Miksi ihmeessä ei saisi julkisestikin iloita siitä, että pääsee tekemään hyvää?

Vierailija
8/8 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se hyvä, jos tekee hyvää, vaikka sitten kehua retostelisikin asialla.

Myönnän toki, että se vähän minuakin "sattuu", koska itse olen joka joulu (ja muutenkin) antanut rahaa ja lahjoja moneen hyväntekeävisyyskohteeseen, mutta en ole asialla kehunut, koska olen oppinut ajattelemaan, ettei sillä saa kehua (uskonnostako tämä tulee, antaa toisella kädellä eikä toinen tiedä mitä tekee tms, en kyllä ole edes uskovainen??). Ja nyt kun moni noilla asioilla kehuu tulee sellainen fiilis, että ne kuvittelee olevansa jotenkin parempia kuin minä, vaikka nyt vasta ekaa kertaa lahjoittavat (kun se tuntuu olevan "muotia"), ja minä olen tehnty sitä vuosia eikä kukaan tiedä/arvosta.....

Mutta tuo on vain tunne, joka ekana tulee mieleen kun noita päivityksiä luin, ja olen jo päässyt sen yläpuolelle - minusta on hienoa, että niin moni tahtoo auttaa muita, sitä paitsi mitä useampi siitä kertoo, sitä useamman se tieto tavoittaa ja saa muitakin ihmisiä auttamaan. Ja uskon, että monelle se jää ihan tavaksi, ei ole vain tämä yksi vuosi. Auttamisesta tulee oikeasti hyvä mieli, kunhan valitsee itselleen sopivan kohteen, sellaisen josta ei sitten jälkikäteen tule jotenkin paha mieli, että menikö se apu nyt oikeasti tarpeeseen/oikeaan paikkaan jne.

Joten annetaan kaikkien nauttia hyvästä asiasta tahtomallaan tavalla. Jos me toiset emme ehkä tahdo / kehtaa kehua hyvän tekemisellä, niin toiset taas saa siitä iloa, eikä se ole keneltäkään pois!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme