Onko teillä oireita menopurista? icsi vkolla 4!
Hei, aloitin pe pistämisen ja tänään itkenyt ja väsyttänyt koko päivän. Näitä oireita tosin ollut joskus ilman pistoksiakin:) Mieti vaan kun hormonia pistetään, aiheuttaako yleensä enemmänkin tunnevirtoja..
Mulla on ti ja pe ultra ja siitä ratkeaa tarkka päivä alkioiden keräykselle. Tämä on meidän ensimmäinen icsi ja hoito, joten pelottaa ja jännittää mitä vielä onkaan tulossa niin henkisesti kuin fyysisesti!!
Kommentit (65)
Vihdoinkin joku, joka menee samassa vaiheessa! Myös minä aloitin menopurin pistämisen perjantaina ja IVF/ICSI tehdään viikolla 4. Minä en kuitenkaan ole huomannut mitään oireita menopurista. Ehkä vähän tuntuu, että munasarjat olisivat paisuneet, mutta se voi olla luulotautia. Itkuisuutta oli ennen piikityksiä, mutta se johtui katkeruudesta että joutuu nämä hoidot läpikäymään. Minulla siis hoito lyhyen kaavan mukaan ja menopur annoksena 225 IU neljä päivää ja sitten 150 IU. UÄ keskiviikkona, jolloin selviää jatko.
Kerrothan miten sinulla jatkossa menee...!
Mulle ei tullut tunnemyrskyjä eikä ainakaan suurempaa väsymystä. Sen sijaan munasarjoja nipisteli joinakin päivinä ja olin omasta mielestäni virkeämpi kuin normaalisti.
Onnea hoitoon!
Minulla on päivän annos 150iu ja ti ultra eli huomenna. Taitaa nämä oireet olla enemmän korvien välissä, kun oksettaa ja päätä särkee.. Jännittää niin älyttömästi mitä tuleman pitää, mutta toivottavasti jo huomenna olisi rakkulat jo vähän kasvaneet:)
Hei rose9!
Meninkin sanomaan, ettei ole mitään oireita. Tänään päivän mittaan mieli muuttui ärtyneeksi, eikä työt ole maittaneet pätkän vertaa. Kaikki ärsyttää! No, täytyy ajatella, että tuli nukuttua viime yönä liian lyhyet unet ja ärtyneisyys johtuu siitä eikä hormoneista. Todennäköisesti puran kiukkua puhelimessa siippa paralle, kun olemme vielä keskiviikkoon asti eri maisemissa.
Kerrohan huomenna mitä ultrassa näkyi. Toivottavasti tarpeeksi paljon ja hyviä rakkuloita...
oikuttelija oikku
Moi!
Kiva kun on muitakin icsiin menijöitä ensi viikoksi,
kuljen samaa matkaa teidän kanssanne meilä meneillään toinen icsi eka oli vuosi sitten ja siitä tehtiin sitten 4 passia ja kaikki puhdasta negaa eli ei minkäänlaista yritystäkään, nyt sitten menossa synarelat ja puregonia, huomenna menen labraan jossa katsovat onko pistosannos sopiva (125iu) ja perjantaina on sitten ultra jossa määrätään ensiviikon punktio... minä jo kipuherkkänä varasin nukutuslääkärin operaatioon me siis hoidossa vl. hki
mulla ei ole ollut juurikaan oireita eikä muitakaan oloja valtavan stressin lisäksi jokakin johtunee varmaan työstä
irrotuspikki taas vähän hirvittää ja varsinkin sen pullon avaaminen, viimeeksi nääs näpersin sitä kohtalaisen kauan ja ei kyllä helppoa ollut;)
laittakaapa punktiopäiviä kun saatte tietoonnne:)
-milli-
Vaikka valitettavasti me täällä olemme. Me olemme Felicitas-klinikalla ja meillä ultra myös pe eli kaksi ultraa, hu &pe. Huomenna katsotaan ne pistosten jatkot enkä tarkkaan onneksi tiedä siitä karmaisevan suuresta irrotuspiikistä:) Ihmettelen vain mitä rentouttavaa, ajatusten rauhoittajaa keksin sen kahden viikon ajaksi, kun toimenpide on tehty ja odotellaan raskaustulosta:) Jotain kahden viikon koomaa on keksittävä:)
Nyt on rakkulat mitattu ja filmattu:) Oli niita 13, isoja ja pieniä. Nyt aloitan myös jarrupiikkiä ja jatkan menopuria eli kuten lekuri asian ilmaisi nyt kaasua ja jarrua samaan aikaan. Eikä tuosta menopurista pitäisi oireita juuri tulla, kuulemma, mutta milloinkas tämä naisen sielunelämä nyt olisikaan niin tasaista ja tyyntä:) Pe mennään siis uudestaan ultraan,jossa ratkeaa tarkka keräyspäivä ensi viikolle.
Hei vaan rose9 ja milli1 !
Minäkin kävin tänään vl:ssa ekassa ultrassa ja oli hieman pettynyt. Vasemmalla oli vain neljä rakkulaa 10-13 ja 16 mm ja oikealla vain kolme pientä 6-7 mm. Pistin menopuria ekat neljä päivää 225 IU ja eilen 150 IU. Ultran perusteella palataan 225 IU ja aloitetaan myös jarru Orgalutranilla. Perjantaina katsotaan UÄ:llä uudestaan onko muut rakkulat saavuttaneet kasvussa sitä yhtä suurinta (16mm) vai tehdäänkö punktio vain sen suurimman mukaan. Silloin punktio voisi olla jo sunnuntaina, muuten maanantaina. Toivotaan, että muutkin rakkulat päättävät kasvaa vielä kunnolla! Ehkäpä se yksi on se innokkain, joka haluaa ruveta meille vauvaksi... :) Lääkäri oli kyllä ihan optimistinen, vaikka rakkuloita ei ollutkaan kauhean paljon. Perjantaina ollaan viisaampia jatkon suhteen. Lohdullista punktiota ajatellen on se, että mieheni pääsee mukaan edes siihen, siirtoon hän tuskin pääsee :(
Rosella oli ultrassa rakkuloita mukavasti, mitenkäs Millillä? Ilmoitelkaa sitten punktioistanne!
mä oli tänään kans ylimääräises ultras (vl:ssa muuten niinkuin säkin oikku:) ja olihan siel pari isoa ja paljon pieniä hormoonit oli verikokees korkeella mut ei ollu kuitenkaan niin montaa isoo et jatkan puregonilla 125 kuten koko alkuviikkokin on mennyt ja pe aamuna mullakin ultra ja sit ilm maanantaina keräys.... toivottavasti saadaan enempi kamaa ku viimeeksi ja sitä nyt lääkärikin yrittää ja miettii et josko uskaltais nostaa mun pistos määrää, viimeeksi saatiin 8 kerättyä nyt lääkäri toivoi sellasta reilua 10 saas nähdä
mun olo ihan ok mitä nyt turvotus ja pieni vatsakipu välillä
kuka oikku sul on lääkärinä? mulla suikkari ja ihana lääkäri onkin, niin olethan sä hki:n vl:ssä vai jossakin muualla? mä olen kyl kokenu melkein kaikki noi lääkärit viime kerral
palataan astialle perjantaina ja kertokaahan kuulumiset
hyvät voinnit:)
-milli-
Pe mennään sitten kaikki ultraan:) Eilen siis lekuri nosti menopurin 225 ja illalla otetaan jarrupiikki.
Ja hei kohtalontoverit, rakkulat kerkiää meillä kaikilla kasvaa vielä muutaman päivän,pitäisköhän niille vähän jutella, niinkuin kukillekin kehotetaan:) pikkasen kyllä tuntuu että ainakin mulla alkaa ajatukset liikaa pyöriä tän aiheen kimpussa, kun ensiviikko lähenee..Tsemppiä meille!!
mikä teillä tilanne, mä olin aamul ultrassa ja mulla oli n 15 rakkulaa isoja ja pieniä ja tiistaina olis sitten punktio ja to siirto jos sinne asti päästään, su iltana laitan irrotuspiikin klo 20.30 voi juma et mua jännää se mitenhän se taas onnistuu nyt ainakin alan jo reilusti ajoissa katkasee sitä pulloo ja laittaa aineita kun sitten menee yksi 15 min ennekuin uskaltaa työntää sen neulan nahkaan... auts***
oikein hyvää pakkasviikonloppua teille, palaillaan palstalle
-milli-
Kävin siis myös tänään ultrassa ja löytyi 18 rakkulaa ja myös isoja ja pieniä. Myös su irrotuspiikki mutta " jo" 20:00:) Ti on punktio, KÄÄK!!! Miksiköhän me menemme vasta pe siirtoon?? No joku looginen selitys siihen löytyy.
Kyllä sä siitä pullon katkomisesta seviät, minä tumpelo niitä katkonut joka aamu tokkurassa, kun menopuria käytän, jonka joutuu itse sekoittamaan. Eikä kätevästä kynästä tietoakaan:) Tuon irrotusaineen saa kuulemma pistää samankokoisella neulalla ja myös vatsaan. Mä olin kuullu kans et irrotuspiikki on pahin, mut samanlaiselta se näytti kuin näiden kaikkien pistot.
Lämmintä viikonloppua myös teille:)
Hei rose & milli!
Tiistai aamuna mullakin on se punktio. Siirto torstaina puolilta päivin (siis toivottavasti on!). Irrotukseen kaks(!) prenyl-piikkiä sunnuntaina vasta 22:15. Toivotaan kaikikke meille kaikkea hyvää ensi viikoksi.
Viikonlopunjatkoja!
Oikku
Kiva kun meil on samat aikataulut, ihmettelen vaan miksi rose sul on siirto pe?? mäkin muistelen et viimeeksi mul olis ollu siirto kolmantena päivänä punktiosta mut nyt oikein hoitajalta varmistin et onko näin ja se sanoi et näin on, ainakin tuol VL ssa ne kuulema haluaa siirtää kahden päivän ikäisiä alkioita (sikäli mikäli niitä saadaan??) mulla on nyt jotenkin sellainen paha pelko jota viimeeksi en osannu edes ajatella että entä jos ei saadakkaan yhtään alkiota kaikki tää suoraan sanoen p. mäinen rumba on tehty turhaa, no toivottavasti ei sillä ajateltiin tänä aamuna miehen kaa et tää olis vika hoito, ainakin nyt tuntuu siltä koska mä olen tosi väsyny näihin piikityksiin ja hormooneihin ja ainaiseen toivomiseen ja pettymiseen joten TOIVOTTAVASTI tuolla ylhäällä joku kuulee tän ja ottaa vinkistä vaarin ettei toisi meille kaikille plussat bd
mitkäs teil on olot? mulla nipistelee mahaa ja aika kuvottava olo koko ajan ja syön aivan sikana ihan kun olisin jo raskaana sellaiset oireet tuntuu olevan vaikka ei ole muniksia kerätty ;)
miten sä oikku pistät kaksi irrotuspiikkiä? onneksi mul ei ole kun se yksi ja sekin neula on niin jumalaton et pelottaa, nää on sentään saanu kunnialla ohi nyt nää kynällä pistokset.
mihin aikaan teil on tiistaina punktiot? mulla heti aamulla 8.30 ja ei sillätavalla pelota se kun tosiaan on se nukutus, toivottavasti nyt saadaan paljon tai sillai sopivan paljon kerättävää ettei ihan hyperiksi asti kuitenkaan.
nyt lähden katseleen unia jotta tiistai tulis sit nopeammin ja sitten se taas pitkään odotettu torstai toivottavasti
pakkasterkuin milli
Huh,kamala aamu takana.. Tultiin pe apteekista ja UNOHDIN laittaa irrotuslääkkeen jääkaappiin!! Mies varmisti la-aamuna onko lääke jääkaapissa ja arvatkaa mikä loikkaus sängystä, juosten lääke kylmään. Varmistin tänään apteekista vielä, onko merkitystä kun lääke oli huoneenlämmössä yli 12h, ja olihan sillä väliä. Ei muutakuin su-aamuna soittelemaan uutta reseptiä, paras päivä viikossa saada lääkäreitä kiinni ja Felicitas toki kiinni! Nkl vastasi ettei valitettavasti voi auttaa kun en ole heidän potilas, eivätkä tunne hoitohistoriaani, kehoitti soittamaan uuden reseptin omalta klinikalta huomenna ja siirtämään ti hoitopäivää, justjoo kiitosvaan, onneksi oman tervkeskuksen päivystävä lekuri kirjoitti puhelinreseptin. Mutta oli helvetillinen aamu! Täytyy hu vielä varmistaa onko siirtopäivä to vai pe, hoitaja kun ensin puhui torstaista ja sit vaihto puhumise et on pe. Ti aika on 9:00 ja nyt on kaikkea muuta kuin rauhallinen ja letkeä olo:)
sä olet kyl sitten joutunu tekeen töitä ettei menny koko touhu hukkaan, sullehan tuli sit lääkelaskua lisää, vai en nyt muista oliko tuo kallis aine kun ostin ne jo viimevuoden puolella että sain korvaukset kelalta;)
kohta sitten piikitellän irrotuspiikit inhottavaa:( mä alan tos kasin maissa availee pulloo ja sekoittelee aineita et se tosiaan oli mahamakkarassa 20.30 se aine, en nyt tiiä onko se niin tarkalleen tai onko sil välii jos se hiukan heittää mut yritänpähän ainaki.
tsemppiä irrotuspiikkiin
-milli-
Täällä kans yksi todella kipuherkkä ja toimenpide-kammoinen mamma ja olen jo kauhulla pelännyt noita punktioita (meillä vielä menossa inssit)!? Tehdäänkö sulle toimenpide nukutuksessa vai? Puhuitko hoitavan lääkärin kanssa ja oliko helppo saada apua pelkoon ja toimenpiteeseen? Kerro pliis!
joo minä myös kipuherkkä ja pelokas kaikkiin operaatioihin, me ollaan hoidos yksityisellä siellä saa kun vaan pyytää nukutuksen punktioon ja se maksaa 150¿ mutta ei täs konkurssissa;) enää tunnu miltään kun on jo tuhansia syötetty muutenkin... piikitykset pelotti myös mut nyt tänään jopa irroituspiikki menikin ihan hienosti ja ilman kipua vaikka sitä pelkäsinkin toi puregon kynällä piikittely on ihan helppoa ja kivutonta
tsemppiä vaan sulle hoitoihin ja plussasäteitä++++
ei kannata ivf pelätä henkisesti se on rankempi ku fyysisesti
-milli-
Moi!
Mulla ei ole ollut tunnemyrskyjä Menopurista, muistelen, että muutamant ovat valittaneet punaisista " paukamista" pistoskohdista...
... mutta muutoin hoidon paineet voi kyllä tehdä tepposensa tunnepuolellakin!
... kuinka iso annos sulla on päivittäin?
Terkkuja,
Eemeli
(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla helmikuun (?) puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran sekä 2 kuukauden lykkäämisen takia myös Gracial-e-pillereitä yksi kierros... mailaile:
eemelikaksi@hotmail.com)