Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hiivasta

17.01.2006 |

Onko täällä hiivasyndroomasta kärsiviä parkoja joille sokeri, valk.vehnäjauhot ja hiiva aiheuttavat ihottumaa, turvotusta, ääretöntä väsymystä ynnä ihmeellisiä sekavuustiloja?

Kaipaan kohtalotovereita, rankka dieetti on vaikea yksin kestää kun varsinkin iltasella tekee mieli makeaa, ja syömisen jälkeen..ja kahvikin piti jättää pois.

Olo kyllä parani, piristyi, dieetin kylkiäisenä tuli myös liikunta, ulkoilu ja kirkkaat silmät&hyvä iho, mutta elämästä katoaa ilo kun ei saa nautiskella ruualla, vaikkakin kun olo paranee voi jo syödä muuten normaalisti, välttää vain sokeria, valk.vehnäjauhoja ja tietysti hiivaa.

Vältän siis makeita hedelmiä, marjoja, viljan gluteenia ym..

En ole ylipainoinen mutta hyvää vauhtia kehittämässä itselleni terveysongelmaa ellen saa hiivaa kuriin, kun se mokoma vielä ryövää vitamiinejakin elimistöstä.

No, kiitos lukemisesta ja olkaa terveitä!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut krooninen hiivatulehdus, jota vastaan olen yrittänyt taistella sekä ruokavaliolla, että lääkkeillä. Ajoittain olen niskan päällä ja ajoittain toisinpäin.

Tiedän tunteesi. Hiljattain olin täysin sokerittomalla ruokavaliolla, josta pois myös valkoiset vehnäjauhot ja kaikki hiivalla leivotut tuotteet. Myös hedelmät jätin pois ja söin näkkileipää, luonnonjogurtteja, puuroja ja maitohappobakteerilisällä varustettuja mehuja, piimiä ja jogurtteja. Samanaikaisesti minulla oli Diflucan, Flagyl comp ja Trosycort-voide.

Tällä hetkellä olo on hyvä, hiivan oireista ei ole tietoakaan. Mutta koko ajan odotan, milloin kaikki alkaa uudestaan. Eli tämä on henkisesti ollut hyvin raskasta. Ruokavaliossa olen hiukan palannut tavallisempaan, mutta ole vielä uskaltanut olutta jouda, pullaa tai karkkipussia syödä.

Taloudellisesti tämä hiiva on ollut myös todella suuri menoerä. Lääkkeet ovat kalliita, olen käynyt sekä julkisella puolella että yksityisellä puolella lääkärissä. Yksityiseltä sain toistaiseksi tehoavat lääkkeet ja oikeasti tunteen, että vaiva ei ole pelkästään korvieni välissä. Mutta yksityisellä käynti on kallista. Suhteellisen hinnakkaita ovat Gefilus-tuotteet.

Jos täällä on joku, joka on parantunut pysyvästi hiivasta, ilmoittautukoon! Toivo on pian mennyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla