Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN joku aikuinen EI osaa uida??

Vierailija
28.07.2011 |

Eihän siinä tarvitse tehdä mitään muuta kun käsiään vähän liikuttaa.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt koko viime talven aikuisten uimakoulua, ja uinti on teknisesti erittäin vaativa laji.

Pysyin toki jotenkuten veden pinnalla aikaisemminkin, mutta ei sitä uimiseksi voinut sanoa.

Suurin osa ihmisistä ui ihan päin persettä, ap niiden mukana.

Vierailija
82/116 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt koko viime talven aikuisten uimakoulua, ja uinti on teknisesti erittäin vaativa laji. Pysyin toki jotenkuten veden pinnalla aikaisemminkin, mutta ei sitä uimiseksi voinut sanoa. Suurin osa ihmisistä ui ihan päin persettä, ap niiden mukana.

uimaan oppimiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt koko viime talven aikuisten uimakoulua, ja uinti on teknisesti erittäin vaativa laji. Pysyin toki jotenkuten veden pinnalla aikaisemminkin, mutta ei sitä uimiseksi voinut sanoa. Suurin osa ihmisistä ui ihan päin persettä, ap niiden mukana.

ihan muutamaan päivään.

Vierailija
84/116 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hän ei pidä siitä. Ei tule uima-altaaseen, mereen, oikeastaan edes veneeseen. Varmaan jollain tasolla pelkää vettä, mutta pohjimmainen syy on, ettei vain tykkää siitä vedessä oleilusta.

Itse olen harrastanut uintia, kilpaillutkin, ja rakastan sitä. Pidän uimataitoa erittäin tärkeänä, mutta ei tuota miestä kyllä saa uimaan kukaan, ikinä. Olkoon uimatta :)

Vierailija
85/116 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako uimataidottomuus? Viettekö lapsenne uimakouluun? Uskallatteko liikkua veden läheisyydessä? Oletteko koskaan harkinneet aikuisten uimakoulua?

Minä en osaa uida virallisten määritelmien mukaan.. Pysyn pinnalla ja olen jonkin verran käynyt uimahalleissakin, mutta kovin kauaa en jaksa..

Tämä johtuu siitä eteä olen ollut ensimmäistä kertaa uimassa seitsemän vuotiaana, eli ei ole lapsesta asti saanut opetella.. herkkyys oppia uimaan on jo paljon aikaisemmin..

Uimataidottomuus harmittaa kyllä.

Lapseni vien varmasti uimakouluun, nyt jo harjoitellaan lapsi on 8kk.

Uskallan kyllä liikkua veden ääressä ja itsekin sinne kahlaan lasta uittamaan.

Olisin halukas menemään aikuisten uimakouluun, mutta kotipaikkakunnallani ei sellaista järjestetä vaikka kyseessä on keskisuuri kaupunki.

Vierailija
86/116 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia uinnin oppimisessa on juuri Kelluminen. Koska jos ei ole joku kehonrakentaja, niin sitä ei jaksa samaa vauhtia mennä 200m. joskus täytyy hidastaa, ja antaa veden kannatella kehoaan, eikä luottaa vaan käsien liikkeisiin. Kelluminen on tärkeintä, ja sit kun kelluu, niin vähän sama mitä liikkeitä tekee päästäkseen eteenpäin. Suosittelisin tota et istu ja nojaudu makaamaan selälle vedessä, siitä huomaa hyvin, kuinka vesimassa kannattelee.

Vierailija
87/116 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on niin helppoa elvistellä ja vähätellä muita. Äiti-ihmiset haloo!!! Olen itse jo keski-ikäinen kolmen lapsen äiti, joista kaksi aikuista. Mummiksi en ole vielä päässyt.

Uimisesta: itse käyn 54-vuotiaana uimaopettajan kanssa tunneilla. Melkein osaan, mutta paljon on vielä tekemistä uimisen kanssa. Olen aina haaveillut uimataidosta. Lapsena olin kursseilla ja jotakin opinkin, mutta korvasairaus esti harjoittelun, kun vettä ei saanut mennä korviin. Eli se siitä. Silloin ei ollut kunnollisia suojaimia korviin. Valitettavasti vanhempani eivät oikein kannustaneet urheilun pariin, joten kaiken olen itse opetellut - hiihto jne.

Maalla mummolassa järvenrantaan oli matkaa ja mummo ja tädit olivat vesipelkoisia ja kauhujuttuja sai toisinaan kuulla. Niistä on varmaankin jotain jäänyt lapsena alitajuntaan. Järvenranta oli myös mutapohjainen ja äkkisyvä, joten eipä siellä usein käyty. Kerran kesässä ehkäpä.

Vesi on hieno elementti ja nautin vedessä olemisesta. Senpä vuoksi motivaatio on korkealla, vaikka oppiminen tällä iällä vaatii ponnisteluja.

Omista lapsistani kaksi osaa uida, yksi on varovainen ja ei osaa uida (adhd ilmeisesti vaikuttaa) Mutta aion omalla esimerkilläni kannustaa häntä aikuisten uimakouluun.

Olkaa toisillenne hieman ystävällisempiä - toivon.

Vierailija
88/116 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa uida sillä en ole koskaan opetellut. Aion mennä aikuisten uimakouluun koska uimataitoa tarvitaan. Kaverit kuittailee kun olen ainoa joka ei osaa uida ja nolostuttaa kun en osaa muttakun en ole koskaan käynyt paljoa uimassa tai minua ei ole viety uimakouluun. Mutta kaikille muillekkin uimataidottomille nämä sanat: sanokaa että se on kuin moni kouluasia, se täytyy opetella että osaa ja en ole koskaan opetellut.

Vierailija
89/116 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tietää että ei osaa uida?.

Vierailija
90/116 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko hei AP esm. vaikka motoristen taitojen kanssa jotain tekemistä.

Vierailija
91/116 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa kävin uimatunneilla, mutta en oppinut oikeaa tekniikkaa. Uin kuitenkin lapsena "koiraa" ja selin sekä

osasin kellua. Murrosikäisenä lintsasin kaikki uimatunnit monestakin syystä enkä käynyt enää rannallakaan. Uiminen jäi yli kymmeneksi vuodeksi ja kuinkas sitten kävikään...Nyt kun haluaisin taas uida en enää osaa enkä uskalla. Harkinnassa uimaopetus ryhmässä.

Vierailija
92/116 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa uida koska inhoan vettä (siis uimistarkoituksessa). Kyllähän porukat laittoivat minut uimakouluun useampaankin otteeseen mutta kieltäydyin aina menemästä veteen.

Olen koko ikäni asunut aivan meren vieressä joten vesi elementtinä ei ole vieras tai pelottava. Yksi lapsista on täysin samanlainen kuin minä ja se on täysin ok minulle. En pakota veteen tms.

Vierailija
93/116 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyyttä se on jos aikuinen ei osaa uida. Ei siinä selittelyt auta.

Osaatko sinä jonglöörata, tehdä takaperinvoltin ja ajaa yksipyöräisellä vai oletko vaan yhtä tyhmä kuin uimataidotonkin?

Vierailija
94/116 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsikin osaa sukeltaaa luonnostaan metrejä ja tulla pintaan. sitä en tajua ettei osaa edes liikuttaa käsiään niin että jopa hukkuu paniikissa kun ei osaa uida, eikö voi edes sukeltaa?

Vierailija
95/116 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vesipullo. Äiti yritti painaa veden alle.

Vierailija
96/116 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku aikuinen ei osaa kirjoittaa?

Vierailija
97/116 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vesipullo. Äiti yritti painaa veden alle.

Vesipelko, ennustava sotkee taas.

Vierailija
98/116 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain lapsena oppinut uimataitoa. Muistaakseni olin kuitenkin yhdessä uimakoulussa, järven rannalla.

Lapsena ja nuorena sain yleensä uimahallissa kloorista päänsäryn.

Aikuisena ei ole tullut enää opeteltua taitoa, kun en ole muutenkaan uimari-tyyppi.

Vierailija
99/116 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineiden tiheyksiä:

-läski 0.909 g/cm3

-vesi  0.997 g/cm3

-luu 1.75 g/cm3

Moni "huonosti kelluva" taitaa olla vähemmän pulskassa kunnossa.

Vierailija
100/116 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi osata uida? En ole tarvinnut uimataitoa koskaan mihinkään, poislukien ne kerrat kun koulussa pakotettiin uimahalliin liikuntatunneilla, ne oli kaameita reissuja. Ihan hyvin pärjää ilman moista taitoa, jos ei ole tapana keikaroida jossain veneissä tai muualla ison veden lähellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä