Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhoilla autoilla ajavat

Vierailija
11.01.2015 |

Välillä mietin, että eikö teitä yli 10 vuotiailla autoilla ajavia hävetä yhtään näyttäytyä niissä? Ihmettelen myös että miksi te haluatte vaarantaa sekä itsenne että muiden turvallisuuden ajamalla niin vanhoilla autoilla, joissa usein on heikot jarrut ja ei uusimpia turvajärjestelmiä. On kauheaa nähdä äiti ajamassa jollain vanhalla pommilla vaikkapa pienen lapsen kanssa.

Meillä on perheessä otettu sellainen käytäntö että kukaan ei aja yli viisivuotiaalla autolla. Minulla ja miehellä on alle puoli vuotta vanhat autot ja molemmat lapset ajavat kaksivuotiailla autoilla. Miettikää vähän! Mielestäni näitä todella vanhoilla autoilla ajavia voisi muistuttaa isommilla veroilla. Turvallisuus on yhteispeliä, haluatteko vaarantaa henkenne pienten rahasummien vuoksi?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan 50-vuotiaalla autolla eikä hävetä yhtään.

Vierailija
42/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on 10v vanha 500-sarjan BMW ja taatusti olen mieluummin kolarissa sillä kuin uudella pikkukipolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloudessa ajetaan 25 vuotta vanhalla Volvolla ja 19 vuotta vanhalla Saabilla, eikä hävetä. :)

Vierailija
44/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:22"]

Ei uusi, hieno auto yksistään tuo turvallisuutta teille. Paljon merkitsee se mitä löytyy siitä ratin ja penkin välistä. Yllättävän huonot vilkut on esim uusimmissa bemareissa ja audeissa. ei toimi niin ei toimi. Yllättäviä jarrutuksia ja kääntymisiä useamman kerran ollut todistamassa.  

[/quote]

Suurimmat sählärit ajavat Toyota Avensiksella ja Nissan Qashqailla. Seuratkaapa -ei mitään tietoa liikenteen sujuvuudesta, ei pelisilmää, ei tietoa missä auton kyljet kulkevat jne.

Vierailija
45/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Minä ajan 13 v vanhalla mersulla. Siinä on jos esp ja muut luistonestojärjstelmät, abs:t ja airbagit. Ajamisessa parempi kuin moni uusi. Koskaan ei katsastuksessa löydy mitään vikaa.

Ja ei, ei hävetä ajaa. Rakastan rättikattoani. Aion ajaa sillä vielä seuraavatkin 13 vuotta!

Vierailija
46/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut tämän jossain muussakin autokeskustelussa, mutta vaikka uusi auto onkin varmaan turvallisempi, ei se vanhakaan auto välttämättä turvaton ole. Eiköhän kymmenen vuotta sitten markkinoiden turvallisin auto ole vieläkin turvallinen, en usko että turvallisuus kehittyy lineaarisesti.

Kaikkia riskejä ei voi minimoida. Eihän ihmiset kävelekään kypärät päässä, vaikka se olisi varmasti turvallisempaa kuin ilman kypärää käveleminen.

Vierailija
47/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Löytyy absit, airbakit, sivutörmäyssuojat eli sipsit. Löytyy tracsit eli luistonesto ja hyvät nastarenkaat. Olikohan vielä jotain en oo varma. Mutta vuosimallia 1995. Ja volvo. Vaari ajaa toyotalla vm 2005 eikä mitään muuta kuin absit.

Vierailija
48/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajanut jo kolme autoa yli 20-vuotiaaksi, koska vanhoissa autoissa on sitä kunnon auton meininkiä toisin kuin näissä nykisissä muovikipoissa. Olen ajanut yli 30 vuotta enkä ole ollut osallisena yhdessäkään kolarissa saati sitten kuollut kertaakaan. Vanhasta, hyvin pidetystä autosta olen luopunut vasta sitten, kun on jotakin niin isoa remontoitavaa, että ei enää kannata investoida.

Nykyisin ajan nykyaikaisella autolla, jossa on kaikki herkut, mutta kaipaan kyllä niitä vanhoja, joita ei enää oikein ole saatavilla.

Ai niin, minä myös osaan ajaa autoa enkä tarvitse siihen mitään erikoisia vakauttimia ja apupyöriä. Arvaatkos, aloittaja, miksi?

Vierailija
49/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 autoa, kummatkin 80-luvulta. Ja uusi premium. Silti ajelen mieluumin niillä vanhoilla peleillä :)

Vierailija
50/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/59 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen vanhoilla akoilla. Eikä hävetä yhtään.

Vierailija
52/59 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

V M P

Vierailija
53/59 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimrisen 10 vuoden aikana ei ole tullut mitään mullistavaa auton turvallisuuteen. Turvatyynyt, hätäjarru avustin ja suurlujuusteräs oli käytössä jo silloin. 20 vuotta alkaa olla sitten jo toinen juttu varsinkin halvemmissa autoissa. Ap:n kaltainen itsekeskeinen ihminen tuskin osaa asennoitua liikenteeseen oikein. Jos hän kokee itse olevansa turvassa, niin riskinotto kasvaa ja mennään asenteella "tuurilla ne laivatkin seilaa".

Vierailija
54/59 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri maksoin lähes 10000 VM -16 autosta. Ja on hyvä Toyota 

Vierailija
55/59 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalla ooppelilla ajaminen on ekoteko.

Vierailija
56/59 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet autot onkin tehty kädettömille, osaamattomille ja taitamattomille kuskeille.

Vierailija
57/59 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää ajaa valkoisella Teslalla.

Kaikki luulee että olen kauheissa veloissa ja palkkani menee Auton osamaksuihin.

"Kattokaa tuolla menee Teslakuski. Niin köyhä että pakko säästää bensakuluissa".

Vierailija
58/59 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettää ajaa valkoisella Teslalla.

Kaikki luulee että olen kauheissa veloissa ja palkkani menee Auton osamaksuihin.

"Kattokaa tuolla menee Teslakuski. Niin köyhä että pakko säästää bensakuluissa".

Mu mu mutku halpoja kilometrejä. 

T: Sulo Vilen.

Vierailija
59/59 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks Land Cruiser 71 vois hävettää jotenki?