Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Patti solisluussa? Tietoa/kokemuksia kellään?

Vierailija
15.04.2013 |

Kävin viime viikolla lääkärissä solisluun alueen kivun takia ja lääkäri totesi solisluun nivelen tulehtuneen sekä turvotusta alueella. Sain kipulääkekuurin, joka on auttanut ihan hyvin, vaikka kipu oli niin kovaa, että kättä ei kärsinyt nostaa ylös tms. Huomasin itse myöhemmin, että tulehtuneen puolen solisluun pää on kookkaampi kuin toisella puolella. Tuntuu, että ois ihan luuta, ei siis mitään turvotusta. Tarkoitan siis sitä päätä, joka tulee rintakehän puolelle, sellainen pallo/mötikkä. Voiko noissa luissa olla tuollaisia koko eroja vai pitäisikö huolestua ja alkaa epäillä imusolmukesyöpää? :( Muualta en mitään patteja löytänyt solisluun alueelta. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohti on nivel eli nivel, jolla solisluu kiinnittyy rintalastaan. Niveliä ympäröi nivelpussi, joka voi tulehduksen aikana kerätä nestettä sisälleen. Koska tuo nivel on niin pieni, saattaa nivelpussi herkästikin turvota niin paljon, että muuttuu kovaksi.

Vierailija
2/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutaman kuukauden sellainen herneen kokoinen luun tuntuinen patti juuri samassa kohdassa, se ei siis liikkunut vaan oli solisluussa kiinni. En käynyt lääkärissä ja patti hävisi itsekseen. Luulen että olin saanut siihen jonkun kolhun ja siksi tuli tuollainen. Mulla ei ole ollut mitään kipuja solisluun alueella. Koska sulla on, kannattaisi ehkä kysyä lääkäriltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä siis  kävin ja lääkäri tutki solisluun todella nopeasti eikä sen ihmeemmin asiaan perehtynyt. Sanoi vain, että kipu voi kestää viikkokausia. 

T. ap

Vierailija
4/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ap syöpää ala ekaksi epäilemään sentään. Todennäköisesti tosiaan on nivelpussi tulehtunut vaan. Siitä tulee juuri sellainen kova patti.

Vierailija
5/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä wannabe-lääkärit täällä vastailee?! Solisluun alueen patit on usein pahanlaatuisia! Ihmettelen kuinka huonosti ap sinua on hoidettu! Mene uudestaan lääkäriin, tukin on kyse tulehtuneesta nivelestä.

Vierailija
6/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imusolmuke on siinä kuopassa, ei luussa.

Vierailija
7/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä solisluun päällekin voi tulla pahanlaatuinen patti, joka = imusolmukesyöpä. 

Vierailija
8/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko käydä uudestaan lääkärissä? 

Vierailija
9/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on mitään wannabe lääkäreitä täällä. Ihan kuulostaa oikealta tuo parin ihmisen esittämä epäily nivelen tulehduksen aiheuttamasta kovasta patista eikä mistään sen ihmeemmästä. 

Vierailija
10/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä! Käy uudestaan lääkärissä. Mihin nämä niveltulehduksen aiheuttamaan pattiin uskovat ihmiset perustavat käsityksensä? Haluaisin vain tietää. 

Vierailija
11/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostais että minkä perusteella kyseessä ois vain nivelen turvotus?

Vierailija
12/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samanainen vaiva ja olen aivan paniikissa, että on jotain vakavaa. Siis ihanko oikeasti voisi olla vaan turvonnut nivel?!

Vierailija
13/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huomasin 8v lapsella kovan patin toisen solisluun päällä. Nuore tk-lääkärin mielestä patti oli kova mutta irtonainen kun sitä heilutteli, laittoi varuiksi lähetteen ultraan. Ultrassa kokenut lääkäri oli sitä mieltä että patti on luuta ja laittoi röntgeniin. Röntgen kuvaa katseltuaan tuo kokenut lääkäri tokaisi että lapsella on ylimääräinen luu siinä ja se siitä.

Lähetteen laatinut tk-lääkäri taas katsoi kuvasta että siinä on luussa joku luupatti. Ja terveydenhoitaja puhui kuvauksen jälkeen luussa olevasta mutkasta.

Eli meidän lapsella ei patti ollut ainankaan mitään vakavaa.

Vierailija
14/38 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun minulla  on patti siinä kohtaa kun kylkiluut yhtyy tossa keskellä, eli onko se nyt rintalasta? Tuntuu siitä kuopan vierestä tai alta ja kipeytyy, jos painelee tai koskee. Onkohan joku jänne pullistunut? Tullut puolen vuoden sisään ja vähän välillä huolestuttaa muttei niin paljon, että lääkäriin jaksaisi vaivautua vaivaksi kiireisille lääkäreille..

Vierailija
15/38 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15. siinä kohtaa on miekkalisäke, mutta ei sen pitäisi kipeä olla. 

Vierailija
16/38 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kauheasti huolestuisi tuosta ap:n patista, koska varmaankin tosiaan vain turvotuksesta kyse.

Vierailija
17/38 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaapa vielä sen verran, että kehtaanko mennä uudestaan lääkäriin näyttämään tuota solisluun pattiani vai meneekö jo hysterisoinniksi? Kipuja ei nyt kauheasti ole, mutta asia vaivaa mieltä hieman. 

t. ap

Vierailija
18/38 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, miksi sitten mun syöpälääkäri tutkii aina sen kuopan ei koskaan tunnustele luun päältä?

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 16:58"]

Kyllä solisluun päällekin voi tulla pahanlaatuinen patti, joka = imusolmukesyöpä. 

[/quote]

Vierailija
19/38 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan päältäkin tunnustelee, 19. Vai mitä? 

Vierailija
20/38 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Ei se kyllä luuta tunnustele päältä vaan työntää aina sormet siihen soliskuoppaan.

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 14:05"]

Kyllä se varmaan päältäkin tunnustelee, 19. Vai mitä? 

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi