Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvikkeiden tarpeellisuus. Kannattaako ostaa...?

14.01.2006 |

Odotan ensimmäistäni enkä oikeen tiedä mitä kaikkea kannattaa ostaa vauvalle/itselle. Mitkä teidän mielestä on tarpeellisia/tarpeettomia ostoksia?

Kannattaako esim. seuraavia ostaa:

-rintapumppu

-rintakumit

-maidonkerääjä

-imetyspaidat

-hoitopöytä

-hoitolaukku (kelpaako vaikka tavallinen reppu?)

-hajustamaton pyykkipulveri

-nenänniistäjä

-sitteri

-vauvan pesuaineet, kylpyöljyt, talkki

-itkuhälytin?

Mitä olette varanneet vauvalle lääkekaappiin?

Ei tarvii kaikkiin vastata, jos ei jaksa... =)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-rintapumppu: Mun oli pakko vuokrata kunnon sairaalamallinen sähköpumppu, johon piti ostaa oma tarvikesetti. Siitä sai muunnettua käsikäyttöisen pumpun. Normaalisti ei ole välttämätön kapistus (voi opetella lypsämään käsin), mutta saattaa olla hyödyllinen.

-rintakumit: en tarvinnut

-maidonkerääjä: mulla ehdoton!

-imetyspaidat: käteviä, mutten tarvinnut.

-hoitopöytä: meillä oli hoitoalusta milloin missäkin.

-hoitolaukku (kelpaako vaikka tavallinen reppu?): sellainen, minkä saa vaunujen työntöaisaan, on aika kätevä.

-hajustamaton pyykkipulveri: käytössä meillä muutenkin.

-nenänniistäjä: ei tarvittu.

-sitteri: ei välttämätön, mutta ihan hyvä. Viltti lattialla ja kantoliina olivat enemmän käytössä.

-vauvan pesuaineet, kylpyöljyt, talkki: meillä ei vauvalle sen kummempia saippuoita. Joskus pesin pyllyn miedolla, vähän happamalla pesunesteellä. Talkkia tarvittiin vasta ulkomaanmatkalla.

-itkuhälytin?: ei tarvittu.

Mitä olette varanneet vauvalle lääkekaappiin?: kuumemittari, Bepanthen-voide tai sinkkivoide (vaippaihottumaan). D-vitamiini (meille ei ainakaan neuvolasta tai sairaalasta annettu mukaan).

Vierailija
22/22 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein niin, että hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa, otin miehen mukaan kauppakierrokselle, ja näytin kädestä pitäen, missä mitäkin tavaroita myydään. Hän sitten kävi ostamassa mm. tuttipullot vauvan synnyttyä, niitä kun en halunnut ostaa etukäteen, jos vaikka täysimetys olisi onnistunut alusta asti.

-rintapumppu

en ostanut ollenkaan, maidontuloni oli niin niukkaa

-rintakumit

en tarvinnut

-maidonkerääjä

niukka maidontulo: en tarvinnut todellakaan

-imetyspaidat

ompelin itse kolme, joilla pärjäsin hyvin. Kovin kalliita en olisi ostanut, onneksi löysin hyvän kaavan. Mielestäni tosi käteviä varsinkin kyläreissuilla ja toki myös kotona.

-hoitopöytä

tavallinen lipasto, jonka päälle isäni teki laidallisen tason. Nyt odotan toista lasta, ja häntä on tarkoitus hoitaa pesukoneen päällä. pehmustetun hoitoalustan olen ommellut itse äp:n alustasta ja vaahtomuovista vahakankaalla päälystäen. Päälle vielä aina puhdas pyyhe, niin on hyvä!

-hoitolaukku (kelpaako vaikka tavallinen reppu?)

Miksi ei kelpaisi tavallinen reppu?? mulla on marimekon olkalaukku, jota käytin jo opiskeluaikana, ja koko on ainakin just sopiva.

-hajustamaton pyykkipulveri

meidän lapsella on atooppinen iho, siirryin pesemään koko perheen pyykit hajustamattomalla. Eihän siitä ainakaan mitään haittaa ole!

-nenänniistäjä

ei ole tarvittu eikä kaivattu, lapsi ollut terve tapaus. voi hyvin ostaa vasta tarvittaessa

-sitteri

ei hankittu, turvakaukalo ajoi saman asian, yleensä vauva pötkötteli lattialla tai sohvalla.

-vauvan pesuaineet, kylpyöljyt, talkki

kylpyöljy hyvää, pesuaineita ei tarvita, talkki on ehdoton taipeisiin ja vaippaihottumaan!!!

-itkuhälytin?

emme hankkineet, mutta olisihan se tosi kätevä. Pikkukakkoselle hankitaan kyllä.

LÄÄKEKAAPPIIN varasimme Septidiniä navan puhdistukseen, Bepantheniä kipeisiin nänneihini, suolaliustippoja tukkoiseen nenään ja Cuplatonia. Kaikki muut ehtii kyllä hankkia myöhemminkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla