Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Vierailija kirjoitti:
Vähis kirjoitti:
Olen asioinut sekä myyjänä että ostajana. Korotuksen jälkeen ei enää omia vaatteita ole mennyt ollenkaan. Alkaa olla sellaiset hinnat että uutta vaatetta saa jo kaupoista halvemmalla. Ei tunnu enää kunnon kirppistelyltä, enkä taida pistää omia vaatteita enää myyntiin. Kun jokaiseen tuotteeseen lisätään se 2,90 euroa, niin esim. kymmenestä käytetystä tuotteesta ostaja maksaa jo peräti 29 euroa firmalle!
Mäkään en ole korotuksen jälkeen enää vaatteita lähettänyt myyntiin. Mun myymät vaatteet on aina olleet tosi hyväkuntoisia mutta ei mitään kalliita merkkituotteita, joten tuo 2,9 € on ihan älytön lisä myyntihintaan.
Onko kukaan löytänyt mitään hyvää vaihtoehtoa Vähänkäytetylle? Itsepalvelukirppiksille pääsen tosi huonosti välimatkojen takia.
Tori.fi ja Huuto.net. Miksi kukaan maksaa provikkaa tuollaiselle nettikirpparivälittäjälle?
Täältähän se selvisi. Osto innostukseni hiipui jo 1,90e noususta mutta enää en ole ostanut enkä osta kun tyli 2,90e nousu tuotteisiin. En syytä teitä myyjiä! Ehkä hyvä että tuli tämä nousu niin pääsen koukusta irti :D olen ollut ostaja vähänkäytetty.fi:ssä sen toiminnan alusta alkaen. Harmitti myös kun postikulut tulivat. Ehdotin että olisivat 0e jos ostaa esim yli 50e. Tai edes 3,90e kuten hetken oli. Hyviä löytöjä tuli tehtyä. Ahneella on p.. loppu. Vähänkäytetyllä sama edessä
Tilitykset aina myöhässä, en voi suositella.
Minä myös teen ilmoituksen, rahansiirrot takkusivat jatkuvasti.
Minulla ainakin mennyt tuotteita ihan samalla tavalla kaupaksi vaikka hinta nousikin. Halvin tuote minulla oli kirja 1,50€ eli myynnissä oli hinnalla 4,30€. Itse ainakin aion jatkaa. Mistään en saa noin halvalla varastointia, asiakaspalvelua ja turvallista osto- ja myyntipaikkaa. Saan kumminkin ihan saman hinnan tuotteista mitä sain aiemminkin eli ei omaan myyntituottoon vaikuttanut ollenkaan.
Ei kannata. Nyt odotettu paketti, 5 arki päivää. Seuranta linkit ei enää toimi. Chattiin kun laiton negatiivista palautetta niin nyt ne estää mun pääsyn sinne. Asiakaspalvelusta ei ollu mitään hyötyä, linkit kuulemma toimii ja meillä kuulemma huonot laitteet. Ne ei kuulemma mainosta sivuilla nopeeta toimitusta 1-3arki päivää vaan sivuilla kuulemma lukee että ne on oletus arvoja. Kavereilta kuullu niin ensimmäinen paketti tulee 1-3arki pv mutta sen jälkeen sitten... Itellä kävi toimituksessa myös näin. Tänään asiakaspalvelusta sanottiin että paketti tänään 19.00 meidän postiin tulee viimmeiset päivän paketit n. 14.00 ja sitä paitsi postilta ei ole tullut ilmoitusta joka yleensä tulee 12.00 firma on kuulemma suomalainen mutta varasto virossa.
Eihän se varastointi juuri mitään maksa kun se on tallinnassa.
Tilasin sieltä petivaatteet, piti olla uudet ja käyttämättömät ja hintakin oli sen mukainen. 2 tyynynliinaa 2 pussilakanaa kuului settiin. Paketti tuli ja ne kaikki oli käännetty nurin päin. Kaikki oli täynnä sellaista lyhyttä mustaa karvasilppua! Imuroin, pesin.. Ei auttanu. Roskiin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähis kirjoitti:
Olen asioinut sekä myyjänä että ostajana. Korotuksen jälkeen ei enää omia vaatteita ole mennyt ollenkaan. Alkaa olla sellaiset hinnat että uutta vaatetta saa jo kaupoista halvemmalla. Ei tunnu enää kunnon kirppistelyltä, enkä taida pistää omia vaatteita enää myyntiin. Kun jokaiseen tuotteeseen lisätään se 2,90 euroa, niin esim. kymmenestä käytetystä tuotteesta ostaja maksaa jo peräti 29 euroa firmalle!
Mäkään en ole korotuksen jälkeen enää vaatteita lähettänyt myyntiin. Mun myymät vaatteet on aina olleet tosi hyväkuntoisia mutta ei mitään kalliita merkkituotteita, joten tuo 2,9 € on ihan älytön lisä myyntihintaan.
Onko kukaan löytänyt mitään hyvää vaihtoehtoa Vähänkäytetylle? Itsepalvelukirppiksille pääsen tosi huonosti välimatkojen takia.
Tori.fi ja Huuto.net. Miksi kukaan maksaa provikkaa tuollaiselle nettikirpparivälittäjälle?
Koska kaikilla ei ole aikaa sopia kauppoja ja tavata ostajia jatkuvasti. Vähänkäytetty on aiemmin ratkaissut sen ongelman.
Nyt hintojen noston jälkeen mullakin on jäänyt monta tuotetta myymättä, kun taas ennen hintojen nostoa sain aina lähes kaikki tuotteet erästä myytyä (olen myynyt enimmäkseen vähän käytettyjä ja hyväkuntoisia virheostoksia). Joskus jäi yksi tai kaksi tuotetta pyörimään myymättä. Nyt siellä pyörii 15 moitteettomassa kunnossa olevaa vaatetta, jotka joudun pian lunastamaan takaisin. Kyllä ärsyttää.
Ei käy enää kauppa ollenkaan 2,90 provikalla. Ottaa päähän, kun just olin lähettänyt tavaraa myyntiin ja sit vaan ilmoittivat että ottavatkin enemmän provikkaa itselleen. Boikotoin jatkossa tätä sekä ostajana että myyjänä. En voi suositella kenellekään!!!
Myyntiin lähetettävästä paketista (6,90€) peritään maksu tilityksen yhteydessä. Eipä paljoa jää "tilille" rahaa jos muutaman tuotteen saanut myydyksi. Parempi olisi ehkä saman tien maksaa, kun vie paketin tai myöhemmin tilisiirrolla jos niin haluaa.
Välitysmaksun nostaminen myös jo myynnissä oleviin tuotteisiin oli törkeää. Jos oisi edes etukäteen ilmoitettu! Sinne jäi yksittäiset kirppishintaiset vaatteet myymättä,onneks menevät hyväntekeväisyyteen... %korvaus olis järkevä, esim 20% tmv. myyntihinnasta. Nyt kun ostat 10 "euron paitaa", kirpputori veloittaa siitä liki 30e :D Täällä vois vielä myydä kalliita tuotteita ja vaatepaketteja, sit pysyisi hinta kohtuullisena. Itse en enää aio myydä, enkä ostaa täällä :(
Myös rahojen tilitys takkuaa. Ei riitä viikko eikä kaks maksuun! Kiireisiin vetoavat.
Lisäksi viime lähetyksestäni "katosi" ainoat kalliimmat tuotteet, eivät ilmoituksen mukaan saapuneet. "Löytyivät" lopulta kun asiasta valitin. Yksi tuote minulla jäikin lähettämättä myyntiin, kun huomasinkin sen pakatessa vialliseksi. No tämä tuote on ollut myynnissä ja ostettu... Eipä tule ostaja sitä saamaan, kun ei ole myynnissäkään...
Minua suututtaa vähänkäytetyssä se, kun vaatteisiin ei ole mitään mittoja yleensä laitettu, eikä niitä mistään saa! Olen chatissa asiasta valittanut useamman kerran, sanovat vaan, että myyjät eivät ole laittaneet mittoja. Ostamatta ovat jääneet sellaiset vaatteet.
Eiköhän tuo tilitysongelma ja hintojen nosto kerro siitä, että vähänkäytetyllä menee huonosti. Eipä paljoa kannata myyntiin laittaa, kun voi ne vähäisetkin rahat jäädä saamatta. Ja omat tilitykset nostan heti pois, toivottavasti vielä tulee perille, mä nimittäin luulen, et pitkään eivät näitä voi enää maksaa kun menee konkkaan tai jotain...
Sitäpä... Sinne jää rahat ja tavarat, jos pulju kaatuu..
Itelke ei rahoja kuulu, ilmoittivat uuden ajan jonka sisällä maksaisivat, mut ei...
Mihin tämmösistä kuuluu valittaa/kysyä neuvoa? Kuluttajaneuvonta..? Ei oo ennen tarvinnu ni en tiiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähis kirjoitti:
Koska kaikilla ei ole aikaa sopia kauppoja ja tavata ostajia jatkuvasti. Vähänkäytetty on aiemmin ratkaissut sen ongelman.
Nyt hintojen noston jälkeen mullakin on jäänyt monta tuotetta myymättä, kun taas ennen hintojen nostoa sain aina lähes kaikki tuotteet erästä myytyä (olen myynyt enimmäkseen vähän käytettyjä ja hyväkuntoisia virheostoksia). Joskus jäi yksi tai kaksi tuotetta pyörimään myymättä. Nyt siellä pyörii 15 moitteettomassa kunnossa olevaa vaatetta, jotka joudun pian lunastamaan takaisin. Kyllä ärsyttää.
Myy tuotteet Torissa ja Huutonetissä vain postituksella. Ei ole pakko suostua noutoon. Mulla lukee omissa Tori.fi ja Huuto.net kohteissa aina isolla "VAIN POSTITUS, EI NOUTOA". Ja sitten paketti postiin kun raha on tilillä.
Olen ollut myyjänä siitä lähtien kun ottivat 1€ per tuote silloin sain 62€ kuussa
(vuoden myynti jaettuna 12).
(laitoin aktiivisesti tavaraa myyntiin n. 100 tuotettaper kuukausi. Käytännössä 500tuotetta syksyllä ja keväällä eli en joutunut maksamaan montaa lähetys maksua ja joskus taisi osua tarjous ilmaisesta lähetyksestäkin)
Nostivat sitten palkkionsa 1.90 per tuote.
Nostin omaa hintaa ja aloin myydä "tuotepaketteja" ja näin sain 68€ kuussa
(Vuoden myynti jaettuna 12).
Eli tavaraa ja omaa aikaa meni enemmän
(tuotepakettien järjestelyyn ja miettimiseen / etsimiseen että saatoin saada kaupaksi esim kolitsihousuja piti olla useammat niputettuna tietenkin samaa kokoa ettei hinta olisi ollut asiakkaalle tähtitieteellinen) raakasti ajattelin että kolmet housut 6€ josta minulle 4€
Mutta rahaa tuli silti sama summa
Nyt vähän käytetty nosti jälleen palkkiotaan 2.90€ per tuote
Olen koittanut miettiä mitä tai miten myisin mutta näiden lukujen valossa ei ehkä kannata enään lasten perus vaatteita myydä
(ehkä vähänkäytetty toivookin että heille tulisi enemmän merkkivaatteita kalliilla myyntiin)
Käytännössä ensin myyjä laittaa merkkivaatteet heille myyntiin niistä myydään korkean hinnan vuoksi vain muutama ja myyjä ei katso niitä enään takaisin haluavansa.
Vaatteet siirtyvät vähänkäytetyn omistukseen jonka jälkeen ne "lahjoitetaan" serkun serkun serkulle joka laittaa ne uudelleen myyntiin pienemmällä hinnalla.
Miten voisi sukuun kuulumattomana myyjänä saada rahaa tilille?
Meinasin tulla kyselemään, onko kukaan saanut joulun jälkeen tilityksiä tililleen, mutta tarkistin juuri, niin olivatpa sittenkin tulleet tilille tuotot, jotka pyysin ihan tammikuun alussa. Mietin jo, tulevatko ne lainkaan. Hehän ilmoittivat ruuhkasta, mutta viiveen piti olla max. 7-10 pv. Vähän enemmän meni.
Täällä kans kiittelen tiedosta provikan nousemisesta!
Olin juuri aikeissani laittaa ensimmäisen kerran myyntiin sivulle esim. DVD:itä. Mutta jos haluan kohtuuhinnan 3e levystä, hintaa tulee 5,90e ostajalle! Tai sitten pitää myydä isompana pakettina eli ehkä hankalampi saada myytyä.
Toivottavasti käyttävät korotukset sivujen kehittämiseen sentään. Tai siirtyisivät johonkin kuukausimaksusysteemiin, kuten FB:ssä ehdotettiin.