Onkos kukaan muu av-mamma ollut nuoruudessaan bändäri? Siis ihan
oikea rokkihuora >:) Ja niin, voitte säästää säälinne, mulla oli oikeasti kivaa. Hitto kun ois vieläkn yhtä kaunis ja hoikka ja osais elää hetkessä, tuntuu että 10 vuodessa musta on tullut vaan TYLSÄ.
Vaikka oon tyytyväinen nykyiseen elämääni, hetkittäin kaiholla muistelen sitä elämäntapaa, keikkoja, jatkoja ja hotelliöitä rokkibändien kans :) Ja sen aikaisia ystäviäni. Niisk.
Kommentit (265)
Mm Mötley Crue, Type O Negative, Hardcore Superstar (parhaat muistot ikinä!!)
Suomalaisista mm 69 Eyes, ToDieFor, Charon, Sentenced, Tehosekoitin, Mokoma
JNE.
Ehkä sä 2 oot vähän turhan vaatimaton? Kyllä ne ainakin mun kokemuksen mukaan just ulkonäön perusteella valkkas mimmit takahuoneeseen bilettää..
ap, nykyään akateeminen kahden lapsen äiti ja insinöörin vaimo (boooooring...)
Mainitsemistasi vain hardcore ss ainoa jonka kans tää tyttö on bilestäny :) mainitsemasi kotimaiset sit taas on tuttuja kyllä.. hitto ap, käyn mielessäni läpi ne sen aikaiset bändärkaverini, tiiä vakka oisit joku niistä!!!!!missäpäin vaikutit?mä keski-suomessa siihen aikaan
-2- juu ei mikään suuren luokan kaunotar,mut nätti kyllä ja hoikka ja viina maistui ;)
haluan tietää kaiken. Miten onnistuitte pääsemään noihin tilanteisiin? Kuinka vanhoja olitte?
Kuulostaa mielenkiintoiselta ja hauskalta elämänvaiheelta. En ole itse ikinä ollut, mutta kertokaa ihmeessä jotain hauskoja juttuja: miten niihin huoneisiin päätyi, tutustuitteko paremmin niihin bändeihin ja muihin bändäreihin, oliko mustasukkaisuutta, mitä hullua jatkoilla tapahtui... Ihan vieras maailma itselleni, nyt ois kiva lukee anonyymien juttuja! :)) Eikä toki tarvi tarkentaa mitä tapahtui kenenkin julkkiksen kanssa, mut noin yleisellä tasolla... :)
Sellaistahan se on pienissä kuvioissa pienessä Suomessa. Tavalliset nuoret jätkät sai yhtäkkiä suosiota ja alkoi bändikeikkailu. Olihan se kovaa kun yhtäkkiä viina virtasi ja pimuja kuolasi perässä ja pillua sai kerrankin niin paljon kuin halusi. Ja aina löytyi tyttöjä, jotka suostui vaikka mihin sikailuun. Muistan 80-90 luvulla kun huumeet ei olleet niin tavallisia kuin nykyaikana, monelle pojalle nämä jutut oli taivas. Kun oli soiteltu autotallissa vuosia ja haaveiltu julkisuudesta. Yhtäkkiä takahuoneessa sai kokeilla pössyttelyä ja niitä blondattuja lewistyttöjä pyöri ja 16-vuotiaita pikkutisuja tyrkytti itseään. Rajat repesi ja kun yksi uskalsi tehdä vaikka mitä, uskalsi toisetkin pojat kännissä puuhata kaikenlaista. Kun keikalta oli selvitty niin hiukan jälkeen päin monella hirvitti ja kauhistutti, mitä tuli niissä höyryissä tehtyä. Monesta pimusta on kuvamateriaalia jäljellä aika paljon kun niitä pannaan useamman jätkän toimesta. Sitä se on varmaan nykyäänkin, mutta aineet on rankempia ja tytöt nuorempia. Silloin siellä takahuoneessa pantavana juoksi jotain 16-20v tyttöjä. Nykyään on varmaan paljon nuorempia. Juu ja olen ollut jatkoilla ja katsonut vierestä kun känninen bändäri isketti yhtä kitaristia. Siinä kaikkien näkösillä veti bändäriltä housut jalasta ja pani sitä. Jätkät seiso vieressä ja me muut jatkoilla olijat jatkettiin kaljan lipittämistä ja tanssimista. Kun tämä kitaristi oli sitä siinä sohvatyynyllä pannut, tais joku basisiti vetää päälle märkään tavaraan. Ei sitä kukaan ihmeellisenä pitänyt. Näitä kertakäyttöpilluja oli joka paikkakunnalla tarjolla. Ja he eivät ujostelleet vaan antoivat ihan siinä jatkoilla kaikkien näkösillä.
Hah. En jaksa nyt mennä levyhyllystä tarkistamaan kuka on kirjoittanut lyriikat, mutta jos on Matti tai otto niin naurattaa tuo että etsii ystävää eikä patjaa. En ole siis niiden kanssa pannut tai kenenkään bändijätkän, mutta kyllähän niiden toiminta oli jotakin ihan muuta. Kumpi sitten on säälittävämpää; panna jotakin jota pitää säälittävänä vai panna jotakin jota pitää coolina. En muutenkaan ymmärrä miksi jotkut vänkäävät tuosta bändijätkien suhtautumisesta kun on tullut jo hyvin selväksi että ei Bändärit pane miellyttääkseen muita vaan itseään, jolloin mitä väliä mitä joku kamamatti miettii tummana hetkenään
Stonen keikan jälkeen joskus ööö 88 tai jotain. Olin itsekin ottavana osapuolena parin muunkin bändin suhteen silloin. Ei haitannut, vaikka olin varmaan pikkuhuoran maineessa silloin. Ei pilannut elämääni, ihan mukavaa oli. Pienet kuviot oli suomirockissa(ja hevissä) silloin, tunsin itsekin noin kaikki alan "tekijät".
Samanlaista uutta maailmaa se oli meille ns bändereillekin silloin 80-luvun loppupuolella. Ajattelee millainen paikka suomi oli silloin, oli se hienoa ison maailman leikkiä(omissa mielissämme) silloin samalla tavalla meilläkin. Pikkuhuumeita ja bisseä takahuoneessa tai treenikämpillä, seksileikkejä hoikkien poikien kanssa. Mitäs siinä. Kivaa se oli silloin, kokemuksia.
Samanlaista uutta maailmaa se oli meille ns bändereillekin silloin 80-luvun loppupuolella. Ajattelee millainen paikka suomi oli silloin, oli se hienoa ison maailman leikkiä(omissa mielissämme) silloin samalla tavalla meilläkin. Pikkuhuumeita ja bisseä takahuoneessa tai treenikämpillä, seksileikkejä hoikkien poikien kanssa. Mitäs siinä. Kivaa se oli silloin, kokemuksia.
En ole itse ollut, mutta en voi tajuta tätä moralisointia, en millään.
David Coverdale nuorena?? Itse kuolasin vaan kuvista
jos tulisi paljastuksia noista ulkomaanelävistä enemmänkin. Tämähän on turvallinen kanava siihen. En paheksu toimintaa vaikken aina ymmärräkään.
Mielenkiinnosta kysyn onko kondomia ollut kehissä vai oletteko imenyt paljasta munaa ja päästäneet pitemmälle myös ilman kumia? Vai onko osa starboista jopa itse kumia vaatinut?
Tosin itselläni vähän erilainen kokemus. Fanitimme kaveriporukalla erästä artistia ja kiersimme kaikki keikat mitä hänellä oli. Siinä samassa bändiläiset tulivat tutuiksi. Kasvoimme aikuisiksi siinä samalla ja yhdellä jos toisella alkoi olla säätöä jonkun bändiläisen kanssa. Suurimmaksi osaksi olimme kuitenkin bilekavereita ja meillä oli aina keikan jälkeen hyvät jatkot.
Itse menetin neitsyyteni yhdelle bändiläisistä (olin jo 18v.) ja suhteemme kehittyi vuosien varrella. Emme ikinä seurustelleet, se oli lähinnä tekstiviestisuhde + näimme keikoilla. Hän kuitenkin vei sydämeni ja rakastuimme. Hän ei todellakaan ollut sellainen mies joka olisi jaellut rakkauden tunnustuksia jokaiselle tytölle. Olimme tunteneet ehkä n. 5 vuotta ennen kuin hän tunnusti rakkautensa.
No, tämä ei kuitenkaan johtanut mihinkään. Elimme aivan liian erilaisissa maailmoissa.
Löysin elämäni miehen ihan muuta kautta, mutta välillä sitä haikailee mennyttä aikaa ja ihania romanttisia hetkiä keikkabussissa keskellä yötä :)
Sitä jännitystä ja perhosia vatsanpohjassa ei varmaan enää ikinä saa kokea.
jotka olette olleet kontakteissa noiden maailman starojen kanssa.
Miten pääsitte noihin piireihin ja tilanteisiin?
Minkä ikäisiä olitte? Olitteko täysi-ikäsiä?
Oilko teillä omaa rahaa? Auto käytössä?
Itse olin yksi siitä pikkukimmalaumasta Hurrigasin perässä joskus 1977-80.
Meille oli suurta juhlaa jos päästin keikkabussin kyytiin edes. Itse pääsin kerran Cissen syliin istumaan. Se oli siis niin ihanaa! Ei meille ehdoteltu mitään bileitä ja panosessioita.
Me oltiin noin 14v, myöhemmin 17 v, pelkkiä kakaroita siis.
Meille keikoilla käynti oli sitä kun liftattiin joskus sunnuntain aamuyöllä himaan ja oli -25 pakkasta ja vielä 300 km himaan eikä auton autoo missään.
Muita rajoittavia tekijöitä oli vanhemmat, "menen Päivin luokse yöksi", 10 markan viikkoraha kun jo pelkkä lippu maksoi 15-20 mk. Suurta juhlaa oli kun kundit sanoi "nää gimmat ei maksa ineen, ne on meidän mukana".
Silti lähemmäs 80 Hurriganes-keikkaa näin ympäri Suomea. Jos jotain kadun, niin kadun sitä etten antanut Cisselle silloin kun se sitä vonkas.
pelkästään se tunne kun sun idoli haluaa panna sua.
Kun oot 12v asti itkenyt tyynysi märäksi kun vaan rakastat Cisseä niin suunnattomasti, ja tiedät ettet voi koskaan sitä saada.
Kun osat on vaihtuneet ja SULLA onkin jotain mitä se haluaa!
Kun tiedät kuinka monta tuhatta / miljoonaa kimmaa maailmassa tekis mitä tahansa että sais kokea saman.
Det är bara så ultimat kick!
Mä sain siinä Hurriganesin "sivutuotteena" esim. erään sen ajan kuuluisimman futarin, Suomen superjulkkiksen, sen ajan Zlatanin. Sen kans alaikäisenä baarissa meidän pikku J:kylässä, ja voin kertoa että se herätti hämmästystä yleisössä.
Voi v että mä nautin, etenkin kun siellä oli muutamia tyyppejä joilta olin saanut varsin ikäviä kommenntteja.
Ja MÄ olin siellä, sen superjulkkiksen seurassa.
En noista maailman starboista osaa sanoa, mutta Suomen mittakaavassa homma toimii jotakuinkin niin, että keikan aikana viihtyy hyvin eturivissä tai muuten lähellä lavaa. Siinä sitten katsekontaktia ja pientä flirttiä bändiläisiin keikan ajan. Mitäs muutakaan tekemistä bändillä keikan aikana olisi kuin katsoa yleisöön.
Suomessa baarit ovat niin pieniä, että helposti pääsee juttusille keikan jälkeen kunhan jaksaa bilettää valomerkkiin asti. Usein bändi jää roudailemaan sinne ja käy röökikopissa ja siinä saa hyvin mahdollisuutta ottaa kontaktia.
Itse kokeilin juuri vähän aikaa sitten keikalla flirttailla katseella yhden bändiläisen kanssa, jota en tuntenut entuudestaan. No keikan jälkeen hän sitten tuli iskemään minua :)
En tietenkään lähtenyt juttuun mukaan, sillä oma mieheni oli siinä lähettyvillä.. Mutta nostatin lähinnä itsetuntoani kun sain heti miehen koukkuun :)
En noista maailman starboista osaa sanoa, mutta Suomen mittakaavassa homma toimii jotakuinkin niin, että keikan aikana viihtyy hyvin eturivissä tai muuten lähellä lavaa. Siinä sitten katsekontaktia ja pientä flirttiä bändiläisiin keikan ajan. Mitäs muutakaan tekemistä bändillä keikan aikana olisi kuin katsoa yleisöön. Suomessa baarit ovat niin pieniä, että helposti pääsee juttusille keikan jälkeen kunhan jaksaa bilettää valomerkkiin asti. Usein bändi jää roudailemaan sinne ja käy röökikopissa ja siinä saa hyvin mahdollisuutta ottaa kontaktia. Itse kokeilin juuri vähän aikaa sitten keikalla flirttailla katseella yhden bändiläisen kanssa, jota en tuntenut entuudestaan. No keikan jälkeen hän sitten tuli iskemään minua :) En tietenkään lähtenyt juttuun mukaan, sillä oma mieheni oli siinä lähettyvillä.. Mutta nostatin lähinnä itsetuntoani kun sain heti miehen koukkuun :)
Toi oli kiva, mutta ei ois toiminut esim. Hurriganesin kans. Ne oli jo silloin niin superstaroja alallaan Suomessa, että niitä ei mitkään 14 veet kiinnostanut. Pääkaupungissa riitti missejä ja malleja roudareillekin.
Saisinko vielä kysyä mitä bändiä pokasit?
Onnittelut myös priimasti hoidetusta tontista!
Niin, kuka puhui 14-vuotiaista.. Eihän sen ikäisten pitäisi edes olla baareissa. Mutta juu, itse olen kyllä kaunis, joten en ihmettele miksi flirttailu tehosi ;)
Mä en kyllä valitettavasti uskalla sanoa artistien/bändien nimiä. Suomi on sen verran pieni maa, että mut tunnistettaisiin kyllä heti jos eräät ihmiset tänne päätyisi lukemaan. Ja kun näistä mun seikkailuista ei ole sitä 20-vuotta, vaan on suht tuoretta meininkiä ja artistit tällähetkellä pinnalla. Mutta sen verran voin kertoa, että kyseessä on aina mun kohdalla ollut artisti, jota olen fanittanut ja bändiläiset ovat tulleet siinä sivussa. Eli en sinäänsä ole fanittanut bändiläisiä, mutta kun heihin on tutustunut, on myös päässyt jatkoille itse artistin kanssa ja samalla myös alkanut kiinnostaa sitten ne bändiläiset.. Jossain vaiheessa bändiläisten tapaamista odotti jo sitten enemmän kuin itse artistin, sillä heiltä sai sitten myös sitä romantiikkaa ja tunteetkin olivat mukana :)
ennen naimisiinmenoani. Hänellä oli läjä näitä kirjeitä tytöiltä. Luin niitä joskus ja nauroin sitä naiviutta.
Jotenkin säälittävältäkin tuntui kun nuoret tytöt kirjoitti, että ovat valmiita jättämään koulut ja muut jos vain saan muuttaa sun luo. Ja olihan siinä meidän rakastelussa keikkabussissa jotain elämää suurempaa.
Ihan tavallisia pikkupimuja ne oli. Ei mitään erityisen hyvännäköisiä vaan vähän yksinkertaisia tytyleitä, jotka tosiaan kuvitteli, että jos antaa persettä, se tosiaan meinaa jotain.
Tää mun kaveri sanoi, ettei niiden nimeä edes muista ja niitä on niin paljon tyrkyllä, että aina sai joltakin kun halusi.
Sillä on varmaan vieläkin ne kuvat ja kirjeet jossain tallella, ellei sen nykyinen vaimo ole hävittänyt niitä.
Mietin aina välillä, että kusettaako ne tyttöjä ihan kuus nolla. Väittääkö ne kaikille rakastavansa vai onko kyse nyt vaan tietyistä mulkuista? Teille, jotka olitte bändäreitä, niin tiesittekö, että seuraavana päivänä tämä tyyppi panee jotain muuta, vai väittikö hän sinulle, että olet se ainoa?
Itsellä nimittäin kokemus siitä, että mulle on vuosia jo sanottu että olen se ainoa, mutta välillä on vaikea sitä uskoa kun kuuntelee miten muilla on joka paikkakunnalla omat panonsa.
14 v teinityttären seinä on täynnä Kiss, Gunnarit, Mötley crue, Hanoi Rocks, HC superstar jne jne julisteita ja tyttö fanittaa täysillä ko. artiseja/bändejä ja voi kun tietäsis kenen kanssa äiti on ollut silleen tai kenen kanssa on vieläkin kaveria (lähinnä s-postilla)...
ei tiedä, että olen ex bändäri tai tavallaan en bändäri. Liikuin piireissä ex. poikaystäväni kautta ja tunsin KAIKKI ja pääsin minne vaan. Muutaman kanssa olen pannut mutta suurin osa on tuttuja/kavereita
Tosin en mä mielestni koskaan ole hirmuisen kaunis ollut ;) Mitä bändejä ap kävit läpi? Aikalailla 10v minunkin ajoista, tunnettiinkohan me ap? :D Aikalailla samat mimmit siellä nimittäin kiersi bändien mukana kaupungista toiseen. Oi niitä aikoja