Onko teillä oireita menopurista? icsi vkolla 4!
Hei, aloitin pe pistämisen ja tänään itkenyt ja väsyttänyt koko päivän. Näitä oireita tosin ollut joskus ilman pistoksiakin:) Mieti vaan kun hormonia pistetään, aiheuttaako yleensä enemmänkin tunnevirtoja..
Mulla on ti ja pe ultra ja siitä ratkeaa tarkka päivä alkioiden keräykselle. Tämä on meidän ensimmäinen icsi ja hoito, joten pelottaa ja jännittää mitä vielä onkaan tulossa niin henkisesti kuin fyysisesti!!
Kommentit (65)
Hei vaan tytöt!
Meillä sitten oikeasti punktiot lähenee tunti tunnilta... Jes! Pääsee ainakin vähäksi aikaa niistä jokapäiväisistä piikeistä. Itse piikitys ei minua ole kammottanut, mutta se hormonien pumppaus itseensä kylläkin. En tiedä miksi minun piti pistää kaks Pregnyliä, kai minä olen niin puupää, että pitää varmistaa että edes ne muutamat valmistamani pallerot irtoavat. Minulla on punktio huomenna 9.15 eli ollaan milli ja rose melkolailla samaan aikaan koitoksessa. Sitten joudutaan jännittämään sitä hedelmöittymistä ja sitten kaikkea muuta... On tämä vaan niin hankalaa!
Lauantaina oli varmaan hormonien ja väsymyksen yhteisvaikutusta, että piti napista koko ajan miehelle ja kiroilla itsekseen, että ymmärtääköhän tuo yhtään mitä minä joudun läpikäymään ja itkeä tirauttaa siihen päälle... Kaipa se oikeasti ymmärtää ja viimeistään huomenna kun näkee sen punktion. Hormonien vaikutusta lie on myös se, että on tullut syötyä enemmän kuin normaalisti. Eli kyllä niillä hormoneilla on vaikutusta!
Jaksamista huomiseen ja onnea siitä eteenpäin meille kaikille!
huomen palataan asiaan toivottavasti kaikilla suuret saaliit maljoilla bd bd bd
sitten jänskätään yhdes millaisii alkioita saatiin keskiviikkona ja odotellaan kuumeisesti siirtoon menoa!!
me ollaan vähän puhuttu et tää olis meidän vika koitos joten nyt tai ei koskaan täytyy onnistua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
rauhallisin mielin huomiseen
-milli-
Muistakaa että enää muutaman tunnin saa syödä, siirtyy aamukaffi päiväkaffiks:)
Mulla oli pregnyl annos 10000iu eli kahdesta ampullista yhteen nesteeseen. Ja me todella mennään vasta pe siirtoon, joudun odottamaan päivän kauemmin kuin te;)
Tsemppiä ja voimia myös teille, ei tämä mitään rentoa menoa ole, mutta katsotaan kuin käy:)
Halaukset teille:)
joko olette jalkeilla????
miten meni? mulla meni ihan okl mullahan oli nukutus joten en tiennyt mitään, 10 munista saatiin talteen eli kaksi enemmän ku viimeeksi ja to on siirto 9.15 toivottavasti kaikki hedelmöittyisi ja olis priima luokkkaa meille siis tehdään icsi
nyt olo hieman nuutee ja vähän nipistelee mut ei ihmeempiä olen juonut niin paljon et saan juosta vähän välii vessas...
jännityksellä odotan teidän kuulumisianne:)
-milli mahakippuralla-
Kaikki meni onneksi hyvin, olo on kyllä vielä aika väsynyt, tosin heräsin just;) Saatiin 15 hyvää rakkulaa ja meillä myös icsi:) Vatsaa nipistää, täytyy vaan nyt juoda paljon. Meillä tämä on siis eka hoito eli täysin uutta kaikki. Aikamoinen olo tuli samantien rauhoittavasta kun tuuppasivat sitä suoneen:) Onneksi toimenpide oli täysin kivuton:) Ja siis pe mennään siirtoon jos ei toisin ilmoiteta..
Onko teilla vatsat kipeänä? Mulla vähän vaikea liikkua ja olla kun vatsa on sen tuntunen että on oikeen kunnolla kopeloitu ja ropeloitu..
mäkin liikun aika hitaasti ja vähän vatsa aristaa varsinkin kun käy veskis muuten olenkin makoillut koko päivän:)
toipumisiin!!
-milli-
Toivottavasti oikulla mennyt eilen kaikki hyvin!
Tsemppiä ja voimia teille huomiseen:) Mä sinnittelen itseni kanssa vielä perjantaihin, jos klinikalta ei mitään kuulu sitä ennen.
On tuo vatsa vaan arka vieläkin kun liikkuu, tosin tarvi nyt jumppaan lahteäkkään:)
no vihdoinkin alkio sisällä se oli ihan nelisoluinen ja muutenkin hyvä luokkainen en kyselly sen tarkempaa mutta pakkaseen saatiin vähemmän kun viimeeksi eli kahteen olkeen kaksi alkiota ja ne ovat toisessa erittäin hitaasti jakautuvia vain olivat kaksi soluisia jolla ei muuten viimeeksikään minulla onnistunut ja toisessa oli sitten päin vastoin eli 5 soluinen joka sekään ei kuulema niin kuin pitäis en sitten tiedä noista sen enempää mutta tämä yksi prima siirrettiin ja NYT SEN ON PAKKO ONNISTUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! koska noihin pakkasiin en usko alkuunkaan mullahan on joku brobleema ilmeisesti tos kiinnittymisessä koska ei ikinä påienintäkään yritystä:(
no peukut ja varpaat pystyyn!
mites tytöt teillä?
pidän peukkuja ja varpaita pystyssä myös teille bd bd bd
ilmoitelkaahan itsestänne!
mulle muuten eka kertaa lääkäri sanoi että nyt rauhallista eloa parin viikon ajan? yleensä on sanottu että ihan normaalisti jumpat yms?
nyt kun osais olla stressamatta parisen viikkoa ja mä en meinannu tehdä ekaa kertaa kotitestiä vaan odotan kiltisti labran tuloksen muulloinkin olen ajtellut näin mut nyt myös pidän tän päätöksen.
vieläkö te jatkatte vitamiineja mä meinasin jatkaa vaikka en siihen vahvistusta saanutkaan lääkäriltä ei myöskään kieltänyt!
-RASKAANA ainakin kaksi viikkoa oleva milli;)-
Hyvä että saatiin siirrettyä:) Mä täällä kipristelen vatsani kanssa siis vielä huomiseen, aika on 12.15. Kumman kipeä tuo vatsa on vieläkin, olen ekaa hoitoa menossa, joten ei tietty kokemusta aikaisemmista. En tiedä olisko ollut hyvä noudattaa jotain kevyttä nestepaastoa, ettei suoli pääse muljauttelemaan kopeloituja rakkuloita:)
Ja nyt milli aivot kohti kaikkea muuta kuin vatsaa, helppoa vai mitä;)
Lepäile ja positiivista mieltä:))
Hei!
En ole päässyt koneelle kun olen ollut poissa työmaalta tämän hoidon takia. Minulla siis oli punktio tiistaina aamulla ja se meni ihan kivuttomasti. Silloin saatiin vain 7 munasolua. Päättivät siellä labrassa tehdä ICSI:n kun siittiöissä ei sulatuksen jälkeen ollut A liikkuvia, pesun jälkeen kylläkin oli löytynyt. Seuraavana päivänä olin täysin kunnossa ja kävin jopa hiihtämässä! Minulla oli soittoaika labraan ja olin silloin ladulla ja yritin soittaa, mutta puhelimen akkupa tööttäsikin tyhjää ja pikkuisen tuli kiire hiihtää takas autolle laturia hakemaan... No kerkesin ja sain tietää, että kolme oli hedelmöittynyt. Eilen päivällä sitten oli siirto ja sain kuulla, että vain yks oli kunnollinen nelisoluinen. Kahdessa muussa nelisoluisessa alkiossa oli yksi solu, jossa oli kaks tumaa. No itkuhan siinä tuli.
Hoito kokonaisuudessaan ei minusta tuottanut tarpeeksi munasoluja. Muutenkin tuntuu, että hankalaksipa tämä menee. Sitä kuvitteli kun ekaan inssiinsä lähti, että kyllähän se heti tärppää. Toisen inssin jälkeen alettiin suunnitella IVF:ta, mutta yritin vielä yhdellä inssillä jospa se olisi sittenkin pelastanut rankemmilta hoidoilta. No ei. Siispä IVF:ään. No eihän sekään tuottanut kunnolla munasoluja vaikka niin tietty odotin ja sitten vielä pitikin tehdä ICSI. Ja kun kuvitteli, että saisi alkioita pakkaseenkin, niin vain yksi on loppujen lopuksi kelvollinen! Kyllä tosiaan pistetään mieli nöyräksi ja turhat kuvitelmat matalaksi.
Eipä auta nyt kuin ajatella, että se yksi riittää. Siirretty alkio oli 4+ luokkaa (mustaakseni). En tiedä miten ne luokat menee. Onko 2 parempi kuin 4 vai toisinpäin? Ainakin lekuri sanoi, että se alkio on hyvä, mutta tottakai se sano niin kun olin niin itkuinen.
Seuraavalla kerralla teen suosiolla hoidon sumuttelujen kanssa ja annoskoot saa olla suurempia.
Onnea kuitenkin vielä jatkoon millille ja roselle, niin ja itsellekin. Itse jatkan multitabseja ja foolihappoa ja punkkua lasillisen iltaisin.
-Pettynyt, mutta toiveikas Oikku-
no melkein samalla tavallahan minullakin meni eli tämä yksi nelisoluinen oli ok ja kahteen olkeen pakkaseen meni todellakin huonoa tavaraa eli ne voi ainakin sulke pois pelistä:(
mä olen kans vähän pettynyt lopputulokseen (tovottavasti se kaikkein lopullisin olisi sitten positiivinen eli tossa parin viikon kuluttua!!!)jos jostakin syystä vielä tehdään icsi (me tehtiin alustava päätös et tää olis viimeinen) pyydän tripla annokset kaikkea et saadaan roppakaupal muniksii jospa sit tulis alkioitakin useampia...
no kuten sanottu nyt vaan toivot kymppiin etttei tarvii enää noita hoitoja koskaan kokea!!! ainakaan pariin vuoteen;)
odottellaan innnolla rosen saalista? bd
mukavia raskaana olo-päiviä!
-milli-
Niinhän se lekurikin sanoi... kun oli alkion sisälleni saanut ja tarkisti ultralla, että siellä se on niin hän sanoi, että tällä hetkellä olet raskaana. Se kuulosti hyvältä! Kumpa se vaan kestäisi ensin nämä pari viikkoa ja sitten loppuun asti!
Kaivelin netistä niitä alkion laatuluokkia ja löysin tiedon, että mitä suurempi luokka sitä parempi eli se 4+ on kai sitten oikeasti hyvä!
Mukavia raskaanaolopäiviä myös sinulle mille ja kohta myös rose!
Nyt on aika epätodellinen olo.. kasisoluinen saatiin siirrettyä ja vain kaksi pakkaseen. Tässä on muuten mielenkiintoista tämä meidän päivän ero siirrossa, kysyin siitä klinikalta ja sanoi että pystyvät seuraamaan kehitystä hiukan enemmän, mutta se siitä..
Laitatteko muuten keltarauhas-geeliä aamuin illoin? Enkä muuten ollut juonut tarpeeksi ennen siirtoa.. mutta onnistui onneksi silti ihan hyvin ja nyt kolme litraa päivässä. Mutta punaviiniä?? Voiko sitä hyvillä mielin ottaa lasillisen, flavonoideja:)
Nyt puhtia ja eloa meidän alluille:) (alkioille)
joo mäkin haen tänää pullon punkkua ja meinaa joka ilta ottaa lasillisen, mulla on vaan ollut tosi vihlovia kipuja jossakin virtsarakon liepeillä??? pissaaminenkin on hankalaa tai sen aloitus en tiedä onko tää normaalia mut meinaan katsoa maanantaihin elle kivut kovene sitä ennen tosiaan vielä tänäänkin olen aika kipeä ja mullehan teki kipeetä tuo siirtokin eli tää on kyl jotenkin erilainen kun muulloin onko sitten positiivisa vai ei?
maanataina sitten töihin... olis voinu nyt olla tän kaksi viikkoa kotona niin ei tarviis turhia rehkiä...
mukavaa viikonloppua teille tytöt ilmoitelkaa jos olo muuttuu!
-milli-
mä laitan amuin illoin kolme lugesteroni kapselia joka on kyl inhottavaa hommaa....
-milli-
Onnea vaan rose siirrosta! Täytyy olla onnellinen pienin askelin. Nyt voimme kaikki olla onnellisia, että päästiin kaikki tuoresiirtoon.
Siitä keltarauhasgeelistä minäkin olen vähän kysellyt. Mulle määrättiin ensin lugesteronit, mutta niissä on maapähkinäöljyä ja olen allerginen pähkinälle. Niitä olisin ottanut kolmesti 200mg, mutta sen tilalle määrättyä crinonea vain kerran 90mg päivässä. Lääkäriltä en saanut kunnon neuvoa miksi eri lääkemerkeillä on niin suuri ero annostelussa. Se kuitenkin kirjoitti mulle uuden reseptin jolla saan toiset annokset crinone-geeliä. En vaan tiedä kannaattaako niitä hakea, kun lääkäri sanoi myös, ettei yhdellä tai kahdella annoksella crinonea ole osoitettu olevan eroa. Ehkä mä ne haen kun ei se enää tässä konkurssissa paljoa paina...
Kirjoitelkaapa sitten tuntemuksistanne piinailun edetessä.
siis eka oli määräys 3x200mg luge mulla on nääs vaan 3x100mg luge mistähän nää erot johtuu?? onpa eroja klinikoiden kesken??
-milli-
noita grammamääriä tiedä,kun pakkaukasessa lukee vain 8% mutta sellaista tuuppasen aamuinilloin:) ja jos raskaus alkaa,muutamia päiviä myös sen jälkeen, jos ei raskautta crinone lopetetaan ja kuukautiset alkaa.
Missä muuten olette hoidossa? Me Felicitas-klinikalla.
Lääkäri käski muuten myös ottaa rauhallisesti koska imetyt rakkulat saattavat olla kipeitä eli turha rasittaa niitä, mutta toki jos vaivaton olo niin maalaisjärjellä:)
Mulle oli kans hirmu kynnys toi piikittely, itseasiassa en itse edes piikitä, mun rakas mieheni on onneks olemassa! Riittää ihan se piikin vastaanottaminen! Me ollaan taysis väestöliitos hoidos, saas nähdä kuinka siellä näihim " nukutus" pyyntöihin suhtaudutaan...Muissa tilanteissa ovat olleet hyvin ymmärtäväissii, kun olen avoimesti kertonut peloistani. Tsemiä!