Minne sielu menee kuoleman jälkeen
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ymmärtää jos ei ole uskos.
Sinulla on oma kristityn näkemyksesi. Hinduilla tai esim. Budhalaisilla oma näkemyksensä, samoin ateisteilla omansa jne.
Itse vastaan että en tiedä.
Kristitty uskoo uudestisyntymiseen, hindu tai vähän samanmielisesti aatteleva butthalainen kuudestisyntymiseen
Sieluna menet sinne katsomaan isää ja äitiä. Mutta ah ja voi, he haluavatkin itse olla lapsia ja asuvat erillään omien vanhempiensa luona. He ovat nyt itse asiassa sinua nuorempia tenavia, eivätkä edes tunne sinua.
sedg kirjoitti:
yhtä turmiollisia minusta käsitykset että kaikki sielut pääsevät taivaaseen tai että kaikkien ihmisten tietoisuus ja sielu katoavat ruumiillisen kuoleman tullessa. En kannata kumpaakaan, vaan että kaikilla on katoamaton sielu ja tietoisuus ja toiset valitsevatt tiavaan ja toiset helvetin
Itse uskon että sielut ovat täällä oppimassa, aina uudelleen ja uudelleen niitä asioita joissa kokevat tarvitsevansa oppia.
Vierailija kirjoitti:
Sielu menee tietysti taivaaseen. Muu maallinen jää maan päälle.
Ei ainakaan kristinuskovaisilla.
Kuolleet ovat kuolleita kunnes viimeisenä päivänä herätetään.
Saarnaaja 9:5 ja 6 sanoo...........
Koska elit niin hyvällä ruokavaliolla, kuolet dementiaan eikä sielusi enää muista, kuka olet. Enkelit kohauttelevat mjuukalaiselle olkapäitään tiskin takana ja lähettävät sinut ylijäämäsuomalaisten kerhoon tappelemaan identiteeteistä.
Vierailija kirjoitti:
sedg kirjoitti:
yhtä turmiollisia minusta käsitykset että kaikki sielut pääsevät taivaaseen tai että kaikkien ihmisten tietoisuus ja sielu katoavat ruumiillisen kuoleman tullessa. En kannata kumpaakaan, vaan että kaikilla on katoamaton sielu ja tietoisuus ja toiset valitsevatt tiavaan ja toiset helvetin
Itse uskon että sielut ovat täällä oppimassa, aina uudelleen ja uudelleen niitä asioita joissa kokevat tarvitsevansa oppia.
Eli vähän niinku että ihmisellä ois monta elämää kuten vanhanaikaisissa tietokonepeleissä tahi Nokia 3310:n Space impact-pelissä?
Mikäs se sellainen sielu on? Polkupyörän renkaan venttiilissä se sisuskalu on sielu. Enpä tiedä ihmisessä moista olevan.
Satutettu sielu tulee kostamaan. Omaa oikeaa perhettä suojelee.
Kuolleiden valtakuntaan. Kuoleman jälkeen sielu on ajattomassa tilassa odottamassa sitä kuuluisaa viimeistä tuomiota. Tämä tietenkin on vain minun käsitykseni, joten jokainen tehköön omat johtopäätöksensä käytettävissä olevien olettamusten pohjalta. Sanon olettamusten koska todistettavia faktojahan ei ole kellään käytettävissään.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se sellainen sielu on? Polkupyörän renkaan venttiilissä se sisuskalu on sielu. Enpä tiedä ihmisessä moista olevan.
Sielu on se mikä puuttuu multien alla tahi merten pohjissa makaavilta luilta.
Mikä on sielu? Onko se kaikilla elollisilla olennoilla vaiko vain Homo Sapiens lajin edustajilla... Jos ei ole, niin miksi ei ole...
Olisipa hauska tietää uskooko esim. Päivi Räsänen avaruusolioihin? Jos vastaus on ei, niin jossain mielessä on ajatuksen kulku kerettiläistä.
Muistakaa sitten, että taivaaseenmuuttajia kohdellaan kuten täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä eroa on. Täällä palautetaan sinne mistä tulikin mutta taivaan tuomiolla kuulemma heitetään tosi pahaan paikkaan jos oikeutta taivaspaikkaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä eroa on. Täällä palautetaan sinne mistä tulikin mutta taivaan tuomiolla kuulemma heitetään tosi pahaan paikkaan jos oikeutta taivaspaikkaan ei ole.
Eli periaate on sama, jos ei mäihä käy niin Ruotsiin joutuu.
Ihmisen sielu menee joko helvettiin tai taivaaseen
Helvettiin jos ei ole uskonut Jeesuksenn eikä tunnustanut häntä Herrakseen
Taivaaseen jos uskoo Jeesukseen ja on tunnustanut hänet Herrakseen
Sialu menee kuoleman jälkeen suoraan kyrpöön.
Mistä ihminen tuon voisi tietää?
Nämä iäisyyteen liittyvät kysymykset ovat uskonasioita, tiede ei ota niihin kantaa, koska ei voi.
Minä uskon, että tietoisuus ja sielu ovat sama asia. Kun ruumiista aika jättää, tietoisuus/sielu menee tauolle.
Joskus sitten universumin lämpökuoleman jälkeen saattaa tietoisuus/sielu palatakin kuvioihin.
Toivottavasti olen väärässä.