Vanhoilla autoilla ajavat
Välillä mietin, että eikö teitä yli 10 vuotiailla autoilla ajavia hävetä yhtään näyttäytyä niissä? Ihmettelen myös että miksi te haluatte vaarantaa sekä itsenne että muiden turvallisuuden ajamalla niin vanhoilla autoilla, joissa usein on heikot jarrut ja ei uusimpia turvajärjestelmiä. On kauheaa nähdä äiti ajamassa jollain vanhalla pommilla vaikkapa pienen lapsen kanssa.
Meillä on perheessä otettu sellainen käytäntö että kukaan ei aja yli viisivuotiaalla autolla. Minulla ja miehellä on alle puoli vuotta vanhat autot ja molemmat lapset ajavat kaksivuotiailla autoilla. Miettikää vähän! Mielestäni näitä todella vanhoilla autoilla ajavia voisi muistuttaa isommilla veroilla. Turvallisuus on yhteispeliä, haluatteko vaarantaa henkenne pienten rahasummien vuoksi?
Kommentit (59)
huono trolli. tai aivan idioottimainen ap jos ei tajua että kaikilla ihmisillä ei ole yksinkertaisesti varaa tuohon.
onko perheellänne niin isot nettotulot että toisten todellisuus on vitun kaukana?
vai oliko aloituksen tarkoitus vaan kertoa että MINUN mieheni tulot ovat suuremmat kuin SINUN miehesi tulot?
t. m46
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:42"]Välillä mietin, että eikö teitä yli 10 vuotiailla autoilla ajavia hävetä yhtään näyttäytyä niissä? Ihmettelen myös että miksi te haluatte vaarantaa sekä itsenne että muiden turvallisuuden ajamalla niin vanhoilla autoilla, joissa usein on heikot jarrut ja ei uusimpia turvajärjestelmiä. On kauheaa nähdä äiti ajamassa jollain vanhalla pommilla vaikkapa pienen lapsen kanssa.
Meillä on perheessä otettu sellainen käytäntö että kukaan ei aja yli viisivuotiaalla autolla. Minulla ja miehellä on alle puoli vuotta vanhat autot ja molemmat lapset ajavat kaksivuotiailla autoilla. Miettikää vähän! Mielestäni näitä todella vanhoilla autoilla ajavia voisi muistuttaa isommilla veroilla. Turvallisuus on yhteispeliä, haluatteko vaarantaa henkenne pienten rahasummien vuoksi?
[/quote]
Ei hävetä. Auto ei ole minulle mikään munanjatke tai sosiaalisen statuksen merkki. Tallista löytyy mukavin auto perheessämme, 60-luvun auto ilman turvavöitä ja jarruina rumpujarrut. Sillä on joskus kiusallista ajella, kun kovin moni sitä ihastelee.
Onko sinulla käynyt koskaan mielessä, että suurimmalle osalle uuden auton ostoon ei yksinkertaisesti ole varaa? Aika harvalla on laittaa autoon 20-50 tuhatta euroa. Puhumattakaan kahdesta uudehkosta autosta samassa perheessä. Ei suurin osa asu ahtaissa kerrostaloasunnoissakaan sen vuoksi, että se on niin pirun kivaa eikä millää huvittaisi asua meren rannalla omakotitalossa.
Tästä muistinkin, että mulla on yks vanha auto kaapissa. Nami!
Ei hävetä ajaa 60 vuotta vanhalla autolla, tosin ajan sillä vain kesäisin. :)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:44"]
Mä veikkaan, että vanha ja iso Volvo on aika paljon turvallisempi auto kuin joku uusi, pieni hunday, kia, dacia jne. Ei hävetä ajaa vanhalla autolla.
[/quote]
Määritellään ensin mikä on vanha ja iso Volvo.
[/quote]
Tässä on vanha iso Volvo.. http://suomenmuseotonline.fi/fi/kuva/Lusto+-+Suomen+Mets%C3%A4museo/lres_71289.jpg
Eniten vaikuttaa ajaja, kilsat , ja missä ajaa. Olkoon miljonääreillä myös miljoonahenkivakuutus ja lapsillaan aina saattaja suojateillä jne.
Perheessä, jossa 2- ja 18- vuotiaat lapset, on kolme autoa, kaksi vm -99, yksi vm. -01. Kaikissa ASB-jarrut ja Airbagit sekä edessä että sivuilla. Autot lähes tulkoon ruosteettomia ja katsastuksesta menneet joka vuosi läpi ensmimmäisellä kerralla. Muutenkin niistä pidetään huolta, tarkastuket suoritetaan pääsääntöisesti merkkihuollossa. Renkaat pidetään kunnossa, eli vaihdetaan kun rupeaa urasyvyys lähestymään rajoja tai näyttävät muuten kuluneilta/nastoja puuttuu liikaa.
Eli ei se vanhempi auto välttämättä ole sen turvattomampi kuin uusikaan, ainkaan jos osaa autosa pitää huolta. Ja ajaa...
Nr 15 lisää:
Eivätkä automme näytä niin vanhoilta kuin oikeasti ovat, eli ei todellakaan hävetä.
On monet uudet autot kamallamman näköisiä kuin jotkut 10-20 vuotta vanhat. Ja autot esim. 60- ja 70-luvulta vasta ovatkin makeita.
Miksi ihmeessä laittaisimme autoihin talon hinnan? Kyllä me maksetaan mielummin taloa kuin autoja. Ja me ajetaan suurimmaksi osaksi vain kaupunkiajoa, kesällä käydään kesälomareissulla ja jouluna mun vanhempien luona. Ajetaan varovasti, kelien mukaan, me ei olla niitä jotka 15cm lossakossa kun räntää tulee vaakatasossa ohittelevat tuossa kasitiellä niin että rapa lentää, hyvällä autolla, kuin olisi kesäkelit, siinähän luottavat siihen uuteen autoon ja kalliisiin renkaisiin... Voi olla että ei se uusi auto olekaan panssariauto eikä omat ajotaidot ole kuin Häkkiselllä.
Jos mulla ois auto vuodelta 2005, pitäisin sitä uutena...
Te ette selvästi rakasta teidän lapsianne kun heillä on vanhemmat autot kuin vanhemmilla :(( HUOSTAAN HETI!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:09"]
Nr 15 lisää:
Eivätkä automme näytä niin vanhoilta kuin oikeasti ovat, eli ei todellakaan hävetä.
[/quote]
Auton ikä näkyy korimallista, ei siitä kuinka hyvässä kunnossa se on.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:44"]
Mä veikkaan, että vanha ja iso Volvo on aika paljon turvallisempi auto kuin joku uusi, pieni hunday, kia, dacia jne. Ei hävetä ajaa vanhalla autolla.
[/quote]
Määritellään ensin mikä on vanha ja iso Volvo.
[/quote]
Tässä on vanha iso Volvo.. http://suomenmuseotonline.fi/fi/kuva/Lusto+-+Suomen+Mets%C3%A4museo/lres_71289.jpg
[/quote]
Kas, sinä olet se jankkaaja kun aina tuo raskaan liikenteen ajoneuvot mukaan keskusteluun kun kaikki muut puhuvat henkilöautoista.
No, huvinsa kullakin.
Itse ajan 14 vuotta vanhalla autolla, jossa Airbagit (edessä ja muistaakseni myös sivuairbagit), ABS:it ja edessä vielä extra suojaa, joka suojaa jalkoja pahimmalta tuholta nokkakolarin sattuessa.
Ulkonäöllisesti samaa tasoa kuin uudempikin auto, tosin ei ehkä niin kiiltävä, mutta minkäs teet.
Meillä on 38 vuotta vanha jenkki, paljon turvallisempi kuin yksikään nykykipoista. Toinen on 15 vuotta vanha auto. Siitä löytyy tarvittava abs-jarrut ja ne on erinomaisessa kunnossa.
Molemmat hyvännäköisiä ja erittäin hyviä ajaa.
Hävettäis ajella jollain ihan uuden karheella kipolla. Ne on ahtaita, rumia ja tehottomia.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:09"]
Nr 15 lisää:
[/quote]
Auton ikä näkyy korimallista, ei siitä kuinka hyvässä kunnossa se on.
[/quote]
Lähinnä viittasin kysymykseen "Välillä mietin, että eikö teitä yli 10 vuotiailla autoilla ajavia hävetä yhtään näyttäytyä niissä?" kun totesin ettei niissä näyttäytyminen hävetä, kun ne eivät näytä elämänsä nähneiltä.
En tiedä kuinka hyvin AP tunnistaa autot, korimallit ja iät, mutta jos niitä ei tunnista niin hyvin, niin en usko että heti osaa sanoa että jaa, auto on nyt ton näkönen, on varmaan vuodelta nakit ja muusi.
Ei uusi, hieno auto yksistään tuo turvallisuutta teille. Paljon merkitsee se mitä löytyy siitä ratin ja penkin välistä. Yllättävän huonot vilkut on esim uusimmissa bemareissa ja audeissa. ei toimi niin ei toimi. Yllättäviä jarrutuksia ja kääntymisiä useamman kerran ollut todistamassa.
Ei ap taida tajuta autoista yhtään mitään, kunhan pällistelee niitä ja ihmettelee.
Otahan vähän selvää asioista ennen kuin ryhdyt pätemään :'D