Mikä harvinainen tai edes vähän valtaväestöstä poikkeava ominaisuus sinulla on?
Minulta puuttuvat kokonaan kaikki viisaudenhampaat (siis myös niiden juuret), yleisyys n. 2 %. Lisäksi olen punavihersokea (olen siis nainen), yleisyys 0,5 %. Punavihersokea nainen, jolta puuttuvat viisaudenhampaat, ei siis kävele ihan joka päivä kadulla vastaan :D
Kommentit (512)
Kohdunulkoinen raskaus, ennenaikaiset vaihdevuodet ja sigella, muun muassa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 10:42"]
Myers-Briggsin persoonallisuustestin mukaan mulla on persoonallisuus, joka mätsää alle 3% väestöstä ja naisilla kuulemma n.1% luokkaa. Selittää miksen juuri koskaan tapaa ns. samanhenkisiä ihmisiä.
[/quote] entp? minä olen.
Identtinen kaksonen, jolla sama ammatti ja ollaan samassa firmassa töissä. Lisäksi runsaasti pisamia.
Mulla on leikattu vauvana hypospadia eli siittimen alahalkio. Virtsaputki avautuu terskan alapinnalle, ei normaaliin kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:53"]
Identtinen kaksonen, jolla sama ammatti ja ollaan samassa firmassa töissä. Lisäksi runsaasti pisamia.
[/quote]
unohdin että olen syntynyt 1970luvulla eikä minua ole kastettu.
Identtinen kaksonen. Löysät selkänikamat. Pehmeät rustot, eli voin taivuttaa nenääni ja korviani vaikka rullalle ilman kipua. Jossain määrin molempikätinen. Osaan tärisyttää silmiäni, mutta saan siitä päänsäryn. En tiedä osaavatko kaikki jännittää nenäänsä niin, että se kapenee selvästi ja sieraimet levenevät. Migreeni. Blondi. Joku mainitsi lucid-unet, ei ollut tuttu termi ja googletin. Olen nähnyt tuollaisia satunnaisesti lapsesta lähtien, luulin niin olevan jokaisen kohdalla.
Apc-resistenssi, joka tosin melko yleinen. Toisena hauskana ominaisuutena ylhäällä tuplamäärä viisaudenhampaita :)
109: sinustako on mukava väännellä silmiäsi kieroon? Ymmärrätkö, että aika moni syntymästään kierosilmäinen kokee sen loukkauksena. Minäkin. Minulla toinen silmä katsoo sisäänpäin kieroon eikä sitä voi korjata kokonaan leikkauksella, koska kyseessä ei ole ns. laiskan silmän syndrooma, vaan mahdollisesti pieni synnytyksessä sattunut vaurio. Leikattu on kahdesti.
Minussa ei tietääkseni ole aasialaista verta, mutta minultakin puuttuu entsyymi, joka pilkkoo alkoholin. Silloin kun vielä käytin jonkin verran alkoholia, en pystynyt juomaan kuin vähän. Siitä johtuu, etten ole koskaan ollut humalassa, saati sitten sammunut. Mutta valitettavasti siitä vähäisestäkin alkoholimäärästä tuli kyllä krapula. Ja punaviinistä migreeni, aurallinen muuten.
AB- (1 %)
ÄO 147 (0,3 %)
F31 (5 %)
(Ainakin) yhdestä "erikoisuudesta" luopuisin mieluusti :-(
Peukaloni ylänivel taittuu 90 asteen kulmaan. Tosi merkittävää :D
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:14"]
109: sinustako on mukava väännellä silmiäsi kieroon? Ymmärrätkö, että aika moni syntymästään kierosilmäinen kokee sen loukkauksena. Minäkin. Minulla toinen silmä katsoo sisäänpäin kieroon eikä sitä voi korjata kokonaan leikkauksella, koska kyseessä ei ole ns. laiskan silmän syndrooma, vaan mahdollisesti pieni synnytyksessä sattunut vaurio. Leikattu on kahdesti.
Minussa ei tietääkseni ole aasialaista verta, mutta minultakin puuttuu entsyymi, joka pilkkoo alkoholin. Silloin kun vielä käytin jonkin verran alkoholia, en pystynyt juomaan kuin vähän. Siitä johtuu, etten ole koskaan ollut humalassa, saati sitten sammunut. Mutta valitettavasti siitä vähäisestäkin alkoholimäärästä tuli kyllä krapula. Ja punaviinistä migreeni, aurallinen muuten.
[/quote] Persoonallisuustyyppisi on mielensäpahoittaja-rankaisija
Minulla on ainoa maailmassa oleva etu-sukunimiyhdistelmä.
Silmäni ovat vaihtavat väriä valon ja vaatteiden mukaan vaaleanvihreästä tummanruskeaan.
Äo yli 150.
Puudutus- ja nukutusaineet lakkaavat toimimasta liian aikaisin.
Ihovauriot haavat yms paranevat todella nopeasti ja usein lähes ilman arpia (sukuominaisuus). Todistetusti myös rustoni paranevat itsekseen.
Erittäin paksut ja luonnonkiharat hiukset (suomalaiseksi harvinaiset).
Erittäin tarkka ja hyvä näkö, kuulo onkin sitten keskivertoa vähän huonompi.
Minulla on pienet reijät molemmissa korvissa, siinä kohtaa mistä korva alkaa, ylhäältä. Isälläni on samanlaiset. En ole törmännyt muilla. Olen joskus juksannut, että minulla on ollut siinä lävistykset.
Osaan vislata vetämällä alahuulta ja imemällä ilmaa sen kautta, tämän kyvyn kyllä voi kuka tahansa opetella, vaikka helppoa se ei aluksi ole.
Minulta puuttuvat synnynnäisesti kitarisat Useasti lääkärit ovat nieluun katsoessa todenneet, että kitarisat on näköjään leikattu, mutta ei ole leikattu, niitä vain ei ole. Äidilläni ei ole synnynnäiseisti kita- eikä nielurisoja.
Pystyn iskemään kenet tahansa miehen. En ole mitenkään erikoisen kaunis tai hyväkroppainen, mutta halutessani saisin mukaani miehen kuin miehen. Outoa Monasti olemme kavereiden kanssa asiaa testanneet ja aina on onnistunut. :)
Olen aseksuaali (1% väestöstä), olen kokenut unihalvauksia ihan pienestä lapsesta alkaen useastikin ja kuvittelen myös abstraktit asiat visuaalisesti (kuukaudet ja viikonpäivät esim., niinkuin aiemmin joillain oli täällä jo puhetta)
Saan taitettua sormeni kämmenselkään eikä se satu. Myös varpaat taipuvat paljon. Palloa en tästä syystä ole ollut hyvä heittämään :D sisaruksilla myös taipuisat mutta ei näin paljon.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 08:47"]
Mulla on oikeassa kainalossa iso maitorauhanen joka paisuu kanamunan kokoiseksi aynnytyksen jälkeen kun maito nousee. Kipeytyy ja koko kainaloa aristaa siihen asti kunnes maidontulo tasaantuu ja patti pienenee. :)
Mulla oli tuo sama paitsi vasemmalla puolella. Oli kyllä niin ärsyttävää kun piti sellanenkin olla riesana synnytyksen jälkeen kun oli vähän muitakin paikkoja hajalla. Mulla vielä nousi muutenkin tosi hyvin maitoa, ja olisinpa sitten voinut kainalollakin imettää, kun siinä meni ihokin rikki. Jaiks. (Nänniä kainalossa ei sentään ollut. ) Leikkautin ylimääräisen maitorauhasen pois sen jälkeen kun olin tehnyt lapset. (Aikaisemmin ei kuulemma kannata kun siitä olis voinut tulla jotain ongelmia, mutta en muista mitä.) Että eipähän nyt pitäis tulla rintasyöpää kainaloon(!)
Olen myös "sähköinen" ihminen. Ukkosella tunnen ilman sähköisyyden paineentunteena päässä ja iholla. Sähkölinjan alta en mieluiten kävele koska tulee ilkeä tunne kehoon ja karvat nousevat pystyyn. Ei niin mukavaa..
[/quote]