Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tulossa - kummalle lapsi?

Vierailija
16.01.2006 |

Meille tulee ero. En jaksa syitä erotella. Meillä on yksi lapsi, joka on ala-asteella. Minä muutan ulkomaille työn perässä ja miehen työ taas täällä Suomessa on sellaista, ettei siihen oikein lapsi sovi. Isovanhemmat on niin vanhoja, ettei lapsi oikein niidenkään luona voi asua. Ulkomaille en lasta voi ottaa?

Kumman tässä nyt oikein pitää joustaa, minun vai miehen? Mä olen joustanut jo monta vuotta lapsen takia, nyt haluaisin tehdä asioita ITSENI takia.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei lasta haluaisi, mutta pakko kai se on kumman jomman ottaa vaikka vaivaahan siitä vain on. Häiritsee vain kummankin elämää, eikä pääse tekemään muita paljon tärkeämpiä juttuja, vai?!Otan osaa!

...voi lapsiparkaa...

Vierailija
2/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoida masennuksesi ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täää ei oo totta, eihän...

sano, että huono vedätys, SANO...

Pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisssssssh!

*ihan kyyneleet tuli silmiin* lapsi parka

Vierailija
4/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kumpikaan ei lasta haluaisi, mutta pakko kai se on kumman jomman ottaa vaikka vaivaahan siitä vain on. Häiritsee vain kummankin elämää, eikä pääse tekemään muita paljon tärkeämpiä juttuja, vai?!Otan osaa!

...voi lapsiparkaa...

Mun mielestä miehen pitäis nyt joustaa muutaman vuoden ajan, kunhan tulen takas Suomeen.

Mä olen joustanut lapsen koko saakelin olemassaolon ajan. Ensin olin ä-lomalla ja sitten jäänyt himaan kun lapsi on sairastunut.

Eikö nyt olis miehen vuoro?!?!?

Enkä muuten ole masentunut.

Vierailija
5/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi pitäisi ottaa lapsi, koska sinä olet täysin sopimaton äidiksi! Hyi hitto mitä itsekkyyttä! Toivottavasti edes miehesi rakastaa lastanne.

Vierailija
6/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" et halua enää joustaa lapsen takia" no huh!!! miksi hitossa olet lapsen sitten tehnyt!? jos sinulla on lapsia niin sinun pitää olla valmis tekemään kaikkesi lapsesi hyvinvoinnin eteen!!!! ja sama koskee tietysti lapsen isää!!! miksi tuollainen asenne???

Vierailija
7/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ovit puhua lapsestasi noin törkeään tapaan? Aivan kuin hän olisi sinulle vain taakka, jonka vuoksi elämäsi on mennyt pilalle.

Kyllä tulee paha mieli lapsesi puolesta. Toivottavasti et keskustele asioista tuohon sävyyn hänen kuullen.

Vierailija
8/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksi parempaa ;)

Vierailija
9/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan totta, tän on PAKKO olla provo.

Vierailija
10/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miehesi pitäisi ottaa lapsi, koska sinä olet täysin sopimaton äidiksi! Hyi hitto mitä itsekkyyttä! Toivottavasti edes miehesi rakastaa lastanne.

Tietenkin me lastamme rakastetaan.

Nyt olisi kuitenkin mun mielestä mieheni vuoro uhrata aikaansa lapsen takia. Edes sen saman ajan, jonka mä olin aikoinani ä-lomalla. Tää työhomma ulkomailla olis tosi tärkeä kun ajatteln uraani. Miehen ura on koko suhteemme ajan ollut etusijalla.

ap

Vierailija
11/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon!

Tässä sen näkee, että " hyvissäkin" perheissä voi lasten asiat olla todella huonosti. Molemmille työ menee oman lapsen edelle...

Vierailija
12/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos sä oot valmis jättään lapsesi muutamaksi vuodeksi oman urasi takia, niin etpä paljon taida pisteitä saada keneltäkään.

Olisin ehkä viikot pois, mutta tulisin melkein joka viikonloppu kuitenkin Suomeen. Miksei lapsi voisi elää isänsä kanssa viikkoja? Lapselle tällainen matkustelu ei olisi hyväksi ja työssäni muutenkin joudun matkustamaan ympäri Eurooppaa ja maailmaakin.

Jos isä loisi uraa ulkomailla, se olisi aivan eri asia. Mies on jättänyt lapsen koko sen elämän ajaksi uran takia. Olen ollut yksin lapsesta vastuussa.

Vierailija
13/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin. Ja lapsi joutuisi opettelemaan uuden kielen jotta voisi käydä koulua/päivähoitoa (unohdin jo iän..).

Antakaa sijoitusperheeseen.. Lopulliseen sijoitukseen. Saatte molemmat luoda uraa niin kuin tykkäätte.

Vierailija
14/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan, se rakastamisen TUNNE lasta kohtaan ei riitä! Rakkaus lasta kohtaan tulee näkyä myös tekoina... Ja niitä teillä ei tunnu kummallakaan olevan -vapaaehtoisesti. Jos lapsen isä on uhrannut lapsen lapsuuden uransa edessä, niin onko sinunkin pakko tehdä samoin...? Lapsi-parka.

Vierailija
15/27 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos isä loisi uraa ulkomailla, se olisi aivan eri asia. Mies on jättänyt lapsen koko sen elämän ajaksi uran takia. Olen ollut yksin lapsesta vastuussa.

[/quote]

Vierailija
16/27 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan usko tota todeks. Miten joku oikeesti voi olla noin itsekäs!!!!!

Vierailija
17/27 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla rikkaita eikä asuta hienosti, mutta kyllä meille tänne yksi koululainen sekaan mahtuisi...

Vierailija
18/27 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan järkky ajattelumalli, että jos on lapsi. Olet siinä kiinni 18 vuotta. Jos toi käännetään toisinpäin. On 18 vuotta kärsinyt lapsi. Siitä syystä että vanhemmat joutu hylkäämään työuransa kun ei pysty mahdollistamaan uraa ja lapsia samanaikaisesti.

Kukaan helvetti ole ennustaja ja tiedä mihin urakehitys muutaman vuoden päästä vie. Kaikki pitää heittää roskiin ja alkaa elämään sossun turvin vai.

Täällä paistaa yltiömäinen äitiys sädekehällä. Kaikki muut on huonoja ja hylkiöitä. Kotiäidit tekee uraa persettä levittämällä, ja lapsilisä nostelemalla. Ja ovat samalla maailman napa.

Pohjoisessa on ollut kouluissa asuntoloita, joissa lapset viikot asuvat. Se voitais kääntää kanssa etelään että on asuntoloita, joissa lapset asuvat. Kun vanhemmat tekee viikot töitä.

Helsinki-Vantaalla kun katsoo kymmeniä tunnissa lähteviä koneita. Siellä menee satoja perheikäisiä tunnissa työmatkoille. Ja lapset on järjestelty miten on. Verorahat kelpaa hyvin, mutta on unohdettu ammattiryhmä.

TÄÄLLÄ vilahti toisaalta järjen siemenkin. On perheitä, jotka pystyisivät sijoittamaan lapsen viikoksi. Eli uutena tarpeellisena toimintana voisi olla perheviikkohoitaja. Eli lapsi on hoidossa esim. työviikon ajan. Samaa asuinaluetta. koulu ei häiriinny etc. Tuo järjestely voisi pitää useat perheet työpaineen alla kasassa. Ja miksei laajennettuna, antaa esim vanhemmille mahdollisuusden pitää viikon loman ilman lapsia. Kaikilla ei ole todellakaan isovanhempia tai sisaruksia, jotka voivat hoitaa vaikka viikon lapsia.

Vierailija
19/27 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niillä siellä ulkomaillakin lapsia. Tarkoitatko oikeasti että voisit olla parikin vuotta lapsestasi erossa, saadaksesi sen työn? Huhhuh, olen minäkin uraohjus mutta en sentään millä hinnalla hyvänsä.

Vierailija
20/27 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän ne reissuMIESTEN lapsetkin elää. Nyt en ymmärrä mitä kysyt, tottakai uranainen tarvitsee miehen joka joustaa kun toisen uraa pitäisi rakentaa. Kysytkö sitä? Koko aloitus on ihan omituinen enkä ymmärrä mitä oikeasti haluaisit tehdä. Kiukutteletko nyt vaan että jos sinulla olisi joustava mies voisit ottaa sen työn, mutta jos joudut yksinhuoltajaksi et pysty? Hei jonoon vaan meitä on täällä vaikka kuinka monta:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän