Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaako nykyään lähes kaikki satojen eurojen kenkiä ja laukkuja?

Vierailija
29.04.2013 |

Googlailin eilen vähän kun meinasin että tilaan itselleni uuden käsilaukun. Kohtuuhintaisia laukkuja kyllä löytyy Zalando- tms tyyppisistä kaupoista, mutta sen perusteella mitä luin erilaisista blogeista ja kolumneista, tuli kuva että nykyään olisi ihan junttia ostaa vaikka noin 60 euroa maksava laukku, tai kengät. Kaikilla tuntuu olevan jotain satojen eurojen ostoksia.

Minä en ole varmaan ikinä maksanut yli satasta laukusta. Olen akateemisesti koulutettu, kohtuu hyvätuloinen ja jos haluaisin priorisoida niin, kyllä minulla olisi varaakin ostaa vaikka 600 euron laukku, mutta en ole ikinä nähnyt siinä mitään järkeä. Kun ihan asiallisen näköisiä ja toimivia saa paljon halvemmallakin.

Mutta onko se kuvitelma asiallisen näköisestä vain omassa päässäni, ja kaikkia muita huvittaa halpislaukku? Olisinko oikeasti merkittävästi tyylikkäämpi jos ostaisin satojen eurojen laukkuja - huomaisiko kukaan edes? Täällä linkissä esimerkiksi tonnin laukku, joka minun silmääni näyttää jopa aika ankealta eikä mitenkään tyylikkäältä http://www.olivialehti.fi/paras-aika-vuodesta/2012/06/missa-menee-unelmien-laukun-kipuraja/ Ehkä olen tippunut kokonaan kärryiltä muodin suhteen kun en ymmärrä näitä hintoja?

Onko vielä muita jotka ei pidä arkisena maksella laukuista ja kengistä satasia?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadusta voin maksaa, merkistä en. Eli ihan marketin halvimpia ei kenkiä ja laukkuja en osta, haluan kestävää ja mielellään aitoa nahkaa. Kallein laukkuni on vähän päälle 300, kengät vähän päälle 200 euroa. 

Minusta on noloa ostella tonnien kelloja, laukkuja ja luksusautoja samaan aikaan kun kehitysmaissa ihmisiä kuolee yhä nälkään ja sairauksiin joihin lääkkeet on keksitty. Noloa on törsätä näyttävästi itseensä ostamalla massatuotettua tavaraa ("brändituotteet" ovat kuuluisia just siksi että ovat massaa) joka on kuitenkin tuotettu hikipajoissa.

Minulle luksuksen kahmiminen viestittää että kantaja on omaa napaansa tuijottava, vastuuton ja pätemisen tarpeessa. Jos minulla on rahaa, laitan sen mieluummin hyväntekeväisyyteen kaikessa hiljaisuudessa. 

Vierailija
42/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:14"]

:D Ja arvothan on ulkoisesti kerrottavissa. Mitkäköhän luulet mun arvojen olevan? Itsetuntoon tuotteet eivät liity vaan yksinkertaisesti laatu miellyttää silmääni. Laukut, kengät, autot (kyllä, BMW tai vastaava löytyy) yms.. on hankittu ihan itseämme varten. Arvokkaimpia tuotteitani en juurikaan käytä kuin ulkomaanmatkoilla koska en halua niistä Suomessa saamaani huomiota. Miksi en ostaisi parasta kun siihen varaa on? 

[/quote]

"Parasta", hm. Suhteellinen käsite. Mulle parasta on oikea hinta/laatusuhde, hinta tai merkki ei takaa laatua. Valitettavasti.... ei varsinkaan BMWssä:)  Koko talven naureskelin työkavereille (miehiä) jotka ei saaneet bemareitaan ulos tallista....  liian kylmää, liian liukasta, sitä sun tätä.

Mä en vain osaa käyttää rahaa "vain siksi kun sitä on" tavaroiden kohdalla. 100e kengistä tai laukusta on mulle kipurajalla mutta voin silmää räpäyttämättä käyttää 8000€ matkaan. Kuka arvostaa mitäkin...

[/quote]

Niin siis parasta itselle :) Ja totta, hinta/merkki ei takaa laatua, näihin asioihin pitää hieman perehtyä niin tietää mitä hankkia.

Ja onneksi niissä Bemarissakin löytyy eroja, meillä  se kulki talvellakin hyvin tallista ulos. Nyt tosin BMW on vaihdettu eri merkkiin joka myöskin kulkee hyvin. ;)

[/quote]

Hei! Esitin sulle kysymyksen tuolla ylempänä, voisitko vähän pohtia sitä!

Terv. viestin nro 29 kirjoittaja

[/quote]

no enpä jaksa

[/quote]

Mistä se johtuu, ettet jaksa? Voisiko johtua vaikkapa siitä, että jos alkaisit pohtia asiaa, huomaisit ehkä itsekin, että pidät nolona aika kummallisia asioita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:14"]

:D Ja arvothan on ulkoisesti kerrottavissa. Mitkäköhän luulet mun arvojen olevan? Itsetuntoon tuotteet eivät liity vaan yksinkertaisesti laatu miellyttää silmääni. Laukut, kengät, autot (kyllä, BMW tai vastaava löytyy) yms.. on hankittu ihan itseämme varten. Arvokkaimpia tuotteitani en juurikaan käytä kuin ulkomaanmatkoilla koska en halua niistä Suomessa saamaani huomiota. Miksi en ostaisi parasta kun siihen varaa on? 

[/quote]

"Parasta", hm. Suhteellinen käsite. Mulle parasta on oikea hinta/laatusuhde, hinta tai merkki ei takaa laatua. Valitettavasti.... ei varsinkaan BMWssä:)  Koko talven naureskelin työkavereille (miehiä) jotka ei saaneet bemareitaan ulos tallista....  liian kylmää, liian liukasta, sitä sun tätä.

Mä en vain osaa käyttää rahaa "vain siksi kun sitä on" tavaroiden kohdalla. 100e kengistä tai laukusta on mulle kipurajalla mutta voin silmää räpäyttämättä käyttää 8000€ matkaan. Kuka arvostaa mitäkin...

[/quote]

Niin siis parasta itselle :) Ja totta, hinta/merkki ei takaa laatua, näihin asioihin pitää hieman perehtyä niin tietää mitä hankkia.

Ja onneksi niissä Bemarissakin löytyy eroja, meillä  se kulki talvellakin hyvin tallista ulos. Nyt tosin BMW on vaihdettu eri merkkiin joka myöskin kulkee hyvin. ;)

[/quote]

Pakko myöntää yhden tuotteen kohdalla että hinta ja laatu kohtasi: sain vuosia sitten Hilfigerin flanellipaidan alesta miehelleni 30€:lla. Hän ei pitänyt siitä vaan käytti paitaa raksalla työvaatteena:) Sitten paidalla pyyhittiin milloin laattoja milloin mitäkin pölystä puhtaaksi ja lopulta paita unohtui pihalle "rättinä" talven yli. Keväällä löysin sen lumikasasta, pesin ja siellä se on käyttökelpoisena taas kaapissa:D 

Vierailija
44/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama huomio:

-Suomessa kaikki maksaa paljon enemmän mitä useimmissa muissa maissa. Itse suosin nahkakenkiä ja nahkalaukkuja, mutta ostan ne lähes aina ulkomailta =maksan paljon vähemmän mitä maksaisin vastaavista Suomessa. En siis osta mitään "merkkituotteita" vaan ns. "tavallisia" laadukkaita tuotteita, eli maksan laadusta mutta en merkkilisää siihen päälle.

-Ennen ihmisten elämä meni enemmän niin että nuorina naimisiin ja lapsia tekemään =ei niin voitu panostaa itseensä. Nykyään suurin osa menee naimisiin/saa lapsia kolmikymppisinä (ja lapsilukukin jää usein yhteen) mikä tarkoittaa sitä että on enemmän aikaa ja rahaa panostaa itseensä. Jos ajatellaan pariskuntaa jolla jää yhteensä 4000€ nettona käteen kuussa niin hyvin noilla tuloilla menojen jälkeen (asuminen, ruoka jne.) jää rahaa ostella "tonnin laukkuja" jos niin haluaa tehdä, ei tarvitse olla mikään suurituloinen.

Vierailija
45/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 olet kamalan julma. Sinuna pelkaisin elaa tolla tavalla. Cavalli ja Alexander Mcqueen ovat huippulempareita. Siihen satsaan mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
46/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:18"]

44 olet kamalan julma. Sinuna pelkaisin elaa tolla tavalla. Cavalli ja Alexander Mcqueen ovat huippulempareita. Siihen satsaan mahdollisuuksien mukaan.

[/quote]

:D

t 44

Vierailija
47/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:09"]

Laadusta voin maksaa, merkistä en. Eli ihan marketin halvimpia ei kenkiä ja laukkuja en osta, haluan kestävää ja mielellään aitoa nahkaa. Kallein laukkuni on vähän päälle 300, kengät vähän päälle 200 euroa. 

Minusta on noloa ostella tonnien kelloja, laukkuja ja luksusautoja samaan aikaan kun kehitysmaissa ihmisiä kuolee yhä nälkään ja sairauksiin joihin lääkkeet on keksitty. Noloa on törsätä näyttävästi itseensä ostamalla massatuotettua tavaraa ("brändituotteet" ovat kuuluisia just siksi että ovat massaa) joka on kuitenkin tuotettu hikipajoissa.

Minulle luksuksen kahmiminen viestittää että kantaja on omaa napaansa tuijottava, vastuuton ja pätemisen tarpeessa. Jos minulla on rahaa, laitan sen mieluummin hyväntekeväisyyteen kaikessa hiljaisuudessa. 

[/quote]

Ihanko oikeasti luulet että esimerkiksi Chanel, Hermes, Rolex valmistetaan hikipajoissa massatuotantona?

Ja että kaikki "ylimääräinen" raha pitäisi antaa hyväntekeväisyyteen, älä jaksa naurattaa.

Vierailija
48/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihminen tekee jossakin Karjalan perukoilla tonnien merkkilaukulla??? Tai länsirannikon satamakaupungissa kun vuoden kohokohta on matka Helsingin Stockan lähettyville pätemään muiden blogittarien kanssa siitä kenellä on kallein laukku.

Vierailija
49/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa merkkilaukut tehdään halpatyövoimalla. Ei niitä kukaan "ammattikäsityöläinen"tee. Esimerkiksi britteihin rahdataan aasialaisia tekemään merkkituotteita tehtaisiin melko karuihin oloihin pienillä palkoilla, Samat työntekijät matkustavat takaisin kotimaihinsa ja tekevät siellä replicoita ja usein vielä ihan yhtä hyvistä materiaaleista.. Materiaalit ovat todella halpoja vaikka olisivat hyvälaatuisia. Kuinka paljon te luulette että Chanel-laukkuun käytettävä nahanpalanen maksaa? 

Vierailija
50/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:31"]

Itseasiassa merkkilaukut tehdään halpatyövoimalla. Ei niitä kukaan "ammattikäsityöläinen"tee. Esimerkiksi britteihin rahdataan aasialaisia tekemään merkkituotteita tehtaisiin melko karuihin oloihin pienillä palkoilla, Samat työntekijät matkustavat takaisin kotimaihinsa ja tekevät siellä replicoita ja usein vielä ihan yhtä hyvistä materiaaleista.. Materiaalit ovat todella halpoja vaikka olisivat hyvälaatuisia. Kuinka paljon te luulette että Chanel-laukkuun käytettävä nahanpalanen maksaa? 

[/quote]

Italiassahan paljastui myös kerran skandaali, kun luksustuotteita valmistavassa laukkutehtaassa tehtiin ihan samanlaisia väärennöksiä jotka myytiin afrikkalaisperäisten katukauppiaiden kautta, ja joista saadut voitot väärennöksiä tehtailevat työntekijät pitivät itse. Kertoo jotain siitä kuinka paljon merkkituotteen hinnassa on ilmaa, jos työntekijät voivat ihan samoista aineista, samalla tuotantolinjalla ja ohjeilla tehdä senegalilaisille halvalla myytäväksi väärennöksiä ja saada voittoa vielä...

Vierailija
51/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Chanel-laukku käy vain Chanel-puvun kanssa. Ei todellakaan minkään lutkasaappaat-strech-farkut-ruutupaitis -kombon kanssa :D

Ja itse ostin juuri kesäksi kenkiä, 167 euroa yhteensä kolmet kengät. Yhdet Converset, espadrillot ja ballerinat.

Vierailija
52/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kerran kalliin merkkilaukun, tosin alesta. Hajosi puolessa vuodessa - eli ei niitä ole käytettäväksi tarkoitettu. Koetan kyllä ostaa kohtalaisen laadukasta, mutta en todellakaan maksa satoja euroja siitä, että joku huippusuunnittelija on suunnitellut jonkun laukun, jonka kiinalaiset tekevät. Juu, niitä tehdään Italiassa ja Ranskassa, mutta halpatyövoiman käyttöä kierretään sillä tavalla, että tuodaan se halpatyövoima paikan päälle tekemään. Sillä tavoin voi puhtaalla omalla tunnolla sanoa, että aito Eurooppalainen. Eräs V:llä alkava firma harrastaa tätä aika paljon. 

Vierailija
53/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukuista sen verran, että mieheni oli töissä Kiinassa, ja osti sieltä kopion Gucci-laukun minulle. Mustaa nahkaa. Maksoi siitä 80eur, Lontoossa Harrodsilla katsoin saman laukun hintaa ja se maksoi reilu 1000 puntaa. Laukku on ollut minulla vuoden, se on todella laadukas, miehen työtoveri joka tietää enemmän laukusta kuin minä sanoi, että mistään laukussa ei huomaa sen olevan kopio, vuori ja kaikki ihan aidon näköinen, ja nyt ainakin vuoden lähes jokapäiväisen käytön jälkeen olen todella tyytyväinen laukkuun. Nahka ihanan pehmeää ja ei ole kulunut yhtään, vuori kestävää ja "lujan" oloinen. 

huhu liikkui siellä Kiinassa miehen työpaikalla ainakin, että päivävuorossa tehtiin ne "aidot" laukut ja iltavuorossa samoista materiaaleista jne ne "kopiot" toisille markkinoille. En tiedä onko totta. Mutta kyllä tuntuu kunnolla tosiaan olevan ilmaa hinnoissa..

Vierailija
54/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 12:28"]

Kyllä ne kalliit laukut ja kengät ovat ne, mistä laatu näkyy kauas. Niillä saa halvankin asun näyttämään laadukkaalta. Ne, jotka sanovat, että on ihan sama, mistä laukkunsa ostaa, ovat yleensä niitä joilla ei tyylitajua juuri ole muutenkaan. Sorry! Mutta siis näitä on suurin osa suomalaisista, joten ette te juuri massasta erotu.

[/quote]

Sori. Juuri tyylitajuttomat koittaa paikata tätä vajetta ostamalla kallista kamaa. Että jos se merkki tekisi sen tyylin kun ei itse oikein osaa.

Tyylitajulla ei ole mitään tekemistä brändin tai asusteen hinnan kanssa. Rahalla ei voi tyylitajua ostaa.

Vierailija
55/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 18:23"]

Laukuista sen verran, että mieheni oli töissä Kiinassa, ja osti sieltä kopion Gucci-laukun minulle. Mustaa nahkaa. Maksoi siitä 80eur, Lontoossa Harrodsilla katsoin saman laukun hintaa ja se maksoi reilu 1000 puntaa. Laukku on ollut minulla vuoden, se on todella laadukas, miehen työtoveri joka tietää enemmän laukusta kuin minä sanoi, että mistään laukussa ei huomaa sen olevan kopio, vuori ja kaikki ihan aidon näköinen, ja nyt ainakin vuoden lähes jokapäiväisen käytön jälkeen olen todella tyytyväinen laukkuun. Nahka ihanan pehmeää ja ei ole kulunut yhtään, vuori kestävää ja "lujan" oloinen. 

huhu liikkui siellä Kiinassa miehen työpaikalla ainakin, että päivävuorossa tehtiin ne "aidot" laukut ja iltavuorossa samoista materiaaleista jne ne "kopiot" toisille markkinoille. En tiedä onko totta. Mutta kyllä tuntuu kunnolla tosiaan olevan ilmaa hinnoissa..

[/quote]

Jep. Asia on juuri kuten kirjoitit. Eli valtaosa superkalliista merkeistä valmistetaan tällä Kiinassa, "orjapajoissa". Ja mallit kopioidaan suoraan feikkimarkkinoille, joilta saa ihan alkuperäisenveroisia feikkejä, joskus hyvällä tuurilla myös alkuperäisiä mallikappaleita. Pitää vaan mennä takahuoneisiin ja tietää paikat. Materiaaleissa on silti eroa, tottakai. "Aidoissa" on parempaa nahkaa, mutta merkin tuoma illusio on harhaa, koska samat porukat valmistaa ne aidota ja feikit. Eli hintaero ei ole selitettävissä eettisyydellä eikä laadulla kuin ihan osittain, pelkästään mielikuvalla.

Vierailija
56/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kaikki eivät harrasta ja keräile laukkuja ja kenkiä. Muotibloggarit ovat erikseen, mutta niissäkin aika tylsimmästä päästä on nuo jatkuvasti kaiken uutena ja kalliina hankkivat. Olen normitoimistotyössä konsulttiyrityksessä, jossa hiukan "ylipukeudutaan" ja sanoisin että naiset ympärilläni käyttävät laadukkaita laukkuja ja nahkaisia kenkiä, mutta aika harvoin kenellekään ilmestyy mitään uutta. Kertoo tietysti siitä että kun on parit hyvät kengät ja pari eriväristä laukkua niin niillä pärjää pitkään ja monissa tilanteissa.

Vierailija
57/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 12:56"]

No mun mielestä se on noloa. Itselläni kengät ja laukut ovat arvokkaita sekä laadukkaita mitä tulen käyttämään vuosia ja luultavasti jäävät vielä lapsille perinnöksi. Kallein laukkuni tällä hetkellä reilu 3000€ ja kengät 500€. Kengistä en ole valmis sitä enempää maksamaan koska vaikka ne miten laadukkaat olisivatkin niin ne eivät loputtomiin kestä toisin kuin laukut. Ja sandaaleita on kyllä ihan halpiksiäkin löytynyt kivoja. 

Tämä on sama kuin miehellä olisi halpis kello (alle 2000€), mielestäni se on noloa myös. Että ei tämä pelkästään naisiin liity.

Niin ja ei ole korkeaa koulutusta vaan paljon töitä tehty nuoresta asti ja nyt on rahaa millä ostella ;)

[/quote]

Tässä oikea tyyppi esimerkki henkilöstä joka pönkittää itsetuntoaan kalliilla tuotteilla - halvempi ei tosiaan kelpaa, mieskin on ihan nolla jos on alle 2000€ kello. Varmaan autonakin pitää olla BMW tai vastaava:)

Sori, meidän ei tarvitse statusta nostaa moisilla ulkoisilla avuilla:) Rahasta ei ole kiinni vaan siitä että itsetunto on kohdillaan ihan muilla keinoilla ja arvot myös:D 

[/quote]

Ihminen, joka kirjoittaa "tyyppi esimerkki", julistaa anti materialistisia mieli piteitään ja silti kylvää joka väliin hymiöitä, tulee samalla paljastaneeksi, että oma itsetunto ei taida olla ihan kohdillaan.

Laatutavara kestää aikaa, käyttöä ja muoteja ja siirtyy perintönä sukupolvelta toiselle. Roska on vain roskaa.

Vierailija
58/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 12:56"]

No mun mielestä se on noloa. Itselläni kengät ja laukut ovat arvokkaita sekä laadukkaita mitä tulen käyttämään vuosia ja luultavasti jäävät vielä lapsille perinnöksi. Kallein laukkuni tällä hetkellä reilu 3000€ ja kengät 500€. Kengistä en ole valmis sitä enempää maksamaan koska vaikka ne miten laadukkaat olisivatkin niin ne eivät loputtomiin kestä toisin kuin laukut. Ja sandaaleita on kyllä ihan halpiksiäkin löytynyt kivoja. 

Tämä on sama kuin miehellä olisi halpis kello (alle 2000€), mielestäni se on noloa myös. Että ei tämä pelkästään naisiin liity.

Niin ja ei ole korkeaa koulutusta vaan paljon töitä tehty nuoresta asti ja nyt on rahaa millä ostella ;)

[/quote]

Tässä oikea tyyppi esimerkki henkilöstä joka pönkittää itsetuntoaan kalliilla tuotteilla - halvempi ei tosiaan kelpaa, mieskin on ihan nolla jos on alle 2000€ kello. Varmaan autonakin pitää olla BMW tai vastaava:)

Sori, meidän ei tarvitse statusta nostaa moisilla ulkoisilla avuilla:) Rahasta ei ole kiinni vaan siitä että itsetunto on kohdillaan ihan muilla keinoilla ja arvot myös:D 

[/quote]

Ihminen, joka kirjoittaa "tyyppi esimerkki", julistaa anti materialistisia mieli piteitään ja silti kylvää joka väliin hymiöitä, tulee samalla paljastaneeksi, että oma itsetunto ei taida olla ihan kohdillaan.

Laatutavara kestää aikaa, käyttöä ja muoteja ja siirtyy perintönä sukupolvelta toiselle. Roska on vain roskaa.

[/quote]

Eli kaikki alle parin tonnin kellot on roskaa? Ja tiedät että tulevat lapsesi kiljuvat riemusta saatuaan sinun ostamiasi laukkuja ja kenkiä? Toivottavasti sun pojat on eri mieltä ;D

Vierailija
59/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän valtaosa suomalaisista naisista ostele ihan niitä keskihintaisia tai edullisia vaatteita ja asusteita.

Itselläni ei ole varaa ostella mitään kallista. Olen melka pienituloinen ja tällä hetkellä vielä hoidan lapsia kotona kotihoidon tuella. Yksi merkkilaukku (500e) on tullut hankittua kun sain synttärilahjaksi rahaa johonkin luksukseen. Pieni morkkis tuli sen jälkeen, tuntui ihan hullulta että olin laittanut turhuuteen, yhteen laukkuun noin paljon rahaa. No mutta on se kyllä ihana laukku, paksua nahkaa ja kaikki yksityiskohdat siistejä. Klassista mallia voi käyttää vuosikaudet. Eli ei harmita ostos, mutten silti oikein ymmärrä yletöntä kenkä/laukkumaniaa ja muutenkaan kulutushysteriaa muodin ympärillä...

Arvostan laatua, joten ne vaatteet ja asusteet joita käytän usein, tulee olla mahdollisimman laadukkaita. Mottoni on "vähän, mutta laatua, omaa persoona ja vartaloa korostaen. ompelen itsekin koska haluan persoonallisia vaatteita.

Halvalla harvemmin saa laadukkaita kenkiä, ja kun sattuu olemaan melko yleinen kengänkoko 37-37,5 niin alesta harvemmin löydän sopivia. Nyt lasten kanssa ulkoillessa olen panostanut enemmän ulkoiluvaatteisiin, sitten työelämään palatessa voi taas alkaa hankkia enemmän siistimpiä vaatteita.

Vierailija
60/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan nahkalaukut ulkomailta. Esimerkiksi Italiassa saa tyylikkään ja laadukkaan nahkalaukun noin 100-200 eurolla. Suomessa joutuu maksamaan nahasta kiskurihintoja. En koskaan laittaisi 1000e laukkuun.