Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN joku aikuinen EI osaa uida??

Vierailija
28.07.2011 |

Eihän siinä tarvitse tehdä mitään muuta kun käsiään vähän liikuttaa.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyvät pinnalla, jos vaan eivät pelkää ja mene paniikkiin. Eihän siinä tarvitse tehdä juuri mitään, että pysyy pinnalla. Aikuinen osaa kyllä tehdä liikkeitä, mitkä pitävät pinnalla.

Vierailija
22/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttä se on jos aikuinen ei osaa uida.Ei siinä selittelyt auta.

Pakko myöntää että samaa mieltä olen..

on tyhmyyttä, jos ei pysty käsittämään sitä, mistä syystä ihminen voi olla uimataidoton.

Mä oon osannut uida aina, mutta ei mulle tuota vaikeuksia ymmärtää, miksi joku ei osaa uida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuolla samalla logiikalla lastenkin pitäisi osata uida jo hyvin pienenä? Eihän siinä tarvitse muuta kuin käsiä vähän heiluttaa, senhän nyt toki lapsetkin osaavat.

Vierailija
24/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttä se on jos aikuinen ei osaa uida.Ei siinä selittelyt auta.

Pakko myöntää että samaa mieltä olen..

Tekö olette sitten oppineet uimaan vasta aikuisena, ihan tuosta vain? Kyllähän lapselle erinäisten taitojen oppiminen on paljon helpompaa kuin aikuiselle.

Vierailija
25/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi että jokainen täyspäinen osaisi täällä uida.

Mutta ilmeisesti on paljon näitä vatipäitä joille joku vesipelko on syy olla opettelematta uimaan.

Vierailija
26/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla ihminen on tyhmä?

Vierailija
27/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä tarvitse tehdä mitään muuta kun käsiään vähän liikuttaa.

Vierailija
28/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ilmeisesti on paljon näitä vatipäitä joille joku vesipelko on syy olla opettelematta uimaan.

joku oikein kovasti yrittää tarjota tätä tyhmyysargumenttia - haluatko saada lieskan ketjun eteen vai?

Vierailija
29/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmälle järvelle on aina ollut matkaa kymmeniä kilometrejä. Miksi pitäisi osata uida?

Yleensä muuten hukkuneet ovat juurikin niitä uimataitoisia.

Vierailija
30/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uimisessa olisi kyse vain siitä että ei tarvitse tehdä mitään niin miksi joka vuosi hukkuu uimataitoisiakin ihmisiä, jotka osaavat kyllä antaa veden kannatella.

Samalla tavalla voisi kysyä miksi kaikki eivät osaa laittaa ruokaa, soittaa, laulaa, puhua vieraita kieliä, hiihtää, ommella jne... Minulle laulaminen on ihan yhtä helppoa kuin uiminen, eihän siinä tarvitse muuta tehdä kuin antaa äänen tulla kurkusta. Mutta siitä huolimatta kaikki eivät sitä osaa. Kyllä uiminen vaatii ihan yhtä lailla harjoitusta kuin kaikki muutkin taidot, ei se olie mikään automaattisesti tuleva asia. Toisille se on helppoa, toisille hyvinkin vaikeaa.

Vierailija
31/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei veden lähistöllä. Siihen aikaan ei mukuloita roudattu uimarannoille varta vasten. Koulun kanssa käytiin uimahallissa 70-luvulla, mutta mitään uimaopetusta ei ollut. Opettaja käski vain uimataidottomien mennä lastenaltaaseen.

80-luvulla menin aikuisten uimakouluun ja jonkin verran opin siellä, mutta en kunnolla. Olen ilmeisesti siis tyhmä.

Vierailija
32/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä osaa uida. Ei ko. maissa ole uimaopetusta saati uimahalleja tai sopivia järviä/meriä lähellä.

Uimakouluja pitäisi suunnattakin myös teineille ja aikuisille ja järjestää ne sellaiseen aikaan että ei ole muita hallisaa, jolloin ei tarvitse kenenkään hävetä uimataidottomuuttaan.

Vierailija
33/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai saaneet sairauskohtauksen..

Vierailija
34/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku EI pysy pinnalla. Minä kellun yleensä selälläni ja vaan käsillä välillä otan tasapainoa. Kun eihän siinä tarvitse kuin olla.

Vierailija
35/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku EI pysy pinnalla. Minä kellun yleensä selälläni ja vaan käsillä välillä otan tasapainoa. Kun eihän siinä tarvitse kuin olla.

Vierailija
36/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se on kiinni siitä että ei haluakaan osata.

Sen verran paljon suomessa meuhkataan uimataidosta ja järjestetään aikuisille kursseja, että kyllä kaikki halukkaat uimaan oppii.

Vierailija
37/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se on kiinni siitä että ei haluakaan osata. Sen verran paljon suomessa meuhkataan uimataidosta ja järjestetään aikuisille kursseja, että kyllä kaikki halukkaat uimaan oppii.

kuka kehtaa tunnustaa että ei osaa uida ja mennä uimakurssille jos hallilla sattuukin joku kaveri näkemään. Siksi kurssit tulisikin järjestää hallin kiinniolo aikana.

Vierailija
38/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se on kiinni siitä että ei haluakaan osata. Sen verran paljon suomessa meuhkataan uimataidosta ja järjestetään aikuisille kursseja, että kyllä kaikki halukkaat uimaan oppii.

Vierailija
39/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen uimiseen ja kellumiseenkin tarvitaan jotain. Ei se auta että sanot, ettei tarvitse kuin olla, varmasti ei uimataidoton opi sillä uimaan, eikä edes kellumaan.

Minä tiedän esimerkiksi sellaisenkin aikuisen joka osaa kyllä uima mutta ei kellua. Ja olen tämän omin silmin nähnyt, ei todellakaan onnistunut kelluminen. Ei siis pysy veden pinnalla liikuttamatta käsiä ja jalkoja. Kertokaahan miten se on mahdollista, jos kerran kelluminen on vain olemista.

Minun taas on vaikea ymmärtää että miten joku ei ymmärrä ihan selviä asioita. Jos asut 100km päässä lähimmästä uimahallista tai järvestä, ei ehkä tule ihan heti mieleen hankkia uimataitoa. Ja mitä sillä uimataidolla kuivalla maalla edes tekee? Vaikka Suomi on tuhansien järvien maa niin ne lätäköt eivät ole sijoittuneet tasaisesti ympäri maata.

Vierailija
40/116 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa suomalaisista aikuisista ei osaa uida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi