Rinnan vieroksunta ja tissiraivarit
Meidän nuppunen 3kk on alkanut vieroksumaan rintaa. Huudattamalla
ei saa kuin hikisen lapsen ja väsyneen äidin. Tissiä ei suostuta ottamaan iltapäivällä ja illalla suuhun muutoin kuin pullottelun päätteeksi, tarvitsee tissihuikat jotta uneen pääsee...
Yöt meillä vain tissitellään ,samoin aamuisin ja aamupäivän päikkäreillekkin mennään tissityksen kera.
Tänääkin illalla on nauttinut pullomaitoa 3* 110ml !!! Yleensä on riittänyt 240ml korviketta koko päiväksi,jos ollaan poissa kotoa ja tissi ei aina saatavilla.Jos kotona ja tissitellään, on nauttinut illalla pullosta n. 80ml ja tissiä lisäksi.
En haluaisi luovuttaa tissityksistä vielä!! Neiti on ensimmäinen lapsistamme joka on saanut rintamaitoani. Isommat lapset ovat olleet syystä tai toisesta ihan ilman tissityksiä.
Onkohan tää joku kasvuun liittyvä juttu vai?
Auttakaa...
Waimo72 & Nuppu 3kk
Kommentit (4)
Ja esikoisesta mulla yritin niin pitkään kuin suinkin, 4kk kohdalla vauva lakkasi kokonaan syömästä, ehkä pari kertaa enää söi kunnes 4.5kk kohdalla totesin homman ihan täysin turhaksi jo, maitoakaan ei enää tullut tipan tippaa.
Tätä toista olen imettänyt vaan, ei siis pullosta olla annettu mitään.
Raivareita esiintyy, mutta ei ne ainakaan siitä johdu etteikö maitoa tulisi. Taitaa tulla liikaa.. ja välillä vauva ei huoli kun tarjoan väärään aikaan, alkaa tuo ympäristö jo kiinnostaa, ja sitten myös eka " vierastuskausi" on tässä main, eli meillä ainakin vieraat äänet ovat häirinneet. Ympäristön rauhoitus, ja syötön venytys toimivat meillä. Joskus toimii kun rauhoitan vauvan kävelemällä rinta suussa, ja toisinaan taas en huudata, vaan jos alkaa raivota niin sitten ei anneta. Toisinaa taas pitää ihmetellä ja nauraa sitä tissiä ensin 10 minsaa, ennen kuin kelpaa. Ja sitten toisinaan taas vauva syö ja keskeyttä itkee ja kääntää päätään pois ja taas iskee kimppuun, noin 10 kertaa ja sitten kelpaa. Puoliunessa myös kelpaa parhaiten.
Meillä poika pian 3kk ja iltaisin vähän samanlaista meilläkin. Tissin kun saa suuhun niin samantien irrottaa ja taas suuhun ja irti ja sitten itkua, venkuilua jne. Kun lähden poika sylissä kävelemään niin silloin malttaa imeä tissiä. Aika tuskaista välillä! Sitten loppuviimein on kuitenkin annettava pullosta, sillä poika ei ime niin kauan, että nälkä talttuu. Korviketta menee kerralla 100-120 ml.
löytyy juuri aiheesta ja vinkkejä miten selvitä siitä yli imetyksestä luopumatta: http://www.imetystukilista.net/faq/lakko.php
Hyvät sivut! Käykääs tsekkaan!
t. Viikunapuu ja lakkoileva 3.5kk neiti
Mun nuppunen teki totaalisen rintalakon ollessaan 2,5kk... huusi pari viikkoa kurkku suorana kun vain näkikin mun rinnan... joten annoin periksi sitten tytölle. Tuntui niin hullulta huudattaa sitä, varsinkaan kun ei suostunut syömään tissistä mitään... siihen asti mentiin osittaisimetyksellä kuukauden alun täysimetyksen jälkeen. En minäkään olisi halunnut luovuttaa mutta pakko mikä pakko... aiemminkin oli ollut raivareita, joista oli selvitty! Voithan kokeilla siihen asti kuin jaksat! Onnea yritykseen! ;-) Rintaraivareiden syy ei omalla kohdalla koskaan selvinnyt....