Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies ei kosi?

Vierailija
24.04.2013 |

Otsikossa kysymys. Miksi? Jos mies tietää, että nainen odottaa ja toivoo kosintaa, miksi ei? Mitä mies vitkuttaa? Missä on ongelma?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap lapsi, se sitoo enemmän, kuin avioliitto. Vaikka eroaisitte, miehen pitää olla lapsen takia sinuun yhteydessä

Vierailija
62/91 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa ns pitää takaportin auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taas minä en halua naimisiin ja mies haluaisi. Ollaan oltu pitkään yhdessä ja ollaan toivottavasti tulevaisuudessakin.

Naimisiinmeno ei kiinnosta siksi että en halua tehdä asioita vain sen takia että niin on tapana tehdä. Erinäiset käytännön syyt voisi saada mut harkitsemaan avioliittoa, mutta vain maistraatissa. Ajatuskin hääjuhlasta ahdistaa.

Vierailija
64/91 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä toivot elämältäsi parisuhdetta, jossa ollaan myös avioliitossa, kannattaa se tehdä toiselle myös selväksi. Ei sitä julistaa tarvi, tai vaatia, mutta ilmaista, että se on sinulle tärkeää. 

Itse kosintaa odotellessani otin puheeksi sen, että mihin suuntaan me tämän suhteemme kanssa mennään? Tiesin että hän rakastaa minua, ja että hän tietää minun olevan "avioliittoainesta", mutta silti ajattelin, että ehkä on tullut toisiin ajatuksiin, eikä ehkä haluakaan jakaa koko elämäänsä kanssani. Minulle asia oli tärkeä, ja jos niin olisi ollut ettei hän olisi naimisiin kanssani halunnut, niin rakkaudesta huolimatta olisin ollut valmis lähtemään erilleen. Rakkauden lisäksi kun on myös kyse siitä, millaista elämää haluan elää? Onko molemmilla saman suuntaiset ajatukset ja toiveet, niin että yhteinen hyvä elämä on mahdollista? Tai ettei ainakaan vastakkaiset? No, kyllä hän sitten kosi ja teki sen omalla tavallaan, oli vain odottanut aikaa, jolloin voisi ylllättää. 

Aiempi miesystävä, joka kosi jo lyhyen ajan jälkeen, jäi ilman haluamaansa vastausta, kun en vain voinut nähdä itseäni elämässä onnellista elämää hänen kanssaan, vaikka olisin rakastanutkin. Alkoholilla olikin osuutta asiaan, en halunnut sitä elämääni. Ihmiset ovat vapaita valitsemaan, niin sinäkin. 

Vierailija
65/91 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 20:34"]

Otsikossa kysymys. Miksi? Jos mies tietää, että nainen odottaa ja toivoo kosintaa, miksi ei? Mitä mies vitkuttaa? Missä on ongelma?

[/quote]Mies ei halua naimisiin kanssasi?

Vierailija
66/91 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen oikeastaan ole kuin yksi vastaus jonka jo tiedätkin: mies ei oikeastaan halua naimisiin. Saattaa suostua jos tilanne niin vaatii mutta ei siis tosiasiassa halua

Vierailija
67/91 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mies ei halua kanssasi naimisiin

2. Ei kosi koska tietää sinun odottavan sitä. Lopeta odottaminen ja piinaaminen.

Vierailija
68/91 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään tuntemani pari, joissa toinen (eli nainen) on halunnut naimisiin ja mies ei, eivät ole pysyneet yhdessä. Ero on sitten tullut.

En minäkään sellaista miestä katsoisi. Tunnepuolesta viis, mutta avioliitto on pohjimmiltaan juridinen sopimus, mikä nyt vain kannattaa sopia sen ihmisen kanssa, jonka kanssa tahtoo elää.

Vierailija
69/91 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä vuosituhannella kuvittelet eläväsi, ap????

Miksi et kosi itse?????

Vierailija
70/91 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä näin ystävänpäivän kunniaksi. Mikä hemmetti jarruttaa? Mies on 28v ja minä 26v, yhdessä oltu seitsemän vuotta. Noin kerran puoleen vuoteen vihjaan, että nimetön on tyhjä mutta mitään ei tapahdu (olen vihjaillut viimeiset kaksi vuotta). Tuntuu että mies suorastaan ahdistuu ajatuksesta mennä naimisiin mun kanssa. Paras tekosyy on, että sormukset maksaa niin paljon (!). No ei maksa! 

Kerran käytiin sovittelemassa, että mikä olis oikea sormuskoko (tästä 1,5vuotta) ja sormuskaupassa mies meni punaiseksi ja hiki alkoi virrata.

Ilmeisesti mä en koskaan pääse naimisiin? Ainakaan kovin nuorena?

Vierailija
71/91 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 12:57"]

Tee ap lapsi, se sitoo enemmän, kuin avioliitto. Vaikka eroaisitte, miehen pitää olla lapsen takia sinuun yhteydessä

Voi helvetti, toivottavasti oli vitsinä heitetty, yäks.

No vitsinä tai ei, niin täysin totta ikävä kyllä..

Vierailija
72/91 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kosi kahden viikon päästä tapaamisesta. Oli kuulemma varma, että haluaa elää minun kanssa elämänsä. 22 vuotta takana, hyvin on mennyt

Ihana! Itse uskon kanssa että sen kyllä tietää heti kun oikea osuu kohdalle. 

Vierailija
73/91 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
74/91 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaa ja lapsia voi olla monen tyypin kanssa yhtäaikaa, mutta naimisissa vain yhden.

Kyllä tuolla ulkona vemmeltää iso lauma lapsia, joiden vanhemmat ei ole pätkääkään sitoutuneet toisiinsa, vaikka heillä yhteinen lapsi on.

Eli jos mies ei halua sitoytua liittoon, niin turha sitä on palstamamman pentu tekaista, että se sitoisi teidät yhteen. Ei se lapsi sido, ellei sitoutumista ole tapahtunut jo ennen sitä.

Nämä tyypit, jotka hokee, ette rakkaus tarvitse kahleita, on juuri niitä, jotka ei halua sitoutua, mutta eivät halua elää yksinkään. Sitten kun tapaavat sen oikean, niin sitten ei enää tarvitse odottaa vuosikausia päätöstä.

Tämä on niin monta kertaa nähty. Nainen odottaa kosintaa ja tekee lapsia yms., kun kyllä se mies mua rakastaa, vaikka ei halua naimisiin mun kans. Sitten mies löytää uuden naisen ja hops, muutama kuukausi ja heidät on vihitty. Niin juuri, kun löytyi se oikea. Sen väliajan voi viettää jonkun yhdentekevän avopuolison kanssa.

Erittäin totta.

Vierailija
75/91 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen seurustellut nyt maailman ihanimman miehen kanssa 4 vuotta. Kosintaa ei ole kuulunut vaikka olen hienovaraiseseti sitä vihjaillut. Tuntuu myös etteikö mies haluakkaan sitoutua minuun. Odottaakohan kenties saavansa paremaa? En tiedä mitä tehdä kun jotenkin tuntuu hölmöltä tivata sellaisestakin asiasta kuin kosinnasta.

Meillä on yhteinen laina yms ja muutenkin rakastetaan toisiamme. En tiedä missä vika kun kosintaa ei kuulu. Itse en ainakaan naisena ala kosimaan.

Mä oon naisena kosinut ja jopa 2 kertaa. Eri miehet siis. Kumpikin sanoi kyllä. Nuoruudenrakkauden kanssa oltiin 17 v ja tän nykyisen kanssa nyt oltu 4v. Toivottavasti ei tarvitse enää kolmatta kertaa :)

Mitään prinsessahäitä ei ollut kummallakaan kertaa, maistraatissa menty. Eli en ole sillälailla häähupsu. Ja avioehdot tottakai, mainitsen tämän jos joku luulee että rahan perässä olen. En ole, vaan rakkauden.

Vierailija
76/91 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä kosia, koska on suuri todennäköisyys, että nainen haluaa myöhemmin eron.

Vierailija
77/91 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen seurustellut nyt maailman ihanimman miehen kanssa 4 vuotta. Kosintaa ei ole kuulunut vaikka olen hienovaraiseseti sitä vihjaillut. Tuntuu myös etteikö mies haluakkaan sitoutua minuun. Odottaakohan kenties saavansa paremaa? En tiedä mitä tehdä kun jotenkin tuntuu hölmöltä tivata sellaisestakin asiasta kuin kosinnasta.

Meillä on yhteinen laina yms ja muutenkin rakastetaan toisiamme. En tiedä missä vika kun kosintaa ei kuulu. Itse en ainakaan naisena ala kosimaan.

Mä oon naisena kosinut ja jopa 2 kertaa. Eri miehet siis. Kumpikin sanoi kyllä. Nuoruudenrakkauden kanssa oltiin 17 v ja tän nykyisen kanssa nyt oltu 4v. Toivottavasti ei tarvitse enää kolmatta kertaa :)

Mitään prinsessahäitä ei ollut kummallakaan kertaa, maistraatissa menty. Eli en ole sillälailla häähupsu. Ja avioehdot tottakai, mainitsen tämän jos joku luulee että rahan perässä olen. En ole, vaan rakkauden.

Tarkennus. Eli en mitenkään asettunut leffatyyliin polvilleen, sormus näpeissä tai jossain romanttisessa hotellissa. Ihan vaan otin puheeksi joku kerta kotona naimisiin menon asiana. Toki olim aiemmin kysynyt miehen mielipiteen avioliitosta. Eli pois turha dramatiikka, aikuisiahan tässä ollaan. Tuosta keslustelusta nyksäni kanssa 3kk päästä oltiin aviossa. Maistraattiin hakemus esteiden tutkinnasta ja vihkipäivän varaaminen.

Voisiko moni mies kammoksua tuota jos odotetaan leffatyyliin kosimista? Johan siinä alkaa hirvittään, ja jotenkin noloa tänä päivänä, voi mies ajatella? En itsekään olisi mennyt pitkin lattioita konttaamasn ja anelemaan mieheltäni avioliittoa.

Eli jos sittenkin naiset, tekisitte kysymyksen miehelle itse? Onko täällä muita "kosineita" naisia?

Vierailija
78/91 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä naimisiin? Se on vain paperin palanen minkä sieltä saa. Tunneside on se tärkein ja siihen ei naimisiin menoa tarvita.

Vierailija
79/91 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kosi, koska kyseessä on hänelle epäedullinen taloudellinen sopimus.

Normaalituloisia ja -omaisuuden omaavia naisia varmaan kositaan innokkaammin.

Vierailija
80/91 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva mies itseasiassa haluaa naimisiin, suurin osa menee vain miellyttääkseen naista joka haluaa. En ole koskaan ymmärtänyt miksei mies halua tehdä naista onnelliseksi järjestämällä tälle mieleenpainuva kosinta. Siihen kun ei paljon tarvita..

Tosin hienot häät tai upea kosinta ei välttämättä korreloi avioliiton kestoon. Ihmettelen kyllä näitä mieheni kosi parin viikon jälkeen.. kenet tuntee kahden viikon jälkeen niin hyvin että on valmis heti naimisiin.. tulee mieleen tosi johdateltavissa oleva yksilö.