Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja vuoden kasvattaja -palkinto menee.... sinulle, joka annoit mukulasi katsoa koko junamatkan puhelinta kaiutin täysillä.

Vierailija
30.07.2025 |

Prkl.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku milleniaalivanhempi taas kasvattamassa mätiä omppuja meidän kaikkien yhteiseen koriin.

Vierailija
2/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden kanssamatkustajapalkinto menee... sulla oli mahdollisuus pelastaa koko matkustamo, mut sä teit mitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juna ja milloin.

Hyvä aloitus. Kiitos ap.

Vierailija
4/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiltä puuttuu nykyään peruskäytöstavat. 

Vierailija
5/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sanonut mitään?

Vierailija
6/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa me ollaan kyllä niin nössöjä lapasia, itseni mukaan lukien, että kukaan ei ikinä uskalla sanoa kenellekään mitään tuollaisessa tilanteessa, vaikka kohteliaasti voisi ja pitäisi huomauttaa. Oma asiallinen käytös kannattaisi aina säilyttää eikä puuttua alatyylisesti.   Pelätäänkö itse joutuvamme kritiikin kohteeksi, jos puututaan tai jotain sinne päin?  Meillä puhistaan ja pyöritellään silmiä vain. Jossain Saksassa ei tulisi kuuloonkaan, etteivät kanssamatkustajat puuttuisi tuollaiseen perseilyyn ja hyvinkin ilkeästi, ainakin suorasanaisesti siellä usein sanotaan.  

Eniten vastuu lasten käytöksestä on tietysti jokaisella vanhemmalla, mutta jos vanhemmat ovat niin möllejä, että eivät itse huomaa lapsen häiritsevän, niin kyllä muiden pitäisi puuttua. 

Vierailija
7/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset sanonut mitään?

Sä nyt missasit sen pointin: se on vanhempien vastuulla komentaa ja kasvattaa lastaan.

Vierailija
8/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkkari? Heillä yleistä.

Vierailija
9/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi valittaa konduktöörille ja pyytää sanomaan häiriöstä toiselle matkustajalle. Jos konduktööri on ihan hirveän lapsirakas ja sitä mieltä, että lapsi saa möykätä voi ottaa hänen nimensä muistiin ja valittaa VR:n asiakaspalautteeseen konduktöörin epäoikeudenmukaisesta matkustajien kohtelusta. 

En menisi sanomaan suoraan, koska jos ei tajua aiheuttavansa meteliä ei myöskään tajua saamaansa palautetta. Olen luovuttanut jo ajat sitten uskomasta ihmisten järkeen.

Vierailija
10/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkkari? Heillä yleistä.

Kyllä se on yleistä ihan kantiksillakin.

Vierailija
11/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin monta kertaa sanonut kanssamatkustajille samasta asiasta. Samoin olen useamman kerran antanut vanhemmille kritisoivia kommentteja lapsista, jotka huutavat ja juoksevat junassa tai asemalla kun päättömät kanat. Itseä ottaa päähän, että se olen aina minä joka joutuu sanoa, kun kaikki muut on niin nössöjä, että pyörittelee vaan silmiään mutta ääneen ei sanota mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi