Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaako nykyään lähes kaikki satojen eurojen kenkiä ja laukkuja?

Vierailija
29.04.2013 |

Googlailin eilen vähän kun meinasin että tilaan itselleni uuden käsilaukun. Kohtuuhintaisia laukkuja kyllä löytyy Zalando- tms tyyppisistä kaupoista, mutta sen perusteella mitä luin erilaisista blogeista ja kolumneista, tuli kuva että nykyään olisi ihan junttia ostaa vaikka noin 60 euroa maksava laukku, tai kengät. Kaikilla tuntuu olevan jotain satojen eurojen ostoksia.

Minä en ole varmaan ikinä maksanut yli satasta laukusta. Olen akateemisesti koulutettu, kohtuu hyvätuloinen ja jos haluaisin priorisoida niin, kyllä minulla olisi varaakin ostaa vaikka 600 euron laukku, mutta en ole ikinä nähnyt siinä mitään järkeä. Kun ihan asiallisen näköisiä ja toimivia saa paljon halvemmallakin.

Mutta onko se kuvitelma asiallisen näköisestä vain omassa päässäni, ja kaikkia muita huvittaa halpislaukku? Olisinko oikeasti merkittävästi tyylikkäämpi jos ostaisin satojen eurojen laukkuja - huomaisiko kukaan edes? Täällä linkissä esimerkiksi tonnin laukku, joka minun silmääni näyttää jopa aika ankealta eikä mitenkään tyylikkäältä http://www.olivialehti.fi/paras-aika-vuodesta/2012/06/missa-menee-unelmien-laukun-kipuraja/ Ehkä olen tippunut kokonaan kärryiltä muodin suhteen kun en ymmärrä näitä hintoja?

Onko vielä muita jotka ei pidä arkisena maksella laukuista ja kengistä satasia?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kengät on Camper ei varmasti laukut kiinnostakaan. Olet luultavasti viherpiipertäjä (ulkoisesti) tai muuten vaan tantta-

Vierailija
22/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kengät on Camper ei varmasti laukut kiinnostakaan. Olet luultavasti viherpiipertäjä (ulkoisesti) tai muuten vaan tantta-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 12:56"]

No mun mielestä se on noloa. Itselläni kengät ja laukut ovat arvokkaita sekä laadukkaita mitä tulen käyttämään vuosia ja luultavasti jäävät vielä lapsille perinnöksi. Kallein laukkuni tällä hetkellä reilu 3000€ ja kengät 500€. Kengistä en ole valmis sitä enempää maksamaan koska vaikka ne miten laadukkaat olisivatkin niin ne eivät loputtomiin kestä toisin kuin laukut. Ja sandaaleita on kyllä ihan halpiksiäkin löytynyt kivoja. 

Tämä on sama kuin miehellä olisi halpis kello (alle 2000€), mielestäni se on noloa myös. Että ei tämä pelkästään naisiin liity.

Niin ja ei ole korkeaa koulutusta vaan paljon töitä tehty nuoresta asti ja nyt on rahaa millä ostella ;)

[/quote]

Tässä oikea tyyppi esimerkki henkilöstä joka pönkittää itsetuntoaan kalliilla tuotteilla - halvempi ei tosiaan kelpaa, mieskin on ihan nolla jos on alle 2000€ kello. Varmaan autonakin pitää olla BMW tai vastaava:)

Sori, meidän ei tarvitse statusta nostaa moisilla ulkoisilla avuilla:) Rahasta ei ole kiinni vaan siitä että itsetunto on kohdillaan ihan muilla keinoilla ja arvot myös:D 

Vierailija
24/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Ja arvothan on ulkoisesti kerrottavissa. Mitkäköhän luulet mun arvojen olevan? Itsetuntoon tuotteet eivät liity vaan yksinkertaisesti laatu miellyttää silmääni. Laukut, kengät, autot (kyllä, BMW tai vastaava löytyy) yms.. on hankittu ihan itseämme varten. Arvokkaimpia tuotteitani en juurikaan käytä kuin ulkomaanmatkoilla koska en halua niistä Suomessa saamaani huomiota. Miksi en ostaisi parasta kun siihen varaa on? 

Vierailija
25/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kenkiin voin laittaa satasia. Mulla on ns. haastavat jalat, eli mä en pääse kävelemään ihan millä tahansa: olen oppinut ostamaan kengät ensisijaisesti sen perusteella, miltä ne tuntuvat. Jos löydän kengät, jotka tuntuvat hyvältä jalassa, ostan ne hintalappuun katsomatta. Jos löydän kengät, jotka lisäksi ovat hyvän näköiset, katson hintalappua ja ostan kahdet.

Laukkuihin en pistä rahaa. En yleensäkään osta paljon laukkuja, koska käytän kuitenkin vain yhtä tai kahta. Lisäksi mulla on käsityöharrastus, ja tykkään tehdä itse.

Mun arvoistani tämä ei kyllä kerro mitään, vain käytännöstä ja olosuhteista. Olen köyhä ja koulutettu.

Vierailija
26/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:14"]

:D Ja arvothan on ulkoisesti kerrottavissa. Mitkäköhän luulet mun arvojen olevan? Itsetuntoon tuotteet eivät liity vaan yksinkertaisesti laatu miellyttää silmääni. Laukut, kengät, autot (kyllä, BMW tai vastaava löytyy) yms.. on hankittu ihan itseämme varten. Arvokkaimpia tuotteitani en juurikaan käytä kuin ulkomaanmatkoilla koska en halua niistä Suomessa saamaani huomiota. Miksi en ostaisi parasta kun siihen varaa on? 

[/quote]

Saathan sinä ostaa mutta miksi vaadit sitä myös muilta? Kyllä meilläkin on varaa mutta entä jos ei vaan kiinnosta? JOs mulla on vajaan tonnin kello ja se on ihan hyvä, en kaipaa kalliimpaa? Tai jos en välitä laittaa laukkuun satoja euroja, halvempikin kelpaa ja olen sen kanssa ihan tyytyväinen? Niin mikäs sua tässä riepoo?

Vierailija
27/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:04"]

[/quote]

Oho, millainen ihminen sitten itse olet, kun koet oikeudeksesi arvostella ihmistä noin negatiivisesti?

:O

Vierailija
28/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 12:56"]

No mun mielestä se on noloa. Itselläni kengät ja laukut ovat arvokkaita sekä laadukkaita mitä tulen käyttämään vuosia ja luultavasti jäävät vielä lapsille perinnöksi. Kallein laukkuni tällä hetkellä reilu 3000€ ja kengät 500€. Kengistä en ole valmis sitä enempää maksamaan koska vaikka ne miten laadukkaat olisivatkin niin ne eivät loputtomiin kestä toisin kuin laukut. Ja sandaaleita on kyllä ihan halpiksiäkin löytynyt kivoja. 

Tämä on sama kuin miehellä olisi halpis kello (alle 2000€), mielestäni se on noloa myös. Että ei tämä pelkästään naisiin liity.

Niin ja ei ole korkeaa koulutusta vaan paljon töitä tehty nuoresta asti ja nyt on rahaa millä ostella ;)

[/quote]

VOisitko jotenkin yrittää selittää sitä, mistä tuo nolous syntyy?

Vierailija
29/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:04"]

[/quote]

Argumentoinnin taso laskee taas kuin lehmän häntä :D

Minkälaisen kuvan se mahtaakaan antaa teistä joille merkki on tärkein?

Vierailija
30/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta!

Kyllä silmälle on iloa kun matkustaa ja näkee tyylikkäitä ihmisiä ympärillään. No, onneksi Helsingissä ainakin jo alkaa vähän edes näkyä että ihmiset täälläkin haluavat panostaa ulkonäköönsä.

Vierailija
31/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mikään. 

Vierailija
32/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaankaan. Kaikki eivät pistä satoja euroja asusteisiinsa, eivät miehetkään vaikka jostain syystä joka paikasta saa lukea nykyään että miehet osteskelee kalliita tavaroita

(Miten perheen autohankintaa voi verrata käsilaukkuun??? Tai venettä joka tulee koko perheen käyttöön vaikka mies siitä eniten tykkäisi...) Mitä jos se mies sanookin että kuule mä hurautan tällä Merssillä nyt töihin, tuu sä käsilaukulla:DDD)

Siis jos luulette etta tyylikkäillä suurkaupunkilaisilla muualla Euroopassa on vain merkkilaukkuja ulkomailla niin väärässä olette. Tyyli merkitsee enemmän kuin merkki.

Louis Vuittonia kantava suomalaisnainen erottuu tallukkapallukkana ryppyisen trikoopaitansa ja chinoksiensa kanssa miehekkäästi askeltaen katukuvasta merkkilaukusta riippumatta;D Olen nähnyt livenä monia suomalaisia "tyylibloggajjia" eri yhteyksissä ja mielikuva näiden  tyylikkyydestä on ropissut aikaa sitten. Hamppuiset liian vaalennetut hiukset, huono ryhti, juntti lesotustyyli puheessa.Huonosti istuvat vaatteet ja muusta habituksesta selkeästi erottuva kallis laukku jota käsitellään silkkihanskoin;) Iih, kokonaisuus joka huutaa sanaa JUNTTTIIII!!!!

Vierailija
33/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

"Parasta", hm. Suhteellinen käsite. Mulle parasta on oikea hinta/laatusuhde, hinta tai merkki ei takaa laatua. Valitettavasti.... ei varsinkaan BMWssä:)  Koko talven naureskelin työkavereille (miehiä) jotka ei saaneet bemareitaan ulos tallista....  liian kylmää, liian liukasta, sitä sun tätä.

Mä en vain osaa käyttää rahaa "vain siksi kun sitä on" tavaroiden kohdalla. 100e kengistä tai laukusta on mulle kipurajalla mutta voin silmää räpäyttämättä käyttää 8000€ matkaan. Kuka arvostaa mitäkin...

Vierailija
34/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:48"]

No ei tosiaankaan. Kaikki eivät pistä satoja euroja asusteisiinsa, eivät miehetkään vaikka jostain syystä joka paikasta saa lukea nykyään että miehet osteskelee kalliita tavaroita

(Miten perheen autohankintaa voi verrata käsilaukkuun??? Tai venettä joka tulee koko perheen käyttöön vaikka mies siitä eniten tykkäisi...) Mitä jos se mies sanookin että kuule mä hurautan tällä Merssillä nyt töihin, tuu sä käsilaukulla:DDD)

Siis jos luulette etta tyylikkäillä suurkaupunkilaisilla muualla Euroopassa on vain merkkilaukkuja ulkomailla niin väärässä olette. Tyyli merkitsee enemmän kuin merkki.

Louis Vuittonia kantava suomalaisnainen erottuu tallukkapallukkana ryppyisen trikoopaitansa ja chinoksiensa kanssa miehekkäästi askeltaen katukuvasta merkkilaukusta riippumatta;D Olen nähnyt livenä monia suomalaisia "tyylibloggajjia" eri yhteyksissä ja mielikuva näiden  tyylikkyydestä on ropissut aikaa sitten. Hamppuiset liian vaalennetut hiukset, huono ryhti, juntti lesotustyyli puheessa.Huonosti istuvat vaatteet ja muusta habituksesta selkeästi erottuva kallis laukku jota käsitellään silkkihanskoin;) Iih, kokonaisuus joka huutaa sanaa JUNTTTIIII!!!!

[/quote]

Näinhän se menee ;) 

Vierailija
35/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

LOL - näin on, näin on.... Ei siitä tallukkapallukasta saa tyylikästä edes vuitton olalla:D Pikemminkin myötähäpeää kun on pakko jollain yrittää päteä...

Vierailija
36/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:54"]

[/quote]

"Parasta", hm. Suhteellinen käsite. Mulle parasta on oikea hinta/laatusuhde, hinta tai merkki ei takaa laatua. Valitettavasti.... ei varsinkaan BMWssä:)  Koko talven naureskelin työkavereille (miehiä) jotka ei saaneet bemareitaan ulos tallista....  liian kylmää, liian liukasta, sitä sun tätä.

Mä en vain osaa käyttää rahaa "vain siksi kun sitä on" tavaroiden kohdalla. 100e kengistä tai laukusta on mulle kipurajalla mutta voin silmää räpäyttämättä käyttää 8000€ matkaan. Kuka arvostaa mitäkin...

[/quote]

Niin siis parasta itselle :) Ja totta, hinta/merkki ei takaa laatua, näihin asioihin pitää hieman perehtyä niin tietää mitä hankkia.

Ja onneksi niissä Bemarissakin löytyy eroja, meillä  se kulki talvellakin hyvin tallista ulos. Nyt tosin BMW on vaihdettu eri merkkiin joka myöskin kulkee hyvin. ;)

Vierailija
37/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:00"]

[/quote]

[/quote]

Niin siis parasta itselle :) Ja totta, hinta/merkki ei takaa laatua, näihin asioihin pitää hieman perehtyä niin tietää mitä hankkia.

Ja onneksi niissä Bemarissakin löytyy eroja, meillä  se kulki talvellakin hyvin tallista ulos. Nyt tosin BMW on vaihdettu eri merkkiin joka myöskin kulkee hyvin. ;)

[/quote]

Hei! Esitin sulle kysymyksen tuolla ylempänä, voisitko vähän pohtia sitä!

Terv. viestin nro 29 kirjoittaja

Vierailija
38/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:58"]

[/quote]

LOL - näin on, näin on.... Ei siitä tallukkapallukasta saa tyylikästä edes vuitton olalla:D Pikemminkin myötähäpeää kun on pakko jollain yrittää päteä...

[/quote]

On se tosiaan jännä kun suomalaiset keksivät yhden merkin, jota eivät osaa muuten yleensä edes lausua, ja sitten kuljetaan se LV kädessa vaikkei se tyyliin sovikkaan. 

Vierailija
39/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hei! Esitin sulle kysymyksen tuolla ylempänä, voisitko vähän pohtia sitä!

Terv. viestin nro 29 kirjoittaja

[/quote]

no enpä jaksa

Vierailija
40/67 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadusta voin maksaa, merkistä en. Eli ihan marketin halvimpia ei kenkiä ja laukkuja en osta, haluan kestävää ja mielellään aitoa nahkaa. Kallein laukkuni on vähän päälle 300, kengät vähän päälle 200 euroa. 

Minusta on noloa ostella tonnien kelloja, laukkuja ja luksusautoja samaan aikaan kun kehitysmaissa ihmisiä kuolee yhä nälkään ja sairauksiin joihin lääkkeet on keksitty. Noloa on törsätä näyttävästi itseensä ostamalla massatuotettua tavaraa ("brändituotteet" ovat kuuluisia just siksi että ovat massaa) joka on kuitenkin tuotettu hikipajoissa.

Minulle luksuksen kahmiminen viestittää että kantaja on omaa napaansa tuijottava, vastuuton ja pätemisen tarpeessa. Jos minulla on rahaa, laitan sen mieluummin hyväntekeväisyyteen kaikessa hiljaisuudessa.