Miksi Emmerdalessa
Hei Emme-fanit! Saataisiinko me Emmerdalesta tänne samanlainen ketju kuin Salkkareista jo on? :) :D
Miksi Bobin lapsia ei juuri koskaan näytetä?
Miksi kaikki osaavat aina tuurata kiireapulaisena esim. kahvilassa, kuten Rodney vasta? Kassan käyttö ja kaikki hallussa.
Miten Sharman karkkitehdas pärjää kilpailussa niitä tehtaita vastaan, joissa koneet pakkaavat karkit?
Miksi väellä on aikaa istua pitkään pubissa lounastauolla töistä?
-Kaisa-
Lisää ihmettelyjä, kiitos! :)
Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (44653)
Vierailija kirjoitti:
On muuten epätodennäköistä, että maailmassa olisi toista Emmerdalen kokoista kylpahast, jossa kuolleisuus edes 30 vuoden aikana olisi läheskään sitä mitä se on Emmessä. Varsinkin kun suurin osa on väkivallan tai onnettomuuden kautta tapahtuneita. Kaikissa kyliissä ei ole edes yhtä sarjamurhaajaa kun Emmeen niitä on löytynyt jo kaksi.
Midsomer?
Vierailija kirjoitti:
Onko se muuten sen kylä nimi, vai ainoastaan sen sarjan alkuperäisen maatilan nimi?
Ei ole oikea kylä vaan ihan fiktiivinen, nimi muuttui 1989 kun sarjan nimi muuttui.
No Midsomer, Heartbeatin kylä tai missä Pappi Brown seikkailee on hiukan eri juttu kuin Emmerdale ja jopa Lovejoyssakin taisi olla enemmän kuolemia kuin Emmerdalessa.
Joo, Wikipedia kertoi kun jaksoi katsoa. Lentokone rysähti vuoden 1993 uudenvuoden aatonaattona Beckindalen kylä päälle, tappoi 4 sarjan henkilöä ja 5 muuta kyläläistä sekä 138 lentokoneen kyydissä ollutta. Tästä kaikesta järkyttyneinä henkiinjääneet muuttivat kylän nimen Emmerdaleksi. Tätä ei kai ennätetty Suomessa nähdä, jos kerran täällä alettiin katsoa sarjaa tammikuussa 1997? Vai aloitettiinko täällä näin komeasti? konkarit kertokaa.
Itse olin emmewikin kimpussa, kun tuo yksi listas Annie Sugdenin hahmoksi joka lähti kuolemalla.
Itse muistan, Annie kuoli ihan vasta. Ja niin tapahtuikin. Näyttelijä kuoli vuotta aiemmin ja 2020 Annie Sugden kuoli.
Annie lähti sarjassa Espanjaan Amosin kanssa -94.
Emmerdale alkoi Suomessa 7.1.1997.
Mä aloin kattomaan puolitoista vuotta myöhemmin.
Hyvää uutta vuotta!! 💚
Vierailija kirjoitti:
On muuten epätodennäköistä, että maailmassa olisi toista Emmerdalen kokoista kylpahast, jossa kuolleisuus edes 30 vuoden aikana olisi läheskään sitä mitä se on Emmessä. Varsinkin kun suurin osa on väkivallan tai onnettomuuden kautta tapahtuneita. Kaikissa kyliissä ei ole edes yhtä sarjamurhaajaa kun Emmeen niitä on löytynyt jo kaksi.
Harvassa kylässä myös sisäänmuutto on yhtä vilkasta.
Tai juurikin, että kylä vilisee tuomittuja, istuneita rikollisia.
Jäi miettimään Billyn ja Dawnin adoptiojuttua, että kuinkahan menee läpi? Tunnettu prostituoitu ja narkkari, toki hänen omat lapset. Billy myöskin entinen vanki.. niin ja Will ja Kim istuneita kumpikin.
😄
Vierailija kirjoitti:
Joo, Wikipedia kertoi kun jaksoi katsoa. Lentokone rysähti vuoden 1993 uudenvuoden aatonaattona Beckindalen kylä päälle, tappoi 4 sarjan henkilöä ja 5 muuta kyläläistä sekä 138 lentokoneen kyydissä ollutta. Tästä kaikesta järkyttyneinä henkiinjääneet muuttivat kylän nimen Emmerdaleksi. Tätä ei kai ennätetty Suomessa nähdä, jos kerran täällä alettiin katsoa sarjaa tammikuussa 1997? Vai aloitettiinko täällä näin komeasti? konkarit kertokaa.
Aloin katsoa Emmeä tammikuussa 1997. Silloin se tuli jonkin aikaa aamupäivällä. Lentokoneen putoaminen tapahtui joskun vuosituhannen vaihteessa. Olimme kai niin paljon jäljessä Englannin jaksoja.
Aloin katsoa Emmeä tammikuussa 1997. Silloin se tuli jonkin aikaa aamupäivällä. Lentokoneen putoaminen tapahtui joskun vuosituhannen vaihteessa. Olimme kai niin paljon jäljessä Englannin jaksoja.
Vierailija kirjoitti:
En juksaa, UV on pelastettu
https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-200300
Oon kattonu jo ihmisiän ja aina nauran vedet silmissä. Ihana perinne tuo ohjelma.
Kuka kaikki katsoi Illallinen yhdelle? Huippu. Nauraa kikatin ja mies kysyi: Etkös sä ole nähny tän jo aiemmin? Joojoo, kymmenen kertaa ainaski! L o i s t a v a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa hauska nähdä Angelika kun pakkasivat Rodneyn kanssa autoa. Kingin lapset ovat olleet ehkä eniten bemelissä, ettei enää tiedä minkä kokoisia ovat.
En alkuun tunnistanutkaan. Kukas tää nuorinainen nyt Nicolaa halailee. :)
"Bemelissä" ??? Kylmälaukussa?
Piti itekin miettiä hetki, että mitä oon yrittänyt sanoa. Mutta näppäimistö jelppas. J ja B päällekkäin. Jemelissä, piilossa. Miksei sitten kylmälaukussakin. 😆
Hauska. Tuli päivän naurut. Kirjoita lisää tälläisiä höpsöjä, joita itsekin ihmettelet. Ei kaikki oo niin nökön nuukaa. Minäkin latelin: bemelissä, remelissä, missä ihmeessä?
Kiitos. 💚
Kyllä tätä palaut
Kiitos kiitoksista, kyl nää tahattomat näppisvirheet on usein parhautta😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kattonu jo ihmisiän ja aina nauran vedet silmissä. Ihana perinne tuo ohjelma.
Kuka kaikki katsoi Illallinen yhdelle? Huippu. Nauraa kikatin ja mies kysyi: Etkös sä ole nähny tän jo aiemmin? Joojoo, kymmenen kertaa ainaski! L o i s t a v a
Kiva, että kolahti. Joillekin sentään iloa ikuisista uusinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi miettimään Billyn ja Dawnin adoptiojuttua, että kuinkahan menee läpi? Tunnettu prostituoitu ja narkkari, toki hänen omat lapset. Billy myöskin entinen vanki.. niin ja Will ja Kim istuneita kumpikin.
😄
Clemmie ei ole Dawnin oma lapsi vaan Dawnin ex-miehen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ekaa kertaa eikä kyllä edes naurattanut. Samaa vitsiä toistettiin koko ohjelma, ei oikein avautunut minulle.
Vierailija kirjoitti:
Emmerdale tuli 09.00 ainakin kesän -98.
Muistan ekan kerran, kun olin just heränny ja aamupalalla mietin, että huomentasuomet meni jo, että tulisko mitään kattomisen arvosta.
Emmerdale alkoi ja tässä sitä nökötetään yhä. :D
Mä jäin liikaa miettimään noita jaksojen julkaisipäiviä. Ei tullut mieleenkään, että tietenkin ensin näytettiin huomasti vanhoja jaksoja. Hyvin uppos.
Mietin, että miten mä voin muistaa Annien ja Amoksenkin niin hyvin, kun en ole niitä jaksoja edes nähnyt.
Lentokoneturmaa en muista nähneeni, lukenut vaan.. Eikä se mitään tarkoita, en ole ollut telkkarin ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla ihan uutta näille, jotka kyselevät vähän väliä täällä Emmerdalesta sen sijaan, että etsisivät itse tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😄
Clemmie ei ole Dawnin oma lapsi vaan Dawnin ex-miehen lapsi.
Niinhän se olikin.
Tykkäisin kyllä, että ryhdistäytyneitä ihmisiä tuettaisiin adoptio hyväksymällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla ihan uutta näille, jotka kyselevät vähän väliä täällä Emmerdalesta sen sijaan, että etsisivät itse tietoa.
Mä kyllä ymmärrän, jos kaikki ei halua etsiä kysymyksiinsä vastauksia.
Silmäillessä osuu toisinaan spoilauksia, eikä kaikki tahdo tietää.
Itse tykkään muistella. Päästä löytynyt tieto pitää tarkistaa kuitenkin ja sitten mä taas unohdun jonkun hahmon sukupuuhun...
Sitten vielä osalla ei kieli taivu ja/tai eivät osaa etsiä.
Näin me ollaan erilaisia. :)
Onko vaikeaa etsiä, milloin Emmerdale alkoi Suomessa?
"Suomessa ensimmäinen Emmerdale-jakso nähtiin MTV3-kanavalla 7. tammikuuta 1997. Suomen avausjakso Kartanon uusi isäntä koostui Englannissa vuonna 1989 esitetyistä jaksoista 1405 sekä 1406".
Ei nyt kauhean isot hinkit, mutta tosi nätti nainen kyllä.