Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PUOLUKOIDEN KESKIVIIKKO

18.01.2006 |

Kerrankin minä ehdin laittamaan aloituksen.

En ole täällä puolella vähän aikaan laittanutkaan mitään....no, laitan tännekin saman, minkä tonnen ryhmän puolelle, jotta muutkin näkevät

Eilen näytin miehelle vauvan korin, ei se ensin sanonut mitään muuta ku ihan söpö, mutta lisäs siihen ettei uskalla sanoa enää mielipiteitään, kun muka aina kerron kuitenkin ne kavereille...

Eilen mietittiin nimiä vauvoille, pientä pehmenemistä miehessä.. :) :)

Silti tiedän, ettei aikataulu ole kuitenkaan muuttunut, mutta asenteen pehmeneminen voi johtaa vaikka mihin....toivottavasti minun toivomaan suuntaan. Ai nii, mietittiin, että Joanna voisi olla kiva, ehkä.

KOulua taas tänään...ja gradua pitäis tehdä, muttei millään jaksa ja pää on tyhjä.

Nyt muuten keksin, minkä voisin laittaa ainakin aluksi koriin vauvan peitoksi, mulla on sellainen vaaleansininen fleece-peitto, jonka kulmassa on nalle puh, vielä paketissa se on jossakin tämän sekamelskan keskellä...

Ilona

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta unohtakaa se ja käytetään tätä!

HUOMENTA SIIS!

No höh mää unohin lukea pinon, enhän mää nyt voi kommentoida mitään... I' ll be right back...

HANSU kp 32/29-32 eikä tätiä

Vierailija
2/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis alankohan kuvittelemaan mutta mua kyllä tänään (ja ehkä vähän eilenkin) on vihlassut aina tuolta ihan alhaalta... Yleensä ei semmosta oo joten sehän voi olla hyvä juttu=o) Tai sitten tosiaankin kuvitelmaa,mutta siis tärkeintä: täti ei oo vieläkään tullut!

GALTSU: En mää mitään monistellu oo miehelle nuista fys. jutuista, kertonu tietysti jotain, mutta aika matalaa profiilia pitänyt. Ehkä joskus paremmalla hetkellä luetutan sitten ne pesun sivut. Se tuntus nyt tyrkyttämiseltä ja tupalsuksen aikaistamisen yritykseltä. Ja sori kun en neuvonut sua sillon tossa Java-jutussa. Mutta eilen luin Goldan viestin ja mies seiso vieresä niin luin ääneen, niin mies tuli koneelle ja se eilinen viesti oli mieheltä!!! Hih kerrassaan hauska näky kun mies palstaili ;o)

GOLDA oliko siitä hyötyä? Joko uuet välineet on testattu? ;o)

SONNAI: Vielä siitä PCO:sta, jos kierto on säännöllinen niin tarkottaako se kuitenkin sitä että ovuloi normaalisti...? Mulla on kuitenkin aina ollu säännöllinen...

SNOWFLAKE: Kiitos vielä eilisestä halista! Se auttoi kovasti! Yahoossa pysytään ainakin toistaiseksi ja kutsukin tulee sulle varmaan tässä joku päivä =o)

Nyt kiirus kahville!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä näin unta, jossa synnytin kaksoset. Kysyin unessa mieheltä, että kumpi se on (sillä oli siinä toinen niistä sylissään) ja se sanoi että katso itse. No mä sitten katsoin, että poikahan se. Totesin siinä miehelle, että nyt tässä vasta lirissä ollaan (mä kun en ikänä ole hoitanut kuin tyttöjä)...

No herätessä kerroin unen miehellekin ja se oli heti, että se vasta makeeta oiskin - talossa kolme miestä ja yks nainen :-)

Tais eilinen vauvavierailu vaikuttaa vielä aamuyön tunteinakin mun aatoksiin...

Vierailija
4/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä odottelen, että noi sedät, jotka on nyt vissiin tuolla naapurissa, tulis vihdoin tähänkin kämppään tekemään noin digiverkkoa varten tarpeelliset korjaukset. Munhan ei sinänsä tarvis olla täällä mutta, on rasittavaa kun ei tiedä onko ne käyneet vai ei. En halua tulla yllätetyksi kesken unien. Tai muuten yöpaidassa tukkasekaisin.

Viimeksi kun ne tekivät kartoitusta just tätä digiverkkoa varten olin laittanut heille paperin johon olisivat kuitanneet käyntinsä. Ja pah ne mitään tajunneet. Nyt ajattelin laittaa vastaavan paparin välioveen kiinni jos eivät nyt seuraavaksi tule tänne. Mutta näemmä olisin voinut ihan hyvin tuon aamun saippiksen katsella. roudasin telkkarinkin pois tuosta pistorasian edestä jotta pääsevät sitten heti siihen käsiksi.

Essi: Ihania unia olet nähnyt!

Hannelelle: Tsemppiä piiinistelyyn!

Ilonalle: Taitaa olla pehmenemistä ilmassa. :)

merineito

Vierailija
5/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele-81:anytime!=)Ja nyt kun sulla on noita vihlauskiakin...mulla oli alku raskaudessa niitä(jotain liitoskipuja...)Toivotaan että täti ei oikeasti tulis vaan tois ison ja ihanan uutisen=)Jaksamista tähän päivään!

Meijän tai siis minun vauvakuume on todellakin yksipuolista kun eilen ukon kanssa juteltiin...se on vielä poika...haluaa matkustella ja ehkäpä muuttaa ulkomaille..Hah!Minä kun haluan punaisen tuvan ja perunamaan ja tietysti ainakin yhen nyytin viel=)Ei oo mun päivä ei=(Kurjaa kuumeilla kun toinen ei edes mieti asiaa...Nyt sitten mutrusuina ollaan kun siitä tuli sitten riitaa..Mutta minähän en muuta ulkomaille!Onhan siellä kiva käydä mutta asumaan en jää!Kauhia kun on vaikeaa olla=(Mutta nyt lähen kauppaan..palailen päivän mittaan....

Vierailija
6/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=tomato] Kiitos kaunis HANSULLE esittelypinon päivityksestä!

[b]Jos saan pyytää[/b], ettei kauheena täällä yleisellä vauviksella huudeltas tuota uutta sukunimeä... on sen verran harvinainenkin, ettei ois ihme jos joku tunnistais. Tänks :) Yahoolla sitten asia erikseen!

Soittelin jo kaikeenmaailman virastot läpi, mutta useemmissa sanoivat että tieto tulee heille automaattisesti muutaman viikon kuluttua... eli turhaan soittelin.

Tekis mieli aprikoosipuuroa...

Vierailija
7/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsmaikku oli erittäin tyytyväinen tekemääni kutsuun, mutta väri ei ollut hänen lempivärinsä (violetti). Kysymys kuuluukin siis: [b]pitääkö/ruukaako kutsu olla saman värinen kun sitten mitä värejä on käytetty häissä/hääpuvussa/hääkoristeissa jne?[/b]

HANSU

Vierailija
8/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MERINEITO tärkeää asiaa! Tai joku muu asiasta tietävä...

Morsmaikku oli erittäin tyytyväinen tekemääni kutsuun, mutta väri ei ollut hänen lempivärinsä (violetti). Kysymys kuuluukin siis: pitääkö/ruukaako kutsu olla saman värinen kun sitten mitä värejä on käytetty häissä/hääpuvussa/hääkoristeissa jne?

HANSU

Siis noin yleensä ottaen nykyisin valitaan ns. Teemavärit joilla sitten toteutetaan koko juttu koristelut jne. Eli kortissa voi olla samaa väriä tyyliä lähtein kutsukortista ja loppuu siten johonkinmihin lie yksityiskohtaan.

Mutta mikään pakollinen juttuhan se ei ole, eli ei PIDÄ olla tosin jos haluaa olla tarkka niin onhan se hyvä jos se kutsu noudattaa samaa värimaailmaa kuin sitten se tuleva koristelu. ELi esim kutsu on räväkkä oranssi ja koristelut sitten hempeetä vaaleanpunaista. Vaikkakin eihän niitä kutsuja silleen sinne häihin raahata ja katsota että onko sen nyt sitten samaa väriä. Joskushan on että se väritys mitä on kutsussa, ei sovi hääpaikaan tai sitten sitä väriä ei järkevästi saa koristeluihin muuten.

merineito pikaisesti selitän myöhemmin jost tosta ei saanut mitään tolkkua.

Vierailija
9/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan ehtinyt tänne muutamaan päivään. Mehän siirryimme kuttujen kanssa muille sivuille, ja tuntuu, että kaikki ylimääräinen aika on mennyt siellä. Huomasin, että myös puolukat ovat osittain siirtyneet Yahoon sivuille. Itse en varmaan jaksa kirjoittaa aktiivisesti moneen paikkaan, joten taidan jäädä tänne Vauviksen sivuille. Mukavaa kuitenkin, että kirjoittelu jatkuu täälläkin.

JJ oli ilmeisesti mennyt naimisiin. Todella paljon onnea! Miltä rouvana olo nyt tuntuu? Varmaan mukavaa saada koko perheelle yhteinen sukunimi. Sinulle onkin ehtinyt kertyä viikkoja jo paljon. Enää ei taritse odotella pitkään, ennen kuin saa vauvan syliin.

Hannelella on edelleen jännittävät päivät käsillä. Toivottavasti saisit viimein plussan testiin. Huomasin, että eilen oli myös puhetta PCO:sta. Toivottavasti se ei vaikeuta raskautumista. Muistaakseni lapsettomuuspuolella on aina välillä pinoutunut pco-pino. Siellä saattaisi olla tarkempaa tietoa asiasta.

Tansem: Kirjoittelitko joskus viime kesänä trupliin? Nimimerkkisi kuulosti ainakin tutulta.

Mitenkäs muilla sujuu marttailu? Itse sain lisää puhtia, kun Novitan uudet langat ilmestyivät kauppoihin. Oli paljon kivoja uusia värejä, esim. turkoosia ja vihreää. Keksin taas monta uutta työtä, jotka pitäisi tehdä.

Vierailija
10/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ainakin häissä muutama väri, jotka toistuivat. Samoja sävyjä käytettiin esim. kutsuissa, kiitoskorteissa, pöytäkorteissa, menukorteissa, ohjelmalehtisissä, pöytäliinoissa, serveteissä, kukissa, hääkarkeissa jne. Mietimme siis tarkkaan etukäteen, mitkä olisivat hyviä värejä ja mitkä sopisivat kaikkiin eri käyttöyhteyksiin.

Vierailija
11/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt täällä aina välillä lukemassa teidän kuulumisianne, mutta olen enemmänkin siirtynyt tuonne pitkisten puolelle. Clomitstejakin käyn lukemassa kun pelkään niin että sille tielle vielä joudun. Nyt kun miehen pää on saatu käännettyä on tietysti seuraava stressin aihe. Kierto kun huitelee siellä 60 päivän pinnassa, niin en oikein tahdo uskoa, että tärppää luomusti sitten kun huhtikuussa aletaan vauvaa yrittämään. No gyne on viikon kuluttua...ehkä se sitten kertoo jotain viisasta. Minut voi kai sitten pyyhkiä siltä esittelylistalta pois...enpä kauaa ehtinyt olla mukana ;)

JJ:lle haluan toivottaa onnea rouva-kastiin siirtymisen johdosta! :) Ja kaikille muille puolukoille onnea miehen käännytykseen!!!!!

Pumpsu

Vierailija
12/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Kiitos Merineito ja Tiitikkä nuista häävärikommenteista! Vien terveisiä eteenpäin... Vaan on vaikea valita väriä, tai siis kun morsian ei YHTÄÄN osannu sanoa mitä väriä haluais, mutta ei kuitenkaan oo mikään sellanen tyyppi että välittäis vaaleanpunasesta tai violetista! Eli ei aio niitä käyttää koristeissa! Ehotin viininpunasta, ei kai ois liian joulumainen?! Mitäs muita sitä ois? Kutsu ei kuitenkaan voi olla kovin hailakka muuten se sisällä oleva mulperipaperi ei pääse oikeuksiinsa! Myös sisko tykkäs hirveesti siitä mulperista, ihmetteli mistä olen kaiken sen löytänyt *Hannele kiittää muita palstailijoita vinkeistä ;o) * Onko vielä väriehotuksia? Keltanenkaan ei kelvannut...

PUMPSULLE onnea yritykseen! Minä poistelen sinut esittelylistalta, kiva kun kävit ;o)

Kiitos Tiitikälle myös tuosta PCO-palstavinkistä, täytyy käyä kattoon tässä joku päivä...

MARTTIS: Alotin eilen pikkuvillasukat. Huomasin että ne tumput jotka viimeksi tein on tosi komeat! Varsi raidallinen (sinivalkonen) ja tumppuosa sitten sinisellä. Teen samaan tyyliin sukat! Taian laittaa sitte kuvatkin kunhan valmistuu... Nuita pikkuruisia on NIIN mukava tehä! =o)

SNOW' lle miehen käännytyssäteitä ~~~~ ;o)

HANSU

Vierailija
13/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se huoltomies ei sitten tullut tänne kämppään tänään! Tarkottaa siis sitä, että parhaimmassa tapauksessa ovella ollaan huomenna heti aamukasilta. :(

[b]Tiitikkä[/b]Antoi hyviä vihjeitä Hannelelle.

Tsemppiä sinulle tuplailuun! Monessa paikassa ei varmaankaan jaksa kirjoteitella. Käy edes kertomassa sitten plussasta jos et muuten ilahduta joukkiotamme.

PUMPSU: Kiva kun olit seurassamme. Toivottavasti saat pian plussan.

Eilen ratkesi onnellisesti se juttu mitä ollaan täässä järjestelyjen lomassa kovasti pelänneet/jännittäneet. Nimittäin miehen serkkupoika meni viime kesänä kihloihin. No,tiedättehän te, että siitä sitten alkaa veikkailu, että mahtaako ne häät olla jo seuraavana vuonna. Varailtiin sitten ittellemme kirkko ja juhlapaikka. Mutta koska emme ole kertoneet kenellekään asiasta (paitsi täällä), ei anopiltakaan ole voinut kysellä silleen ohimennen, että onko serkkupojalla tulossa häitä. Ja pahin kauhuskenaario on ollut se, että ne sattuu samalle päivälle ja miehen sukulaiset joutuvat valitsemaan kumpiin häihin menevät.

Eilen sitten anoppi soitteli miehelle ja kertoi, että on saanut kutsun serkkupojan häihin. Ja hääpäivä on viikko meidän jälkeen! Itseasiassa juuri ne samat kaksi lauantaita oli meillä harkinnassa ja harkittiin samaa lauantaitakin, ja viimeiseen asti kun soitin kirkkoherranvirastoon arvoin, että kumpaa kysyn, ja sitten päädyin tähän aikaisempaan. Eli mr Murphykin on joskus lomalla. :)

Anoppi parka on jo luopunu toivosta, että me joskus mentäis naimisiin. ollaan viissiin oltu sen verran verkkaisia toimissamme. Kihloissa ollaan nyt neljättä vuotta.

Anopin sisko oli tietysti tuosta toisesta hääkutsusta mieleen tulleena sitten kysynyt että koska merineito ja mies naimisiin. Anoppi oli sitten todennut, että ei kait seuraavaan kymmeneen vuoteen.... ;)

Anoppi ei uskonut että yliopistossa menee 5 vuotta ja veikkailuissa on, että kait ne sitten joskus kun minä valmistunut menevät naimisiin.

Anoppi ei vielä tiedä, että saa äitinpäivänä kutsun käteensä.... :)

Viedään siis vanhemmille kutsut henkilökohtaisesti.

mä en muista muitä muuta ajattelin kommentoida

merineito

Vierailija
14/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sovinto tehty=)Mutta en vielä vaavista uskalla puhua...askel kerrallaan=)Nyt kun se oli ajatellu asioita niin se " punainen tupa ja perunamaa lapsineen" Kuulostaa hyvältä=)Eli " plussan" puolella ollaan...Taisi hannelen sääteet tehot;)Ja kiitos niistä!Nyt mä lähen laittaa ruokaa ja siivoomaan...

Vierailija
15/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko morsimmella lempiväriä? Oliko ne häät kesällä näin (muistelisin)?

Viininpunainen kyllä erottuu joulunpunaisesta. Sillehän sopii kermanvalkoinen kaveriksi. JJ:lle itseasiassa ehdotin tuollaista väriyhdistelmää.

Minkäväristä mulperipaperia?

merineito *yrittää auttaa*

Vierailija
16/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa värien suhteen vähän nirso. En olisi esim. vaaleanpunaista hyväksynyt missään nimessä. Halusin maanläheisiä värejä, koska meillä oli hääpaikkanakin vanha hirsitalo, johon nämä värit sopivat parhaiten. Vihreä olisi ollut kaikkein mieluisin (muutenkin lempiväri), mutta mies ei suostunut siihen. Päädyimme sitten ruskeaan ja persikkaan. Näitä kahta väriä oli esim. kutsu- ja kiitoskorteissa. Saimme paljon kiitoksia vähän erilaisista kutsuista, ja olimme itsekin tyytyväisiä. Muistaakseni katselin paljon kuvia erilaisista kutsuista naimisiin.info -sivuilta.

Merineito: Ajattelin kyllä tännekin kirjoitella ainakin silloin tällöin, mutta Yahoolle en ainakaan tässä vaiheessa ehdi. Kiva idea antaa kutsut äitienpäivänä. Itse en olisi varmaan pystynyt pitämään salaisuutta noin pitkään. Kerroin äidilleni samana päivänä, kun varasimme kirkon, ja iltaan mennessä kaikki sisaruksenikin tiesivät jo häistä. No, meillä oli kyllä vähän erilainen tilanne, koska varasimme kirkonkin vasta 3 kk ennen häitä.

Vierailija
17/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. täältä katselin viime keväänä erilaisia kutsuja, ja hääfoorumissa on varmasti paljon muutakin tärkeää tietoa kaasolle.

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb21/YaBB.cgi?num=1055969512

JJ: Piti vielä kysyä, miten perheenne ottivat vastaan uutiset, että olette menneet naimisiin.

Vierailija
18/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmyys senkun jatkuu ja kuulemma kylmenee entisestään. Voi kun koiratkin ymmärtäis, että kylmällä ei kannata mennä ulos...

Mulla on kaikki paikat ihan kipeet, kävin pitkän tauon jälkeen taas eilen bodypumpissa, uus ohjelma on ihan hullun rankka!!!

Hih... Käytiin tänään miehen kanssa pupuilemassa kesken työ- ja koulupäivän, ihan hauska piristys muuten tylsään päivään! :)

Hannele: En tiedä vaikuttaako kierron säännölisyys jotenkin ovuloimiseen. Yleensähän PCO:n oireena on pitkä ja epäsäännöllinen, esim. mulla se saatto olla ennen pillereitä jotain 3 ja 6 kk:n välillä.Joten mie varmaan kuulun niihin ovuloimattomiin. Siun varmaan kannattaa varata aika gynelle, niin voit kysellä ihan ammattilaiselta. Niin, jos siihen on ylipäätään tarvetta, jos vaikkaolis tärpänny? ;)

PCOlaisilla on oma yhteisö MSN:llä, groups.msn.com/pcolaiset, suljettu tosin, mutta sinne liittyminen käy tosi helposti. Tuolla on miun mielestä ollu tosi hyvin tietoa asiasta, kannattaa käydä kattomassa!

JJ: Onnea vielä kerran miunkin puolesta, mahtaa tuntua hienolta! Aikaimoinen yllätys! joko ootte sukulaisille kertonu?

Essi: Hyvä uni sulla! Mie kans näin jokunen viikko sitten unta, että sain kolmospojat. En ollu unessa edes tajunnu olevani raskaana ja sit yhtäkkiä hoksasin, että mullahan on kolmoset!

Ilonalle: Miun mies ilmotti myös keksineensä nimen meidän pojalle. Harmi, että miun veljen pojalla on toisena nimenä sama nimi... Mutta vauva-ajatuksia on sis myös miehen päässä, vaikka ei sitä myöntäiskään! Jaksamista gradun tekoon!!!!

Snowflake: Onnea miehen käännytykseen!!!

Tansem: Sattumoisin mie oon asunu ison osan elämääni Lehmossa Kontiolahdella. Sit mie kävin lukion ekan Joensuussa IB-linjalla, jätin sen sit kesken ja tulin takasin Lappeenrantaan...

Jaah, sit opinnäytetyön tekoon...

-S-

Vierailija
19/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoikin taas kotiuduttu koulusta. Pakkasta on jotain 24 astetta ja bussi oli vartin myöhässä ja ite olin tietysti vielä kymmenen minsaa liian aikasin oottamassa sitä niin melkein puol tuntii sai siellä kylmässä seisoo!

Hannele:

Hyvältä kuulostaa noi oireet, toivottavasti se plussa vielä tulis :)

Vierailija
20/23 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nopeesti lähetin tuon...

Tiitikkä:

Joo kirjottelin joskus keväällä kuukauden verran truplissa, mutta sitten kesällä se jäi kun oltiin miehen kaa samassa vuorossa töissä ja mies on vapaalla melkein koko ajan tietokoneella niin en pystynyt rauhassa (salaa) kirjottelemaan. Ja truplat kuitenkin halus mieluummin semmosia jotka ois aktiivisia kirjottelijoita. Syksyllä lähin taas opiskelemaan niin ois ollu aikaa, mutta en sit enää kehannut trupliin liittyä kun olin jo kerran lopettanut kirjottamisen... nyt on myös hyvin aikaa kirjotella, kun mies on töissä useesti sillon kun minä oon kotona.

Snowflake: Kiva, että saitte jo sovittua :)

Sonnai:

Me ollaan just ajateltu, että Lehmosta ois hyvä ostaa asunto. Taitaa nykysin tuo Lehmo olla tosi suosittu paikka, siellä on paljon uusia rivi-/omakotitaloja. Rupee vaan sielläkin asuntojen hinnat kohoomaan kun on niin suosittu. Kateltiin just pari päivää sitten että siellä ois nytkin pari kivaa uutta asuntoo paritaloista myynnissä

Nyt pitää mennä ettii jotain syömistä itelleen. Mies on iltavuorossa töissä, tulee vasta kymmenen jälkeen, ei jaksa vaan itelleen tehä mitään ruokaa niin tyydyn varmaan leipään.