Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Nyt odotettu paketti, 5 arki päivää. Seuranta linkit ei enää toimi. Chattiin kun laiton negatiivista palautetta niin nyt ne estää mun pääsyn sinne. Asiakaspalvelusta ei ollu mitään hyötyä, linkit kuulemma toimii ja meillä kuulemma huonot laitteet. Ne ei kuulemma mainosta sivuilla nopeeta toimitusta 1-3arki päivää vaan sivuilla kuulemma lukee että ne on oletus arvoja. Kavereilta kuullu niin ensimmäinen paketti tulee 1-3arki pv mutta sen jälkeen sitten... Itellä kävi toimituksessa myös näin. Tänään asiakaspalvelusta sanottiin että paketti tänään 19.00 meidän postiin tulee viimmeiset päivän paketit n. 14.00 ja sitä paitsi postilta ei ole tullut ilmoitusta joka yleensä tulee 12.00 firma on kuulemma suomalainen mutta varasto virossa.
Itselleni on tuolta tulleet Postin kautta paketit tosi hitaasti, mutta Matkahuollon kautta nopeasti. Eli taitaa olla Postissa vika.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin sieltä petivaatteet, piti olla uudet ja käyttämättömät ja hintakin oli sen mukainen. 2 tyynynliinaa 2 pussilakanaa kuului settiin. Paketti tuli ja ne kaikki oli käännetty nurin päin. Kaikki oli täynnä sellaista lyhyttä mustaa karvasilppua! Imuroin, pesin.. Ei auttanu. Roskiin vaan.
Parilla muullakin oli kokemuksia huonoista tuotteista. Miksi ette valita ja palauta? Miksi jäätte hiljaa tyytymättömiksi? Tuotteet saa palauttaa ilmaiseksi, jos ne eivät vastaa kuvausta. Itse olen niin tehnyt pari kertaa ihan ilman ongelmia. Ja vaikkei sellainen edes säännöissä lukisi, johan sen järki ja oikeus sanoo, ettei tarvitse tyytyä tuotteeseen, joka on muuta kuin luvattu.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä muilla myyjillä asiakkaat palautellut tuotteita? Myynyt olen nyt noin puolet mutta muutama palautus tullut. Ihmetyttää koska tavaroissa ei ollut vikaa, ainakaan sellaista mitä en olisi maininnut. Tuleeko palautuksista itselle kuluja?
Nooh jos koko vaikka ei ole sopiva, eihän sitä koskaan varmasti tiedä ennen kuin sovittaa. Tai jos väri on eri kuin ajatteli, siitäkään ei voi koskaan olla varma vain kuvan perusteella.
Itse en ole jaksanut lähteä palauttelemaan yksittäisiä vaatteita, enkä halua postikulujakaan enää siitä maksaa. Kun vaatteissa ei kuitenkaan mitään vikaa ole ollut, ei vain kaikki ole ihan itselle istuvia. Mutta tilaan aina kerralla monta, ja jo tilatessani tiedostan riskin, että kaikki eivät välttämättä ole sopivia.
Ei tule palautuksista myyjälle kuluja. Palautetun tavaran myyntiaika alkaa alusta, eli vähän jopa "korvausta" saa siitä, kun tuote on ollut välillä poissa myynnistä.
Olen ostanut, saa helposti ostettu lapsille merinovillavaatteita, talvikenkiä yms. Kerran on ollut reikä vaatteessa. Pyysivät kuvan tuotteesta jonka jälkeen hyvittivät sen.
Heillä on aika usein tarjouksia kun tilaa uutiskirjeen. Usein se on eka tilaus ilman postimaksuja. Itse tilasin täältä jo mainitun linkin takaa uutiskirjeen niin sain ekan ilman postimaksuja
https://vahankaytetty.fi/?ref=cnZjYm9Ia0hUM2s9
Haluaisin myydä myös mutta 2,90€ tuntuu aika kovalta provikalta. Ei siis ihan halvimpia jaksa edes yrittää... onko tuoreilta myyjiltä kokemuksia?
Vaatteita ei saa enää myytyä kun hintoihin lisättiin 2,90€ provisio. Itselläni hyväkuntoista tavaraa hintaluokassa 1-10€, noissa hinnoissa korotus tuntuu ihan liian suurelta.
Iso työ myös myyntiin laittamisessa, myyntituloja joutuu odottamaan kuukauden jotta ne saa omalle myyntitilille ja sitten onkin monenlaista viivettä kun tilitykset yrittää siirtää omalle pankkitilille. Pitäisi hoitua 1-3 vrk sisällä, tällä firmalla se ei onnistu, viimeksi odotin rahojani 2 viikkoa. Asiakaspalvelusta vastaa joku ammattipiruilija. En suosittele kenellekään.
Entinen myyjä kirjoitti:
Vaatteita ei saa enää myytyä kun hintoihin lisättiin 2,90€ provisio. Itselläni hyväkuntoista tavaraa hintaluokassa 1-10€, noissa hinnoissa korotus tuntuu ihan liian suurelta.
Iso työ myös myyntiin laittamisessa, myyntituloja joutuu odottamaan kuukauden jotta ne saa omalle myyntitilille ja sitten onkin monenlaista viivettä kun tilitykset yrittää siirtää omalle pankkitilille. Pitäisi hoitua 1-3 vrk sisällä, tällä firmalla se ei onnistu, viimeksi odotin rahojani 2 viikkoa. Asiakaspalvelusta vastaa joku ammattipiruilija. En suosittele kenellekään.
Asiakaspalvelusta minulla on päinvastainen kokemus. Aina on vastattu nopeasti ja ystävällisesti ja ratkaistu kaikki asiat alttiisti. Kehitysehdotuksista on ystävällisesti kiitetty. Monelle olen nimenomaan asiakaspalvelua kehunut.
Mutta muutoin, kyllä minuakin harmittaa tuo myyntimaksun nosto. Pelkään, että kauppa hiipuu siitä. Minulla on nyt taas syksystä asti ollut tavarapaketti myynnissä. Alkuun meni tietysti osa nopeasti kuten aina. Joulun aikaan ei juuri mennyt. Nyt tammikuussa on kyllä vielä joitakin mennyt. Ei minullakaan kallista tavaraa ole, tyyliin joku lasten huppari 4 e tai pöytäliina tai lakanasetti 7 e. Nyt siis ostaja maksaa siitä hupparista 6,90 e ja pöytäliinasta 9,90 - kai ne vielä sellaisia hintoja ovat että on mahdollista mennä vielä kaupaksi. Mutta 1 euron paitaa tai bodya eipä taida kukaan ostaa 3,90 eurolla. Paketteja tietysti voi tehdä, mutta ei minulla aina löydy montaa samantapaista ja -kokoista vaatetta. Mutta laitetaan kaikki palautetta menemään ja vaikka ehdotuksia, miten provision voisi toteuttaa!
EI käy kauppa enää ollenkaan hinnankorotuksen jälkeen!!!! Ja sitten mainostavat alehintaisia tuotteita, eivät kuitenkaan omasta osuudestaan alea anna. Niin ja tilityksiä saa odotella, tuleekohan ollenkaan???
Onko joku viimeaikoina saanut tilityksiä? Ite oon oottanut jo monta viikkoa eikä kuulu. Onkohan jollain mahdollista tarkistaa, onko tällä yrityksellä jo maksuhäiriömerkintöjä, veikkaan et talousvaikeudet on syynä näihin viivästyksiin
Vierailija kirjoitti:
Onko joku viimeaikoina saanut tilityksiä? Ite oon oottanut jo monta viikkoa eikä kuulu. Onkohan jollain mahdollista tarkistaa, onko tällä yrityksellä jo maksuhäiriömerkintöjä, veikkaan et talousvaikeudet on syynä näihin viivästyksiin
Kyllä sain tällä viikolla tilityksen, jonka olin pyytänyt tammikuun ekalla viikolla. Sen jälkeen olen kahdesti tilittänyt, mutta ne eivät ole vielä tulleet.
Tilitykset tuntuu takkuavan nyt pahasti... Korotuksen jälkeen ei enää kauppa ole käynyt :( Omalla kohdallani tietty johtuu siitä, että mulla on yksittäisiä euron-parin vaatteita, esim. lastenvaatteita, paitoja/bodyja ym. Niissä tuo korotus näkyy ja ymmärrettävää ettei kukaan halua ostaa... Jos olisi kaikki jotain 10e tavaroita, ei korotus niin näkyisi.
Harmu, ettei korotuksesta ilmoitettu etukäteen, jotta olisi voinut jättää ne euron vaatteet lähettämättä, tai ois voinut tehdä niistä paketteja... Nyt vain ilmoittivat, että vanhatkin tuotteet saa hinnankorotuksen.
Ehkä firmalla onkin tavoite jatkossa myydä vain kalliimpaa, merkkivaatetta, isompia vaatepaketteja ym. Mutta olisi ollut kohteliasta siitä egukäteen ilmoittaa.
Tykkäsin vanhasta systeemistä, että pystyi myymään ja varsinkin ostamaan ihan yksittäisiä kirppishintaisia vauvanvaatteita ym. Itselleki löysin tosi paljon edullisia hyväkuntoisia paitoja.. Normikirppiksellä niitä löytää hyvin parilla eurolla kipale, täältäkin sai ennen tuohon hintaan. Nyt hinnat tuplaantuneet... Mulle on ihan eri asia ostaa 10 vauvan bodya 20eurolla kuin 40eurolla... Kirppishinnoissa pitäisi kirppiksellä pysyä!
Mitä muita näitä on netissä? Rekki ja Emmy ainakin mainittu? Onks muita?
Tällainen mainospaska ilmiannettu!
Tilitykset olleet myöhässä monta kertaa, tulivat vasta usean yhteydenoton jälkeen tosi hitaasti. Myös myynti lopahti hinnankorotuksen jälkeen. Sain tuotteeni takaisin ilman postimaksua kun mainitsin sopimusrikkomuksesta, joita ovat tilitysten viiveet ja myyntiprovision korotus siinä vaiheessa kun asiakas on jo lähettänyt tuotteet myyntiin. Vien vaatteet mielummin itse valitsemaani hyväntekeväisyys kohteeseen tai myyn muualla missä homma toimii.
Joo, taidanpa itekkin pyytää tuotteet takaisin
On! Lähetyksen ainoat hinnakkaammat tavarat hävisi... Tai tuli ilmoitus, että eivät ole saapuneet varastolle.
Kyselin näiden perään, koska olin varma että paketissa olivat. No rupesivat sitten löytymään! Ois varmaan olleet varastotytöille kelpaavia!!!
^ Ylläoleva on siis vastaus aiemmin esitettyyn kysymykseen, onko tavaroita hävinnyt.. tuli vahingossa tähän.
Tilityksiä tarvitsee olla vähintään 10€ muuten ne ottaa 1€ pois (alle 10€ tilityksistä). Miksi siitäkin niiden tarvitsee ottaa rahaa pois, kun paketin lähettämisestäkin menee.
Saako jotkut vielä tuotteita myydyksi nyt enää kun 2,90€ laitettiin tuotteelle lisää hintaa? Jos nii mitkä tuotteet ostetaan?
No mulla on mennyt korotuksen jälkeen enää muutenkin hintavammat tuotteet, mm. uudet talvisaappaat ja iso vaatepaketti. Itse ostin 18e talvitakin. Siinä varmaan myyjän asettama hinta se 15e, muutaman euron välitys ihan ok tämänhintaisessa.
Kirppishintaisia halvempia yksittäisiä vaatteita en oo enää ees viittiny etsiä, korotus nostaa hintaa liikaa.
Varmaan kuitenki esim uusia vaatteita ja kenkiä kannattais edelleen myydä?
Ja niputtaa esim. vauvanvaatteet isoihin paketeihin, joille voi laittaa vaikka 10e hintalappuun..? Semmosen voisin ite ostaa, jos hyvä paketti.
En ole se, jolle vastasit, mutta miettinyt samaa. Tori ja Huutis eivät vastaa samaa tarvetta, kun kuitenkin pitää jokainen kauppa pelata erikseen ja vastailla ehkä monen kysyjän kysymyksiin. Odotella maksuja, kärsiä ohareita... Vähänkäytetty on ollut siitä helppo, että kun on saanut paketin matkaan, tavaroista ei sen jälkeen tarvitse huolehtia eikä pitää niitä kotona viemässä tilaa.
Mistä vastaava palveleva paikka? Emmystä olen lukenut huonoja kokemuksia, mutta rekki.fi vaikuttaa paremmalta. Tosin kelpuuttavat vain merkkivaatteita. Eivätkä kokemusten mukaan kovin tuottoisasti maksa, mutta toisaalta tekevät kaiken työn, niin kai siitä voi jotain maksaakin.
En sitten tiedä, missä kannattaisi myydä perusvaatteita ja kodintavaraa. Toivottavasti tulee uusia vastaavia paikkoja, jos Vähänkäytetty menee noin alaspäin. En tajua, eikö se ole tuollaisenaan kannattanut. Paljon on ollut ihmisillä hyviä kokemuksia ja kauppa on käynyt.