Katkaisuvaroitus reklamoidusta laskusta
Kaipaisin kokemuksia ja käytännön tietoa tilanteesta, jossa sähköyhtiö lähettää sähköjen katkaisuvaroituksen reklamoidusta laskusta.
Tilanne on lyhyesti tämä: Olen tehnyt reklamaation sähkölaskusta, joka on summaltaan hyvin pieni. Reklamaatio on tehty huolellisesti ja kirjallisesti, ja yhtiö on katkaisukirjeessään myös vahvistanut olevansa tietoinen laskun riitaisuudesta. Tästä huolimatta olen saanut katkaisuvaroituksen.
Ymmärrän, että kyseessä on todennäköisesti automaattinen prosessi, mutta haluaisin kuulla teiltä, joilla on vastaavaa kokemusta:
Onko sähköyhtiö todella katkaissut sähköt reklamoidun laskun takia, vaikka reklamaatio on vireillä ja yhtiö on siitä tietoinen? Sehän olisi erittäin, erittäin typerä teko heiltä ja johtaa käytännössä automaattiseen häviöön oikeudessa ja lksäksi vahingonkorvausvelvollisuuteen.
Miten olette hoitaneet tilanteen, jos uhkaus on tullut? Onko tässä vaiheessa syytä olla yhteydessä suoraan kuluttajaneuvontaan (minkä olen kyllä jo tehnyt) vai riittääkö pelkkä kirjallinen muistutus reklamaation vireilläolosta sähköyhtiön asiakaspalveluun?
Tiedostan laskun riitaisuuden oikeudelliset perusteet, mutta etsin nimenomaan käytännön kokemuksia siitä, kuinka herkästi yhtiöt toteuttavat näitä katkaisu-uhkauksia tässä nimenomaisessa tilanteessa. Olen tietysti ollut jo useamman kerran yhteydessä sinne sun tänne. Nyt kysyn muiden kokemuksia.
En reagoi trolleihin. Ei kannattaisi maksaa, kyseessä edelleen reklamoitu lasku.
Kiitos vastauksista.
Kommentit (19)
Maksa pois, jos summa on hyvin pieni.
Vierailija kirjoitti:
🥱
mikähän rämän riidan syy on? mistä et ole samaa mieltä laskussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🥱
Eri, mutta eikö tuo ole ihan hyvä neuvo? Selvittelee sitten asiaa jälkikäteen ilman pelkoa sähköjen katkaisusta.
*erittäin typerä teko heiltä ja johtaa käytännössä automaattiseen häviöön oikeudessa ja lksäksi vahingonkorvausvelvollisuuteen*
väite ei pidä paikkaansa. Reklamaatio ei vaikuta mitenkään siihen, että toimittajalla on oikeus katkaista sellaisen palvelun toimitus, jota ei ole sovitulla tavalla maksettu. Eikä palvelun katkaiseminen mitenkään vaikuta asian mahdolliseen oikeuskäsittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
*erittäin typerä teko heiltä ja johtaa käytännössä automaattiseen häviöön oikeudessa ja lksäksi vahingonkorvausvelvollisuuteen*
väite ei pidä paikkaansa. Reklamaatio ei vaikuta mitenkään siihen, että toimittajalla on oikeus katkaista sellaisen palvelun toimitus, jota ei ole sovitulla tavalla maksettu. Eikä palvelun katkaiseminen mitenkään vaikuta asian mahdolliseen oikeuskäsittelyyn.
Et selvästi ymmärrä yhtään mitään reklamaatiosta :D Perustellusti reklamoidun laskun takia ei koskaan saa katkaista sähköjä, idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🥱
Eri, mutta eikö tuo ole ihan hyvä neuvo? Selvittelee sitten asiaa jälkikäteen ilman pelkoa sähköjen katkaisusta.
Ei. Maksamalla hyväksyn laskun ja asiakaspalvelu jättää homman siihen.
Vierailija kirjoitti:
Se ei liity tähän. Sitä paitsi kysymys on älytön. Mikä reklamaation tarkoitus on? No yleensäkin kertoa, että ei allekirjoita laskun oikeellisuutta.
Minua ihan toden teolla huolestuttaa aikuisten ihmisten tyhmyys. Siis miten kukaan voi kuvitella, että sähköjen katkaisu perustellun reklamaation johdosta on laillista?! Tiedoksi: ei, se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🥱
Ei. Maksamalla hyväksyn laskun ja asiakaspalvelu jättää homman siihen.
Ei pidä paikkaansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei liity tähän. Sitä paitsi kysymys on älytön. Mikä reklamaation tarkoitus on? No yleensäkin kertoa, että ei allekirjoita laskun oikeellisuutta.
sehän juuri nimenomaan liittyy, että mistä reklamoidaan, mistä asiasta ei ole samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihan toden teolla huolestuttaa aikuisten ihmisten tyhmyys. Siis miten kukaan voi kuvitella, että sähköjen katkaisu perustellun reklamaation johdosta on laillista?! Tiedoksi: ei, se ei ole.
Minusta on käsittämätöntä, että joku kuvittelee pelkän reklamoinnin muuttavan asiaa.
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/asuminen/sahko/milloin-sahkoyhtio-vo…
Lasku maksetaan silti.
Jos reklamaatio hyväksytään, laskun summa palautetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasku ei sinun mielestäsi ole oikein, mikä virhe siinä mielstäsi on?
Maksaisin laskun mutta aiheuttaisin huijariyritykselle takaoven kautta 10X suuremmat vahingot kera korkojen.
Eikö laskua ole mahdollista oikaista seuraavan laskun yhteydessä?
Vierailija kirjoitti:
Onko sähköyhtiö ilmoittanut tekemäsi reklamaation olevan perustellusti aiheellinen?
*lisäksi